Skocz do zawartości

PLANUJĘ KUPNO E39 PROSZĘ O OPINIE i POMOC W WYBORZE


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam.

Poszukuję E39 540i najlepiej z manualnem i bez gazu. Auto ma być tylko do okazyjnego pojeżdżenia w weekendy.

Natrafiłem na takie ogłoszenie

http://allegro.pl/bmw-540-manual-i3309600191.html

Co sądzicie o tym egzemplarzu?

 

Tak jak napisał już przedmówca, nikt Ci nic nie powie na podstawie zdjęć, musisz sam jechać, obwąchać i to najlepiej z kimś kto ogarnia Bmw, żeby Ci jakiejś lipy nie wszczepili. Bardzo często się zdarza, że do sprzedaży jest zupełnie inny egzeplarz auta niż ten, który jest na fotkach, stary numer handlarzyków :/

E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Opublikowano
Vin musisz zdobyć. Ale nie sądzę że w tej cenie kupisz uczciwe 540i. Musiał byś dobrych kilka tys dołożyć, a auta przed liftem z tym silnikiem często się cenią więcej niż auta po lifcie, przez vanosa który nie należy do trwałych elementów silnika w aucie z tym rocznikiem i przebiegu.
Opublikowano
Na pewno nie za tą kasę. Daniel dobrze pisze. Ja swoją jakbym miał teraz sprzedawać żądałbym ok. 20 tys. Stan licznika na pewno nie jest prawdziwy. Ja mam u siebie większy i nie ma takich zużyć. Co do manuala to różnie. Ja swoją jak wybierałem nie marudziłem na automat. Z tą mocą jeździ się ok. Tym bardziej, że auto z dalszej rodziny się trafiło więc nie marudziłem. A kilka sztuk oglądałem po Polsce wcześniej to nawet nie będę się wypowiadał. Jak dla mnie manual + duży silnik kojarzy się z upalaniem itd. Automatem też można oczywiście, ale wiadomo, że kilka razy i pojawi się napis getriebienotprogram i parę tyś w plecy.
Opublikowano
Vin musisz zdobyć. Ale nie sądzę że w tej cenie kupisz uczciwe 540i. Musiał byś dobrych kilka tys dołożyć, a auta przed liftem z tym silnikiem często się cenią więcej niż auta po lifcie, przez vanosa który nie należy do trwałych elementów silnika w aucie z tym rocznikiem i przebiegu.

 

VIN za wiele Ci nie powie na temat stanu technicznego, ale może ujawnić sporo innych "min" Co do sprzedających to należy stosować zasadę wyjątkowej nieufności i podejrzliwości. Osobiście uważam, że 90 % aut tych roczników to "padaczki" których właściciele chcą się szybko pozbyć, bo ujawniła się jakaś usterka, której usunięcie będzie boleć kieszeń i trzeba auto szybko pchnąć. Wejdź na pierwszą lepszą niemiecką stronę z autami i zobacz po ile chodzą konkretne modele i roczniki, wtedy zrozumiesz skąd te "cudowne" ceny na allegro itp;) Pozdrawiam

E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Opublikowano

Czasami dużo vin daje :)

Można zobaczyć czy auta nie jest rzeźbione, przekładane z angola, oraz poznać przeszłość jeśli było auto już w sieci opisywane. Dlatego warto żądać nr vin. Jeśli nie da to ma coś do ukrycia i tyle. Nr vin to nic osobistego :)

Opublikowano
Vin musisz zdobyć. Ale nie sądzę że w tej cenie kupisz uczciwe 540i. Musiał byś dobrych kilka tys dołożyć, a auta przed liftem z tym silnikiem często się cenią więcej niż auta po lifcie, przez vanosa który nie należy do trwałych elementów silnika w aucie z tym rocznikiem i przebiegu.

Na auto mogę wydać ok 16tys + "pakiet starowy". Ten konkretny egzemplarz ma już 16 lat, wystawiony jest już chyba 3 raz (cena startowała z ok 15tys z tego co pamiętam) i wiem że mogą być w nim jakieś chochliki. Dla mnie ważne aby tylko blacha była zdrowa, buda nie składana z 3 innych i napęd był w dobrym stanie. Na forum wrzuciłem zapytanie z linkiem bo jeszcze nie bardzo znam się na cechach szczególnych poszczególnych roczników (jak np lampy czy zderzaki) bo po tym czasem można rozpoznać czy auto było dzwonione.

 

W klubie zawsze takie auta będą się cenić bo fan marki nie pozbędzie się swojego dopieszczonego egzemplarza w rynkowej cenie strucli z allegro :)

Dla handlarzy jest tylko taki problem że na takie auta jest bardzo mały popyt bo wielka pojemność, duże spalanie i jeszcze bez gazu. Zapewne dużo łatwiej sprzedać w tej cenie i z tego rocznika E39 z rzędówką i LPG.

Opublikowano
Za takie pieniadze szukacie BMW e39 z takim silnikiem? Powodzenia wam zycze.

Dzięki ;)

Jeśli uważasz że to za mało na takie auto to zerknij na ceny rynkowe tego modelu.

Opublikowano
Tak od siebie wtrącę, że ceny rynkowe a ceny egzemplarzy wartych zakupu to często dwie zupełnie różne ceny.. Ale oczywiście trafiają się wyjątki :)
Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
Opublikowano
Za to wszystko kolego sie placi, w zaden sposob nie mowie ze nie kupisz za ta cene bo kupisz ale pozniej wlasnie sa komentarze typu ze mu sie bmw psuje skarbonka bez dna bo jak sie kupi zajezdzony samochod to tak to jest, wiadomo ze ktos taki chce sie samochodu pozbyc. Lepiej kupic z mniejsza pojemnosci a w lepszym stanie, ale co ja tam wiem. :) Trzeba miec duzo szczescia aby kupic dobry egzemplarz w dobrej cenie.
Opublikowano
Kolega Ci dobrze podpowiada. Pisałem wyżej, że za czym swoją kupiłem naoglądałem się "igieł" Do nie których nawet nie chciało mi się wsiadać, ale przed telefon oczywiście perfekt :duh:
Opublikowano

Opiniami o tym, że BMW to skarbonka to ja się nie sugeruję i sam nigdy bym czegoś takiego nie napisał bo kupując takie auto mam świadomość ile kosztuje jego utrzymanie. Mam też mały warsztat i sam lubię podłubać przy aucie.

 

Mniejsza pojemność jak dla mnie nie wchodzi w rachubę bo auto ma być typowym weekendowym "relaksowozem" (przebieg roczny to max 3-4tys km). Z zakupem mi się nie spieszy i mam nadzieję że znajdę coś sensownego.

Opublikowano
3 tys kilometrow rocznie? Nie wiem jak bedzie sie sprawowac tak rzadko uzywane stare auto.
Jedyna zaleta przedniego napędu - gdy cofasz, masz tylny napęd.
Opublikowano
Lepiej niż takie to co robi 30 tys rocznie :)
Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
Opublikowano
3 tys kilometrow rocznie? Nie wiem jak bedzie sie sprawowac tak rzadko uzywane stare auto.

Mam jeszcze starsze i nie narzekam. Tylko mocy mało :) Od stania w garażu auta się nie psują chyba że są nieodpalane przez kilka miesięcy.

 

Dostałem VIN tego 540i manual: BR90889

Opublikowano
Lepiej niż takie to co robi 30 tys rocznie :)

 

Naprawde tak myslisz?

Samochody nie zostaly stworzone do stania, tylko do jazdy. Jak auto bedzie nieuzywane dluzszy czas, zwlaszcza bez odpowiedniej konserwacji to moze spowodowac to wiecej zlego niz dobrego. Łożyska, tarcze hamulcowe, olej, brak smarowania silnika, wilgoć w układach... jest sporo rzeczy ktore nie lubia "zastoju".

Z autem uzywanym raz na tydzien nic zlego nie powinno sie dziac, ale z autem uzywanym raz na miesiac- juz predzej.

Jedyna zaleta przedniego napędu - gdy cofasz, masz tylny napęd.
Opublikowano
Popieram! Z mojego doświadczenia mogę stwierdzić ,że często wozy mające przebiegi niskie tak 5-8 tys rocznie mogą zaskoczyć paskudnym stanem technicznym. Miałem kilka razy styczność z takimi egzemplarzami Pandy,Fabii czy Peugeota i wierzcie mi auta z przebiegiegami ponad 200tys są w lepszym stanie niż te stojące z 30-40 tysiącami! W takim samochodzie wszystko może się zdarzyć - padają łożyska,zapieczone śruby,sworznie,gałki ,prawie jak nawiercane tarcze hamulcowe,rozwarstwione klocki ,korozja itd.. Do tego silnik pracujący większość czasu w niskich temperaturach na krótkich odcinkach znacznie szybciej się zużywa.Dotyczy to również innych elementów mechanicznych.:)
Opublikowano

Kolega nie napisał, że chce kupić samochód, który od nowości robi 3 tys km rocznie, tylko, że chce tyle jeździć :)

Spokojnie panowie, samochody w tym wieku są już że tak powiem ukształtowane i takiemu e39 z przebiegiem pewnie z 300 tys km na pewno nie zaszkodzi jazda dwa razy w tygodniu po np. 50 km. A jeśli już, to na pewno mniej niż jazda codziennie po 100 km na naszych cudownych drogach. Czepiacie się :) Wszystko zależy od zdrowego rozsądku właściciela.

 

A kolega przedmówca to chyba spotkał auta z przebiegiem 40 tys. na liczniku, a w silniku pewnie 10 razy tyle ;)

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
Opublikowano
Dość niska, ale podejrzewam, że głównie z dwóch powodów. Między wierszami właściciel pisze o tym, że samochód był walony kilka razy, chociaż mało poważnie. Widać to po prawdopodobnie bardzo kiepsko pomalowanym zderzaku przednim, z którego odpada lakier. Sądzę, że inne części karoserii też mogą wyglądać nieciekawie na żywo i stąd ta cena. Poza tym takie ładne wnętrze, nawet nawigacja, a pod nią... manualna jednostrefowa klima. Oj, ciężko będzie to sprzedać.
Opublikowano
Pany zadam tu krotkie pytanie bo nie wiem gdzie je wpakowac. Chodzi mi o informacje pewna. Mianowicie na wyswietlaczu pod drazkiem zmiany biegow w automacie sa diody sygnalizujace okreslony bieg. Zauwazylem w soncu ze miedzy P a R jest widoczna mala kwadratowa "kropka". Inne sa po prostu okragle i swieca na zolto, natomiast ta jeszcze mi sie nie zaswiecila. Co to moze byc ?
Opublikowano
Co to moze byc ?

 

Czyżby ukochany przez wszystkich posiadaczy automatów tryb awaryjny? :lol: :lol:

E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.