Skocz do zawartości

PLANUJĘ KUPNO E39 PROSZĘ O OPINIE i POMOC W WYBORZE


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przebieg to ostatnie na co się powinno patrzeć przy kupnie auta w PL.

 

MB w124 robią pół mln bez niczego i spokojnie mogą ponad 1mln km. A z przebiegiem ponad 400-500tys na allegro można policzyć na palcach jednej ręki.... Wszyscy mówią ile to one KM robią a jednak wszystkie mają magiczne przebiegi i są prawie, że nie używane :mrgreen:

Opublikowano
Mnie ciężko uwierzyć w diesla ponad 10 letniego z przebiegiem 200tkm :) Wystarczy spojrzeć na fabie czy punta dwu-trzy letnie mają ponad 100tys! U mnie w benzynowym 520 z 98r.stuknęło 210 tys. ale egzemplarz jeździ stosunkowo rzadko.Jakoś nie bardzo bym kupił diesla mając na celu przejażdżki weekendowe i przebiegi roczne 20 tys.km ,to po prostu nieopłacalne a jazda takim silnikiem dla mnie do przyjemności nie należy :)

 

Co jest nieopłacalnego w jeżdżeniu dieslem 20 tys. rocznie? :) Rozumiem jak się kupuje nowy i trzeba na start dołożyć te parę tysięcy zł na diesla, ale przy używanym naprawdę nie wiem o co chodzi. To jest ok. 55 km dziennie, wcale nie tak mało, chociaż też nie dużo.

 

A już zupełnie subiektywnie, jeśli większą przyjemność z jazdy masz przy 520i niż przy 530d, to powodzenia ;)

Opublikowano
Mnie ciężko uwierzyć w diesla ponad 10 letniego z przebiegiem 200tkm :) Wystarczy spojrzeć na fabie czy punta dwu-trzy letnie mają ponad 100tys! U mnie w benzynowym 520 z 98r.stuknęło 210 tys. ale egzemplarz jeździ stosunkowo rzadko.Jakoś nie bardzo bym kupił diesla mając na celu przejażdżki weekendowe i przebiegi roczne 20 tys.km ,to po prostu nieopłacalne a jazda takim silnikiem dla mnie do przyjemności nie należy :)

 

Co jest nieopłacalnego w jeżdżeniu dieslem 20 tys. rocznie? :) Rozumiem jak się kupuje nowy i trzeba na start dołożyć te parę tysięcy zł na diesla, ale przy używanym naprawdę nie wiem o co chodzi. To jest ok. 55 km dziennie, wcale nie tak mało, chociaż też nie dużo.

 

A już zupełnie subiektywnie, jeśli większą przyjemność z jazdy masz przy 520i niż przy 530d, to powodzenia ;)

 

Przy 20k/rok wychodzi ok. 150 zł na miesiac wiecej zostawione na stacji w stosunku do diesla.

Opublikowano
Zaczelo mi chodzic tez po glowie wziecie pod uwage e90. E39 juz jezdzilem , e 90 jeszcze nie czy wyciszenie i komfort jazdy jest w miare zblizony w e90 do e39 ? A zaczelo chodzic dlatego, ze w pl nie moge znalezc e39 02-03 odpowiadajacej moim kryteroim bo jest zaledwie kilka ogloszen, nastomiast sciagniecie z de np 2002r na wypasie to 25-26k +5k akcyza, oplaty, i jeszcze dojdzie 1k dla osoby, z ktora bym jechal i zna sie na tym+ksozt paliwa czyli wyjdzie z 32k za auto z rocznika 2002 moze 2003... a e90 2.0 doloze pare k do podanej kwoty i bedzie rocznik juz 06 i duzo nowsze co mysliscie? Pewnie sa tacy, ktorzy jezdzili e39 i e90 albo maja kolege co ma itd prosze o opinie :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kolego jezdziłem wieloma e90/1/2 i dwoma m3 i powiem Ci tyle ze nie ma czego porównywac sa to zupełnie inne auta e39 to limuzyna wygodna i to bardzo w porównaniu do e90 , za to gorsze prowadzenie w e39 co jest rzeczą normalną skoro jest 200kg cięższa , zalezy czego ty chcesz? czy dzwięk silnika ma dla Ciebie znaczenie itp. wyciszenie w e90 do 120 na poziomie e39 powyżej w e39 ciszej
Opublikowano

5er to jednak 5er, trójki są budowane z innym założeniem i to się czuje. Jeśli ktoś lubi ogólnie pojęty komfort, powinien raczej patrzeć w stronę piątek.

Pomijam już fakt, że prywatnie uważam e60 i e90 za okres mniejszych lub większych "błędów i wypaczeń" ze strony BMW, nie przemawiają do mnie te samochody ani pod względem designu, ani jakości wykonania, ani spraw technicznych. Dlatego spokojnie pojeżdżę e39 i poczekam na f10 ;)

Opublikowano

Co jest nieopłacalnego w jeżdżeniu dieslem 20 tys. rocznie? :) Rozumiem jak się kupuje nowy i trzeba na start dołożyć te parę tysięcy zł na diesla, ale przy używanym naprawdę nie wiem o co chodzi. To jest ok. 55 km dziennie, wcale nie tak mało, chociaż też nie dużo.

 

A już zupełnie subiektywnie, jeśli większą przyjemność z jazdy masz przy 520i niż przy 530d, to powodzenia ;)

 

Otóż jest to nieopłacalne z kilku powodów!

1.Jazda dieslem po kilka km dziennie na krótkich odcinkach to dla niego zabójstwo

2.Przeważnie benzyniaka kupuje się z mniejszym przebiegiem i w lepszym stanie-nikt nie kupił nowego diesla dla przyjemniejszej jazdy w niedzielę do kościoła

3.Awaria w benzyniaku to rzadkość a jak już jest to z reguły bzdura za to pierdoła w dieslu niweczy całą teoretyczną oszczędność

4.Spalanie 520 i w moim przypadku na odcinkach jakich się poruszam to 8,5l/100km - spalanie w 530d miałem całkiem podobne :)

5.Odpalanie diesla w 30 st mrozie - takie bywają na Podhalu - do przyjemności nie należy - jak nie padnie aku to zamarznie arktyczne paliwo :)

Więcej się nie będę rozpisywał bo i tak mnie zlinczują miłośnicy ropy! To moje zdanie i nie narzucam go nikomu .Mam penwne doświadczenie bo posiadałem kilkanaście samochodów marki BMW z różnymi silnikami.

Co do przyjemności z jazdy to rzeczywiście lepiej mi się jeździ 520i niż 530d dlatego,że pali tyle samo ,nic się nie chrzani ,nie dymi ,nie martwi mnie stan turbiny,wtrysków,filtrów ,jakość paliwa itd... a ściganie się już mnie nie kręci chociaż wolno nie jeżdżę.

A dla czystej przyjemności kupiłbym 540i (ponownie) tylko,że cholernie ciężko znaleźć ją w dobrym stanie- niestety.

I jeszcze jeden powód-mam znajomego ,który codziennie naprawia nowożytne silniki wysokoprężne i ma sporo pracy a klienci zostawiają tam majątek - czasem jest to pół wartości pojazdu a wszystko dla przyjemności posiadania diesla ,który pali troszkę mniej.

Decyzja o zakupie konkretnego typu auta zależy od gustu i potrzeb nabywcy ale powinien brać pod uwagę wszystkie rzeczy - plusy i minusy danego rozwiązania.

Opublikowano

A tam, najpierw mówisz że nieopłacalne jak by to był aksjomat, a potem że to tylko Twoje zdanie. Bo to faktycznie Twoje zdanie, ja mam inne ;)

 

1. Mit, znam mnóstwo przykładów diesli jeżdżących na krótkich dystansach i nic im się nie dzieje. Sam kiedyś jeździłem do pracy zimą dieslem ok. kilometr dziennie, z czystego lenistwa, na tzw. dobicie. Myślałem, że może coś padnie, bo wszyscy mówili że powinno... nie padło.

 

2. Mit, choćby moja żona kupiła nowego diesla, którym przejechała w 4 lata 40 tys. Bo jej się podobał diesel. Takich ludzi jest więcej, chociaż na pewno sporo też kupuje spodziewając się dużych przebiegów.

 

3. Jak już pisałem, na kilkanaście samochodów z dieslem w ostatnich latach, zdarzyła się jedna awaria turbiny i to wszystko. Nie mogę potwierdzić, że w dieslach tak dużo rzeczy pada i są to rzeczy tak drogie. Zresztą minęły czasy, kiedy turbina czy pompa wtryskowa kosztowały 5 tys. i nie dało się zregenerować za kilka stówek.

 

4. Gratuluję spalania :) 520i być może faktycznie wyjdzie podobnie ze spalaniem do 530d, ale tak jak już pisałem, dla mnie fun z jazdy jest nieporównywalny. Kwestia gustu.

 

5. Nie mieszkam na Podhalu, może dlatego nie mam z tym problemu. Ale ludzie mieszkają w trudniejszych warunkach i jeżdżą tam dieslami. Są dogrzewacze, webasto, jeśli wszystko jest sprawne, to powinien palić.

 

Ja z jazdy 520i nie miałem zbyt wiele przyjemności, dla mnie osiągi tego silnika wystarczają do podstawowego transportu z punktu A do B i to tyle. Ale nie przeczę, że do prawdziwej przyjemności wybrałbym też benzynę... tyle że 540i ;) Jak by mnie było stać.

Opublikowano
Popieram twoją wypowiedź kolego rafal99 :cool2:
http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano

Jak we wszystkim - każdy ma swoje racje !

Niemcy mają na to pewne powiedzenie:"diesla odpala się zaraz po zakupie i gasi dopiero przed sprzedażą".

hehe PZDR.

Opublikowano

 

2. Mit, choćby moja żona kupiła nowego diesla, którym przejechała w 4 lata 40 tys. Bo jej się podobał diesel. Takich ludzi jest więcej, chociaż na pewno sporo też kupuje spodziewając się dużych przebiegów.

 

To co się tak podobało Twojej połowicy w dieslu - kolor, felgi czy może wykończenie wnętrza :D

A tak na poważnie ostatnie pięć lat przejeździłem dieslem i było to dobre pięć lat. Dodam jeszcze , że nie należę do ludzi którzy lubią siedzieć w aucie i czekać jak pies na kiełbasę aż się turbina rozgrzeje bądź schłodzi. Teraz kupiłem benzynę i też jest zaebiście. Poprostu potrzebowałem zmiany. Myślę , że każdy przed zakupem powinien spróbować jazdy jednym i drugim i samemu zdecydować. Jak się coś zesra to nieważne czy to będzie benzyna czy diesel i tak pociągnie po kieszeni

Opublikowano
Koledzy i koleżanki,

 

Planuję zakup E39, oczywiście sedan i model 528i :)

 

Proszę o ocenę tej oferty, gdyż jestem nią mocno zainteresowany http://allegro.pl/bmw-e39-528i-shadow-line-i3275139087.html

 

Czy to nie jest zbyt niska cena jak na takie auto z instalacją gazową ? Na co trzeba zwrócić konkretnie uwagę w tym modelu ?

 

Z góry dziękuje za odpowiedź!

 

Cena jest normalna. Na pewno jak już chcesz z gazem to dobre sprawdzenie gazu, bo to jak wiadomo wiele razy pisałem i inni potwierdzali, że trzeba dobrego fachowca jak się decydujesz na gaz, oczywiście dobrze by było podłączyć auto pod kompa w celu sprawdzenia błędów i sprawdzenie czy nie posiada wycieków. Zawieszenie sam odczujesz przy jeździe. Jeżeli sprzedawca wymieni co w niej zostało robione to dobrze, żeby pokazał rachunki.

Opublikowano (edytowane)
Koledzy i koleżanki,

 

Planuję zakup E39, oczywiście sedan i model 528i :)

 

Proszę o ocenę tej oferty, gdyż jestem nią mocno zainteresowany http://allegro.pl/bmw-e39-528i-shadow-line-i3275139087.html

 

Czy to nie jest zbyt niska cena jak na takie auto z instalacją gazową ? Na co trzeba zwrócić konkretnie uwagę w tym modelu ?

 

Z góry dziękuje za odpowiedź!

 

Sprawdz czy nie cieknie most i czy nie wyje, czy nie cieknie maglownica, czy podluznice proste, czy progi proste, czy kielichy niemalowane, czy szybko schodzi z obrotow na jalowym, czy nie ma kisielu na korku od oleju. Generalnie nie spodziewaj sie cudow wizualnych, to sa auta w ktorych liczy sie buda i silnik, jezeli wszystko jest zdrowe to mozna brac, a za kilka lat myslec o porzadnym lakierowaniu calego auta. Generalnie dobrze jest wiedziec jak ciagnie ten silnik, uszkodzony czy przyjebany napewno nie bedzie oddawac takiej mocy jaka powinien, gdy przesiadziesz sie z 316i do 528i, wtedy to kazde 528i bedzie jechac, nawet 150 konne z przebiegiem 800.000 :D

 

PS:

Zadziwiaja mnie ludzie dzisiaj...

Shadow line czyli e39 z chromowanymi nerkami i generalnie cala w serii jak od dziadka...

Po cholere takie rzeczy pisac jak sie nie zna? To najzwyklejsza beemka jaka w zyciu widzialem, kolor jest szary, wiec jezeli to dla wlasciciela oznacza shadow line- to faktycznie nie mylil sie :)

Oczywiscie to nie znaczy ze nie jest warta zakupu, moze wrecz przeciwnie :)

Ja kupilem E39 528i w zeszlym miesiacu, z instalacja BRC dwuletnia, jestem mega zadowolony nic sie nie dzieje.

 

Czy to nie jest zbyt niska cena jak na takie auto z instalacją gazową ?

 

Nie, nie jest no chyba ze zaliczasz sie do ludzi ktorzy uwazaja ze E36 i E39 to juz takie rarytasy ze jak sie kupy trzyma i jezdzi to mozna cenic 20k w gore...

Jedna 320i E36 cabrio stoji na allegro juz ze 3 lata (w cabrio na miniaturze jest na podnosniku) cena chyba 30.000zl za nia jest, i tak bedzie stac az spruchnieje, i wtedy facet ja wystawi tak jak wszystkie czyli za 8.000-15.000

Niektorym sie w dupach poprzewracalo, ciagna beemki z niemiec za 2.000euro, poleruja i wystawiaja u nas po 20.000zł. Zaraz dojdzie do tego ze za 328i E36 trzeba bedzie zaplacic tyle co za 330CI e46.

Edytowane przez herbatkowy
Jedyna zaleta przedniego napędu - gdy cofasz, masz tylny napęd.
Opublikowano (edytowane)

Auto warte 15.000 gosc wystawil za 20.000 i czeka na maniaka bo wie ze jest tego malo. Patrz na to:

http://allegro.pl/bmw-e36-328i-238km-299nm-stan-kolekcjonerski-i3286060730.html

 

To jest E36 warte 20.000 a nawet 28.000 zł :)

Caly szkopul tkwi w tym ze sa to auta dla maniakow i fanow marki, wiadomo ze nikt nie kupi takiego auta do dojazdow do pracy skoro za ta cene kupi kilkuletnia skode albo golfa w dieslu, takimi beemkami jezdza ludzie ktorzy wiedza czego chca, i chca wlasnie tego, i jezeli juz znajdzie sie rodzynek to nie licza sie az tak bardzo z pieniedzmi, jak szary zjadacz chleba. Co nie zmienia faktu, ze niektorzy przesadzaja, ze zwyklych niezlych beemek do jazdy robia "sztuki dla koneserów" i wbijaja cene x2.

Edytowane przez herbatkowy
Jedyna zaleta przedniego napędu - gdy cofasz, masz tylny napęd.
Opublikowano
Autem jeździ osoba, która jest w jakoś w podobnym wieku jak ja. Ja mam 24 lata, auto jeździ 35km ode mnie.
Opublikowano
A, gdzie takim autem u nas pojeździsz na lotnisku ? Codziennie wyjazd kończy się kolejną rysą, aż powrót bez zderzaka :) Kolega posiadał właśnie e36 320I 150km i szczerze podobało mi się alem co widziałem jak jedzie to tylko obdzieranie, drugi e46 cabrio mpakiet wyjazd z pkn orlen obdzieranie o tak prostą drogę :)
Opublikowano (edytowane)

Ciezko jest dzis znalezc zdrowa bmke z M52b28 i ceny szybuja w gore bo na allegro mozna policzyc takie auta na palcach obu rak, mi udalo sie wyrwac zdrowa E39 528i w dobrych pieniadzach, gosc sam nie wiedzial co sprzedaje. W sumie to moge ja wystawic za chwile za 4.000 wiecej niz ja kupilem i sadze ze ludzie beda dzwonic od rana, super silnik jak dla mnie polaczenie ognia i wody, mozna nim zrobic fajne spalanie a i depnac tez przyjemnie mozna.

 

A, gdzie takim autem u nas pojeździsz na lotnisku ? Codziennie wyjazd kończy się kolejną rysą, aż powrót bez zderzaka :) Kolega posiadał właśnie e36 320I 150km i szczerze podobało mi się alem co widziałem jak jedzie to tylko obdzieranie, drugi e46 cabrio mpakiet wyjazd z pkn orlen obdzieranie o tak prostą drogę :)

 

Troche nie rozumiem ostateniego zdania, obdziera o prosta droge bo ma m pakiet cabrio?

 

No niestety, takim autem trzeba umiec jezdzic. Ja swojej tez nigdy nie parkuje w godzinach szczytu przed najwiekszymi marketami, masa tam tumanow i blondynek, i jeszcze wiecej zapierdalajacych wozkow od zakupow. Moja bmka tez nisko siedzi i kazdy kraweznik jest na wysokosci moich halogenow, takze wystarczy ze wsiadzie w moje auto moja kobieta i pierwszego dnia nie mam zderzaka z przodu :) Niestety, jak sie nie potrafi jezdzic to sie nie bierze obnizonej beemki w mpakiecie tylko cos dla masy :) Kazdy ma swoj gust ale dla mnie podpicowana beemka ktora stoji na seryjnym zawieszeniu to wizualna porazka. Nie mowie odrazu zeby jezdzic na full glebie bo nasze drogi to tragedia, ale taki kit przynajmniej 40/20mm to nalezaloby zalozyc :)

Edytowane przez herbatkowy
Jedyna zaleta przedniego napędu - gdy cofasz, masz tylny napęd.
Opublikowano
No na pewno, ale widzisz ja miałem włożone w swoje E39 w ciągu 3 lat ponad 16 tysięcy zł na wszystko faktury, nie licząc to co wymienił mój brat 2 lata wcześniej silnik 256 tys. km. I silnika nie słyszałeś i wszyscy byli zaskoczeni, nie powiem szału nie robi, ale jak już się wkręcił na obroty to szedł pięknie. Kolor też miałem rzadki zielony metalic, ale wszyscy mówili,że jest srebny he he
Opublikowano (edytowane)

A moj kolega ma E30 318is 24 letnie, ma je od roku i jedyne co zrobil to zalozyl wydech full przelot strasznie chamski i glosny, stożek, jakis dolot, wyregulowal walki, i podlal paliwem, nawet oleju madrala nie zmienil. I zapiernicza na odcinie od rana do wieczora, nic sie nie dzieje :D

 

Ale tak jak mowilem stare BMKi to nie auta dla szarej masy, to sa wdziecznie auta ale trzeba o nie dbac. Dla mnie na przyklad E39 to niedoscigniony wrecz do dzisiaj przyklad elegancji i komfortu. Powaga, jezdzilem kilkuletnim mercedesem klasy E i wole swoja E39.

Edytowane przez herbatkowy
Jedyna zaleta przedniego napędu - gdy cofasz, masz tylny napęd.
Opublikowano
Chodzi mi, że droga na PKN była od razu łączona z PKS i był taki spadek w przejechaniu ciężko opisać :P co do mpakietu posiadam u siebie normalny zderzak i już nim idzie zahaczyć, a co dopiero mpakiet :) Ładnie się prezentuje, ale wystarczy felga od M 18 nie trzeba zawieszenia sport bo na tym już i tak wibrujesz he he :)
Opublikowano
M pakiet a zawieszenie to dwie rozne sprawy, przeciez zderzak od m pakietu nie jest dwa razy wiekszy zeby tak obnizal auto :O Moze troche, ale nie zeby odrazu obcierac na seryjnym zawieszeniu... Ja mam zawieszenie obnizone dosc sporo z przodu jakies 4-5cm i m pakiet i na garbach nie przycieram, trzeba jedynie uwazac na te krawezniki...
Jedyna zaleta przedniego napędu - gdy cofasz, masz tylny napęd.
Opublikowano
Chodzi mi o krawężniki, że swoim już ocieram, a ja wiem że to dwie inne sprawy tylko mówię, że wystarczy 18 felga i już ma się dość, aktualnie auto stoi od rana u kolegi na zakładzie myślę, że do weekendu będzie już ze mną :) i mam uwalony tłumik, a mam możliwość zrobienia na dwie strony tylko kupić muszę końcowe tłumiki, myślę, że pięknie się będzie prezentować do tego wstawienie strumienicy i coś pytał o filtrze stożkowym, ale nie wiem jak to będzie się spisywać
Opublikowano
Filtr stożkowy w 2.8? Poczytaj forum, siedzialem nad tym tematem tydzien, i ostatecznie zamowilem wkladke Pipercross'a. Stożek w tym silniku w 80% zabiera moc i niutki, no chyba że jakiś gruby kompletny kit za 1000pln+, to moze zyskasz 3 konie mechaniczne i fajniejszy dzwiek.
Jedyna zaleta przedniego napędu - gdy cofasz, masz tylny napęd.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.