Skocz do zawartości

PLANUJĘ KUPNO E39 PROSZĘ O OPINIE i POMOC W WYBORZE


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Kurde obym tego dsp nie miał bo zamiezam emulator zmieniarki kupic a on z dsp nie chodzi.

Jak nie chodzi? :shock: a czemu?

Tak na aukcji wyczytalem ze z dsp nie zatrybi

 

Założ zmieniarke cd po 2007 np. z X3 to będzie mp3. Ja tak mam i ładnie mp3 grają

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano

Proszę rafał => WBADL91030GW64051

 

 

Czyli według VIN klapek nie masz, dokładnie tak jak u mnie. Ja to jeszcze potwierdziłem osobiście zrzucając kolektor, ale myślę że nie ma takiej potrzeby ;)

 

Na przyszłość, bo może jeszcze nie wiesz. Na stronie realOEM.com możesz po wpisaniu 7 ostatnich znaków VIN przeglądać części zainstalowane w Twoim samochodzie. Bardzo przydatne narzędzie do sprawdzania np. numeru części, którą będziesz chciał wymienić.

 

Dla Twojego samochodu:

 

http://www.realoem.com/bmw/select.do?vin=GW64051

Opublikowano

Dzięki Rafał za stronkę :)

Dzisiaj byłem w http://www.pimautoserwis.pl/

 

I faktycznie nie ma klapek, nabiłem klimę ale jednak to co się obawiałem bo przy sprawdzeniu auta klima coś nie hulała, nabiłem full czynnik 650 ale wentylator się nie kręci, pojutrze będziemy go sprawdzać czy coś się z nim stało czy będzie trzeba kupić nowy/używkę, od 300zł w górę z tego co mi mechanik powiedział.

Znajomy ma w domu wiatrak od E39 525D, przywiezie mi go i sprawdzę czy to ten sam.

Również to co się w manualach dzieje to czasem zamiast 3 biegu 5 wpada i to jest wina śrub pod mieszkiem i w szoku byłem jak gość mi powiedział że trzeba skrzynię biegów wyciągać żeby te śruby zainstalować, koszt 700zł..

Spotkał ktoś się z tym?

Nie muszę tego robić bo raz tylko bieg mi źle wszedł ale wiadomo cały czas się "uczę" auta.

Opublikowano

Ze skrzynią to standard. U mnie występuje czasem na zimnym, na razie olewam sprawę, jak mnie zacznie irytować to poszukam rozwiązania.

Wiatrak też standard, robiłem w zeszłym roku ;) Padają jak muchy. Tyle, że bez wentylatora klima powinna i tak chodzić, z tym że będzie się wyłączać jak wzrośnie ciśnienie i jest ryzyko wywalenia czynnika. Jeździłem tak przez jakiś czas, w praktyce wyglądało to tak, że podczas jazdy spokojnie można było używać i wszystko działało, natomiast nawet chwilowe zatrzymanie skutkowało wyłączeniem się kompresora (mówimy o wysokich temperaturach zewnętrznych). Żeby nie ryzykować, sam wyłączałem klimę dojeżdżając np. do świateł. W korkach niestety jest to duży problem, no i generalnie nie polecam na dłuższą metę, trzeba wymienić.

Opublikowano
Ze skrzynią to standard. U mnie występuje czasem na zimnym, na razie olewam sprawę, jak mnie zacznie irytować to poszukam rozwiązania.

Wiatrak też standard, robiłem w zeszłym roku ;) Padają jak muchy. Tyle, że bez wentylatora klima powinna i tak chodzić, z tym że będzie się wyłączać jak wzrośnie ciśnienie i jest ryzyko wywalenia czynnika. Jeździłem tak przez jakiś czas, w praktyce wyglądało to tak, że podczas jazdy spokojnie można było używać i wszystko działało, natomiast nawet chwilowe zatrzymanie skutkowało wyłączeniem się kompresora (mówimy o wysokich temperaturach zewnętrznych). Żeby nie ryzykować, sam wyłączałem klimę dojeżdżając np. do świateł. W korkach niestety jest to duży problem, no i generalnie nie polecam na dłuższą metę, trzeba wymienić.

 

Dokładnie tak jak mówisz bo mówił mi mechanik z BMW że jest ryzyko nie wybuchu tylko rozszczelnienia układu więc nie ma co odwlekać, pojutrze rano podjadę dokładnie to sprawdzić z pożyczonym wentylatorem też od 525D i zobaczymy może się uda :)

Opublikowano

Witam.

Znalazłem niegłupią piątkę cenę udało się zbić do 17500 pln do opłat. Jest to 520i z 2002r i teraz pytanie do Was czy jest ktoś kto ostatnio clił takie auto i ile wyniesie koszt rejestracji ? Wiem ,że akcyza to 18 % ale nie wiem od jakiej kwoty liczą ?

Opublikowano
Kwotę biorą z eurotaxu, tzn. porównują to co masz na fakturze/umowie z eurotaxem. Nie da się nic zaniżyć, chyba że weźmiesz rzeczoznawcę, który Ci zaświadczy że sprowadziłeś złom niezdatny do jazdy, ale to gruba sprawa i też nie gwarantuje powodzenia.
Opublikowano
ok znalazłem w eurotax cenę za ten model 14900 pln z tego co wiem celnicy przyjmują tolerancję 20-30% jeżeli czegoś nie pomieszałem to mogę spróbować wyjść z ceną ok 12000 pln co daję niecałe 2200 pln cła. Do tego recykling 500 i 2% us + 256 wydział komunikacji czy to wszystko czy coś przegapiłem
Opublikowano
Założ zmieniarke cd po 2007 np. z X3 to będzie mp3. Ja tak mam i ładnie mp3 grają

 

Niby tak ale ile taka zmieniarka kosztuje. Emulator mam za 280 zl i nie ma zabawy z plytami, podpinam pena czy dysk i wale mp3 na mase. I sterowanie z kierownicy tez dziala a to dla mnie wazne.

 

A mi sie wydaje dziwne ze emulator nie trybi akurat z DSP, jeszcze nie slyszalem o takim przypadku... Moze by sie wypowiedzial ktos kto juz przerabial ten temat?

http://s25.postimg.org/fhz6cbo73/podpis_forum.jpg


Mieszkasz w Holandii? Zajrzyj tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=168&t=208939 Mój Individual >>klik<<

Zamienię 2szt BBS RS 700 8,5Jx18 za 2szt BBS RS 701 10Jx18, bądź deal na 19" ACS Type III

Opublikowano

Witam,

jako iż planuję zakup BMW postanowiłem zapytać się Was, bardziej doświadczonych o pomoc w wyborze optymalnego silnika. Rozważam trzy opcje - 530, 535 i 540.

 

Przejdźmy więc do rzeczy, najpierw trochę o mnie. Do wydania mam ~20 tys zł, wliczając w to pakiet startowy, celuje w rocznik '98-'99, docelowo auto które wybiore zostało by w rodzinie do końca swoich dni, nie zależy mi na późniejszej odsprzedaży. Dotychczasowe auto użytkuję sporadycznie, rocznie nie robię więcej niż 12-15tys. Co do instalacji gazowych to nie mam nic przeciwko, jeśli musiałbym robić więcej km, to pewnie założę do kupionego auta. Czego oczekuję od auta - przyjemnych doznań akustycznych (ah ta v8 wkręcająca się na obroty :cool2: ), oraz jak największej frajdy z jazdy, lubię się odstresowywać jazdą, więc przyszłe auto musi być w automacie, nie chcę manuala.

 

Do tej pory udało mi się objeździć 540 i 528. 528 odpada ze względu na to jak się zbiera, wg mnie silnik ten rewelacyjnie się sprawia w lżejszej budzie e46, tu, trochę słabo. 540 to wiadomo, ciary na plecach po depnięciu.

 

Chciałbym się dowiedzieć od Was, jak wygląda porównanie awaryjności tych trzech silników, który jest najbardziej idioto odporny, i z którym powinno być przynajmniej teoretycznie najmniej problemów. Czy ta trzy-litrówka dobrze odpycha ? Jak wygląda zestawienie tej jednostki do v8 3,5 ? Bo do 4.4 to nawet ja wiem, że nie ma co porównywać ;)

 

Następna kwestia - zawieszenie. Części użyte w tych trzech modelach różnią się między sobą, czy jest to to samo ? Chodzi mi o koszty utrzymania, nie związane jako tako z samym silnikiem.

 

Spalanie - temat pomijam, bo przy przebiegu który robię rocznie, nie ma co tego roztrząsać.

 

Instalacja gazowa - często spotykam oferty w których te silniki mają już założony gaz, i jeżdżą już 2,3-4 lat na nim. Na co zwracać uwagę w takim przypadku ? Czy od razu takie oferty odrzucać i nie patrzeć się nawet w tym kierunku ? Osobiście do gazu nie mam nic, o ile nie sprawia kłopotów w normalnej eksploatacji.

 

Silnik 3.5v8 - czytałem dużo opinii, że jak już brać v8, to od razu 4.4. Pomijając kwestię spalania, które tak jak i koszty utrzymania są podobno takie same, jak wyglądają osiągi tych silników ? Moje zainteresowanie tym silnikiem wynika z faktu, iż więcej jest ich na rynku niż 4.4. Da radę podbić mu parametry do tych z 4.4 ?

 

Nie zamierzam auta szukać pół roku lub dłużej, więc pewnie wybiorę to co będzie na rynku dostępne i będzie w moim zasięgu cenowym i w stanie nie powodującym reakcji :duh:, jednak chciałbym aby ten wybór był jak najbardziej świadomy, stąd moje pytania do Was ;)

Opublikowano

W takim budżecie swój wybór raczej musisz ograniczyć do 535i i 540i. A to dlatego, że 530i to modele po lifcie, który miał miejsce pod koniec 2000 roku i raz, że 20 tysi na jakikolwiek model e39 po lifcie to trochę mało, dwa, że 530i szczególnie się cenią bo jest ich bardzo mało. Oczywiście skoro piszesz o aucie na lata pomijam egzemplarze, które są całkowicie dobite, albo sprowadzone po dzwonie i do opłat.

Taka jest moja opinia, bo pół roku temu sam szukałem 530i i w budżecie ok 25k na samo auto nic interesującego nie znalazłem (oprócz jednej sztuki, ale ona kosztowała ponad 26k i była na drugim końcu Polski).

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
Opublikowano
Ogólnie V8 to fajna konstrukcja. Dźwięk jest rewelacyjny i przyśpieszenie też jest. Ja swoją mam bodajże 4 rok i nie narzekam. Trochę kasy musiałem włożyć bo u mnie ma być wszystko na tip top. Dobrym wyborem jest kupić do wrzenia 1998 bo nie masz vanosów. Myślę, że czy kupisz 3,5 czy 4.4 będziesz zadowolony. Instalacja gazowa dobra i można jeździć. W mieście w 25l gazu się zmieścisz. Oczywiście nie licz na 10 jak nie którzy pisali. Jak nie będę miał za miesiąc na spłatę krechy to Ci swoją odsprzedam hehe :mrgreen:
  • Moderatorzy
Opublikowano

Jak to nie!

Też nie wierzyłem że taki motor może palić 10 litrów. Ale od kiedy mam swojego bulgotka to uwierzyłem.

Pali 10 litrów na................................................................. 50 km :mrgreen:

A za mną S62 chodzi :wink: Podobno te przed liftowe S-ki brały olej :| a zresztą to mało istotne kto by się tym przejmował :P .

Jak przestanę jeździć autobusem to może będzie mnie stać :idea:

PS.A jak ma ciężko to nawet na 40 km :mrgreen:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Czyli w teren gdybyś w nim wyjechał (nie mówię o katowaniu) tylko jakieś ścieżki leśne, lekkie przeprawy itd to chyba 30łyknie?

 

Na 7er e38 piszą że 750i ktoś tam 12l jechał :) W ogóle 4,4 w e38 wychodzi że mniej pali niż w e39. Dlatego opłaca się większe cięższe auto z tym samym silnikiem :mrgreen:

Opublikowano
Czyli w teren gdybyś w nim wyjechał (nie mówię o katowaniu) tylko jakieś ścieżki leśne, lekkie przeprawy itd to chyba 30łyknie?

 

Na 7er e38 piszą że 750i ktoś tam 12l jechał :) W ogóle 4,4 w e38 wychodzi że mniej pali niż w e39. Dlatego opłaca się większe cięższe auto z tym samym silnikiem :mrgreen:

 

Szkoda komentować Daniel :duh: Chciałbym, żeby mi 12 palił

Opublikowano

Wiesz.. zostałem przekrzyczany przez użytkowników :mrgreen: viewtopic.php?f=75&t=47524&start=405

 

Wiem, że one tyle nie palą, ale co zrobisz? :) Niech im 5.0 V12 tyle palą co im żałować będę :mrgreen:

 

Jedyny plus mojego motorku, że w 12 to się mieszczę bez problemu. Tylko przyśpieszenie podobne do spalania :mrgreen: 10l i 10sek :cry2:

  • Moderatorzy
Opublikowano

Ale nadzieję trzeba mieć.

Ja zawsze mam jak podjeżdżam pod tanksztele :mrgreen:

No fakt nadzieja matką głupich :mrgreen:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
To fakt :mrgreen: Moje autko oddałbym z łzami w oczach.

Wniosek z tego taki, że nie należy oddawać, a jeździć do samego końca... Twojego lub jej... :wink:

Opublikowano
Co do spalania, to nastawiam się na 20l w mieście i jakieś 13-15 w trasie, oczywiście mówie o lpg ;) ale tak jak pisałem, spalnie przy moich przebiegach nie robi na mnie jakiegoś szczególnego wrażenia. Bardziej mnie interesuje jak wygląda zestawienie tych dwóch v8, może ktoś miał okazje przejechać się i jednym i drugim ? Duże różnice w osiągach ? I jeszcze jedna kwestia - czy kupując v8 trzeba zwracać na coś szczególnie uwagę czy standard co w każdym innym silniku? Jakieś typowe usterki tylko dla v8 występują ? Mówię o wersjach bez vanosów. :)
Opublikowano
jeżeli komuś się przyda to akcyza za 520i 2002r wyszła 1850 PLN przy 2400 euro zakupie. Podobno było bardzo blisko dolnej granicy wartości auta ,150 pln tłumaczenie i wypełnienie dok. ,160 US ,został przegląd i wydział komunikacji

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.