Skocz do zawartości

PLANUJĘ KUPNO E39 PROSZĘ O OPINIE i POMOC W WYBORZE


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Piekna ta 750 :8) Nurtuje mnie jeszcze taka sprawa odnośnie e39 540 Touringa, skoro poruszamy temat limuzyna\touring. Czy jesli auto posiada zawieszenie NIVO to istnieje możliwość zmiany sprężyn na powiedzmy niższe? +wiadomo odpowiednie amorki do tego, pytam, bo wiekszość aut stoi dośc wysoko na kołach w szczególności z przodu a nie za bardzo mi sie to podoba :( Czy to czasem nie bedzie tak że jak opuszcze zawieszenie to Nivo mi je z powrotem podniesie< podpowiedzcie mi , bo nie mam pojecia jak to dokładnie funkcjonuje?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam. Piekna ta 750 :8) Nurtuje mnie jeszcze taka sprawa odnośnie e39 540 Touringa, skoro poruszamy temat limuzyna\touring. Czy jesli auto posiada zawieszenie NIVO to istnieje możliwość zmiany sprężyn na powiedzmy niższe? +wiadomo odpowiednie amorki do tego, pytam, bo wiekszość aut stoi dośc wysoko na kołach w szczególności z przodu a nie za bardzo mi sie to podoba :( Czy to czasem nie bedzie tak że jak opuszcze zawieszenie to Nivo mi je z powrotem podniesie< podpowiedzcie mi , bo nie mam pojecia jak to dokładnie funkcjonuje?

 

Jak masz NIVO, to nie masz sprężyn amorków, wszystko działa na pneumatyce i zapewnia, że samochód zawsze stoi równo w poziomie niezależnie ile do niego załadujesz, oczywiście w granicach wytrzymałości układu.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Amortyzatory są tylko zamiast sprężyn są miechy.

Reguluje się wysokość przy pomocy komputera.Tylko podobno(tak słyszałem) jak się podniesie lub opuści na zawieszce to w miechach jest nie właściwe ciśnienie i albo trzęsie,albo dobija-zły komfort jazdy.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

witam wszystkich Forumowiczów,

 

od dłuższego czasu dość intensywnie rozmyślam nad kupnem e39 m5. czytałem ostatnimi czasy dość sporo postów na tutejszym forum i widzę, że łatwo władować się na minę kupując w Polsce używane m5. sztuczne podbijanie wartości samochodu poprzez ''wielokrotne jego sprzedawanie'', podróże jednego samochodu z komisu do komisu, fikcyjne budowanie wysokiego zainteresowania konkretnym egzemplarzem.

wiem, że kupując samochód (w najlepszym razie) 10 letni trzeba się liczyć z mankamentami wywołanymi przez wiek i jego eksploatację, ale taki jest urok kupowania samochodów używanych. natomiast, oczywiście wszystko w granicach zdrowego rozsądku. nie będę już wspominał o cofaniu liczników, oferowaniu "idealnego!!!!!!" auta, malowaniu chałupniczemu całej karoserii, bo każdy tu obecny pewnie aż do wyrzygania zna te zagadnienia.

budżet jakim dysponuję to 50,000 zł

 

i to wszystko prowadzi do mojego pytania: czy, jeśli chcę kupić w dobrym stanie do ew. drobnych napraw e39 m5, mogę szukać egzemplarz w Polsce, czy należałoby się rozejrzeć po ofertach zagranicznych?

oraz drugie pytanie: czy warto korzystać z usług firm, serwisów, osób prywatnych, które zajmują się wyszukiwaniem i sprowadzaniem aut z zagranicy?

 

z góry dziękuję za wszystkie pomocne odpowiedzi

Opublikowano
Ja bym szukał za granicą. I szukałbym sam, nie zdawałbym się na cudzy wybór w żadym razie. Chyba że masz znajomą/zaufaną osobę. Ale i tak bym pojechał osobiście na oględziny.

http://s25.postimg.org/fhz6cbo73/podpis_forum.jpg


Mieszkasz w Holandii? Zajrzyj tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=168&t=208939 Mój Individual >>klik<<

Zamienię 2szt BBS RS 700 8,5Jx18 za 2szt BBS RS 701 10Jx18, bądź deal na 19" ACS Type III

Opublikowano
Amortyzatory są tylko zamiast sprężyn są miechy.

Reguluje się wysokość przy pomocy komputera.Tylko podobno(tak słyszałem) jak się podniesie lub opuści na zawieszce to w miechach jest nie właściwe ciśnienie i albo trzęsie,albo dobija-zły komfort jazdy.

No to lipa ze tak powiem, nie podoba mi sie takie rozwiazanie,,, a czy np. jak opuszcze przednie zawieszenie poprzez inny zestaw sprezyn to tył (nivo) samo sie dopasuje do poziomu przodu czy to nie ma nic wspólnego i nivo jest tylko do poziomowania tyłu pod obciazeniem?

Opublikowano
Nie dopasuje sie bo nie ma z przodu czujników, wiec nie wie jak stoi przód.

http://s25.postimg.org/fhz6cbo73/podpis_forum.jpg


Mieszkasz w Holandii? Zajrzyj tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=168&t=208939 Mój Individual >>klik<<

Zamienię 2szt BBS RS 700 8,5Jx18 za 2szt BBS RS 701 10Jx18, bądź deal na 19" ACS Type III

Opublikowano

Moim zdaniem do E38 3,5 to min.

 

Nie mam wygórowanych wymagać dotyczących osiągów. Mi wystarcza 520i. Dla mnie jest ok. 728 ma lepsze osiągi od mojej piąteczki. A każdy większy silnik od 728i będzie jeszcze bardziej żwawy. Tak, więc osiągi dla mnie są do zaakceptowania. :)

  • Moderatorzy
Opublikowano
od dłuższego czasu dość intensywnie rozmyślam nad kupnem e39 m5.

Uderz z zapytaniem do kolegi >Arecki< ma M-kę i na pewno podpowie Ci to i owo-wpożo gość z niego :cool2: .

Namiary memberlist.php?mode=viewprofile&u=17146

PS.Arek nie mogłem odebrać tel. bo albo byłem na badaniach(nie noszę ze sobą tel),albo lekarze przyleźli.

Tel mam już ok. Zadzwoń jutro mam luźny dzionek to na spokojnie pogadamy :cool2:

Pozdro.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
witam wszystkich Forumowiczów,

 

od dłuższego czasu dość intensywnie rozmyślam nad kupnem e39 m5. czytałem ostatnimi czasy dość sporo postów na tutejszym forum i widzę, że łatwo władować się na minę kupując w Polsce używane m5. sztuczne podbijanie wartości samochodu poprzez ''wielokrotne jego sprzedawanie'', podróże jednego samochodu z komisu do komisu, fikcyjne budowanie wysokiego zainteresowania konkretnym egzemplarzem.

wiem, że kupując samochód (w najlepszym razie) 10 letni trzeba się liczyć z mankamentami wywołanymi przez wiek i jego eksploatację, ale taki jest urok kupowania samochodów używanych. natomiast, oczywiście wszystko w granicach zdrowego rozsądku. nie będę już wspominał o cofaniu liczników, oferowaniu "idealnego!!!!!!" auta, malowaniu chałupniczemu całej karoserii, bo każdy tu obecny pewnie aż do wyrzygania zna te zagadnienia.

budżet jakim dysponuję to 50,000 zł

 

i to wszystko prowadzi do mojego pytania: czy, jeśli chcę kupić w dobrym stanie do ew. drobnych napraw e39 m5, mogę szukać egzemplarz w Polsce, czy należałoby się rozejrzeć po ofertach zagranicznych?

oraz drugie pytanie: czy warto korzystać z usług firm, serwisów, osób prywatnych, które zajmują się wyszukiwaniem i sprowadzaniem aut z zagranicy?

 

z góry dziękuję za wszystkie pomocne odpowiedzi

 

Nie wiem czy warto bawic się w przekladanie , ale w PL i to samo Niemcy M5 są po prostu zajeżdzone. Ja mieszkam od prawie 8 lat w Anglii i tutaj zajezdzone samochody to tylko mozna dostac od pakoli (pakistanów), a angole jak to angole jezdzą przepisowo, drug dziurawych nie ma , skrzyzowania zastapione radami, zimą soli nie sypią itd. Także auto można trafić w faktycznym dobrym stanie. Ja miałem okazję cieszyć sie kilkoma autami bez żadnych niespodzianek. A teraz mam 535i w manualu i sprawuje się świetnie. Koledze może polece zorientowanie sie ile może kosztować przekladka. Bo samo sporowadzenie auta to ( okolo 1500-2000zł pod dom) , ale mozna samemu przyleciec 2.5h lotu i 20-24h jazdy powrot do kraju.

Opublikowano
witam wszystkich Forumowiczów,

 

od dłuższego czasu dość intensywnie rozmyślam nad kupnem e39 m5. Bo samo sporowadzenie auta to ( okolo 1500-2000zł pod dom) , ale mozna samemu przyleciec 2.5h lotu i 20-24h jazdy powrot do kraju.

Naprawde tak długo sie jedzie ? ja do Brukseli czyli powiedzmy centrum Belgii jade 12 godzin z centrum Polski ( jade berlingo 1.6 diesel) srednia predkośc 100km/h a M-ką to mysle ze w 10 godzin spokojnie bym dojechał .350 km i 5 godzin drogi ( według nawigacji) trasa centrum belgii do londynu, wiec całościowo to wychodzi jakies 17 godzin starym dieslem :) Także 24 godziny to mi sie długo wydaje, No chyba ze na ten prom czy pociag pod tunelem sie tyle czeka, tak? Powiedz kolego , sam jestem ciekaw, bo napewno kiedys sie do Londynu wybiore przy okazji, bo mam tam rodzinke. A co do M-ki to też tak mysle ze nawet w niemczech bedzie cieżko spotkac dobry egzemplarz, taka prawda niestety. Wiadomo po co sie kupuje takie auto i nie mozna liczyc na to ze stało w garazu spokojnie :nienie:

Opublikowano
witam wszystkich Forumowiczów,

 

od dłuższego czasu dość intensywnie rozmyślam nad kupnem e39 m5. Bo samo sporowadzenie auta to ( okolo 1500-2000zł pod dom) , ale mozna samemu przyleciec 2.5h lotu i 20-24h jazdy powrot do kraju.

Naprawde tak długo sie jedzie ? ja do Brukseli czyli powiedzmy centrum Belgii jade 12 godzin z centrum Polski ( jade berlingo 1.6 diesel) srednia predkośc 100km/h a M-ką to mysle ze w 10 godzin spokojnie bym dojechał .350 km i 5 godzin drogi ( według nawigacji) trasa centrum belgii do londynu, wiec całościowo to wychodzi jakies 17 godzin starym dieslem :) Także 24 godziny to mi sie długo wydaje, No chyba ze na ten prom czy pociag pod tunelem sie tyle czeka, tak? Powiedz kolego , sam jestem ciekaw, bo napewno kiedys sie do Londynu wybiore przy okazji, bo mam tam rodzinke. A co do M-ki to też tak mysle ze nawet w niemczech bedzie cieżko spotkac dobry egzemplarz, taka prawda niestety. Wiadomo po co sie kupuje takie auto i nie mozna liczyc na to ze stało w garazu spokojnie :nienie:

 

 

Jesli bedziesz jechac bez przerw oprocz stop na wyprostowanie nog czy po prostu wykonanie fizjologicznej potrzeby to nie mnie niż 17-18 godz. zaręczam. Pamiętaj , że zmęczenie też robi swoje i nogę z gazu zdejmujesz bo już nie czujesz się tak pewnie. Ja mieszkam kolo Birmingham i do Londynu mam ok 2h. Zapraszam do Anglii latem jest tu ogromny show i zlot BMW. Sam pochodze z okolic Torunia i wiem jak wygladają tam zloty. Ten tutaj jest mega. :D

Opublikowano

Naprawde tak długo sie jedzie ? :nienie:

 

 

Jesli bedziesz jechac bez przerw oprocz stop na wyprostowanie nog czy po prostu wykonanie fizjologicznej potrzeby to nie mnie niż 17-18 godz. zaręczam. Pamiętaj , że zmęczenie też robi swoje i nogę z gazu zdejmujesz bo już nie czujesz się tak pewnie. Ja mieszkam kolo Birmingham i do Londynu mam ok 2h. Zapraszam do Anglii latem jest tu ogromny show i zlot BMW. Sam pochodze z okolic Torunia i wiem jak wygladają tam zloty. Ten tutaj jest mega. :D

Bardzo Chętnie :D Daj znac na forum jak bedziesz wiedział konkretny termin :8) A co do czasu jazdy to oczywiscie sie zgadzam ze jak samemu sie prowadzi to jest cieżko, ja miałem na myśli jazde w podwójnej obsadzie lub nawet potrójnej :wink: Koniec OT Przepraszamy :wink:

Opublikowano

A co Panowie sądzicie o modelu 520d e39. Chodzi mi o ogólne opinie. Wiele osób odradza z uwagi na silnik m47 namawia na 530d że inna kultura pracy, że silnik lepszy m57 itp. Jak jest naprawdę? Nie szukam wyscigowki tylko duzego kombiaka bmw.

 

Wysłane z mojego GT-I9300

Opublikowano

Sam się nad tym zastanawiałem i powiem tak - absolutnie nie żałuję wybrania M57. Co więcej, obecnie brałbym 530d zamiast 525d.

 

Oczywiście jeśli chodzi tylko o przemieszczanie się z punktu A do punktu B, to silnik można powiedzieć, że jest obojętny. Ale testowałem je oba i naprawdę nie ma argumentów za M47 moim zdaniem. Podstawowa sprawa, która mogłaby skłonić do jego zakupu to niższe zużycie paliwa, jednak z tego co wiem jest ono tylko symbolicznie niższe, albo czasem wcale. Jeśli chodzi o osiągi, to M47 jeździ... nie jest jakimś totalnym mułem, moim zdaniem jest trochę przesady w tym krytykowaniu jego osiągów. On jeździ, w miarę wygodnie przyspiesza, chociaż ewidentnie brakuje mocy do czegokolwiek poza spokojną jazdą. Kultura pracy w porównaniu do M57 jest naprawdę słaba. Tzn. jest to normalny diesel starej generacji, porządnie klekoczący i dobrze słyszalny w kabinie. M57 bije go na głowę, na zewnątrz pracuje równo i cicho, a w środku słyszysz tylko aksamitny szum, prawie można się oszukać że to benzyna. Osiągi to też inna bajka, to silnik który już naprawdę sprawia przyjemność i nie chodzi o ściganie się, tylko normalne sprawne jeżdżenie. Przyspiesza, jest moc kiedy trzeba, jest elastyczny, ciągnie do naprawdę wysokich obrotów. I tak jak pisałem, nie pali wiele.

 

Od strony ewentualnych napraw też bym się jakoś nie bał. Po pierwsze, to jeden z najlepszych jeśli nie najlepszy silnik tego typu i jego awaryjność jest znikoma. W M47 masz niesławną pompę VP44, która sypie się dość często i jest znacznie droższa, niż pompa wysokiego ciśnienia w M57, której usterki są raczej sporadyczne.

 

Reasumując, wszystkie atuty są po stronie M57. No, będzie jednak minimalnie droższy w eksploatacji, czyli odrobinę większe spalanie (chociaż to zależy od stylu jazdy), więcej oleju wchodzi itd.

Opublikowano

Nie no, nie sądzę żeby normalnemu człowiekowi przy prawidłowym użytkowaniu padła więcej niż raz.

Sam jeździłem innym samochodem z tą pompą, przebieg miał spory, zrobiłem nim następne ok. 60 tysięcy i nie padła, więc to nie jest jakaś reguła. Ale przed kupnem warto rozważyć po prostu potencjalne możliwe awarie i koszt ich usunięcia.

Opublikowano
Generalnie to powiem tak. Auto zakupiłem 3 tyg temu...e520 m47 i 2 dni temu nie odpaliło. Prawdopodobnie awaria pompy vp44 - diagnozę ostateczną mechanik postawi dziś. Koszt naprawy to 2-3 tys zł. Czy są sposoby na zmniejszenie kosztów naprawy pompy? Najlepsze, w tej całej sprawie jest to że przed zakupem auto sprawdzone zostało w serwisie BMW iiii...nie wykryto żadnych nieprawidłowości związanych z pompą. Mechanik, który robił wymiany filtrów i płynów podsumował w ten sposób: trafił CI się ładny i zadbany egzemplarz na pewno pojeździsz przy normalnym użytkowaniu i eksploatacji. Autko ma zrobione 220 tys km. Póki co oczy w słup i czekam na ostateczne wieści od mechanika
  • Moderatorzy
Opublikowano

Generalnie ludzie mówią,że pompa się psuje,a to nie prawda jest.

Pompa również się uszkodzi,ale są to pojedyncze przypadki.

W tych pompach psuje się sterownik.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Czyli z tego co mówisz wnioskuję, że mam pewnie walniętą elektronikę - sterownik pompy. Z tego co wyczytałem to elektronika siada na skutek uszkodzenia mechanicznego pompy. Jeżeli mylę się to mnie poprawcie. W serwisie powiedzieli, ze mogą naprawić tylko sterownik, ale jest to krótkotrwałe bo za jakiś czas wrócę i tak zostawię 2-3tys zł za wymianę całej pompy...
Opublikowano
Autko odebrane, naprawione, pali na dotyk. Jednak padl czujnik w baku razem z pompka i pompa progową. Calosc wyniosla mnie 600zł plus 20litrow paliwa ;)
Opublikowano
Witam, mam okazje kupic e39 530d touring 1999rok od znajomego, posiada m-pakiet, pelna skore, tv, pelna elektryka. Cena to 12 tys okazyjnie. Jest dosc zadbana, silnik dobrze pracuje, warto?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.