Skocz do zawartości

PLANUJĘ KUPNO E39 PROSZĘ O OPINIE i POMOC W WYBORZE


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam!

 

Jestem zainteresowany zakupem e39 525i po lifcie rocznik >2001 i mam do Was pytanie - ile trzeba liczyc za dobry egzemplarz bo ceny sa bardzo rozne, zwlaszcza oferty handlarzy sa nizszze... ?

 

Co sadzicie np. o takim ogloszeniu:

http://otomoto.pl/bmw-525-C26971362.html

 

Jezeli chodzi o cene do rocznika wydaje mi sie wysoka ale moze sie myle ? Przegladam tez mobile de i tam np. od ok. 3000 euro sa ceny to ten z pl jest za drogi czy sie myle? Powiedzcie ile mniej wiecej trzeba liczyc i na co ew. zwrocic uwage przy zakupie czytalem ze te auta lapie rdza na klapie i masce?

ze zdiec wyglada calkiem ladnie, wyposazenie raczej skromniutkie.

Do cen z mobile (silnik pow 2000cm) dojdzie ci okolo 3tys zl oplat.

Opublikowano

Cześć chłopaki.

Mam zamiar przesiąść się na coś lepszego,a na pewno wygodniejszego. Aktualnie mam passata b5 1.8T 150km,i moje myśli krążą wookół BMW e39 530d lub Alfa 159 1.9 150KM.

Które z nich byście mi doradzili, wiadome przepaść jest w kwesti rocznika. Pytanie czy opłaca się kupić starszy?

Mam po prostu mętlik w głowie, i chciałabym usłyszeć waszych rad.

Opublikowano

Witaj. Poczytaj wyżej-jeżeli pojeżdzisz dobrze utrzymaną 5er to już nie bedziesz chciała wrócic do Passata.

Wybór zalezy od tego co jest dla Ciebie ważne-komfort,gabaryty,koszty utrzymania. 5er nie jest tania w utrzymaniu,ponadto trzeba dużo czasu poswiecic na wyszukanie dobrego egzemplarza. Ale warto,potem "piatka" odwzajemnia sie prestiżem, znakomitym komfortem jazdy,świetnym trzymaniem sie drogi-ogólnie frajdą z jazdy.

Co do Alfy 159-to klasa Passata,5er to jeszcze wyższa półka,a co za tym idzie-starszy rocznik w tych samych pieniądzach. Myśle że warto zastanowic sie nad BMW-nawet pomimo owej różnicy w roczniku,ale jak pisałem powyżej-cierpliwie poszukac dobrze utrzymanego egzemplarza. Gdybyś miała coś no oku-wrzuc tu na forum do odpowiedniego działu,może ktoś zna dane auto lub może podjechac i je oglądnąc.

W razie pytań-pisz śmiało.

Pozdrawiam.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano

Przecież parę postów wyżej masz odpowiedź na podobne pytanie.

Przejedź się raz jednym, raz drugim i myślę że już będziesz wiedziała co wolisz, bo to zupełnie różne samochody.

 

Dodam jeszcze:

weź też pod uwagę to, jak będziesz użytkowała auto - czy w mieście czy raczej na trasach. Niestety często się widzi osoby (obu płci ;) ) nie dające sobie rady zaparkować suzuki swift (sam niedawno musiałem pomagać) a co dopiero bmw 5.. Ale nie chcę generalizować! Chodzi mi tylko o to, że e39 jest bardzo wygodne, ale w ciasnym ruchu miejskim może być po prostu uciążliwe i ciężkie w prowadzeniu (dla jednych mniej, dla innych bardziej).

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
Opublikowano

Witam,

Panowie szukam E39 3.0D rozmawiałem z człowiekiem od tego pędzidła http://otomoto.pl/bmw-530-530d-m-pakiet-fabryka-zniemiec-C27098081.html

Posiadam miernik do pomiaru grubości powłoki lakierniczej, i mam można powiedzieć, że większe niż przeciętny człowiek pojęcie o mechanice;)

niestety nigdy nie jeździłem E39 i nigdy takim automatem -> jak to sprawdzić i czy ryzykować w ogóle w 10-cio letnim aucie automat?

Najbardziej obawiam się tego automatu.. właściciel to handlarz więc to wszystko co wypisał biorę z przymrużeniem oka.;)

Zerknijcie na nią i jak coś widać gołym okiem to piszcie.

Pozdro.

Opublikowano
dziwne tylko jest to, że jak się szuka auta na mobile, lub sie jest na miejscu to maja przejechane minum 350 tys :) a w Polsce sprowadzone, które sprzedają, mają zazwyczaj kilka tysięcy przed 200 :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,

Panowie szukam E39 3.0D rozmawiałem z człowiekiem od tego pędzidła http://otomoto.pl/bmw-530-530d-m-pakiet-fabryka-zniemiec-C27098081.html

Posiadam miernik do pomiaru grubości powłoki lakierniczej, i mam można powiedzieć, że większe niż przeciętny człowiek pojęcie o mechanice;)

niestety nigdy nie jeździłem E39 i nigdy takim automatem -> jak to sprawdzić i czy ryzykować w ogóle w 10-cio letnim aucie automat?

Najbardziej obawiam się tego automatu.. właściciel to handlarz więc to wszystko co wypisał biorę z przymrużeniem oka.;)

Zerknijcie na nią i jak coś widać gołym okiem to piszcie.

Pozdro.

Poszukaj takiej tylko nie od handlrza i w manualu jak lubisz automat to poszukaj w benzynie (skrzynia ZF)

Opublikowano
Kolego gorik79, chyba nie zdajesz sobie sprawy jak trudno znaleźć taki egzemplarz, żeby był jeszcze w dobrym stanie technicznym :) Chyba, że bezpośrednio na zachodzie, ale tam przebiegi są większe ;)
Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
Opublikowano
Czego oczy nie widzą sercu nie żal :mrgreen: Sprzedawaliśmy z pół roku temu brata mercedesa E220cdi 1998r. z oryginalnym przebiegiem 320kkm i przebieg odpychał wszystkich. Jeden był strasznie napalony na niego i powiedział do nas, żeby ten przebieg był trochę mniejszy... Ja już nie wytrzymałem i zapytałem, a ile by pan chciał to się zmniejszy? A on, że 220kkm. Pojechałem następnego dnia i zmieniłem ten przebieg. Zadzwoniliśmy do tego faceta, przyjechał, spojrzał na blat i wziął. Do dziś nie możemy uwierzyć co to za typ był. Nie wiem. Bo lepiej dla oczu? Nie którzy na prawdę dziwni są :duh: Ja tam się nigdy przebiegiem nie sugerowałem, lecz stanem auta.
Opublikowano
Witam. A ja tez planuje zakup e39 ale diesla wogóle omijam szerokim łukiem (bez obrazy dla posiadaczy) poprostu wole benzyne :) biore pod uwage dwa silniki 3.0 i ten blizszy sercu 4.4 , tylko ze w manualu, automat odpada! bardzo mało jest na allegro e39 z silnikiem 4.4 w recznej skrzyni ale sie zdarzaja, oto o jaka mi chodzi; http://otomoto.pl/bmw-540-4-4-manual-6-bieg-skora-xenon-C24535641.html Moje pytanie do uzytkowników, co byscie mi poradzili, który silnik wybrac? wiem i zdaje sobie sprawe ze to zupełnie rózne silniki, ale moze ktos miał taki 3,0 lub 4,4 i powie mi zebym np. nie kupowac tego czy tamtego bo sie psują itp. bardzo mi sie podoba praca V8 i dlatego sie pytam, czy te silniki sa zywotne, jak wyglada serwis, spalanie Pb bo juz rózne wypowiedzi słyszałem ze od nawet 11 do ponad 25l/100km, wiec rozbierznosc jest ogromna!!! jesli ktos nie chce zasmiecac tematu to zapraszam na PW, chetnie sie dowiem czegos wiecej o tym modelu. Pozdrawiam :)
Opublikowano
Dlaczego odrzucasz od razu automat? Mi duży motor + manual kojarzy się z ostrą jazdą, paleniem opon itd. Coś mi się zdaje, że cena tego turasa trochę za niska. Kupując V musisz pamiętać, że stacje będziesz odwiedzał często. Ja jeżdżę dość energicznie i 20l jest nie wyjęte. Oczywiście da się jeździć tak żeby paliło jeszcze więcej. Następnie V jest droższa w utrzymaniu. Wiadomo, że kupując świece czy cewki to o dwie sztuki więcej niż w 3.0, czyli 8 sztuk. Zawieszenie jeżeli się nie mylę jest chyba też troszkę droższe. Oleju też trochę wchodzi. Ogólnie V jest droższa w utrzymaniu, ale coś za coś. No, ale dźwięk to bajka. Ja prawię radia nie słucham z tego powodu :mrgreen: 2 powodem dla którego kupiłem 4.4 to właśnie moc. Jeżdżę często w trasę i wyprzedza się tym autkiem błyskawicznie. Nie martwię się, że nie zdążę hehe :D Moja podpowiedź jest taka, że jeżeli zdecydujesz się na 4.4 to kup przed wrześniem 1998r. bo były jeszcze bez vanosów, więc jeden kłopot mniej. Ja miałem kupić między 2001, a 2002, ale najeździłem się, naszukałem i znalazłem przed liftem w bardzo dobrym stanie. Ogólnie, który silnik wybierzesz to E39 to bardzo fajne autka :cool2:
  • Moderatorzy
Opublikowano

Spalanie 11 :mrgreen:

3,5V8 też dobry motor tylko trochę słabszy.

Koszty wyższe,ale jeżeli wszystko gra to tylko koszty paliwa będą bardziej odczuwalne.Drugą sprawą jest brak mechaników znawców,a tu jest sporo więcej gratów i wszystko jest upchane.No i jak krys już wspominał zawieszenie i układ kierowniczy inny niż w całej reszcie.W silniku 4,4 z vanosem masz też alternator chłodzony cieczą-co też jest kłopotliwe,a i sam vanos jest drogi(objawia się klekotaniem).Dlatego 4,4 z vanosem nie są za bardzo pożądane.Automat to dość dobry ZF pękają w nich kosze wstecznego,a tak to całkiem dobra i mało awaryjna skrzynia.

Ja jeżdżę dość energicznie i 20l jest nie wyjęte.

U mnie w 4,7 też,czyli sam nie jesteś-jeżeli Ci to poprawi humor :D

jeśli ktoś nie chce zasmiecać tematu to zapraszam na PW

Po to został założony ten temat.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

No tak Cichy, ale Twoja buda, a moja to trochę różnica hehe :D Zresztą ja nie narzekam, przejechałeś się ze mną i wiesz, że moja noga do najlżejszych nie należy hehe :mrgreen:

 

P.S. Dobrze, że wspomniałeś o alternatorze bo mi z głowy wyleciało :duh:

Opublikowano
A to mnie zdziwiliscie z tym vanosem, a ja myslałem ze jest zupełnie odwrotnie, ze nowszy czyli po lifcie bedzie lepszy. A powiedzcie mi jeszcze jedna rzecz, jak to w koncu jest z pojemnoscia 4,4 v8 bo w ogłoszeniach jedni pisza 4,0 a inni 4,4l jaka jest prawdziwa pojemnosc silnika w e 39? No ja wiem ze v8 mało nie pali,ale to nie jest dla mnie wada. a jesli chodzi o automat, to zawsze kojarzył mi sie z awaryjnoscia, zreszta jechałem do slubu takim wozem tylko bmw 7 i byłem zawiedziony automatem, jak dla mnie to osiagi odczuwalne na poziomie bmw z 3litrowym silnikiem z reczna skrzynia! takze jak dla mnie manual góra :)
Opublikowano
To jakiś ten automat to złom. Mi skrzynia bardzo szybko biegi zrzuca i wcale nie jest awaryjna. Tylko ludzie nie wymieniają oleju w niej i się dziwią. Prawdziwa pojemność to 4.4. Oznaczenie to 540i dlatego ludzie się mylą.
  • Moderatorzy
Opublikowano

W E39 był tylko M62 czyli 4,4 lub 3,5.

4,4 jest rozwierconą wersją 3,5 w związku z tym ma cieńsze ścianki w bloku.

M60/2 czyli 4 litrowy motor był zakładany wczesniej(starsza konstrukcja) też dobry.Można było znaleźć go min. w E34 i E38 M60 był tez w E32.

M60 były bez vanosa, a M62 posiadały vanosa i nie posiadały.Najszybciej M60 rozróżnisz od M62 odkrecając korek od oleju. W M60 jest podwójny łańcuch rozrządu w M62 pojedyńczy.

M62 to tak potężny motor że nawet w automacie nie poczujesz różnicy, i tu i tu przyspieszenie wciśnie Cię w fotel.Nie wiem czemu byłeś zawiedziony.

Wiadomo automat trochę zabiera z silnika dlatego nie kupił bym nigdy np.TDS-a czy 2.0i nawet 3.0d(tylko ze względu,że to GM) z automatem,ale w V8-no problem,zwłaszcza że to ZF.

Manualnych skrzyń w połączeniu z M62 było bardzo mało.

Nie wiesz,że nowsze to zawsze gorsze jest.

PS.Cześć Krystian :mrgreen: Właśnie wstałem zaraz je***ę browara i idę znów spać bo 3,30 budzik znów mnie wk****wi :evil: .

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
o i Paweł dopisał wszystko. A o przyśpieszeniu 4.4 w automacie też może Ci napisać bo byliśmy na rundce i jak dla mnie ten silnik + automat rewelacja. Kopnięcie jest i jaka wygoda w korkach :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam. A ja tez planuje zakup e39 ale diesla wogóle omijam szerokim łukiem (bez obrazy dla posiadaczy) poprostu wole benzyne :) biore pod uwage dwa silniki 3.0 i ten blizszy sercu 4.4 , tylko ze w manualu, automat odpada! bardzo mało jest na allegro e39 z silnikiem 4.4 w recznej skrzyni ale sie zdarzaja, oto o jaka mi chodzi; http://otomoto.pl/bmw-540-4-4-manual-6-bieg-skora-xenon-C24535641.html Moje pytanie do uzytkowników, co byscie mi poradzili, który silnik wybrac? wiem i zdaje sobie sprawe ze to zupełnie rózne silniki, ale moze ktos miał taki 3,0 lub 4,4 i powie mi zebym np. nie kupowac tego czy tamtego bo sie psują itp. bardzo mi sie podoba praca V8 i dlatego sie pytam, czy te silniki sa zywotne, jak wyglada serwis, spalanie Pb bo juz rózne wypowiedzi słyszałem ze od nawet 11 do ponad 25l/100km, wiec rozbierznosc jest ogromna!!! jesli ktos nie chce zasmiecac tematu to zapraszam na PW, chetnie sie dowiem czegos wiecej o tym modelu. Pozdrawiam :)

 

Kolega z forum ma coś podobnego na handel, tyle, że w automacie.

viewtopic.php?f=156&t=149841

Opublikowano
Witam. A ja tez planuje zakup e39 ale diesla wogóle omijam szerokim łukiem (bez obrazy dla posiadaczy) poprostu wole benzyne :) biore pod uwage dwa silniki 3.0 i ten blizszy sercu 4.4 , tylko ze w manualu, automat odpada! bardzo mało jest na allegro e39 z silnikiem 4.4 w recznej skrzyni ale sie zdarzaja, oto o jaka mi chodzi; http://otomoto.pl/bmw-540-4-4-manual-6-bieg-skora-xenon-C24535641.html Moje pytanie do uzytkowników, co byscie mi poradzili, który silnik wybrac? wiem i zdaje sobie sprawe ze to zupełnie rózne silniki, ale moze ktos miał taki 3,0 lub 4,4 i powie mi zebym np. nie kupowac tego czy tamtego bo sie psują itp. bardzo mi sie podoba praca V8 i dlatego sie pytam, czy te silniki sa zywotne, jak wyglada serwis, spalanie Pb bo juz rózne wypowiedzi słyszałem ze od nawet 11 do ponad 25l/100km, wiec rozbierznosc jest ogromna!!! jesli ktos nie chce zasmiecac tematu to zapraszam na PW, chetnie sie dowiem czegos wiecej o tym modelu. Pozdrawiam :)

 

Kolega z forum ma coś podobnego na handel, tyle, że w automacie.

viewtopic.php?f=156&t=149841

No niezła jest ta e39 , tylko ze automat. :cry:

Wiem ze to raczej nie jest miejsce na ten temat ale tak przy okazji powiedzcie mi jak to jest z tymi liftowymi e39, od kiedy dokładnie one ida, bo na allegro jest tak wszystko pomieszane ze sam juz nie wiem? i jakie wizualne zmiany były na zewnatrz i wewnatrz auta?

Opublikowano
Wizualnie się tak nie zmieniały. Lift wchodził od września 1998r. Wcześniejsze to przed lift. Pisałem kilka postów wcześniej. W 2000r. przeprowadzono drobny lifting modelu mający na celu odmłodzenie auta. Obejmował on takie detale jak lampy przednie (zamiast pomarańczowego kierunkowskazu wykorzystano mały okrągły kierunkowskaz o białym szkle i pomarańczowej barwie oraz soczewkowe reflektory z ringami typu "Angel Eyes"), lamp tylnych, halogenów przednich (okrągłe zamiast owalnych) i drobnymi zmianami w kształcie zderzaków.
  • Moderatorzy
Opublikowano

A nie po wrześniu '99 ?

Poliftowe lampy też posiadały ponarańczowy kierun.fakt,że jest takich mało,ale wygląda też ładnie.

ec2Wze6.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.