Skocz do zawartości

PLANUJĘ KUPNO E39 PROSZĘ O OPINIE i POMOC W WYBORZE


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich, jestem nowy na forum.

Zacznę od tego że od kąd posiadam prawo jazdy czyli jakieś 12 lat zawsze podobało mi się BMW E39 normalnie aż wzdychałem jak mijałem takie na ulicy albo na ogłoszeniach w internecie, jak dla mnie to auto ma idealny wygląd, bardzo lubię klasyczne ksztalty.

Kiedyś miałem golfa 2 1.6pb, następnie kupiłem Audi a4 B5 1.9tdi a teraz wkońcu E39 jest w moim zasięgu, co prawda gdy kupowałem kiedyś audi to E39 też niektóre bym znalazł w tych pieniądzach ale to były szroty. Teraz mam 16tys i planuje zakup jakiegos w miarę dobrego egzemplarza, wiadome że nie będzie to igła ani full opcja ale myślę że coś powinienem już dostać. Celował bym w polifta tylko sedan i tylko na benzynie, i tu pojawia się pytanie czy te silniki m54 są bardziej awaryjne i kosztowniejsze w eksploatacji niż m52 o których słyszałem bardzo dużo dobrych opinii, o m54 słyszałem że lubi palić olej ale czy jest tak że ten typ tak ma czy jak pali olej to już trzeba robić silnik, dolewanie by mi raczej nie przeszkadzalo ponieważ dużo nie jezdze, ok 10k rocznie dużo w koło komina. Czy te silniki m54 są bardziej problematyczne od m52?

Wolałbym polifta ze względu na wygląd, znalazłem takie 2 ogłoszenia, co o tym sadzicie, warto podjechać poogladac, a może ktoś już był i oglądał ?

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-2-2-170km-manual-lift-ringi-xenon-navi-pdc-grzanefotele-tempomat-ID6BKbZX.html

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-lift-525i-manual-ringi-grzanefotele-pdc-multifunkcja-szyberdach-ID6BwQRr.html

Co prawda jakoś te przebiegi za niskie i te zdjęcie na których auto wygląda jak nowe są dziwne, co o tym sądzicie ?

Opublikowano
Witam wszystkich, jestem nowy na forum.

Zacznę od tego że od kąd posiadam prawo jazdy czyli jakieś 12 lat zawsze podobało mi się BMW E39 normalnie aż wzdychałem jak mijałem takie na ulicy albo na ogłoszeniach w internecie, jak dla mnie to auto ma idealny wygląd, bardzo lubię klasyczne ksztalty.

Kiedyś miałem golfa 2 1.6pb, następnie kupiłem Audi a4 B5 1.9tdi a teraz wkońcu E39 jest w moim zasięgu, co prawda gdy kupowałem kiedyś audi to E39 też niektóre bym znalazł w tych pieniądzach ale to były szroty. Teraz mam 16tys i planuje zakup jakiegos w miarę dobrego egzemplarza, wiadome że nie będzie to igła ani full opcja ale myślę że coś powinienem już dostać. Celował bym w polifta tylko sedan i tylko na benzynie, i tu pojawia się pytanie czy te silniki m54 są bardziej awaryjne i kosztowniejsze w eksploatacji niż m52 o których słyszałem bardzo dużo dobrych opinii, o m54 słyszałem że lubi palić olej ale czy jest tak że ten typ tak ma czy jak pali olej to już trzeba robić silnik, dolewanie by mi raczej nie przeszkadzalo ponieważ dużo nie jezdze, ok 10k rocznie dużo w koło komina. Czy te silniki m54 są bardziej problematyczne od m52?

Wolałbym polifta ze względu na wygląd, znalazłem takie 2 ogłoszenia, co o tym sadzicie, warto podjechać poogladac, a może ktoś już był i oglądał ?

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-2-2-170km-manual-lift-ringi-xenon-navi-pdc-grzanefotele-tempomat-ID6BKbZX.html

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-lift-525i-manual-ringi-grzanefotele-pdc-multifunkcja-szyberdach-ID6BwQRr.html

Co prawda jakoś te przebiegi za niskie i te zdjęcie na których auto wygląda jak nowe są dziwne, co o tym sądzicie ?

 

M54 cofnij parę stron wstecz - M54 są trochę gorszej konstrukcji (głównie chodzi o pierścienie), ogólnie zależy od egzemplarza, wg niektórych zużywanie 0,5-0,7l /1000km to "norma" a wg mnie to klapa (takie są moje odczucia po przejściu z silnika M52 na M54). Co do wyglądu - to nie powinno Cię przekonywać na stronę polifta, bo to złudne. Może polifty są trochę ładniejsze, od poliftów, ale zapewniam Cię, że ładny przedlift będzie zwracał uwagę bardziej niż polift. Gdybym ja miał drugi raz wybierać to nigdy już bym nie kupił M54 - chyba, że z zaufanego źródła.


Co do tych 2 egzemplarzy - bardzo ładnie wypucowane i domyte do sprzedaży

- czarna:

- przednie kierunki powinny być żółte - więc tu pytanie - czemu zostały wymienione? Zapytaj o VIN i zobacz czy były xenony

- wydaje mi się że zderzak zbytnio niespasowany przy prawym rogu? - może przeczulica, ale na żywo warto by sie temu przyjrzeć


A w srebrnej wydaje mi się, że kolor gałki zmiany biegów różni się od reszty listew. Dużego rozbiegu nie ma, bo widze że to od 1 handlarza.


A tym co on pisze w tych opisach - bardzo rzadkie unikatowe wyposażenie pierdu pierdu itd, to się tym nie sugeruj, bo to w sumie takie normalne wyposażenie :lol:

Na takie samochody trzeba uważać, bo są zazwyczaj mocno odpicowane przez handlarzy do sprzedaży, więc warto się zastanowić czy nie lepiej kupić trochę zakurzony od prywaciarza i wiedzieć na czym się stoi - czy coś takiego? Nie mówię, że zawsze tak jest, ale to moje zdanie. Licz się z tym, że i tak na start trzeba trochę kasy na blat wyłożyć

Opublikowano

Czyli nie patrzeć na rocznik tylko na stan danego egzemplarza tak ?

A co do silników to czy te m54 wszystkie są tej samej konstrukcji i czy mają taką samą trwałość ? Oraz czym różnią się wersje 525 a 523 skoro oba mają tą samą pojemność i moc, oczywiście mowa o m52 ?

Wyczytałem że przedlifty miały różnego typu bolączki które wyeliminowano w polifcie i dlatego wolałbym polifta, ale chyba zacznę oglądać też przedlifty, czy w tych pieniądzach dostanę coś w miarę dobrego ?

Opublikowano
Czyli nie patrzeć na rocznik tylko na stan danego egzemplarza tak ?

A co do silników to czy te m54 wszystkie są tej samej konstrukcji i czy mają taką samą trwałość ? Oraz czym różnią się wersje 525 a 523 skoro oba mają tą samą pojemność i moc, oczywiście mowa o m52 ?

Wyczytałem że przedlifty miały różnego typu bolączki które wyeliminowano w polifcie i dlatego wolałbym polifta, ale chyba zacznę oglądać też przedlifty, czy w tych pieniądzach dostanę coś w miarę dobrego ?

 

M54 są innej konstrukcji. 525i jest tylko w wersji M54 i ma 192 KM a 523i tylko w wersji M52 i ma 170 KM. Nie ma m52 z pojemnością 2,5l innego niż 523i. Nie wiem o jakich bolączkach mowa, ale jeśli chodzi o silnik to większość preferuje M52. Znajdziesz w tych pieniądzach coś fajnego, ale nie jest to łatwa misja. Większość to szroty mniejsze lub większe, a jeśli już jakiś lepszy egzemplarz to cena dość wysoka. Trzeba polować i tyle

Opublikowano

Powiem wam że przeszukałem chyba cały internet i po wykluczeniu kombi, diesla, silników powyżej 3.0, automatu, zielonych, niebieskich i czerwonych (kolor ma dla mnie znaczenie) to nie ma raczej nic na całą Polskę .

Jeżeli ma być przedlift to chociaż skóra żeby byla :)

Gdy nie kupowałem a tylko przeglądałem ogłoszenia to co drugie było akurat takie jakie by mi pasowało i blisko a teraz gdy mam już kasę w rekach i szukam już konkretnego samochodu to się okazuje że nie ma...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Polecam poszukać:

- Bezwypadkowy

- Serwisowany w ASO

- Silnik 2.5-3.0 benzyna

- Automat (ZF w benzynach są bardzo wytrzymałe, nie ma się czego bać, oczywiście wygoda nieporównywalna)


Dzwonić, sprawdzać VIN i jechać oglądać od najtańszej, aż trafisz odpowiedni. Osobiście na kolor nigdy nie patrzyłem, miałem zieloną, szarą i granatową, co by nie było jak się o lakier zadba wygląda dobrze. Szczególnie ta zileń butelkowa, którą wykluczałem i z początku mi się nie podobała, teraz uważam to za najładniejszy kolor e39.

Opublikowano

Jeżeli chodzi o m52 to bym wziął 2.8 ale jakby było 2.3 170km to też bym nie pogardził, 2.0 150km to nawet nie oglądam bo słyszałem że słabizna, myślę że 170km wystarczyło by mi do normalnej w miarę dynamicznej jazdy, bez wyścigów itp.

Ciekawi mnie dlaczego dużo jest ogłoszeń w których ludzie piszą że roczny czy półroczny gaz, przecież kto montuje gaz załóżmy za 3tys i sprzedaje auto, czy do takich ogłoszeń nawet nie ma co jechać ?

Zastanawiam się również jaki jest teraz popyt na E39 ? Czy jak jest w miarę dobry egzemplarz to szybko znika ?

Dużo jest ogloszen które wydają się spoko ale już są na Olx przykładowo kilka tygodni, czy takie auto też należy skreślić ?

Opublikowano
Jeżeli chodzi o m52 to bym wziął 2.8 ale jakby było 2.3 170km to też bym nie pogardził, 2.0 150km to nawet nie oglądam bo słyszałem że słabizna, myślę że 170km wystarczyło by mi do normalnej w miarę dynamicznej jazdy, bez wyścigów itp.

Ciekawi mnie dlaczego dużo jest ogłoszeń w których ludzie piszą że roczny czy półroczny gaz, przecież kto montuje gaz załóżmy za 3tys i sprzedaje auto, czy do takich ogłoszeń nawet nie ma co jechać ?

Zastanawiam się również jaki jest teraz popyt na E39 ? Czy jak jest w miarę dobry egzemplarz to szybko znika ?

Dużo jest ogloszen które wydają się spoko ale już są na Olx przykładowo kilka tygodni, czy takie auto też należy skreślić ?

 

nie 2.3 170 km tylko on ma pojemnosc 2.5l . Jak się pojawia jakaś dobra bmka, to szybko schodzi.

Jeśli stoi długo nie należy skreślać z góry, ale może to być jakimś sygnałem i to zależy co jest w ogłoszeniu - może za wysoka cena, może gdzieś ukrył ślady po stłuczce, które osoby na żywo oglądający samochód wykrywali, może sprzedawca mało rozmówny itd


Jak będziesz się decydował na M54 to poszukaj sposoby na forum na wykrycie czy samochód dużo bierze oleju (jeśli takie wgl są :?: )

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak będziesz się decydował na M54 to poszukaj sposoby na forum na wykrycie czy samochód dużo bierze oleju (jeśli takie wgl są :?: )

Jest jeden bardzo skuteczny..otwierasz bagażnik i szukasz bańki z olejem, jak będzie 1l to jesteśmy szczęśliwi a jak 5l to smutni.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja zawsze bańkę 4L woziłem w bagażniku - bo zamawiałem 2x4L (wychodziło taniej niż zakup 4+1+1+1) i to co zostało woziłem tak jakoś chyba z przyzwyczajenia, przy okazji przed kolejną wymianą wyrzucałem ojcu z przeznaczenim do kosiarki. Patrząc na to - byś zobaczył i odszedł z niczym, a moja nie wciągała nic między wymianami. :cool2:
Opublikowano
Czyli silniki m54 są gorsze tylko ze względu na ten olej, czy jak silnik bierze olej to są jakieś jeszcze inne objawy np. mniejsza moc, dymienie itp ? Czy jak bierze np 1l na 1000km to już nie obejdzie się bez remontu czy można normalnie jeździć uzupełniając olej ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wygląda bardzo zdrowo, brak opcji bezwypadkowy, więc coś pewnie wie, ciekawe jak tam ruda koleżanka.

Ja zawsze bańkę 4L woziłem w bagażniku - bo zamawiałem 2x4L (wychodziło taniej niż zakup 4+1+1+1) i to co zostało woziłem tak jakoś chyba z przyzwyczajenia, przy okazji przed kolejną wymianą wyrzucałem ojcu z przeznaczenim do kosiarki. Patrząc na to - byś zobaczył i odszedł z niczym, a moja nie wciągała nic między wymianami. :cool2:

To było pół żartem pół serio :wink: nie da się tego określić oglądając auto, trzeba być na to gotowym.

Panowie a co sądzicie jeszcze o tych 2 wariatach:


https://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-523i-vilsbiburg/274925817.html?action=parkItem - jak dla mnie wygląda całkiem wiarygodnie, nieodpicowana do sprzedazy, troche brudu, troche rudej, ale całokształt przyzwoity


https://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-528i-m-packet-voll-laupheim/275063899.html?action=parkItem

Z tych dwóch zainteresowałbym się 528i, dach oczywiście przywróciłbym do oryginału.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Myślę że w poniedziałek uda mi się obejrzeć tą betke . Na co mam zwrócić uwagę przy oględzinach ? Jeżeli doszło by do transakcji to przed zakupem zaprowadził bym najpierw na jakiś dobry warsztat żeby to od dołu obejrzeć.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przebieg, błędy we wszystkich sterownikach, pracę skrzyni w różnych warunkach, stan techniczny, wycieki, temperaturę, układ chłodzenia i oczywiście bezwypadkowość oraz rudą.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Witam wszystkich, wczoraj kupiłem swoje pierwsze BMW, kiedyś podałem link to takich dwóch egzemplarzy ściagnietych z Niemiec, jeden srebrny drugi czarny, jechalem pooglądać ta czarna za 13000 a kupiłem tą srebrna dałem 15000. Wcześniej oglądałem coś 5 różnych sztuk w komisach i od prywatnych ludzi i nie były za ciekawe, np. jedną miała coś drzwi źle spasowane na górze było ok a na dole haczylo o prog, listwy się nie zgadzały, na innej znowu tyłny blotnik źle doszpachlowany z daleka widać że coś było robione, jedną 2.8 to silnik się błyszczał jak psu jaja, podwozie tak samo, zero konserwacji tylko wyharatane wszystko karcherem.

Nie chcę zapeszac bo to jeszcze za wcześnie mówic że dobry zakup bo dopiero się moga zacząć przygody :)

Przyjechałem na nią kołach 500km (z sercem w gardle bo jest jeszcze niezarejestrowana) i nie zauważyłem nic niepokojącego, piekna jazda, to auto płynie nie jedzie, w środku cichutko, duza różnica po przesiadce z audi B5 diesla.

Jest to BMW 520i 2001rok 2.2 170km m54 sedan titansilber, ksenony, navi, tempomat, grzane fotele, z tyłu ledy, DSC , czujnik ciśnienia opon(ale coś nie działa) pdc , nie ma natomiast skóry ani szyberdachu, troszkę w środku jest odplakowana.

Auto od handlarza, sprawdzałem z ojcem ten samochód chyba z 3 godziny na wszystkie możliwe sposoby, lecielismy dwoma miernikami lakieru punkt po punkcie cale auto od wewnątrz gdzie się dało i od zewnatrz, słupki podłużnice itd, rdzy nie widać na aucie nie znaleźliśmy miejsca gdzie by przekroczyło 200mikronow, przewaznie 150, na podłużnicach i od wewnątrz 30-80, pewnie coś było podmalowane bo nie wierzę że nie ale nie widać, byłem na dwóch stacjach diagnostycznych gdzie nie wykryli nic nie pokojacego, i kupilem myślę sobie raz kozie śmierć, mogę jeszcze żałować że kupiłem ale na pewno bym zalowal jakbym jej nie kupil, wsumie nie było się do czego doczepić, szyby wszystkie BMW, trochę piksele na zegarach szwankują, oraz jeden uchwyt na kubki jest złamany, silnik chodzi cichutko, nie ma niepokojących odgłosów, przejechane niby 220000 ale wiem jak to jest z tymi przebiegami, książki serwisowej nie mam ale dostałem wypisy z przeglądów TUV od 2010roku z których wynika że rocznie było robione około 10000km ale wiem wiem że to wszystko fałszują, i że pewnie coś było cofane jak to w życiu bywa.

Sprawdzałem Vin na internecie i niby wszystko się zgadza, jedna rzecz nie daje mi spokoju że na briefie kolor jest wpisany Grau a kolor to titansilber taki jest na tabliczce znamionowej i na internecie, śruby błotników maski itp nie widać żeby były odkręcane, i jeszcze mam pytanie czy u was też jest tak w niektórych miejscach np maska od spodu czy zawiasy maski, tak jakby były malowane samym podkladem białym, a tylko bardzo delikatnie zapsikane bazą ? Jak umyję to zrobię zdjecia i wstawię, pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

około 10000km ale wiem wiem że to wszystko fałszują

Jak nie kupiłeś z komisu który sprzedaje typowo na wschód, to powinno być ok.

Podepnij pod kompa, zobacz co w modułach siedzi - i będziesz wiedział więcej, może faktycznie nie kręcony.


A pod maską fabrycznie jest lakier bez klaru, wygląda jak matowy, ale podkład nie powienien być widoczny.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
doradzcie o co mogę zapytać przy danym samochodzie.

Przy każdym samochodzie na początek warto zapytać o to samo:

co było robione w ostatnim czasie, jak był używany, co jest do zrobienia, w jakim stanie blacha, zawieszenie, w jakim stanie silnik - czy bierze olej, ile pali.

Czy są błędy, kiedy ostatni przegląd techniczny, VIN do sprawdzenia.


Powiem Ci tylko, że kiedy ktoś pisze "jednakże jeżeli ktoś oczekiwałby nieskazitelnego lakieru karoserii ( po 16 latach życia samochodu) niestety musi się

pofatygować do salonu samochodowego", to nie licz na zbyt dużo.


I te zdjęcia, robione ziemniakiem.

Opublikowano
Moim zdaniem właścicielemj jest starsza osoba ( około lat 50) dlatego też takie zdjęcia, ale co za tym idzie ? Bynajmniej tak myślę, że nie było autko katowane, tylko normalną jazda, bez popisów itd. Jutro dopiszę wszystko co się dowiem :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
I jak? Wersja ciekawa tylko zdjęcia..

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przebieg jest normalny, adekwatny do 530d z 2002 roku. Do remontu silnika to tu jeszcze daleka droga. Auto z mojego miasta, ale szczerze widziałem go raz, może dwa razy; biorąc pod uwagę numer rejestracyjny pojawił się tu w październiku lub listopadzie 2017 roku. Jak nie będziesz się bał przebiegu :lol: i chciałbyś go dobrze sprawdzić to daj znać na pw.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.