Skocz do zawartości

PLANUJĘ KUPNO E39 PROSZĘ O OPINIE i POMOC W WYBORZE


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bardzo dobry, tak jak i 2.8, to jest to samo, tylko ma mniejszą moc i gorsze parametry. Wersja mega, stąd cena, pomimo blacharki do roboty, ale takie sztuki muszą mieć wyższe ceny, kwestia jak dużo trzeba zainwestować.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Witam,


widzę tutaj duże dyskusje na temat silników benzynowych M52 i M54 i chciałbym się zapytać w jakim okresie te silniki były produkowane i czy M52 były także w modelach po liftingu. Chodzi oczywiście o E39. Jeśli tak to jak je rozpoznać i czy te M54 są faktycznie takie złe i ich remont może wynosić aż 8 tysięcy? W ogóle to bardziej polecacie benzynę czy dieselka (do jazdy w większości po mieście)? :)


Pozdrawiam ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po lifcie pojawiło się m54, teoretycznie do miasta lepsze pb, tylko r6 swoje wtedy spali i kopciuch wyjdzie ekonomiczniej.

Remont r6 pb może wynieść nawet więcej niż 8k, kwestia co będzie wymagało wymiany/regeneracji.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W przypadku e46 to było 15 miesięcy (06.2000 vs 09.2001), nie widziałem fabrycznego polifta z m52tu.

Wg realoem 523/528i "skończyły" się 08.2000, więc zgadzałoby się, ale dla odmiany 530i jest niby od 03.2000, tak jak pozostałe m54, ja natomiast nie kojarzę takich egzemplarzy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Bo ogólnie to mam takie pytanie do Was :D Zawsze chciałem mieć tą BMW E39 już nawet na pierwszy samochód ale kupiłem Passata b5 bo każdy mi tak doradzał że będzie tańszy, ale że moje paździerzątko ma małą moc bo tylko 101 KM (1.6) to po 3 latach myślę już nad zmianą no i potrzebuje waszej opinie jako bardziej doświadczonych. Po pierwsze czy BMw E39 będzie naprawdę drogie w eksploatacji w porównaniu do B5, po drugie czy jest to prawda że wszystko poniżej 15 tys to gruz i zakup w miarę dobrej E39 za 13 tys. (chodzi o polifty) mogę sobie włożyć miedzy bajki na półce z książkami i czy ogólnie polecacie ten samochód jeśli chodzi o egzemplarze poliftowe z silnikami M54 i co w ostatecznym rozrachunku wyjdzie taniej podczas ewentualnych napraw - diesel(biorąc pod uwagę turbo wtryski CR w 525d lub pompę wysokiego ciśnienia np w 520d) czy benzyna (biorąc pod uwagę vanosy, pierścienie z plasteliny w M54)? Bo jako drugą opcję rozważam Audi A6 c5 po lifcie ale BMW bardziej mi się podoba :)

Proszę o pomoc :)


Pozdrawiam

Opublikowano
Napewno e39 będzie droższa od Passata. Miałeś tam bezawaryjne 1.6. Może i to nie jedzie ale wytrzymuje sporo nawet jak się zmienia na byle jaki olej. Stare mocne silniki. Zawieszenie porównywalne do e39 ale praktycznie każdy element będzie droższy w e39. Poliftowa wersję będzie raczej mało realne kupić w takich pieniądzach.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli nie wykluczasz 520d, a widać, że nie to spokojnie kupisz taki egzemplarz, pamiętaj tylko o możliwej regeneracji vp44, czyli jakieś 2-2,5 tys. Biedne 525d też raczej znajdziesz w dobrym stanie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Mam pytanie odnośnie picia oleju i remontu m54b30, bo nie daje mi to żyć.

Jeśli trzeba by było zrobić remont, to na czym dokładnie on polega?

Nowe uszczelniacze, pierścienie z m52, uszczelka pod głowicą i planowanie głowicy? :worried: Jesteście w stanie określić przybliżony koszt takiej zabawy?

Opublikowano
Mam pytanie odnośnie picia oleju i remontu m54b30, bo nie daje mi to żyć.

Jeśli trzeba by było zrobić remont, to na czym dokładnie on polega?

Nowe uszczelniacze, pierścienie z m52, uszczelka pod głowicą i planowanie głowicy? :worried: Jesteście w stanie określić przybliżony koszt takiej zabawy?

 


A ile pije tego oleju l/1000km?jaki olej?co ile wymiana?


Co do ww. remontu to kanał na Youtube - Garazowehobby. Tam gosciu przerabiał ten temat na tym samym silniku.

Opublikowano

Z m52tu podobno pasują pierścienie które nei są plastikowe jak w M54.


Jak robić remont to wyjmowac silnik, sprawdzić panewki w jakim są stanie, wymieniasz pierścienie, uszczelniacze i popychacze bo drogie nie są, trzeba pewnie dać do regeneracji vanosa i sprawdzić łańcuchy.


Koszt to pewnie ok 6tys zł jak nic nie wyjdzie po drodze.

Opublikowano

Witam.

Co powiecie o tej betty: https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-m-pakiet-lift-m-ID6BvW7P.html - może ktoś z was był oglądał? Rocznik 2001, ale silnik 2,5 170KM wnioskuje zatem, że to może być M52B25TU ale co robi w bmw polft z 2001 roku? Może jednak sprzedawcy się pomyliło


Interesuję się też taką z DE: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=272628414&categories=Limousine&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=18&maxPrice=3750&minPrice=3600&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&fnai=next&searchId=f3d99e8b-28a0-368a-ee9e-a12d7d4c0b5a i paroma innymi - mieliście do czynienia z podobnymi niemcami?

Opublikowano
Witam.

Co powiecie o tej betty: https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-m-pakiet-lift-m-ID6BvW7P.html - może ktoś z was był oglądał? Rocznik 2001, ale silnik 2,5 170KM wnioskuje zatem, że to może być M52B25TU ale co robi w bmw polft z 2001 roku? Może jednak sprzedawcy się pomyliło

Nie to, żebym się znał, ale w takich sytuacjach VIN prawdę Ci powie co tam siedzi.

 

Wiem o tym, czekam na wiad o sprzedawcy. Jakieś konkretniejsze odpowiedzi poprosze

:duh:

Opublikowano
m54b25 (2,5l 192km) pojawił się bodaj pod koniec 2001 roku, a wizualny facelifting przeszly w 2000r. Tak więc sprzedający sie nie pomylił.
Opublikowano
m54b25 (2,5l 192km) pojawił się bodaj pod koniec 2001 roku, a wizualny facelifting przeszly w 2000r. Tak więc sprzedający sie nie pomylił.

Mam polifta z grudnia 2000r z tym silnikiem wiec musiał być dużo wcześniej.

Czy do tych silników wkładali skrzynie automatyczne takie jak do 3.0d??

Co do tematu to można kupić ładna sztukę poliftowa w kwocie 15 tys. Rocznik nie będzie powalać (ja akurat jestem wyznawca stanu technicznego jak rocznika) ale auto może być warte uwagi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy do tych silników wkładali skrzynie automatyczne takie jak do 3.0d??

Nie, w kopciuchu jest gm a w pb - zf.

m54b25 (2,5l 192km) pojawił się bodaj pod koniec 2001 roku, a wizualny facelifting przeszly w 2000r. Tak więc sprzedający sie nie pomylił.

Nie pomylił się tak jak Ty, tylko celowo oszukał zapewne, ja obstawiam, że tam siedzi m54b22.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano


Wiem o tym, czekam na wiad o sprzedawcy. Jakieś konkretniejsze odpowiedzi poprosze

:duh:

Nie poda Ci bo to jakiś składak i z VINu za dużo byś się dowiedział.


Nie ma ksenonów, Mpak pewnie dokładany, Kierownica nie m-pakowa, Zegary małe, MID duży (to może nawet ok jak CD53 dołożone). Uszczelka na drzwiach ma z 350 tyś km, albo jakiegoś właścicela co lubił się o słupek ocierać, może jakiś kark bo fura pod dyskotekę zrobiona, wszędzie m-ki i wywalony tłumik :D

Z resztą sam opis dużo mówi o sprzedawcy:

 

FULL OPCJA 2494CM BENZYNA 170kM

00 **Model** 01 LIFT

Jeszcze parę lat to E39 będą sprzedawać jako przedliftowe E60

:duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie No sprzedający poleciał Z opisem.

Nie oceniam fantazji. To tylko moje zdanie.

Ten zderzak przedni jakiś taki nie do końca.

Kiera zdecydowanie nie ta bajka Co m pak.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mpak pewnie dokładany

Skąd taki wniosek? Tylko kiera nie pasuje, może przydała się do innego auta bardziej :8)

wszędzie m-ki i wywalony tłumik :D

Tak jak w m-pakiecie, pomijam oczywiście lakier do paznokci na nerkach. Tłumik jak to w pb, przecież to nie kopciuch, ze ma być kran.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Takie mam przeczucie - przedni zderzak dziwnie wygląda, brak ksenonów, dziwne skonfigurowana fura by była, i tyle pozmieniane, że bym się nie zdziwił, jakby cały mpak był dołożony, ale to już. Z Vin wyjdzie..

A wydech - puchy tlumika nie widać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Część użytkowników uważa, że przelot poprawia dźwięk r6, co kto lubi.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano


Wiem o tym, czekam na wiad o sprzedawcy. Jakieś konkretniejsze odpowiedzi poprosze

:duh:

Nie poda Ci bo to jakiś składak i z VINu za dużo byś się dowiedział.


Nie ma ksenonów, Mpak pewnie dokładany, Kierownica nie m-pakowa, Zegary małe, MID duży (to może nawet ok jak CD53 dołożone). Uszczelka na drzwiach ma z 350 tyś km, albo jakiegoś właścicela co lubił się o słupek ocierać, może jakiś kark bo fura pod dyskotekę zrobiona, wszędzie m-ki i wywalony tłumik :D

Z resztą sam opis dużo mówi o sprzedawcy:

 

FULL OPCJA 2494CM BENZYNA 170kM

00 **Model** 01 LIFT

Jeszcze parę lat to E39 będą sprzedawać jako przedliftowe E60

:duh:

 

Dzięki za Twoje spostrzeżenia.

Gościu faktycznie nie podał VINu, przez telefon powiedział, że to 2000 rok, grubość lakieru inna tylko na błotniku, do zrobienia tylko wymiana oleju :lol: , ilości poprzednich właścicieli też nie pamiętał :/ Nie wywarło to na mnie dużego wrażenia, raczej szkoda jechać ponad 0.5 tysiąca km żeby oglądnąć. Przedni zderzak faktycznie - brakuje "przedziałka" we wlocie między przeciwmgielnymi.

Dziękuję za wasze komentarze, mam mieszane myśli odnośnie tego samochodu. Będę obserwował dalej, zależy mi na silniku m52, najlepiej M52B25TU, będę szukał u niemca, chociaż zapewne się naczekam na w miare zadbany egzemplarz.

Opublikowano
raczej szkoda jechać ponad 0.5 tysiąca km żeby oglądnąć

Jakby było gdzieś bliżej, to sam bym podjechał zobaczyć, co tam sprzedający nawywijał ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.