Skocz do zawartości

PLANUJĘ KUPNO E39 PROSZĘ O OPINIE i POMOC W WYBORZE


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Falowanie tylko na zimnym to z reguły vanos do regeneracj. Ewentualny remont silnika może przekroczyć wartość auta, ponieważ to koszt w optymistycznej wersji rzędu 7-8 tys. a może być więcej. Ten może oczywiście spokojnie jeszcze polatać, kwestia stanu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

odp sprzedajacego w kwestii falowania jednak inna :(

" ... nagminną usterką są umierające grzałki w sondach lambda. Taka przypadłość M54. Z początku wymianiałem sondy ale w końcu dałem sobie spokój. Działają one normalnie tylko sondy trochę dłużej się nagrzewają do temperatury roboczej. Obecnie w dwóch z czterech sond są niesprawne grzałki. Oczywiście nie przeszkadza to w normalnym użytkowaniu auta..."


Co myslicie moze pewniejszym wyborem byloby mlodsze bo z 2005 X3 z 2.0d z nalatanym 230 tys ?

czy tu tez wielka niewiadoma i studnia bez dna moze sie okazac?


Jakis serwis w kuj-pom polecacie? Auto-Kaine Torun? Arek Serwis BMW B-szcz? Inside Car Biedaszkowo B-szcz?

pzdr

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Na falowanie obrotów może mieć wpływ wiele czynników zaczynając od złych adaptacji sond lambda, mieszanki paliwowej po cewki, świece, przepływomierz, brudny silniczek krokowy, niesprawna DISa A najczęstą przyczyną jest szczelina/dziura w dolocie.
Opublikowano
prymek poszukaj czegoś z m54b30 ale sprawnym na dzień dobry, wszystkie rzeczy oprócz remontu silnika zrobisz za relatywnie niskie pieniądze... Lepiej dołożyć parę tyś i kupić coś bez żadnych problemów na start, przeważnie jeżeli coś jest błahego to sprzedający to naprawi przed sprzedażą.
Opublikowano

Drodzy forumowicze, mam pytanie z jaki silnik najlepiej nadje się pod gaz? 2.2 2.5 3.0 z tych zakładanych do E39, i który jest relatywnie najbardziej bezawaryjny lub ew. najtańszy w eksploatacji?

Szukam E39 w kombi z wielkopolski. W gazie lub do zagazowania.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Koszty użytkowania praktycznie takie same, konstrukcyjnie silniki są takie same, wady mają te same, różnice w spalaniu też raczej pomijalne.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Im większy tym lepszy. A jeśli chcesz najlepszy silnik i nie chcesz v8 to bierz przedliftowe m52 lub m52tu. Mają mniej sond, czujników i mają o niebo lepsze pierścienie i zawory. Zdrowe m52 2.8l przeżyje wiele
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
M52TU ma tyle sond co M54.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Mam 18 lat i stoję przed wyborem swojego pierwszego auta . Od dziecka jestem fanem marki BMW . Chciał bym kupić E39 520i w manualu . Auto nie służyło by do katowania tylko do normalnej jazdy. Uważam że aby jeździć obojętnie jakim samochodem trzeba mieć głowę na karku. Moje pytanie brzmi , czy budżet 20 000 zł wystarczy na zaszanowane E39 z 2002/ 2003 roku ? Tato mówi że nie da się kupić zaszanowanego BMW z takiego roku stąd moje pytanie. Auto służyło by do dojazdów do szkoły, dziennie około 60 kilometrów.
Opublikowano

Raczej chciał bym żeby był to sedan , i najlepiej żeby był w manualu . Nie chodzi mi o oferty a o konkretną poradę. Co obejrzeć przy kupnie żeby nie trafić na bubla , nie chcę

obciążać rodziców kosztami naprawy a wiadomo że części do E39 nie należą do najtańszych. Chce 2.0 ażeby autko było ekonomiczne i żeby dało się zagazować.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To przede wszystkim musisz ruszyć w trasę i oglądać.

Najlepiej mieć ze sobą laptopa z kablem do ODBII i INPA, żeby czytać błedy. Później i tak Ci się przyda.

Czujnik lakieru, z wiadomych przyczyn.


A na koniec, albo nawet lepiej przed oglądaniem VIN do sprawdzenia realności przebiegu - http://www.auto-records.com/


I najlepiej trochę doświadczenia, żeby słyszeć jak silnik i skrzynia pracuje, co w zawieszeniu się sypie itp.

Najlepiej oberzyj kilka sztuk zanim podejmiesz jakąś decyzję.


Nawet w 2.0 (faktycznie po lifcie to jest 2.2) ciężko mówić o ekonomiczności - spalanie w trasie 8-11 w zależności od stulu jazdy, w gazie pewnie z 10-13. Po mieście kilka L więcej. W większych silnikach dużo w górę to nie idzie, chyba że faktycznie się ciśnie.

Opublikowano
To przede wszystkim musisz ruszyć w trasę i oglądać.

Zanim ruszysz, to trzeba wiedzieć dokąd.

Ja robiłem tak, że otomoto+allegro, kryteria: cena, silnik, nadwozie, rocznik, miejsce sprzedaży.

Potem z tych sprawdzenie walorów estetycznych: kolor, tapicerka, stan ogólny. Moduły użytkowe, tempomat, jakie radio, siedzenia w prądzie i podgrzewane, te sprawy.

Potem telefon z pytaniami do sprzedającego.

Potem sprawdzanie informacji na podstawie VIN.


Dopiero potem umawianie się na oglądanie i zdziwienie, że sprzedającemu zapomniało się powiedzieć, że silnik nie pracuje równo, albo o ogniskach rdzy w kilku miejscach.


Po kilku tygodniach już poznajesz po zdjęciach, że gdzie można się spodziewać kłopotów - bo zdjęcia są często skadrowane tak, żeby wyglądać ładnie :P

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Skąd takie podejrzenie?

Kolor to duży atut tego egzemplarza.

Zawyżony rok produkcji.

Prod. Date 2000-11-30

Type 525I (EUR)

Series E39 (5 Series)

Body Type LIM

Steering Left Hand Drive

Engine M54

Displacement 2.50

Power 141kw / 192hp

Drive HECK

Transmission Automatic

Colour IMOLAROT 2 (405)

Upholstery STANDARDLEDERSCHWARZ (N6SW)

Editions And Packages

P337A M Sports Package

S339A ShadowLine

S705A M Sports Suspension II

S710A M Leather Steering Wheel

S715A M Aerodynamics Package

S785A White Direction Indicator Lights

Comfort And Interior Equipment

S403A Glass Roof Electrical

S423A Floor Mats Velours

S428A Warning Triangle And First Aid Kit

S430A Interioroutside Mirror With Auto Dip

S434A Interior Trim Finishers

S459A Seat Adjuster Electric With Memory

S465A Throughloading System

S473A Armrest Front

S481A Sports Seat

S494A Seat Heating Driverpassenger

Multimedia

S661A Radio BMW Business C43

S672A CD Changer For 6 CDs

Driver Assistance And Lightning

S500A Headlight WipewashIntensive Cleaning

S508A Park Distance Control PDC

S522A Xenon Light

S534A Automatic Air Conditioning

S555A Onboard Computer V With Remote Control

S520A Fog Lights

S548A Kilometercalibrated Speedometer

Wheels And Drive

S210A Dynamic Stability Control

S249A Multifunction F Steering Wheel

S299A BMW LA Wheels With Mixed Tires

S202A Steptronic

Environment And Safety

S863A Retailer Directory Europe

S879A Onboard Vehicle Literature German

S851A Language Version German

Individual Equipment

S775A Headlining Anthracite

Other Equipment

L801A National Version Germany

S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL

S970A Business Package

S980A Exclusive Package

- Code Description Interface Description EPC S431A INNENSPIEGELAUTOMATISCH ABBLENDEND Interior Mirror With Automaticdip S464A SKISACK Ski Bag S694A CDWECHSLER VORBEREITUNG

- S431A

- S464A

- S694A

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Ładnie się prezentuje e39 w takim odcieniu czerwonego. Widziałem na własne oczy i daje rade. Robi wrażenie jak jest zadbany lakier.


A komora normalnie umyta nie wyplakowana. Jak będzie się lało spod pokrywy to i tak będzie widać. Chyba że ktoś woli syf pod maską. Ja pod maską też mam porządek, ale przed sprzedażą chyba trzeba się przejechać polną drogą z otwartą maską, wcześniej polewajac wszystko olejem żeby lepiej kurz się czepiał

Opublikowano
Sprawdzałem pośrednio jedno e39 od tego pana jakieś 2 miesiące temu. Niestety ładnie wyglądał tylko na zdjęciach. Co nie znaczy, że z tym też tak musi być...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.