Skocz do zawartości

PLANUJĘ KUPNO E39 PROSZĘ O OPINIE i POMOC W WYBORZE


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Nie ma się co sugerować przebiegiem bo w obu przypadkach są nierealne :wink: kierownice i fotel można sobie wymienić, choćby z anglika przełożyć stelaż i fotel kierowcy jak nowy, co do pierwszej sztuki, ja mam prawie 300 000tys. na szafie i fotel nie jest tak zniszczony a jestem pewien, że na zdjęciach lepiej wygląda niż w rzeczywistości. Trzeba sprawdzić stan auta, jeśli jest okej brać :wink:
Opublikowano
W przypadku tego auta w grę wchodzi benzyna. Większość dostępnych ofert to m54b22 o mocy 170KM.

Czy ten silnik jest wystarczający w aucie o tych gabarytach?

Na co zwracać szczególną uwagę podczas oględzin?

Moim zdaniem jest to silnik jak najbardziej wystarczający do e39 i piszę to jako wieloletni użytkownik M5 e39.

Do zwyklej jazdy 2.2 ma wystarczający zapas mocy. Z wyprzedzaniem nie ma problemów.

Największym wrogiem e39 jest zdecydowanie rdza.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam. Mam na oku dwa ogłoszenia, a mianowicie:

https://www.olx.pl/oferta/bmw-e39-530-d-lift-manual-m-pakiet-po-vinie-zamiana-CID5-IDuCHAb.html


https://www.olx.pl/oferta/bmw-seria-5-e39-3-0d-lift-manual-194km-CID5-IDwIj7p.html


W tym drugim trochę mało zdjęć i informacji. Oba samochody są kawałek ode mnie, Waszym zdaniem na które ogłoszenie lepiej na początku postawić? I ogólnie co o nich sądzicie?

Opublikowano

Witam


Mam trzy konkretne pytania dot. E39 530i po lifcie - może ktoś pomoże?

1. Czy to prawda, że wszystkie jeśli są w automacie to jest to skrzynia ZF?

2. Manuale są 5 i 6 biegowe? Jeśli tak - którego szukać?


I najtrudniejsze pytanie..

3. Czy z kwotą 25k (na upartego jeszcze parę groszy wyczaruję) jest szansa na dobry stan i M pakiet? Czy lepiej kupić 5 matizów i sobie czterech liter nie zawracać? :P


Z góry dzięki za odpowiedzi.

Pozdrawiam

Jacek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. Z tego co wiem to tak, ZF w benzynach, GM w dizlach

2. Bierz automat, manual 6 biegów tylko w 540i był chyba. A automat dlatego, że fura mniej piłowana wtedy jest, nie nadaje się do upalania, większa szansa znalezienia w dobrym stanie.

3. Nie patrz na m-paki, patrz na stan samochodu. Najmłodze e39 jakie mozesz wyrwać ma 15lat, w tym wieku co Ci po m-paku jeśli ruda będzie go żreć, albo będzie powypadkowy. A m-pak i tak możesz sobie założyć, m-techa przy wymianie zawiasu, a wizualny wyjdzie taniej niż lakiernik, jeśli trafisz furę nie bitą w dobrym stanie.


Na cenę nie patrz. Sam na poprzednią się napaliłem, że musi być m-pak itp, że dużo rzeczy w dniu kupna mi nie przeszkadzało, to później długo walczyłem, żeby doprowadzić do konkretnego stanu. Dałem 19 i conajmeniej 10 w częściach przez 2 lata.


Obecną szukałem metodą od najtańszej, zaznaczyłem sobie, bezypadek, do 250 000km, nie rejestrowany w PL, póżniej sprawdzenie historii w bimmer-check, miernik lakieru, komp itp.


Kupiłem druga którą obejrzałem - pełna historia, jedna stłuczka naprawiana w ASO wtedy jeszcze bez grama rdzy (poza tylną klapą), golas ale w świetnym stanie , z pełną historią ASO, TUVami, briefami, dwoma długoletnimi właścicielami, od handlarza - za 13 koła :shock: + 7 na doprowadzenie do dobrego stanu na długie trasy - część profilaktycznie (prawie cały zawias i "rozrząd" silnika wraz z chłodzeniem na dobrych częściach, oleje, hamulce itp). Ale fura łyka czasem w weekend z 2000km bez zadyszki.


Jak Cię to przeraża to faktycznie lepiej zajeździć 5 matizów :mrgreen:

Opublikowano
1. Z tego co wiem to tak, ZF w benzynach, GM w dizlach

2. Bierz automat, manual 6 biegów tylko w 540i był chyba. A automat dlatego, że fura mniej piłowana wtedy jest, nie nadaje się do upalania, większa szansa znalezienia w dobrym stanie.

3. Nie patrz na m-paki, patrz na stan samochodu. Najmłodze e39 jakie mozesz wyrwać ma 15lat, w tym wieku co Ci po m-paku jeśli ruda będzie go żreć, albo będzie powypadkowy. A m-pak i tak możesz sobie założyć, m-techa przy wymianie zawiasu, a wizualny wyjdzie taniej niż lakiernik, jeśli trafisz furę nie bitą w dobrym stanie.


Na cenę nie patrz. Sam na poprzednią się napaliłem, że musi być m-pak itp, że dużo rzeczy w dniu kupna mi nie przeszkadzało, to później długo walczyłem, żeby doprowadzić do konkretnego stanu. Dałem 19 i conajmeniej 10 w częściach przez 2 lata.


Obecną szukałem metodą od najtańszej, zaznaczyłem sobie, bezypadek, do 250 000km, nie rejestrowany w PL, póżniej sprawdzenie historii w bimmer-check, miernik lakieru, komp itp.


Kupiłem druga którą obejrzałem - pełna historia, jedna stłuczka naprawiana w ASO wtedy jeszcze bez grama rdzy (poza tylną klapą), golas ale w świetnym stanie , z pełną historią ASO, TUVami, briefami, dwoma długoletnimi właścicielami, od handlarza - za 13 koła :shock: + 7 na doprowadzenie do dobrego stanu na długie trasy - część profilaktycznie (prawie cały zawias i "rozrząd" silnika wraz z chłodzeniem na dobrych częściach, oleje, hamulce itp). Ale fura łyka czasem w weekend z 2000km bez zadyszki.


Jak Cię to przeraża to faktycznie lepiej zajeździć 5 matizów :mrgreen:

 

Dzięki za odpowiedź

Co do skrzyni automatycznej trafne spostrzeżenie i takiej będę szukał.

Co do M pakietu - Twoje podejście jest rozsądne, ale obawiam się, że ja aż tak rozsądny nie jestem - ech ten tyłeczek z M pakietem ....

Piszesz, że pierwsza Cię kosztowała łącznie 29 z ogarnięciem. Do tej kwoty, którą mam 25+ zarezerwowałem sobie jeszcze jakieś 5k na ogarnięcie.

Pomyślę jeszcze nad tym M pakietem tylko obawiam się, że skompletowanie tego w dobrym stanie później też swoje kosztuje.


Tak czy siak dzięki wielkie - Pozdrawiam


p.s.

Pytanie 3 nadal otwarte :) Ile trzeba mieć pieniędzy na 530i polift M pakiet żeby nie był to ulep?

Opublikowano
Okolice 30k

 

Dzięki za odpowiedź..

Trochę ponad zakładany budżet - trzeba będzie ograniczyć używki - na zdrowie może wyjdzie hehe


Także szukam twardo.. Nawet 6 Matizów mnie nie przekona! :P

Opublikowano

Witam!


Od razu zaznacze, ze jestem tutaj nowy takze czesc wszystkim!


Nosze sie z zamiarem kupna bawarki, zawsze gdzies tam z tylu glowy siedziala mi wlasnie E39. Z racji tego, ze moj pierwotny samochod, ktory mialem kupywac okazal sie nie do konca trafiony to pomyslalem sobie: A moze by tak...? :D

No i tak zrodzil sie wlasnie pomysl na zupelnie inny zakup: https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-e39-525i-2-5-192km-2003r-navi-xenon-szyber-shadow-full-m-pakiet-z-de-ID6B7K2y.html#gallery-grid-full


Moglibyscie zerknac i powiedziec co myslicie? Bylbym wdzieczny :)

Opublikowano
No i tak zrodzil sie wlasnie pomysl na zupelnie inny zakup: https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-e39-525i-2-5-192km-2003r-navi-xenon-szyber-shadow-full-m-pakiet-z-de-ID6B7K2y.html#gallery-grid-full


Moglibyscie zerknac i powiedziec co myslicie? Bylbym wdzieczny :)

Po wybieraniu mojej - fajnie, że wrzucone jest tam pięćset zdjęć z jednej perspektywy, ale przed przejechaniem choćby kiloemtra do tej furki naprawdę nalegałbym na zdjęcia strategicznych miejsc. Nadkola, błotniki, klapa, maska, drzwi od wewnątrz na rogach i od zewnątrz. Cieszę się, że na podciągniętych zdjęciach jest super, ale wiesz... ;)

Oglądałem kilka sztuk kilka miesięcy temu i nauczyłem się, że najważniejsze jest to, czego na zdjęciach nie ma. :)


Wiesz, problemy z rodzaju "aaaaa, wrzucłem zdjęcia sprzed trzech lat, bo tam wygląda lepiej" i "E tam, mogę to wstawić do mechanika, jak pan jest serio zainteresowany".

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Już widzę jak handlarz z Ostrowii wysyła zdjęcia newralgicznych punktów w dobrej jakości :D

Jak o Vin Ci się uda doprosić, albo wyciągnąć informacje czy ma rudą, albo co jest / było robione to już będzie dużo, wtedy do sprawdzenia historii po vinie i dopiero oglądanie.

Opublikowano
No tez mialem wlasnie takie przeczucia, bo po pytaniu wlasnie co bylo robione po sprowadzeniu nastala glucha cisza i tak samo z pytaniem o VIN :lol:
Opublikowano

nie no bez przesady 25k + 5k na serwis to wg mnie spokojnie wystarczający budzet na dobre 530i w m paku.

Przeciez nie jest to 540i czy coś zeby sobie liczyć po 35 koła :)

Ale jeśli szukasz z manualem m-paka 530i to trzeba podchdozić ostrożnie nawet do egzemplarzy za wyższa cenę. Tak jak koledzy wspomnieli takie auto ma sporą szansę na bycie upalanym. Przede wszystkim uzbrój się w cierpliwość i wiele kubłów zimej wody ;d W tej cenie poczatkowo wszystkie auta wyglądają wręcz bajecznie (przynajmniej na zdjęciach) a rzeczywistość pózniej bywa nie taka piękna. Czesto handlarze sprzedają odpicowane trupy ze swietnym wyposażeniem i fajną wersją silnikową za cenę kosmiczną licząc ze ktos napalony na jakis piękny egzemplarz się na to złapie.

W takim budżecie zdecydowanie nie wahaj się poprosić bimmer checka o pomoc, moze albo Ci wyszukać auto albo pojechać sprawdzić wskazane przez Ciebie. To chyba najlepszy sposób na zweryfikowanie czy warto auto brać. (ma też szanse się zwrócić bo pewnie wynajdzie jakieś mankamenty na które mozna pózniej bardzo głośno ponarzekać podczas negocjacji ;d)



ps. jak m-pak się pdooba to warto dołożyć. Ostatnio u mnei na parkingu pojawia się piękna 530i w sedanie i m-paku i jednak kurcze trochę żałuje że nie spróbowałem poszukac czegoś w m-pakiecie ;d robi sporą różnicę

Opublikowano
nie no bez przesady 25k + 5k na serwis to wg mnie spokojnie wystarczający budzet na dobre 530i w m paku.

Przeciez nie jest to 540i czy coś zeby sobie liczyć po 35 koła :)

Ale jeśli szukasz z manualem m-paka 530i to trzeba podchdozić ostrożnie nawet do egzemplarzy za wyższa cenę. Tak jak koledzy wspomnieli takie auto ma sporą szansę na bycie upalanym. Przede wszystkim uzbrój się w cierpliwość i wiele kubłów zimej wody ;d W tej cenie poczatkowo wszystkie auta wyglądają wręcz bajecznie (przynajmniej na zdjęciach) a rzeczywistość pózniej bywa nie taka piękna. Czesto handlarze sprzedają odpicowane trupy ze swietnym wyposażeniem i fajną wersją silnikową za cenę kosmiczną licząc ze ktos napalony na jakis piękny egzemplarz się na to złapie.

W takim budżecie zdecydowanie nie wahaj się poprosić bimmer checka o pomoc, moze albo Ci wyszukać auto albo pojechać sprawdzić wskazane przez Ciebie. To chyba najlepszy sposób na zweryfikowanie czy warto auto brać. (ma też szanse się zwrócić bo pewnie wynajdzie jakieś mankamenty na które mozna pózniej bardzo głośno ponarzekać podczas negocjacji ;d)



ps. jak m-pak się pdooba to warto dołożyć. Ostatnio u mnei na parkingu pojawia się piękna 530i w sedanie i m-paku i jednak kurcze trochę żałuje że nie spróbowałem poszukac czegoś w m-pakiecie ;d robi sporą różnicę

 

Dziękuję za odpowiedź..

Dzięki waszym odpowiedziom nie błąkam się już jak dziecko we mgle i przynajmniej wiem, że za takie pieniądze czegoś tam już mogę wymagać.

Co do Bimmer Check jestem już po pierwszym kontakcie z nimi.. Na chwilę obecną znalazłem 3 sztuki - może coś jeszcze do końca tyg i wtedy dam im to co znajdę do sprawdzenia.

Jak już gdzieś tam wspominałem jestem tylko mechanikiem z wykształcenia więc i tak będę musiał dać to auto do sprawdzenia i raczej jestem przekonany co do Bimmer jeśli coś będzie warte obejrzenia po sprawdzeniu przez nich historii.

Co do skrzyni biegów to zdecydowany jestem na automat - ale nie wykluczam, że sprawdzę też jakiegoś manuala bo nie oszukujmy się - nie jest tego za dużo.


Jeszcze raz dzięki

Pozdrawiam

Opublikowano
Zrobić kpl m pakiet samemu to sporo czasu na przerabianie auta trzeba i bardzo duzo pieniędzy. Chyba że dla kogoś m pakiet to dwa zderzaki

 

Tak właśnie mi się wydaje, że to nie takie hop siup skompletować to wszystko. Nie mówiąc już o tym, że pierwszy lepszy zderzak to 1000+ nie mówiąc już o całej reszcie. No i zawsze to lepiej mieć go z fabryki - jakoś lepiej na papierze to wygląda..


Dzięki

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zderzaki Ori komplet z nadkolami osłonami, listwami i czujnikami parkowania po około 1800 widziałem na grupie FB z angola kilka sztuk.

Zawiasy na używkach nie warto, więc nowe:

- amory z 1500

- sprężyny eibacha z 1000

- kierownicą z 500

- podsufitka w komplecie 300-500

- przednie fotele z angola się nadaja

- dekory - kwesta gustu, nie każdy m-pak miał aluminium


Czyli mniej więcej 2000 w częściach zamiennych i drugie tyle w wizualnych ulepszeniach. I masz to co m-pak oferował.


Można by jeszcze dorzucić fele, shadow line na okna i lusterka, czy grubsze łączniki stabilizatora. I wtedy już masz wszystko.



Ale pytanie podstawowe, czy chcesz mieć komfort m-pak, czy wygląd m-pak, czy być purystom, to już indywidualna sprawa.


Jeśli osobiście miałbym wybierać między m-pakiem w średnim stanie a inna wersja w stanie bdb, w ciemno wybieram to drugie.

Opublikowano
Zderzaki Ori komplet z nadkolami osłonami, listwami i czujnikami parkowania po około 1800 widziałem na grupie FB z angola kilka sztuk.

Zawiasy na używkach nie warto, więc nowe:

- amory z 1500

- sprężyny eibacha z 1000

- kierownicą z 500

- podsufitka w komplecie 300-500

- przednie fotele z angola się nadaja

- dekory - kwesta gustu, nie każdy m-pak miał aluminium


Czyli mniej więcej 2000 w częściach zamiennych i drugie tyle w wizualnych ulepszeniach. I masz to co m-pak oferował.


Można by jeszcze dorzucić fele, shadow line na okna i lusterka, czy grubsze łączniki stabilizatora. I wtedy już masz wszystko.



Ale pytanie podstawowe, czy chcesz mieć komfort m-pak, czy wygląd m-pak, czy być purystom, to już indywidualna sprawa.


Jeśli osobiście miałbym wybierać między m-pakiem w średnim stanie a inna wersja w stanie bdb, w ciemno wybieram to drugie.

 

Dzięki za konkretne wyliczenia - oszczędziłeś mi pewnie kilka godzin poszukiwań.

Kolega wyżej pisał, że z moim budżetem można już szukać jakiegoś M pakietu wartego uwagi.

Więc spróbuję najpierw tym tropem - jeżeli fachowiec z Bimmer mi powie, że to same gruzy to nie będę dyskutował.

Jeśli M pakiety w okolicach 30k będą zajechane przemyślę jeszcze tę opcje z samodzielnym kompletowaniem.

..albo dorzucę do kręgu poszukiwań e46 330i coupe i tak to się skończy.


Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No i tak zrodzil sie wlasnie pomysl na zupelnie inny zakup: https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-e39-525i-2-5-192km-2003r-navi-xenon-szyber-shadow-full-m-pakiet-z-de-ID6B7K2y.html#gallery-grid-full


Moglibyscie zerknac i powiedziec co myslicie? Bylbym wdzieczny :)

Wersja praktycznie idealna, tylko pytanie jak wygląda na prawdę i w jakim jest stanie, jakbym szukał takiej wersji to na pewno sprawdziłbym, nie ma wielu tak skonfigurowanych egzemplarzy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Witam - to znowu ja:)


W dziale z ocenami ogłoszeń wszyscy rzucają VINami - ja jeszcze nie posiadam więc zapytam luźno tutaj jeśli można :).

Zerknijcie tutaj proszę i pomóżcie w miarę możliwości i bardziej doświadczonego oka..


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-mpakiet-swietnie-utrzymane-ID6B9lLx.html?utm_source=refferals&utm_medium=traffic_exchange&utm_campaign=olx#xtor=SEC-8


Jeśli po sprawdzeniu historii i stanu na miejscu przez Bimmer Check okaże się, że wszystko z nią ok (jak na prawie pełnoletnie auto oczywiście) - myślicie, że może być warta swojej ceny? Jedna z droższych 530i nie licząc kilku ewenementów na chwilę obecną. Powiem Wam, ,że trochę się jaram - nie mówiąc już o tym, że stoi u mnie w mieście, ale wolę do niej podchodzić z kimś kto się zna i obejrzy ją bez emocji.


Z góry dzięki za odpowiedzi

Jacek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.