Skocz do zawartości

PLANUJĘ KUPNO E39 PROSZĘ O OPINIE i POMOC W WYBORZE


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wyglądają dość ciekawie, jeden z m-pakiem, drugi edition exclusive - lepsze skóry na siedzeniach, drewno szlachetne itp.


Moja metoda?

1. Dzwoń i pytaj o furę ile się da, typu:

- co było naprawiane po sprowadzeniu

- czy jest historia

- czy samochód jest uszkodzony (wycieki, problemy ze skrzynią, prowadzeniem itp)

- czy było jarane w środku

- itp, im więcej się dowiesz tym lepiej.


2. Jak przejdzie serię pytań postawowych bierz VIN i ślij do DRAYa - bimmer-check.com żeby Ci historię podesłał.


3. Jak nadal będziesz zainteresowany to jedź na miejsce i sprawdzaj - jazda, kanał itp. Jak nie czujesz się pewnie to DRAY też jeździ za opłatą i sprawdza fury.


4. A później do gorik79 - mautoczęści na przegląd :8)

Opublikowano

Lepe? Nietrzeba bo ten egzemplarz ze zdjęć wygląda... Normalnie. Nie widać jakiegoś kombinowania. Trzeba sprawdzić dlaczego jest praktycznie w oryginalnym lakoerze, czy to były poprawki czy duża ingerencja. W legionowie blisko tego miejsca skąd jest to auto jest warsztat kolegi z forum, może on by zgodził się zrobić przegląd przedsprzedazowy gdzie za kilkaset zł zweryfikuje porządnie stan. Ja bym jechał oglądać bo wygląda uczciwie. Fakt że się świeci jak psu jajca bo jest tak do zdjęć szykowany i po ogledzinach na żywo może być niemiłe zaskoczenie lub po tym jak zejdzie warstwa tego co jest na lakierze.

Koła to chyba bardziej na zimę się nadają bo są malutkie, chyba najmniejsza felga jaka wchodzi do v8.


Ładna 17' plus opony to już, masz ponad 3k, ale oczywiście nie jest to żaden argument na to by nie jechać oglądać

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest progres, tym można się zainteresować.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Witam ponownie :lol:

Poszukiwań wymarzonej e39 ciąg dalszy :lol: .

Pojawiła się na aledrogo tak o oto furka https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-e39-lpg-dlugie-oplaty-tvn-turbo-bmw-syndykat-duza-navi-dsp-ID6AoJz7.html

Już bym po nią leciał tylko że po wykonaniu kilku telefonów okazało się że to jest zmodzona e39 z anglika nic to nie ujmuje autu tylko trochę mój entuzjazm spadł choć gość który ją ulepszał mówił że jest tam wszystko zajebiście zrobione wpakował w nią ze 10 tysi bez robocizny. Przebieg sprawdziłem i jest tylko jeden wpis 100 tyś w 2007 roku więc jest szansa że autentyczny, przy silniku wiele rzeczy wymienione jest wątek na forum syndykat więc to mega plus, dołożone xenony tylko brak poziomowania :( no i brak spryskiwaczy a zdjęcia w większości są z tego właśnie forum było to 4 lata temu. Takie pytanie do ogółu czy bać się takich przerabianych anglików?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kwestia podejścia i oczywiście ceny, wiele osób dyskwalifikuje takie auta ze względu na możliwość wystąpienia problemów z elektroniką, ale już bardzo rzadko zdarza się partyzantka przy przekładce, z reguły auta zrobione są zgodnie ze sztuka i nie ma się czego bać. Druga kwestia to odsprzedaż takiego auta, może być ciężko niestety. Auto trzeba sprawdzić jak każde inne, wtedy będzie wiadomo w jakim jest stanie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Cześć.

Na imię mam Jacek.

Kilka lat tyrałem na obczyźnie i przyszedł czas wracać do domu.

Mówią, że dobrze mieć marzenia takie na jakie cię stać..

Przez lata chodziła i nadal mi chodzi po głowie E39 330.

Niestety była poza moim zasięgiem. Teraz jest okazja.

Kwota jaką mogę przeznaczyć to ok 20/25 tyś.

I może ktoś bardziej doświadczony będzie w stanie mi pomóc za co z góry dziękuję.


1 . Silnik

Nie ukrywam, że wolałbym benzynę – niestety rynek to trochę zweryfikował.

Z tego co widzę na portalach – 2/3 to diesle. Nie to, że coś do nich mam bo nic się nie znam.

Znajomy miał 330D i cudnie to jeździło. Ale boję się trochę kosztów i stąd moje pytanie.

Czy statystycznie zadbany diesel będzie dużo droższy w eksploatacji niż zadbana benzyna?

Czytałem też, że benzynowe silniki fajnie nadają się pod dobrą instalację LPG – prawda czy fałsz?


2 . Pochodzenie

Czy warto szukać auta w takiej cenie i z taką pojemnością za granicą? Z tego co wiem, akcyza na auta pow. 2l to prawie 19%. Są pewnie patenty, ale nie wiem czy ze mnie „patenciarz”. Jeśli już to Niemcy lub Szwajcaria – tylko czy jest sens z 25k w kieszeni na całość z opłatami? Niestety sam nie jestem na tyle ogarnięty w temacie żeby dokonać dokładnych oględzin więc pewnie bym musiał się posiłkować dobrym mechanikiem. Jest też opcja auta z UK gdzie jeszcze mieszkam – nie boję się przekładki jako takiej, ale wiem, że będzie to minus przy sprzedaży jeśli kiedyś będę chciał ją zmienić na V8 :P . Z tym, że nie uważam żeby auta w UK były jakoś wyjątkowo zadbane. Jeśli uważacie, że warto szukać na zachodzie E39 w 2018 to może znacie osoby, które się tym zajmują i są solidne? – wierzę, że są jeszcze uczciwi fachowcy.

A może olać zachód i poszukać z dobrym mechanikiem z mojego miasta w Polsce po powrocie?


3 . Które skrzynie biegów są godne polecenia, a do których lepiej podchodzić z dystansem?


Na chwilę obecną to tyle – w głowie mam jeszcze masę pytań ale zadałem ich tutaj tyle, że może chwilowo basta!


Będę wdzięczny za każdą odpowiedź

Pozdrawiam

Jacek

Opublikowano
Witam, koledzy mam takie pytanie, generalnie mam mega dylemat mianowicie posiadam fajne 530d ostatnie wydanie 03 na patyku i mega konfiguracji (sedan), pewne. Wsiadam i jadę 2 tys km bez chwili stresu. W sierpniu minie 2 lata odkąd kupiłem to auto i zrobiłem na dzień dzisiejszy ok 32 kkm , a to na diesla bardzo mało, więc stwierdziłem, że się marnuje u mnie, czy jest szansa, że znajdę na wymianę, lub sprzedam swoje i kupię 540i przedlift w manualu? za swoje do ręki musiałbym 25 dostać, inaczej bym nie sprzedał. Jak wiadomo 530d nie jest najtańsze w utrzymaniu,więc byłbym jako tako przygotowany na 540i. Szkoda mi mojej bardzo, ale nie ukrywam, że jestem napalony na 540i i ogólnie stęskniłem się za wysokimi obrotami :) nigdy nie miałem v8. pomozcie mi :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jack85

1. Eksploatacja zadbanego 530d będzie na podobnym poziomie jak zadbanego 530i, z plusem dla diesla jeżeli chodzi o spalanie. To się zmieni jak 530i będzie miało lpg, wtedy to będzie oszczędniejsze. Silnik dobrze toleruje gaz, tylko instalacja to koszt ok 3500,-.

2. Tu nie ma reguły, są również zadbane auta w kraju tak jak i śmietniki za granicą, grunt to dobrze sprawdzić przed zakupem. Kwota jest względnie wystarczająca, oczywiście nie na bardzo zadbaną wersję w m-pakiecie, bogatym wyposażeniem oraz małym przebiegiem.

3. 530i manual lub automat (zf) a 530d bezpieczniej manual, ponieważ w nim jest automat gm, który nie jest tak wytrzymały a remont to 5000+.


bmwe399

Marzenia trzeba spełniać :8) szukaj, jest szansa, że coś znajdziesz, tylko 540i w manualu jest mało a to winduje cenę i na ładny, zadbany egzemplarz może zabraknąć.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

maniek21112

Dzięki wielkie za konkretną odpowiedź.

Szczególnie jeśli chodzi o skrzynie biegów.

Będę chyba szukał benzyny ale trochę mniej będę bał się diesla..

.. poszukamy, zobaczymy..

Opublikowano
maniek21112

Dzięki wielkie za konkretną odpowiedź.

Szczególnie jeśli chodzi o skrzynie biegów.

Będę chyba szukał benzyny ale trochę mniej będę bał się diesla..

.. poszukamy, zobaczymy..

 

Ja pół roku przerabiałem temat zakupu E39, powiem Ci szczerze, że to auto musi mieć przynajmniej silnik 3.0l żeby jechać. Ja mam 2.5l, nie narzekam ale za każdym razem kiedy jadę z bratem jego E30 M50B25 192km to żałuję, że moja nie ma takiego kopa :D

Wszystkie silniki benzynowe nadają się do LPG.

Przy zakupię zwróć uwagę na xenony czy prawidłowo się poziomują, ja niestety o tym nie wiedziałem i muszę oddać je teraz do regeneracji która będzie kosztować ok 1500zł. Z takich jeszcze rzeczy to sprawdź cewki, jak masz przyrząd do mierzenia ciśnienia na cylindrach to też warto.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

auto musi mieć przynajmniej silnik 3.0l żeby jechać. Ja mam 2.5l, nie narzekam

 

Ale się zaplątałeś, no i chyba 2.0 nie jechałeś :P A porównanie e30 do e39 :D przecież to 2 różne samochody, gokart kontra krążownik, który 3.0 jedzie trochę lepiej od 2.5 ale d... i tak nie urywa, z kolei w trasę tysiąc km jakbyś pojechał e30 to byś żałował, że e39 nie jedziesz ;)

Opublikowano


Ja pół roku przerabiałem temat zakupu E39, powiem Ci szczerze, że to auto musi mieć przynajmniej silnik 3.0l żeby jechać. Ja mam 2.5l, nie narzekam ale za każdym razem kiedy jadę z bratem jego E30 M50B25 192km to żałuję, że moja nie ma takiego kopa :D

Wszystkie silniki benzynowe nadają się do LPG.

Przy zakupię zwróć uwagę na xenony czy prawidłowo się poziomują, ja niestety o tym nie wiedziałem i muszę oddać je teraz do regeneracji która będzie kosztować ok 1500zł. Z takich jeszcze rzeczy to sprawdź cewki, jak masz przyrząd do mierzenia ciśnienia na cylindrach to też warto.

 

Raaadzio95

Co do mocy - to bardzo dobrze wiem o czym mówisz i znam to uczucie niedosytu..

Jak pisałem miałem już kontakt z 330 D i jestem pewien, że mi to wystarczy.

Chociaż benzyna na papierze wygląda jeszcze lepiej..

Ale jak już pisałem 2/3 rynku to diesle z tego co widzę


Co do spraw mechanicznych i tak nie jestem na tyle ogarnięty żeby zaufać sobie.

Liczę się z tym, że będę musiał oprócz samochodu znaleźć kogoś, kto mi go dokładnie sprawdzi.

Jeśli znajdę konkretnego fachowca sprawdzę wszystko co się da w tym samochodzie.

Zależy mi na aucie, o które warto będzie dbać.

Znam siebie - jeśli ONA będzie tego warta - to będzie związek na lata :)


Także dziękuję za odpowiedź Raaadzio95

Te rady nie pójdą w las..

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Nie ma problemu.

Na chwilę obecną szukam 530i w sedanie i najchętniej M pakiecie po lifcie.

I tym automatem ZF bym nie pogardził.

Do powrotu do kraju jakieś 3 miesiące więc trzymajcie kciuki.


P.s.

Często tutaj trafiają się jakieś fajne sztuki w ogłoszeniach na forum?


Pozdrawiam

Edytowane przez Jack85
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To seria 5, więc 530i :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
To seria 5, więc 530i :roll:

 

Taki jestem podjarany, że już nie wiem co piszę. :lol:

Dzięki za poprawkę.


Tak wertuje ogłoszenia (chwilowo orientacyjnie bo nie mam jak podjechać) i chyba będę szukał w Polsce.

Łatwiej mi będzie znaleźć kogoś z dobrymi opiniami żeby ją obejrzał.


Ciekawostka:

Na znanym portalu aukcyjnym jest "fabrycznie nowa" e39 530i za 99 700zł. :roll:

Opublikowano
Za tą kasę można kupić naprawdę fajną e38 iL w świetnym stanie i z bardzo niskim przebiegiem. Jeśli kogoś iL nie interesuje to tak samo w fabrycznym stanie e38 z v8. Zarobek handlarza pewnie jeśli liczony w dziesiątkach tysięcy.
Opublikowano
Za tą kasę można kupić naprawdę fajną e38 iL w świetnym stanie i z bardzo niskim przebiegiem. Jeśli kogoś iL nie interesuje to tak samo w fabrycznym stanie e38 z v8. Zarobek handlarza pewnie jeśli liczony w dziesiątkach tysięcy.

Święta racja handlarz pewnie zrobił narzut tak jak piszesz :wink:

Tak wracając do tematu pojawiło się takie to oto e39https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-bmw-530i-ID6Aw5kK.html co o iej myślicie :?: Sprawdziłem przebieg wiadomą stronką w 2005 we wrześniu miał najechane 59 tysi tak mnie zastanawia ten przebieg, rozmawiałem oczywiście z właścicielem twierdzi że przebieg oryginał. Mówi że tak aż mocno by nie cofnął przebiegu, jest pierwszym właścicielem w kraju. Cena taka bo ma troszkę niedociągnięć które na pierwszy rzut oka są problemowe ale jeśli przebieg faktycznie taki jest to jest wart zobaczenia. Teraz moje pytanie czy jest ktoś z tamtych okolic kto by mógł pomóc przy oględzinach tego auta wiadomo nie za fri.

pozdrawiam

Opublikowano

Kombi, automat, 3.0 benzyna i przebieg 150tyś km jak dla mnie to śmierdzi na odległość chociaż lakier ma faktycznie ładny, lampy nieporysowane, środek zadbany, skórka ładna.

Chociaż moja ma ponad 300tyś km i skóra jest zadbana i gładziutka jak u niemowlaka.

Opublikowano

530i, 130k przebiegu i cena 15tyś?

wg mnie to jest niemożliwe i zbyt podejrzane, wygląda na zdjęciach bardzo ładnie, pytanie czy jest taki ładny czy tylko odpicowany do sprzedaży?

ładna sztuka ale podchodziłbym jak do trędowatego. Na pewno nie jedz nie sprawdzaj jej sam. wez jakiegoś specjalisty i to naprawdę dobrego do sprawdzenia go (bimmercheck?)

i wtedy może można do niej podchodzić.

własciciel też bardzo mało o niej napisał w ogłoszeniu.

jak dla mnie wygląda zbyt pięknie aby było prawdziwe (a w świecie używanych bmek faktycznie zazwyczaj nie jest tak pięknie jak się wydaje na początku :) )

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.