Skocz do zawartości

PLANUJĘ KUPNO E39 PROSZĘ O OPINIE i POMOC W WYBORZE


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
No właśnie w pełnej wersji posta wszystko opisałem, ale nie mogę go wrzucić... tak, będę miał na naprawy serwis itp, pod warunkiem że nie kupię złoma, do którego trzeba wsadzać 1000 miesięcznie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No proszę Cię, wcale złoma nie musisz trafić, żeby po tysiaku miesięcznie ładować :D


Wystarczy, że nie zrobisz wszystkiego na pakiecie startowym, to będzie wyskakiwać coś co chwila, szczególnie po zimie, jak sól w tuleje wejdzie i tym bardziej jak będziesz chciał mieć porządnie utrzymaną furę, co faktycznie daje frajdę z jazdy. Nawet jak znajdziesz furę w dość dobrym stanie to dzieją się rzeczy ze starości już - gumy parcieją w zawiasie, pękają na dolocie, podciśnieniu, układ chłodzenia może Ci wpaść nagle, coś w klimie się sypnie, zmiana opon, czy jakieś poprawki lakiernicze, katy zaczną dzwonić, czy amortyzatory się wyleją, później sobie uświadomisz, że vanosy są do roboty, albo przydałoby się rozrząd sprawdzić, olej w skrzyni i dyfrze zmienić i tak można brnąć w kolejne rzeczy, typu regeneracja lamp, czy połamane plastiki, albo poprawa audio, czy szukanie skąd woda się leje na dywan. :P


Dla chcącego nic trudnego :mrgreen: Dobre jest to, że jak już zrobisz na porządnych częściach to można o tym zapomnieć na kolejne naście lat ;)

Opublikowano

Same wahacze to 2400zl przód i tył. Chcesz mieć auto powyżej 4 lat i siedzą od nowości to na dzień dobry wymień jeśli jakiś już ma luz.


I to wszystko co kolega pisał. E39 jest już starym autem i jeśli auto jest zadbane to wykonczy dane części ich wiek i przebieg.

Opublikowano
Wychodzę z założenia że wolę płacić za auto, które sprawia radość dźwiękiem (kocham silniki V. W motocyklu nawet mam V2) niż za pupowóz. 20 000 to nie dużo ale znam przypadki spoko wozów już za 13 000 chyba nawet z tego forum.
Opublikowano

Dokładnie tak to wygląda jak opisał madseason ;d

nawet jak kupisz auto w dobrym stanie to tu trzeba kupic opony, trzeba usunac pare purchli korozji, tu trzeba olej wymeinic, o chyba regeneracja lampom by sie przydala, a może i pixele porobić, siłowniki tylnej klapy naprawić, o pojawił sie jakis wyciek tu czy ówdzie, o chyba zaczyna wachacz stukać itp. itd.

tak sobie można mnożyć to w nieskończonosć jeśli auto chcesz utrzymać w dobrej kondycji.

i takie wymianki nie stanowią dużego problemu i warto je robić na czas.

Ale problem się robi jak do tych wymianek powyżej dojdą jakieś poważniejsze naprawy czy to zawias czy vanosy itp. itd.

wtedy koszta trzeba pomnożyć x2 i to w przypadku "zwykłej bmki" a w przypadku v8 to z kolei trzeba pomnożyć x2 :>


jeśli faktycznie jest tak jak mówisz że jesteś w stanie bez problemu znalezc kase na serwis to mocno Ci radze dozbieraj jeszcze troche żeby się nie wpakować w gówno :>

już od 25k myślę można szukać czegoś. Jednak w przypadku v8 jedynym wyznacznikiem podczas poszukiwań powinien być stan auta. tylko i wyłacznie a cena powinna byc sprawa kompletnie drugorzedną


pamiętaj też o jednej rzeczy o której ludzie zapominają. kupisz cos tańszego w którym będzie 2x tyle roboty co w droższym egzemplarzu. Nawet jesli uda Ci sie w kosztach tej różnicy doprowadzić auto do tego samego stanu, powymieniać dużo rzeczy, to dolicz sobie do tego koszt "czasu" poświeconego na to. jazdy do mechanika, zostawianie auta, sama naprawa, szukanie przyczyny, szukanie części to trochę trwa a czas tez jest cennym "zasobem" kupując auto które ma wiele rzeczy już porobionych oszczedzasz bardzo duzo tego zasobu :)

Opublikowano

Jak kupię auto za 25 000 to nie będę miał na pakiet startowy A nie mogę być bez samochodu... poza tym niejednokrotnie cena samochodu na allegro jest podniesiona o wartość sentymentalną... Słuchajcie to nie będzie moja pierwsza bryka, wiem że jak się coś zepsuje to trzeba dać cebuliony :D


Co do stanu auta: ma być sprawne mechanicznie i bez nie wiadomo jakiej ilości rudej. Skórę i bajery można dokupić później. Poważnie. Może być bieda edyszyn byle z V8 :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po co dyskutować teoretycznie? Dawaj konkretne egzemplarze i będziemy weryfikować czy za 20k można kupić dobre 540i w manualu :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Szkoda byłoby mi telefonu podnieść żeby zadzwonić po takie coś :mrgreen:


Mówisz, że nie chcesz płacić tysiaka miesięcznie. Tu nie wiem czy w pakiecie startowym 30k byś się zamknął :shock:

Opublikowano
Za 15k kupisz ładną r6 w fajnym stanie przedlifta i to trzeba poszukać, a dużo ich na rynku. Lepiej dozbieraj kilka tys bo 540i to najdroższe e39 pomijając emkę czy alpine
Opublikowano
Cholera... Moje wymarzone V8 chyba mi ucieka. Szczerze kreski miałbym brać r6 to nie brał bym BMW. No cóż... trza zbierać skoro tak.
Opublikowano

Polecam szukać bez LPG. Jeden gaz ma 3 lata a poprzedni właściciel 1.5 roku po założeniu sprzedał auto. Nie wygląda to dobrze.


Ta druga wygląda o wiele gorzej nawet pomijając te progi, pierwsza tez średnia. Chińskie felgi zrobiona na polift, taśmowanie pod maską, i obie nie mają zaznaczone bezwypadkowy więc nie wiadomo jak mocno dostały

Opublikowano
Właśnie miałem pytać na jakiej podstawie sądzicie, że te auta są do bani :D Dobrze że ocena nie polegała na "takie tanie? Padaka." Fajnie, jestem mile zaskoczony :D
Opublikowano (edytowane)

Pamiętaj że do kupna auta szczególnie takiego trzeba podchodzić z zimną głową i zawsze z zapasowym kubłem zimnej wody żeby oblać jak się rozgrzeje ;) nigdy nie szukać auta sercem bo ono jest głupie.

Nie ukrywam że też mi się marzyło v8 ale do tego trzeba podejsć rozsądnie. nie dosć ze dobre 540i trzymają cenę bardzo mocno to jeszcze nawet kupując dobry egzemplarz koszta są wyższe niz w przypadku r6 a te i tak nie są małe.

tak po ptostu na logike (w przypadku tego 1 egzemplarza) chcesz kupić jedną z najdrozszych silnikowych wersji, której jest mało na rynku i trzyma cenę bardzo mocno w cenie hmm, dobrego 520i lub średniego 525,530? :> na logikę wygląda to jak pakowanie się na minę przeciwpancerną :>

pozatym jeśli to ma być Twoje 1 auto to nie wiem czy tylnionapędowe v8 to dobry wybór :)


moja rada: w okolicach 20k kup sobie porządne ładnie utrzymane 530i. to też bardzo fajny dynamiczny i pięknie brzmiący silnik a w takiej cenie spokojnie da się wyrwać dobrze utrzymaną sztukę z lpg. pojezdzij tym z rok, dwa dozbieraj troche, sprzedaj i wtedy kup solidne v8 ktore nie zabije Cię kosztami tydzień po kupnie ;)

podobnie wygląda mój plan, pojezdzić tym z 5 lat i wtedy może przesiąść się na m5? :)


ps. za niedługo na FB autobawaria będzie wystawiać prawdopodobnie dobre, pewne 540i w mpaku. jak wystawia to zobacz ile kosztuje dobre v8 i jak szybko zostanie kupione (prawdopodobnie;p )


a gwarantuje Ci że z 530i też będziesz bardzo zadowolony, fantastyczny silnik a nie kosztuje tyle, że lękam sie go odpalic i pojechać w strachu że zje mi wszystkie zielone z portfela zaraz :)


edit: "Słuchajcie to nie będzie moja pierwsza bryka" wybacz jakoś tak sie tym zasugerowałem i zapomniałem o tym nie ;d, nie było tematu :)

Edytowane przez FiIv
Opublikowano

Najlepszym rozwiązaniem będzie przedkiftowe pancerne m52b28 czyli 528i. Suoer silnik, auto będzie mocne i dynamiczne, w eksploatacji prawie jak 520i i spalanie w trasie podobne. Instalacja LPG o wiele tańsza niż do v8


W tych pieniądzach kupisz spokojnie, o wiele łatwiej o manualna skrzynie w silnikach r6


V8 z manualem na Polskę jest pewnie kilkadziesiąt sztuk

Opublikowano

A skąd pomysł że to ma być moje pierwsze auto? :D


Nie koniecznie musi być 540i. Zadowolę się 535i. Kurde zobaczymy wszystko w swoim czasie. Może akurat uda sie dozbierać jakieś hajsy... Wiem że M54b30 jest super silnikiem, ale do BMW przyciągnął mnie silnik V8. Jestem brutalnie szczery. Jeśli nie kupię V8 to pójdę w stronę R6 lub V6 z lexa.


P.S. Z minami przeciwpancernymi to jest tak, że jak człowiek na nią wejdzie to raczej nie wybuchnie. :D Może dlatego jestem zbyt pewny siebie :D

Opublikowano
Tak jeszcze przy okazji zapytam bo odnajduje pewną prawidłowość. Często wytykacie w samochodach z aukcji jakieś części niezgodne z VINem, albo felgi nie z katalogi BMW. Dlaczego? Ludzie czasem chcą sobie dodać fotele w skórze albo nowszą kierownicę z multifunkcją. Dlaczego raczej jest to na minus i wolicie szukać samochodów bliskich oryginałowi?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To chyba wynika z tego, że właściciele BMW dzielą się na 2 całkowicie sprzeczne kategorie.

1. Upalaczy gumy pod remizą, co zrobią z furą wszystko, żeby się "pokazać".

2. Purystów, co cenią sobie te samochody bo są dobre same z siebie jeśli się serwisuje na dorych częściach i nie kombinuje, to naprawdę nic im nie brakuje. :) to coś jak z samochodami zabytkowymi, nie możesz od oryginału odejść więcej niż X%.


Jak widzisz chińskie fele, albo radyjko pioniera w miejsce ori, dołożony m-pak bez nadkoli, wahacze SLR, trytytki pod maską, inne kierunki przód/tył/bok, dziurawe fotele, czy rudą w dziwnych miejscach, albo znaczki ///M w tam gdzie nie powinno ich być - to wiedz, że coś się działo.

Opublikowano

No to już podałeś takie dość ekstremalne przypadki agrotuningu. Siedzę o wiele głębiej w środowisku motocyklowym niż samochodowym i tam poprawianie fabryki jest czymś absolutnie normalnym i nikt z tym nie dyskutuje. Wręcz powiedziałbym, że kupując moto kupujesz podstawę i robisz ją pod siebie.


Poza tym niech pierwszy rzuci kamień ten, kto nigdy nie zarzucił zadem na śniegu lub deszczu, albo nie robił niepotrzebnych redukcji w tunelu :D każdy pasjonat motoryzacji jadący czymś super raz na jakiś czas ma 12 lat :D

Opublikowano
Ale chińskie okropne felgi plus druciarstwo pod maską nie jest poprawianiem fabryki, więc żaden to argument. Mam wrażenie że koniecznie chcesz któregoś z tych cukiereczkow obejrzeć :mrgreen:
Opublikowano

Owiewki na trytytkach i taśmie klejącej to nie poprawianie fabryki tylko tworzenie ulepa. I w świcie aut i motocykli. Chodzi mi o wymianę na oryginale części, ale nadal niezgodne z VIN.


Jakbym chciał zobaczyć te perły motoryzacji to bym pojechał a nie prosił o zgodę :D Nie no, stanęło na tym że zbieram hajsy i czekam na lepszy okaz. A pytałem z ciekawości o kryteria poszukiwań.

Opublikowano
Żaden miłośnik bmw nie powie nic jeśli ktoś wstawi ładny kpl m pakiet, wstawi ładną felge niezgodna z tym co w vin, da ładne skóry, webasto czy zmieni kolor wnętrza, dołoży navi, podwójne szyby i tak dalej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.