Skocz do zawartości

PLANUJĘ KUPNO E39 PROSZĘ O OPINIE i POMOC W WYBORZE


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Każde r6 pb w e39 ma vanosa, tu w obu jest podwójny, to akurat plus, nie jest to takie awaryjne a nawet gdy trzeba zrobić to nie kosztuje majątku.

Z tych dwóch to 523i sprawia lepsze wrażenie, 520i w budzie touringa to dla mnie zdecydowanie za mało. Nie wiem o jakim m-pakiecie tu mowa, bo ja nic takiego nie widzę :roll: plus za ksenon i jasne wnętrze, które pasuje do tego lakieru idealnie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

pół roku nosiłem się z zakupem e39, w końcu się udało

ale w życiu nawet nie tknął bym palcem sztuki w takiej cenie

masz bardzo dużą szanse że auto zje Cię finansowo a przy tak niskiej cenie zakupu będzie Ci "żal" dokładać do niej tyle ile trzeba będzie. a e39 mają tak że jeśli się je zaniedbuje choć trochę to potem problemy i $$$ na serwis rosną lawinowo :)


a z handlarzy to śledz sobie auto bawarię na fb. Ostatnio sprowadzają często bardzo fajne przedlifty w rozsądnych cenach ( ~10k) a co wszyscy wiedzą oni gówna nie sprowadzają :)

520i będzie raczej zbyt słabe do tego auta. pojechać w przód pojedzie ale wg mnie nie warto. Też rozglądałem się za 520i bo to precież 170km to ogólnie dużo ale teraz mając 530i uznaję że 520i to jednak mało do tego auta, szczególnie że patrzymy na przedliftowe 150km :)


ps. nie mówię że nie da sie kupić dobrze tak taniego przedlifta ale tu trzeba się albo samemu świetnie znać, albo mieć specjaliste od bmw który je grunotwnie przepatrzy :)

Opublikowano

Do określenia tego drugiego BMW w jasnej skurze to niestety powiem jedno gruz jak **** ...

brał lewe powietrze

zawieszenie całe do zrobienia

Nie wiem, czy silnik na tym gazie miał z 50 koni maluch lepiej idzie naprawdę, poprosiliśmy, żeby sprzedajacy go depnął na trójce to czułem się jak na rowerze...


wypalone zegary

felgi w bardzo srednim stanie

blacharka nie dość że już raz lakierowana z użyciem szpachli to i tak wyłazi...

wnętrze ktoś obrabiał w photoshopie bo środek po prostu był inny w stanie TRAGICZNYM W FIRMOWYM TRANSPORTERZE mam lepszą tapicerkę, który służy na budowie.


Generalnie nie wiem, czy dałbym za tą BMkę 4 tysiące chyba wolałbym za 4 tysiące kupić matiza w perfekcyjnym stanie. Generalnie piszę, aby zaoszczędzić czasu na oględziny innym forumowiczom.


Nie mnie oceniać ale jak ja byłbym właścicielem tego trupa to goniłbym byle prędzej i nikt o zdrowych zmysłach nie da więcej jak 3-5 tysięcy i myślę, że to auto do dojeżdżenia i na złom, bo bączków nawet na śniegu nie będzie w stanie zakręcić jak ktoś nie ogarnie uszczelek pod głowicą, kolektora ssącego być może vanos uwalony i rozszczelniony dolot cholera wie...

Opublikowano

520i będzie raczej zbyt słabe do tego auta. pojechać w przód pojedzie ale wg mnie nie warto. Też rozglądałem się za 520i bo to precież 170km to ogólnie dużo ale teraz mając 530i uznaję że 520i to jednak mało do tego auta, szczególnie że patrzymy na przedliftowe 150km :)

 

Pewnie, że jak się przesiadłeś w 3L to lepiej idzie. Buda jest dość ciężka, ale ja nie wymagam cudów. Choroba lokomocyjna nie da wykorzystać potencjału 3L silniczka u mnie :)

Miałem 2 auta punto najsłabsze 1.2 60km i jest w idealnym stanie, tylko kto w 2018 lata bez wspomagania, centralnego zamka i z korbatronikiem :roll:

mam multivana 78 koni z uszdzonym jednym wtryskiem masa zbliżona do BMW jestem bardzo zadowolony. Po prostu trzeba się nauczyć, że przy wyprzedzaniu trzeba się odsunąć od auta przed tobą dodać gazu i poczekać aż nabierze powera :) nie jest to dla mnie uciążliwe a auto samo podróżowanie w multivanie to bajka...


Z tego co widzę lepiej kupić zadbane 2.0 które te 140-150 koni ma niż zajechane 2.5 170 koni, które ma ich połowę... Budżet ogranicza więc o silnikach bardziej cenionych 2.5 i 2.8 raczej nawet nie pomarzę :)

 

ps. nie mówię że nie da sie kupić dobrze tak taniego przedlifta ale tu trzeba się albo samemu świetnie znać, albo mieć specjaliste od bmw który je grunotwnie przepatrzy :)

 

Myślę, że kumpel który robi remonty w trudnych silnikach się zna na tyle dobrze, że mnie nie wpędzi w bagno :) Przejechał się tylko autem i od razu mówi w zawieszeniu łącznik stabilizatora, sanki, lewy sworzeń, musisz coś z mostem pogrzeać bo jest luz, poduszki silnika ok z tyłu trzeba breszką naciągnąć to się zdiagnozuje ale wytypował w ciemno 2 tuleje, z których jedna była do zmiany. To samo jak mi multivana robił. Mówi coś stuka, ale nie mam czasu ci zajrzeć. Jeździłem do aso, na stacje diagnostyczne itp nic nie wyszło. Wziął 3 metrową breche ponaciągał odpowiednio wszystkie gumy sworznie końcówkę drążka tuleje gumowe łączniki stabilizatora i od razu mówi ten sworzeń, luz na krzyżaku delikatny prawe łożysko ci chuczy itp auto po 2 dniach wyjechało z serwisu jestem w 7 niebie cichutko od 60 tysięcy po jego przeglądzie nic nie stuknie :)


Ufam mu i raczej byle czego nie kupimy, a jeżeli okażę się, że nie stać mnie na BMW to będę musiał poszukać A6 tego jest więcej, więc na pewno coś wybierzemy ciekawego.

Opublikowano
glebor posłuchaj dobrze kolegi FiIv. Chcesz kupić auto ale jak dodałeś żeby potem za dużo w niego nie wkładać i podajesz ogłoszenie za mniej niż 10k i jeszcze z LPG... Dobrze Ci radze to już kup tego matiza jak zaproponowałeś, naprawdę. W takiej cenie znajdziesz tylko mocno zajechane auto zarówno mechanicznie jak i blacharsko. Nie obraź się ale moim zdaniem nie stać CIe na takie auto. Również co do silnika to popieram kolegę Filv - dla mnie minimum w E39 to 525i.
Opublikowano
Ale dlaczego minimum 2.5 jeśli ktoś jeździł o wiele wolniejszym aucie.? Ja mam 2.0 od 7 lat i jeździ mi się dobrze. Wiadomo że im większą moc tym lepszy fun z jazdy i każdy woli większą moc. Tylko bez sensu jest gadanie żeby nie kupować 2.0 bo to nie jedzie. Jak ktoś jeździł czymś poniżej 100km to będzie to dla niego bardzo dynamiczny samochód.
Opublikowano

520i poniżej 10k to jak najbardziej tylko że raczej bym szukał ofert bez gazu. bo nikt przecież nie da 15-16k za ten silnik w przedlifcie :)

Znajomy równolegle ze mną kupił 528i w gazi za około 12k cóż szału nie robi ale też nie jest gruzem. Szukał mu jego znajomy mechanik znający się na bmw i sporo po nim porobił po zakupie. ale wcześniej wstępną weryfikację przeszedł OK.

Mimo wszystko w okolicach 10k szukałbym 523i, da się znalezc w tej cenie coś dobrego a nawet może i 528i się uda tylko polecam szukać bez gazu. Sztuki z gazem to raczej gruzy. (w tych przedziałach cenowych)

a co do mocy to nie wiem jak jezdzi 520i czy 523i ale wczesniej miałem audi a4 b5 1.6 90km i powiem tak... po 3 litrowej 230 konnej bestii podziewałem się dużo więcej. na papierze wręcz się jej bałem a w rzeczywistości jezdzi się okej. nie jest to silnik który pozwala startować w f1 ;D

i własnie na podstawie tej obserwacji że nie taka bestia straszna jak ją malowali, wnioskuję że jazda 520i w przedlifcie może być cieżka, szczególnie w touringu gdzie auto swoje waży. wszak 150km to byłoby sporo gdyby auto miało turbine. bez tej turbiny wydaje mi się że jazda tym autem będzie po prostu niewygodna :)


myślę że lepiej poczekać troche i poczekać na dobrą ofertę 523i jednak tak czy inaczej w 20 letnim bmw wszystko to są szczegóły. Liczy się tylko stan stan i jeszcze raz stan techniczny, reszta schodzi na dalszy plan :)

Opublikowano

Z pomocą serdecznego przyjaciela mechanika od kapitalnych remontów silników wraz z interfejsem diagnostycznym udało się kupić BMW z oryginalnym przebiegiem 170tys km za kwotę 1450 euro.

Furka niestety po jakiś przejściach ale prowadzi sie bardzo dobrze nie ściąga itp. Jeżeli miałbym szukać w oryginalnym lakierze BMW to pewnie bym nie znalazł, a takto konkretnie po stłuczce, ale pas przedni oryginalny, poduszki nie wiadomo, czy są, prawdopodobnie są, bo chłodnica jest jeszcze oryginalna, mocowania nie poprzesuwane, auto leciutko ściąga ale są luźne drążki wewnętrzne, więc trzeba ciut podłubać. Mechanicznie cycuś glancus. Wjechaliśmy na kanał i wahacze 1997r oryginał nigdy nie robione. Wyświetlacz bez badpixeli w środku mimo 2 godzinnej zabawy nie znalazłem nic zepsutego, wszystkie wyświetlacze świecą super... Jedyna wada to urwany przycisk od regulacji nawiewu - brak zaczepu, przycisk jest na miejscu :)


Do zrobienia w tej cenie, żeby doprowadzić do stanu salonowego:

- czujnik ABSu w prawym tylnym kole, dla tego świeci się kontrola trakcji

- jakiś błąd czujnika PDC

- takie duże gumy są z tyłu to jedna jest sparciała i taka tuleja z tył co wygląda jak hantla to też tam coś przeskakuje

- łącznik stabilizatora przód

- drążek kierowniczy (więc robie komplet na bogato)

- osłony termiczne od wydechu mają dziury w miejscu wkrętów trzeba poogarniać

- ramka tablicy rejestracyjnej jest uszkodzona

- gumki od wycieraczek trzeba by zmienić jak już mam być drobiazgowy i olej w silniku

pewnie dam liquimoly MOS2 jak na razie jest bezkonkurencyjny!

- akumulator jest włożony jakaś mała pchełka 25-30Ah który lata w bagażniku, zaraz wsadzę nową centrę :)

- Wywalił jakiś błąd od modułu komfortu webasto...

- błąd czujnika temperatury, dziwne, bo BMW temeprature wskazuje dobrze.

- spalanie w trasie 7,3L/100 przy 110km/h. Kolejny odcinek 11l/100 przy 180km/h, dalej nie katowaliśmy, na moment poleciał 210, zeby sprawdzić, czy ma moc.

- ogólnie z rzeczy do zrobienia czuć jakieś bicie przy 100km/h przy 120 się kasuje ciekawe, co to może być ?

- Ogólnie aku słaby więc jakieś błędy zbyt niskie napięcie, zbyt wysokie napięcie

- akcyza do opłacenia, tłumaczenia + rejestracja a blachy z deutschalndu dostają na pamiątkę :)

- klocki i tarcze wypadałoby w niedalekiej przyszłości ogarnąć, z naciskiem na przednie tarcze, bo są jeszcze oryginalne i widać jakby 3 komplet klocuchów dojeżdżały, albo fura latała tylko po niemieckich autostradach... :)

Przebieg oryginalny potwierdzony w punkcie gdzie była serwisowana za granicą.

Z resztą wnętrze wygląda jak z salonu na progu żadnej ryski + M-pakiet jedno z bogaciej wyposażonych BMW. NIe chciałem przestarzałej nawigacji która psuje wygląd kokpitu oraz drewna które moim skromnym zdaniem wygląda ochydnie, xenony to też spory koszt, a poruszam się glównie w mieście stąd myślę, że nie potrzebne. Poziomowanie świateł działa, ale podciągnąć do góry by nie zaszkodziło mechanicznie... No czas wracać do pracy... a BMW zostanie doprowadzone do perfekcji 10 czerwca.


Oczywiście klima sprawna i nabita.

cóż myślę, że w kwocie 10 tys będzie na tiptop porobiona z serwisem startowym.


Oczywiście masz rację, BMW jest bez gazu. Z gazem żadne z oglądanych nie nadawało się do zakupu. Nie chcąc obrażać sprzedających co sądzę wypowiadałem się krótko że jest to jeden z wielu obejrzanych egzemplarzy, którego nie kupię :)

Opublikowano

W takim wypadku jeśli chcesz autem jeździć ponad 3 lata to wywal wszystkie wahacze, łączniki i stabilizatory bo to za kilka tys zacznie się sypać i będziesz robić wszystko po kilka razy plus zbieżność.


Drgania to luz na tulei wahacza co musisz najpierw zrobić, a później wywazyc koła.


Na początku piszesz ze auto nie ściąga a kilka zdań później że ściąga :mrgreen: to ściąga czy nie ściąga?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
po 3 litrowej 230 konnej bestii podziewałem się dużo więcej. na papierze wręcz się jej bałem a w rzeczywistości jezdzi się okej.

Warto sprawdzić ile zostało z tych 231 km, tylko proponuję przy tym siedzieć :8) może to nie być kwestia samego w sobie silnika, tylko np vanosa, trzeba to zdiagnozować podczas jazdy.

glebor zapomniałeś napisać z jakim silnikiem kupiłeś :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moja 3.0 na początku miała jakieś 14 sekund do setki, żeby zejść do ~8sec, czyli powiedzmy przyzwoicie - trochę zajęło:

- uszczelnianie dolotu - wszystkie uszczelki, oringi, wężyki podciśnienia itp

- Odma

- świece

- regeneracja vanosa

- układ chłodzenia (chłodnica, termos, pompa wody, wisko)

- wszystkie płyny i filtry


Co najwbardziej pomogło - w sumie nie wiem, ale się udało ;)

Opublikowano
W takim wypadku jeśli chcesz autem jeździć ponad 3 lata to wywal wszystkie wahacze, łączniki i stabilizatory bo to za kilka tys zacznie się sypać i będziesz robić wszystko po kilka razy plus zbieżność.

Popieram. Zrobić całe zawieszenie na raz. Tylko nie wiem czy kolega zatrzyma się na tych 10 tyś. :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Komplet wahaczy z łącznikami i gumami na stabilizator to z 2500, tuleje belki pod tysiaka, z robocizna w 5 tysiach można się zamknąć na dobrych częściach, lem, meyle hd.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie, tak zrobiłem i polecam, też wywalałem fabrykę w ktorej tuleje mimo, nie pozrywane a tylko popękane (czego nie było widać bez zdjęcia) - był szmelc, a prowadzenie po wymianie i geometrii idealne. :8)
Opublikowano
po 3 litrowej 230 konnej bestii podziewałem się dużo więcej. na papierze wręcz się jej bałem a w rzeczywistości jezdzi się okej.

Warto sprawdzić ile zostało z tych 231 km, tylko proponuję przy tym siedzieć :8) może to nie być kwestia samego w sobie silnika, tylko np vanosa, trzeba to zdiagnozować podczas jazdy.

glebor zapomniałeś napisać z jakim silnikiem kupiłeś :wink:

 

dzięki za zwrócenie uwagi, z ciekawości przejade się na hamownie.

ogólnie autem razem ze mną przy kupnie przejechał się andrzej z bimmerchecka i nie wspomniał o żadnych nieprawidłowościach jeśli chodzi o braki mocy :)

w komputerze też wszystko wydaje się w porządku.

i fakt faktem że jak mu wdepnąć na jedynce na do oporu to potrafi wystrzelić bardzo mocno :> ale i tak spodziewałem się że będzie "straszniej"

Opublikowano
Komplet wahaczy z łącznikami i gumami na stabilizator to z 2500, tuleje belki pod tysiaka, z robocizna w 5 tysiach można się zamknąć na dobrych częściach, lem, meyle hd.

Ja to wiem. Tylko autor stwierdził, że całość z zakupem auta, opłatami i wymianą części zmieści się w 10 tyś.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wyposażeniem nie porywa, ale może stan to rekompensuje, ale warto to dobrze sprawdzić. Masz vin?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Da sie kupić dobrą sztukę z gazem i zarejestrowaną w polsce, ale nie warto oszczedzać na takim zakupie :)

a co do aut nie zarejestrowanych w Polsce to zdecydowanie się zgadzam, ale sdzukać trzeba tylko i wyłącznie na rynku np. niemieckim i samemu po nie jechać. bo Kupować sprowadzane od handlarza to taki sobie interes. handlarz chce zarobić, a ile chce zarobić? jak najwięcej

Chyba że to sprawdzony dobry handlarz ale takich to jest bardzo bardzo mało(w przypadku bmw chyba tylko 1 w polsce któremu mógłbym zaufać ;d). Ba nawet nosilem się z zakupem jednej sztuki u handlarza który ma dość dobre opinie w sieci. wydawal się ok a okazało się że bawarke sprowadzał z kręconym licznikiem o 150k :) Co prawda mógł to zrobić nieświadomie ale tak tylko ostrzegam że na handlarzy zawsze trzeba uważać i podchodzić z dużym dystansem

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z handlarzem się nie gada i się mu nie ufa, żadnemu, bo nie ważne jaką ma furę na sprzedaż, dobrą czy gruza, o każdyej będzie mówił jakby ze złota była.

Trafi mu się coś dobrego na placu to dostanie dobrą opinie, jak szrot to zła, loteria, a chłop z czegoś musi wyżyć. ;)


Ja nie miałem czasu ani chęci spać po parkingach i tygodniowe tourne po niemcach robić, gdzie połowa ogłoszeń to tureckie place, tak samo mirkowe jak i w u nas. O wiele łatwiej sprawdzić w necie co w okolicach stoi, sprawdzić historię u DRAYa i szukać co było powodem sprzedaży już na placu.

U mnie w pierwszym przypadku jakieś zarysowania i urwane lusterko, w drugim problemy z układem chłodzenia. W obu przypadkach się udało z pełną historią i fury w dobrej formie, także cenie, trochę zaniedbane, ale nie kombinowane, nie oszczędzane.


A fura kupiona w PL - co się dało na trytkach i chińskich zamiennikach.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Naj sam pierw pragnę się przywitać. Jest to mój pierwszy post, choć Wasze forum czytam już kawałek czasu (zanim się zarejestrowałem). Bardzo długo walczyłem z myślami i zdecydowałem, że życie jest za krótkie by jeździć nudnymi autami. Chcę e39 V8.
Opublikowano
Nie wiem czemu nie mogę wstawić posta w całości. Na kupno V8 mam około 20 000. Zależy mi na dobrym stanie technicznym i skrzyni manualnej. Wyposażenie nie gra dużej roli. Czy w tym budżecie mogę znaleźć coś godnego? Pozdrawiam Taran [PL]
Opublikowano

20k starczy na dobre 530i, ewentualnie może na 535i ale to takie mocne może, o 540i zapomnij

ale lepiej odpowiedz sobie szczerze czy "masz" na pózniejszy serwis v8? Lepiej bardzo poważnie podejdz do tego "co pózniej" bo kupić auto jest łatwo, ale utrzymac w dobrej kondycji to już inna sprawa.

osobiście nie patrzyłbym w strone v8 jeśli nie miałbym przynajmniej 30k na zakup + 5-10k buforu na serwis po zakupie i na dalsze utrzymanie go

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.