Skocz do zawartości

PLANUJĘ KUPNO E39 PROSZĘ O OPINIE i POMOC W WYBORZE


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ja gdybym na pakiet startowy musiał dokupić wahacze i wymienić wszystkie jak kolega to też by mi wyszło 10tys. Przód +tył kpl wahaczy tulei łączników lema kosztuje ok 5tys. Też miałem zadbaną sztukę. W PL i za granicą ciężko dostać taki egzemplarz by nie trzeba było dołożyć tych 2-5tys. I kolega ujął też rzeczy eksploatacyjne typu oleje itd. Wydał niedużo biorąc pod uwagę drogie wahacze.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie. Chodziło mi o to, że jak włożył 10 tys to nie była to zadbana sztuka tylko zaniedbany złom. Nie rozumiem jaki sens ma zakup auta za 20-30 tys zł i wsadzenie w niego 10 tys zł. Dla mnie to głupota i tyle. Moje 530d jak kupiłem było średnio zadbane a wsadziłem może z 3 tys zł przez rok użytkowania, w tym było 620 zł za tarcze i klocki zupełnie niepotrzebnie bo mechanik źle zdiagnozował bicie kierownicy (słynne tuleje wahacza). No ale jak widać Wy jesteście bogate chłopaki skoro kupujecie w ASO tarcze, klocki, elementy zawieszenia itd. I od razu odpowiadając Wam na tekst w stylu "nie będe chińskich podrób wkładał", nie trzeba kupować w ASO żeby kupować dobre, firmowe elementy eksploatacyjne. ;)

umówmy się ze są rózne pojęcia zadbanego auta ale chyba się nie rozumiemy bo same opony sredniej klasy to 2tys

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja też wymieniałem dwa wahacze. Tylko nie rozumiem od kogo trzeba kupić auto żeby w krótkim czasie np. roku wymienić wszystkie wahacze, tarcze i klocki na obu osiach itd. Przecież tych rzeczy nie wymienia się co 20 tys km. Miałem wcześniej E39 525tds'a który miał 10 lat już ponad a przez rok włożyłem w niego 1200 zł. Wiem bo każde auto mam dokładnie rozpisane w Excelu co i jak.

 

umówmy się ze są rózne pojęcia zadbanego auta ale chyba się nie rozumiemy bo same opony sredniej klasy to 2tys

 

 

Ja kupiłem za tyle felgi 17cali z prawie nowymi oponami, które potem sprzedałem za tyle samo osobno więc nie liczę tego.

Opublikowano
ja mam inne podejście do auta u mnei będzie długo pewnie ktos pomyśli ze kupinie oryginalnej żarówki do ringów z plastikowym uchwytem za 60 zl to majątek ale teraz ringi świeca idealnie ..nie odchodząc od tematu życzę powodzenia komuś z 530d za 10 tys mam m57 i wiem ile kosztuje utrzymanie tego silnika w naprawdę dobrym stanie
Opublikowano
Ja też wymieniałem dwa wahacze. Tylko nie rozumiem od kogo trzeba kupić auto żeby w krótkim czasie np. roku wymienić wszystkie wahacze, tarcze i klocki na obu osiach itd.

 

Samochod wcale nie musi byc zajezdzony zeby w ciagu kilku miesiecy od zakupu wymienic troche rzeczy w zawieszeniu, ktore sie zuzywa.

Mojego Touringa przyprowadzilem niedawno, zawieszenie jest w dobrym stanie i na chwile obecna nie ma tam co robic. Ale nie ma sie tez co oszukiwac - auto ma juz 10 lat a czesci sa jeszcze fabryczne, polskie drogi zrobia swoje i jestem pewien ze przy nastepnej wymianie oleju za kilka miesiecy jak obejrzymy spod to juz cos bedzie do zrobienia.

Podobnie z hamulcami - ze sa do wymiany to zadna oznaka zaniedbania, bo to sie przeciez zuzywa, jak ktos ma klocki czy tarcze na wykonczeniu a planuje sprzedaz to raczej nie bedzie inwestowal w nowy komplet po to zeby zaraz pozbyc sie samochodu.

 

Z 530d za 10tys. zl rowniez zycze powodzenia :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zgadzam się, ale trochę rzeczy z zawieszenia i coś z hamulcami nie da Ci kwoty 10 tys zł.

 

A przy okazji dbania o samochód przed sprzedażą, to dlatego właśnie nie jestem zwolenikiem kupowania samochodów z którymi pozornie jest wszystko ok a cenę mają w miarę atrakcyjną. Jak chcę kupić tanio, to szukam auta z wadą techniczną lub uszkodzonego blacharsko. Wiadomo, że wtedy właściciel pozbywa się auta bo je uszkodził lub nie opłaca mu się naprawa mechaniczna (na nowych częściach, bo tak się to robi w Niemczech). Niech to będzie padnięta skrzynia, turbo itd. Mamy wtedy prawie pewne, że auto było na bieżąco serwisowane a nie jeździł nim ktoś do końca nic nie robiąc bo zbliżała się sprzedaż. Po co kupować samochód za 20 tys zł bo była okazja i wkładać potem w niego na starcie 10 tys zł? Co to za oszczędność??? To lepiej poszukać za 25 egzemplarz zadbany, regularnie serwisowany i przez rok włożyć może 5 tys zł albo mniej. W Polsce właśnie jest taka idiotyczna metoda kupowania samochodów na swój sposób na raty, bo sam zakup to jest taka większa wpłata, a potem pompujemy co miesiąc konkretne sumy, albo auto stoi bo właściciel nie ma kasy na naprawy. To ustawianie na allegro od najtańszej oferty i potem jest płacz i marudzenie, że BMW się psują.

Opublikowano
Zgadzam się, ale trochę rzeczy z zawieszenia i coś z hamulcami nie da Ci kwoty 10 tys zł.

 

Nie trochę tylko kpl wahaczy P+T i to już daje praktycznie połowę tej kwoty. Dodaj hamulce serwis początkowy robociznę machanika i wyjdzie dyszka spokojnie.

Widziałeś ile kosztują markowe elementy zawieszenia? Jeszcze kolega zrobił na porządnie czyli któryś się sypnął to wymienił całość.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Matko świnta. :))) Jakie trzeba kupić auto, żeby trzeba było wymienić wszystkie wahacze??????? To wg Ciebie nie jest zaniedbane auto??? Przecież wahacze nie psują się wszystkie w jednej chwili. Ktoś by musiał zrobić z 50 tys km albo i lepiej z uszkodzonymi wahaczami zanim zepsuje mu się cała reszta. Tak to jeżdżą biedne chłopaki w Polsce co kupili za 5 tys zł E34 albo E36 i nie mają już na nic więcej kasy po za paliwem na weekend. Jak przejeżdżają przez przejazd kolejowy to prawie pchają te auta żeby tylko nic się nie urwało. Wymiana klocków i tarcz na wszystkich 4 kołach to maks 1500 zł kupując nawet najlepsze ATE, Zimmerman itd. licząc do tego robociznę. Jak ktoś jedzie starym E39 do ASO to jego sprawa, ale nie opowiadajcie głupot, że kupując E39 trzeba od razu wsadzać 10 tys zł bo inaczej nie dba się o samochód i takie tam, bo to bzdury i tyle.
Opublikowano

A przy okazji dbania o samochód przed sprzedażą, to dlatego właśnie nie jestem zwolenikiem kupowania samochodów z którymi pozornie jest wszystko ok a cenę mają w miarę atrakcyjną. Jak chcę kupić tanio, to szukam auta z wadą techniczną lub uszkodzonego blacharsko. Wiadomo, że wtedy właściciel pozbywa się auta bo je uszkodził lub nie opłaca mu się naprawa mechaniczna (na nowych częściach, bo tak się to robi w Niemczech). Niech to będzie padnięta skrzynia, turbo itd. Mamy wtedy prawie pewne, że auto było na bieżąco serwisowane a nie jeździł nim ktoś do końca nic nie robiąc bo zbliżała się sprzedaż.

 

Tu sie z Toba w pelni zgodze.

Ja swojego kupilem z cieknaca maglownica i malym wyciekiem ze skrzyni plus niedzialajaca dmuchawa (jez) - Niemiec to dokladnie opisal w ogloszeniu i dal cene ktora na tle innych egzemplarzy z tego roku i z tym przebiegiem byla dosc atrakcyjna, ale widac ze ogolnie dbal o auto i robil wszystko na biezaco, wiec poza tymi usterkami ktore byly opisane nie bylo sie do czego przyczepic.

I takie cos ja rozumiem jako okazje cenowa.

 

 

 

Matko świnta. :))) Jakie trzeba kupić auto, żeby trzeba było wymienić wszystkie wahacze??????? To wg Ciebie nie jest zaniedbane auto??? Przecież wahacze nie psują się wszystkie w jednej chwili. Ktoś by musiał zrobić z 50 tys km albo i lepiej z uszkodzonymi wahaczami zanim zepsuje mu się cała reszta.

To tez racja

Opublikowano
Matko świnta. :))) Jakie trzeba kupić auto, żeby trzeba było wymienić wszystkie wahacze??????? To wg Ciebie nie jest zaniedbane auto??? Przecież wahacze nie psują się wszystkie w jednej chwili. Ktoś by musiał zrobić z 50 tys km albo i lepiej z uszkodzonymi wahaczami zanim zepsuje mu się cała reszta. Tak to jeżdżą biedne chłopaki w Polsce co kupili za 5 tys zł E34 albo E36 i nie mają już na nic więcej kasy po za paliwem na weekend. Jak przejeżdżają przez przejazd kolejowy to prawie pchają te auta żeby tylko nic się nie urwało. Wymiana klocków i tarcz na wszystkich 4 kołach to maks 1500 zł kupując nawet najlepsze ATE, Zimmerman itd. licząc do tego robociznę. Jak ktoś jedzie starym E39 do ASO to jego sprawa, ale nie opowiadajcie głupot, że kupując E39 trzeba od razu wsadzać 10 tys zł bo inaczej nie dba się o samochód i takie tam, bo to bzdury i tyle.

 

 

Gdybyś czytał moją wypowiedź to byś wiedział, że kolega nie wymieniał wszystkich wahaczy bo one były uszkodzone. A dalej się nad tym upierasz.

Ja na przejeździe też praktycznie nie jadę :) Ale kasy na paliwo nie mam tylko na weekendy tylko na "troszkę" więcej :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeszcze ludzie się nie nauczyli, że ze Szwajcari opłaca się tylko sprowadzać auta konretnie walnięte. No ale jak widać wielu jeszcze z dumą się chwali, że ma furę Szwajcara. :) Tylko potem Ci zorientowani się śmieją z niego pod nosem. :)
Opublikowano
U mnie w mieście ze "szwajcarskie" auta to prawie wszystkie po gradobiciu. Całe auta mają wgniotki. Volvo s80 było w takim stanie za 12tys z silnikiem 2,9. Ale dobrze polakierować takie auto to wydatek 7tys zł jak się dobrze poszuka. No i mamy na całym aucie szpachle :|
Opublikowano
Ale dobrze polakierować takie auto to wydatek 7tys zł jak się dobrze poszuka. No i mamy na całym aucie szpachle :|

 

Jak bedzie "okazja" to chetny zawsze sie znajdzie - aby sie blyszczal i w miare kupy trzymal :norty:

Nikt normalny nie odda zadbanego auta w cenie szrotu, wystarczy popatrzec jakie te "szwajcary" i za ile sa na naszym otomoto, a ile podobne kosztuja na autoscout24.ch

Zreszta prawie caly import tak wyglada.

 

Ze mnie tez niektorzy sie smieja ze przeplacilem, bo u nas sa taniej i "bez wkladu". A niech sie smieja, ja przynajmniej wiem co kupilem :)

Opublikowano (edytowane)

Witam!

 

Planuję zakup poliftingowej wersji e39, 530i, silnik M54B30, manualna skrzynia biegów, wraz z planowanym założeniem do niego instalacji gazowej. Na całą inwestycję(zakup, rejestracja, opłaty, wymiana najważniejszych elementów, instalacja gazowa) odłożone jest 20 tyś zł + wzięcie kredytu. Z zakupem nie pali mi się, bo jak na razie mam czym jeździć (Honda Accord 2007 2.0 Executive). W wyposażeniu chciałbym mieć:

- min. 6 poduszek(2 x przód, boczne, pełne kurtyny), DSC/ESP, reflektory xenonowe,

- kolor samochodu, rozmiar opon oraz felg nie jest dla mnie ważny, ponieważ sam je wymienię na nowe i na ‘swoje’,

- kolor wnętrza najbardziej podoba mi się jasne wnętrze, ale bez drewnianych wstawek, choć jeśli takie by były to myślę, że nie byłoby problemu z wymianą na inną wersję,

- tapicerka najlepiej materiałowa, ponieważ nie lubię skóry chyba, że byłaby w dobrym stanie,

- siedzenia najlepiej elektryczne,

- przebieg i tak wiadomo jaki jest.

Po zakupie chciałbym, nawet jak sprzedawca będzie twierdzić, że wszystko jest ok, to wymienić chcę tak na wszelki wypadek od razu najważniejsze elementy w zawieszeniu, układzie kierowniczym i hamulcowym, silniku oraz skrzyni biegów na zamienniki dobrej jakości albo oryginały, albo tam gdzie można, to na ich sportowe wersje znanych firm, oraz olej, płyny eksploatacyjne. Pozostałości sprzedam, by do nowych nie dokładać zbytnio : ). Przebiegi jakie będę samochodem robić, to około max 10 tyś. rocznie . Na samochód co miesiąc mogę odkładać na eksploatacyjną czarną godzinę 200 zł (nie licząc wydatków na paliwo). Zastanawiam się nad szukaniem po komisach w okolicy, czyli Koszalin/Słupsk/Szczecin/3 Miasto, alledrogo, otomoto czyli wersje krajowe oraz druga wersja - zagranica - Niemcy ‘na własną rękę’. Zaznaczę może, że jest to moja pierwsza próba kupna używanego samochodu, wcześniej rodzice kupowali nówki z salonu, wiec wiedza na temat używanych samochodów jest znikoma, ewentualnie z gazet oraz z opowieści znajomych.

 

Pytania:

- Jaka instalację gazową założyć? Jakich firm elementy powinna ona zawierać? Na co zwrócić uwagę przy kupowaniu takiej instalacji w firmie montującej lpg? Przybliżony koszt to 3-4 tyś zł czy więcej? Nie chcę najtańszej instalacji, a mogę dopłacić byle była dobra i nie przysparzała mi problemów. Ktoś proponował Staga 300 Premium.. czy z tymi wymienionymi komponentami byłaby w sam raz czy da się coś lepiej i drożej?

http://www.autogas-lpg.pl/oferta/cat15/40montaz_sekwencyjnej_instalacji_gazowej_stag_300_premium_obd.html

- W jakiej wysokości musiałbym wziąć kredyt, by opłacić, wymienić oraz dokupić to co napisałem wyżej, doprowadzając samochód do stanu używalności i bezproblemowej jazdy?: )

- Czy drewniane listwy da się wymienić na wersję srebrną? Jeśli tak, to jaki byłby tego koszt?

- Można by było prosić o przybliżone koszty wymiany(wraz z przybliżoną kwotą robocizny) najważniejszych elementów zawieszenia, układu kierowniczego, hamulcowego, skrzyni biegów, silniku, płynów, oleju

- Czy odkładanie 200 zł na czarną eksploatacyjną godzinę, to wystarczająca kwota czy jednak to za mało jeśli się coś potem zepsuje?

- Zarabiam 2000 zł na rękę z czego zostaje mi 5 stówek wolnej gotówki co miesiąc…czy nie porywam się moimi marzeniami z motyką na księżyc czy może kupić coś mniejszego np. Opla Corse D nad którą też myślę?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za wyrozumiałość:)

P.S.

Faworyci którzy mi wpadli w oko: ):

http://otomoto.pl/bmw-530-530i-m-pakiet-C24523341.html

http://otomoto.pl/bmw-530-231km-pelna-opcja-manual-C24239794.html

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-530i-2-hand-scheckh-xenon-leder-standh-17alus-aschaffenburg/162055399.html?lang=en&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=DESCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=22&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=147&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=184&maxPowerAsArray=KW&fuels=GAS&fuels=LPG&fuels=CNG&fuels=PETROL&minFirstRegistrationDate=2000-01-01&maxFirstRegistrationDate=2003-12-31&minPrice=500&maxPrice=6001&transmissions=MANUAL_GEAR&features=ESP&features=FULL_SERVICE_HISTORY&export=ALSO_EXPORT

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-530i-2-hand-scheckh-xenon-leder-standh-17alus-aschaffenburg/162055399.html?lang=en&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=DESCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=22&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=147&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=184&maxPowerAsArray=KW&fuels=GAS&fuels=LPG&fuels=CNG&fuels=PETROL&minFirstRegistrationDate=2000-01-01&maxFirstRegistrationDate=2003-12-31&minPrice=500&maxPrice=6001&transmissions=MANUAL_GEAR&features=ESP&features=FULL_SERVICE_HISTORY&export=ALSO_EXPORT

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-530i-edition-exclusive-lahr-schwarzwald/159826340.html?lang=en&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=DESCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=22&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=147&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=184&maxPowerAsArray=KW&fuels=GAS&fuels=LPG&fuels=CNG&fuels=PETROL&minFirstRegistrationDate=2000-01-01&maxFirstRegistrationDate=2003-12-31&minPrice=500&maxPrice=6001&transmissions=MANUAL_GEAR&features=ESP&features=FULL_SERVICE_HISTORY&export=ALSO_EXPORT

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-530i-edition-exclusive-lahr-schwarzwald/159826340.html?lang=en&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=DESCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=22&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=147&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=184&maxPowerAsArray=KW&fuels=GAS&fuels=LPG&fuels=CNG&fuels=PETROL&minFirstRegistrationDate=2000-01-01&maxFirstRegistrationDate=2003-12-31&minPrice=500&maxPrice=6001&transmissions=MANUAL_GEAR&features=ESP&features=FULL_SERVICE_HISTORY&export=ALSO_EXPORT

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-530i-e39-max-voll-leder-navi-xenon-schalter-pdc-remscheid/163110403.html?lang=en&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=DESCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=22&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=147&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=184&maxPowerAsArray=KW&fuels=GAS&fuels=LPG&fuels=CNG&fuels=PETROL&minFirstRegistrationDate=2000-01-01&maxFirstRegistrationDate=2003-12-31&minPrice=500&maxPrice=6001&transmissions=MANUAL_GEAR&features=ESP&features=FULL_SERVICE_HISTORY&export=ALSO_EXPORT

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-530-i-vollausstattung-weiden/160597671.html?lang=en&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=DESCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=22&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=147&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=184&maxPowerAsArray=KW&fuels=GAS&fuels=LPG&fuels=CNG&fuels=PETROL&minFirstRegistrationDate=2000-01-01&maxFirstRegistrationDate=2003-12-31&minPrice=500&maxPrice=6001&transmissions=MANUAL_GEAR&features=ESP&features=FULL_SERVICE_HISTORY&export=ALSO_EXPORT

P.S2 Może ktoś zna kogoś kto by miała taka 5tke z takim wyposażeniem na sprzedaż w Polsce lub Niemczech?

Edytowane przez Vampire
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kolego poza tą za 5 tys euro to twoi faworyci to juz mocno zmęczone sztuki ale ja i tak polecam Ci albo Corse albo Astre oczywiscie jak chcesz spokojnie spac w nocy i nie brac 20tys kredytu
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To samo uważam. Będziesz kolejnym, który kupi auto za 20 tys zł a włoży potem w krótkim czasie następne 10 tys zł w naprawy i eksploatację. Nie lepiej kupić od razu porządne auto za 25-30 tys zł.

 

Druga sprawa to beznadziejne wręcz podejście do kupowania samochodu pod kątem przebiegu, że "i tak wiadomo jaki jest". Jeżeli uważasz, że jest problemem znalezienie takiego auta z oryginalnym przebiegiem do 200 tys km to się mylisz. Nie jest to problem.

 

Trzecia sprawa to chęć wymieniania wszystkiego jak leci dla samej wymiany. Skrajna głupota. Kup auto w miarę zadbane i wymień to na co przychodzi akurat czas. Zawieszenie w E39 jest drogie i wymiana na zapas świadczy o skrajnej rozrzutności, a przy Twojej pensji nie ma miejsca na jakąkolwiek rozrzutność.

 

Czwarta rzecz, to odkładanie na naprawy i eksploatacje auta 200 zł miesięcznie. Kolego, leczenie kanałowe zęba u porządnego stomatologa kosztuje 500-800 zł, a Ty chcesz odkładać na auto 200 zł miesięcznie? :) Jak Ci wyjdą niespodziewane życiowe wydatki to zaczniesz jeźdzć autobusem. :)

 

Ostatnia sprawa, to LPG w aucie, którym się będzie robiło 10 tys rocznie. Wg mnie nie ma to sensu.

 

A najlepiej to kup małe, młodsze auto, tańsze w utrzymaniu a za BMW się weź jak Cię będzie na to stać.

Opublikowano

1. Nie, źle mnie zrozumiałeś, mam 20 tyś w gotówce i chcę wziąć jeszcze kredyt w wysokości 10-15 tyś zł, bo pod kreskę samochodu wiem, że się nie kupuje i jeśli już to kwota oscylowała by się wokół 25 tyś zł.

2. Z przebiegiem mi chodziło, że nie wszystkie są zajeżdżone. Miałem na myśli, że jest różnie i raz można oryginalny przebieg trafić,a raz kręcony.

3. Czytałem tu sugestie, że lepiej wymienić wcześniej niż za późno, dlatego wolę dmuchać na zimne, a czy jest to rozrzutność...jeśli wymienię teraz wszystko to teoretycznie na kilka lat z moim przebiegiem mam spokój, a stare części mogę sprzedać i mieć za to dodatkową kasę.

4. Odkładać po pełnej wymianie:). Na razie takich wydatków nie mam, a jak będę mięć to się wtedy będę martwic:P albo najwyżej autobusem dojeżdżać do pracy zamiast samochodem:D

5. Przy moim przebiegu lpg zwrócić mi się chyba powinien po około dwóch latach. Nie znam się aż tak ale chyba nie ważne ile się będzie nim robiło, ale po jakim czasie inwestycja zacznie się zwracać i generować zyski.

Uważasz, że jeśli wymienię większość na nowe rzeczy, to nadal nie będzie mnie stać na ewentualną naprawę?

Opublikowano

Nie to, że wiem lepiej po prostu się pytam, ale jeśli mówisz, że nie dam rady poprzyj, to faktami i kwotami np na okres roku i po obliczeniu wyjdzie, że będę musiał wysupłać 10 tyś zł od razu.

Chciałem pomocy i odpowiedzi na pytania, a jedyne co dostaje to, że mnie nie stać oraz rób jak uważasz i się pochwal. Jeżeli nie podołam sytuacji w przyszłości, a koszta mnie przerosną to sprzedam, trudno dostane nauczkę, to ja wtopie kasę nie mówiąc o tym na forum czy komukolwiek:). Ale istnieje prawdopodobieństwo, że jednak podołam, dlatego chciałbym uzyskać odpowiedzi na moje pytania:)

Przecież nie każdy tu jeździ beemka, w która władowuje co miesiąc na same naprawy po 5 stów i nie każdy zarabia minimum 5 kola, potrafiąc ot tak sypnąć z rękawa kwotą rzędu kilku tysięcy na nagłą naprawę:).

I proszę nie zbywać mnie słowami daruj sobie albo rób jak chcesz, bo chyba nie na tej zasadzie działa ten watek.

Opublikowano

Powtórzę jeszcze raz to co często piszę jeśli ktoś nie wie ile kosztuje eksploatacja.

amorki przód- 800zł plus 200-300zł robota

cewki 180zł sztuka. cewek jest 6szt

świece 25zł/szt. jest 6 sztuk tak samo fajki 18zł szt

jeden wahacz ok 300zł a jest ich trochę.

wymiana oleju raz do roku (musisz kupić 2 bańki) koszt jednej to ok 150-200zł mówię o syntetyku bo taki się leje. Plus filtry dolicz 300zł.

łożysko koła przód 350zł i stówka robocizna.

Opona 400zł w zależności od cali firmy itd.

 

Jeśli masz wolne 200zł w miesiącu to nie kupuj tego autka, bo będziesz je wyklinał albo zrobisz z niego ruinę. Kredytu NIGDY na auto nie bierz bo to skarbonka, a spłacać kredyt x2 to głupota. Nie wyrobisz z eksploatacją jeśli się sypnie w miesiącu kilka rzeczy a tak się kiedyś zdarzy. Nic nic a nagle kilka wahaczy i np przyjdzie OC i przegląd i wtedy się będziesz zastanawiać skąd brać kasę. To autko trochę kosztuję nie lubi zamienników lubi się elektronika sypnąć czujniki itd. Czujnik kosztuje ok 300zł. 2 wahacze czujnik i masz ponad tys zł.

 

Przemyśl to popatrz na allegro ceny oryginalnej elektroniki części zamiennych dobrych firm i podejmij decyzję czy podołasz.

Opublikowano

w tym miesiącu wymieniłem:

skrzynia-olej, filtr, uszczelka

silnik-olej, filtr, uszczelka miski, uszczelka podstawy filtra

amory przód

tuleje na wahaczach

poduszka pod silnikiem

jakieś jeszcze duperele

 

wyszło coś koło 3200zł :D więc się kolego zastanów...

 

ja kupiłem swoją za 24 i przez rok dołożyłem jakieś 15-20 koła...wolę tego nie liczyć dokładnie...

 

a założenie że kupisz auto, dołożysz żeby je wyprowadzić na ludzi, a potem już będziesz miał spokój...moim zdaniem jest błędne...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.