Skocz do zawartości

PLANUJĘ KUPNO E39 PROSZĘ O OPINIE i POMOC W WYBORZE


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich.

 

Martwi mnie wiek i możliwość występowania korozji.

Na co radzilibyście zwrócić uwagę przy ewentualnych oględzinach auta?

W e39 w tym wieku i tej cenie to nie ma czegos takiego jak mozliwosc występowania korozji, tylko pewność występowania korozji. Dlatego przy oględzinach najpierw zwróc uwage na rdze, e39 ma kilka newralgicznych miejsc w których ostro gnije.

Chyba ze przyjechał dopiero co z Włoch czy Hiszpanii, ale to rzadkosc.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Po kilku miesiącach nieobecności wróciłem na forum z kolejnym kłopotem :wink:

 

Pod koniec zeszłego roku zacząłem rozglądać się za BMW e39 w benzynie. Docelowo samochód miał być kupiony "goły" i na własną rękę chciałem założyć gaz. Minęło te kilka mc, przez myśl poważnie przewinęło mi się kilka autek (Passat b6, audi a6, audi a4, bmw e46 no i e39). Teraz siadam na poważnie szukać samochodu, zarówno w Polsce jak i w Niemczech. Grono potencjalnych aut zawęziłem do 2 modeli i 4 silników

- e39 530d

- e39 525d

- e39 525i

- a6c5 2.4q

 

Jak widać, o ile w audi jestem zdecydowany na jeden silnik o tyle w BMW mam gigantyczny problem... Całe życie byłem zwolennikiem benzyny i taki motor był brany pod uwagę do tej pory. Jednak usiadłem, poukładałem sobie wszystko i przemyślałem pewne sprawy. Rocznie będę robił przebieg ok 20-25kkm z czego większość w krótkich 60/80km trasach. Miasto rzadko ale rzecz nieunikniona. Niestety, wydaje mi się, że diesel będzie bardziej rozsądnym wyborem w danej chwili :cry: Po pierwsze założenie LPG do V6 lub R6 to na dzień dobry całkiem spory wydatek, a ceny LPG idą w górę i nie za bardzo kalkuluje się zwrot takiej instalacji. Po drugie przy LPG dochodzą wyższe koszty ubezpieczenia i przeglądów + problem z wjazdem na parking podziemny. Z drugiej strony boje się, że diesel może sprawić niespodziankę w postaci drogiej awarii co jest mniej prawdopodobne z PB... :mad2: Mam wrażenie, że diesla można kupić taniej, a na pewno jest znacznie znacznie większy wybór na rynku. Na dzień dobry, różnicę z ceny + koszt LPG mógłbym zainwestować w ewentualną "prewencyjną" ingerencję w diesla ale czy ma to sens?

 

Czy waszym zdaniem wybór jednostki ON w tym przypadku to lepszy pomysł od benzyny? Muszę otrzymać kilka uzasadnionych porad i zacząć szukać tego jedynego egzemplarza zamiast przeglądać całe rynki...

Opublikowano
Szukaj 2.5 pb albo 2.8 jeżeli masz troche wiecej $$ bo przy tym przebiegu rocznym diesel(awarie i normalny serwis) nie opłaci sie.Typowe rzeczy po zakupie jak termostaty paski itp to na dzien dobry w każdym aucie można wliczać z tym żę w pb na tym sie kończy,a ON jednak może zrobić niespodziankę np wtryskiwaczem który za regeneracje 450zł sztuka trzeba liczyć.Dynamika przy 2.5pb (170/192) jest ok a spalanie na trasie bardzo znośne,no chyba że masz pedał w podłodze w co wątpie.A pomijając inne rzeczy/dylematy diesel benzyna,rzędowa szóstka od bmw w pb to jednak bardzo przyjemna rzecz dla duszy :D
Opublikowano

Idą do góry? Jak każde paliwa a przy przebiegu ok 25tys instalacja zwróci się szybko.

 

Diesel niech pali w trasie 8on a benzyna 11lpg. Różnica jest spora jeśli się dużo jeździ. Benzyniak jest tańszy w eksploatacji.

Opublikowano

No wszystko idzie w górę, ale nie tak znacząco jak LPG które już zdrożało o dobre 60/70gr ;) przy takich przebiegach zwrot instalacji to jakieś 2 lata, może nawet więcej biorąc pod uwagę tendencję zwyżkową, obsługę instalacji i przebieg do 25tyś.

Co do spalania w trasie to kolega ma diesla 525d w automacie. Na trasie 700km, autostrady + drogi szybkiego ruchu gdzie prędkości wahają się od 120 do 200km/h spalanie wchodzi mu 8l przy 5 osobach i pełnym bagażniku. Ja takich prędkości na co dzień nie mam gdzie rozwijać, a jeździć będę sam lub w 2 osoby. Także oszczędność wychodzi mi 5zł na 100km przy LPG jeśli dobrze policzyłem :wink:

Dlatego zastanawiam się czy nie lepiej wziąć diesla (których jest więcej do wyboru), a pieniądze przeznaczone na zagazowanie włożyć w ewentualną regenerację wtrysków, turbinę, sprzęgło i dwumasę lub inną bolączkę silników ON.

 

Kompletnie nei jestem fanem ON, ale wybór wydaje się rozsądniejszy :cry:

Opublikowano

Ceny LPG jak i pozostałych paliw cały czas są korzystne z jednej bądź drugiej strony. W lato gaz był po 1.5zl

 

Czesci do diesla, są, droższe. Dla, diesla duzo nie robi czy zaladowany czy nie bo ma bardzo wysoki moment. No i spalanie jest normalne 8l ale nie przy 200km/h. Wtedy auto pali powyżej 10l. Jadąc spokojnie też zejdzie się bez problemu z tych 8l.

 

Sam wybierz ale widzę że wybrałeś diesla i chciałeś tylko potwierdzenia :cool2:

Opublikowano

:duh: Dzięki za pomoc, może ktoś jeszcze wypowie się na temat ;)

 

P.S. Nie wybrałem diesla. Jest to opcja moim zdaniem najkorzystniejsza co nie znaczy, że się do niej skłaniam :roll:

Opublikowano

Bo pytasz się co będzie najtańsze to pisze. Weź 2 e39 z tego samego rocznika z podobnym wyposażeniem. Za diesla dobre kilka tys zapłacisz więcej. Mówię o egzemplarzach w ładnym stanie. Za to masz kasę na instalację i jeszcze spokojnie zostanie na pakiet start. Na ubezpieczeniu OC nie masz zwyzek przez LPG. Przegląd jest droższy który zwróci ci się po kilku tankowaniach. Nie wspominając o częściach do diesla które mogą pochłonąć tysiące zł. Wiadomo że wersję benzynowa również trzeba serwisowa, ale pytasz gdzie będzie taniej.

 

Serwis, kupno i spalanie wychodzi taniej w wersji benzynowej pod warunkiem że znajdzie się zadbany egzemplarz

Opublikowano

Hey,

Dołączyłem właśnie do grona osób która mocno zainteresowana jest zakupem E39 w poliftowej wersji, najlepiej 530i lub wyżej w V8. W związku z tym że jestem dość niecierpliwy i ciezko ogarnąć mi wielowątkowość forum prosiłbym o inny rodzaj pomocy. Będąc konkretnym poszukuje kogoś w regionie łódzkim kto poświeciłby mi godzinkę i spotkał się oko w oko w celu zgłębienia wiedzy nt E39. W zmian proponuje nagranie takiego spotkania, mała obróbkę i wrzucenie tego do sieci aby inni w równie prosty sposób mogli zgłębić tajemniki, które mnie interesują. Gwiazdą filmu byłaby oczywiście Twoje E39 a nie ja (Ty jak chcesz :)) Zainteresowanych tematem proszę o kontakt.

 

Pozdrawiam i witam witam wszystkich forumowiczów.

Opublikowano
Panowie, od razu przepraszam, bo pewnie temat był wałkowany, ale w tym temacie jest 370 stron postów :roll: i nie wiem gdzie szukać informacji o poszczególnych silnikach. Macie jakieś opinie nt. najlepszego silnika benzynowego(bo tylko benzyna mnie interesuje)?
Opublikowano
Dzień dobry wszystkim. Bardzo proszę o opinie na temat tego egzemplarza. Silnik słaby i golas ale cena mi odpowiada. Dziękuje z góry za pomoc: https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-potwierdzony-w-serwisie-bmw-oryg-przebieg-165tys-zarej-klima-alusy-bbs-ID6yLzKh.html#d03c6bea07

 

Wg mnie cena to jakieś nieporozumienie. Co z tego, że niski przebieg. Ja swoją 530i kupiłem w 2013 roku za podobne pieniądze a przebiegu miałem 149 tyś.

Opublikowano
jest do wzięcia za 20k, podobne czyli z m-pakietem i skórą taniej nie znajdzie. Martwią mnie tylko paraujące lampy i opadająca tylna klapa przy mrozie. Proszę o wypowiedź co do lamp czy jest się czym martwić, bo w klapie to zawiasy do wymiany to wiem.
Opublikowano (edytowane)

Dzień dobry, samochód kupiłem, uważam, że 8 z haczykiem to nie jest zła cena. Mam nadzieję, że jak wszystko zaplanowane zrobię, to nie będzie z nim problemów.

 

Od lutego do czerwca minęło trochę czasu więc dla kupujących chcę napisać kilka słów. Byłem i jestem laikiem jeśli chodzi o BMW - to moje pierwsze ale niech wszyscy wiedzą, że koszty takiego auta wcale nie są małe. Kupiłem egzemplarz nie zniszczony specjalnie ale też wcale nie tak zadbany jak się wydawało w dniu zakupu. Pierwszy szok to ubezpieczenie w moim przypadku 910,-zł za rok. Doprowadzenie autka do jako takiej sprawności trwa do dziś:

Olej i filtr 180,-

swiece 210,-

odma 110,-

paski 90,-

filtr pow. i kabinowy 120,-

dywaniki gumowe 120,-

wycieraczki szyby 120,-

naprawa modułu świateł 220,-

żarówki, klipsy 80,-

uchwyt na kubki 140,-

regulatory lamp 40,-

boczek drzwi 90,-

filtr paliwa 100,-

opony 1570,-

montarz opon 120,-

naprawa felgi 120,-

termostat i obudowa 160,-

pompa wody 180,-

nakładki na pedały nowe gumki 40,-

hamulce komplet 810,- / bez ręcznego /

łączniki przód 124,-

kierownica serce i obszycie 659,-

zbieżność 110,-

znaczek na maskę org 150,-

latarka org 127,-

gałka org 300,-

radio używane 120,-

nadkole przód 45,-

centralka na pilota z montarzem 190,-

przegląd klimy i ozonowamie 150,-

wymiana szyby – odpryski i sparciała uszczelka 550,-

uszczelka drzwi używana 110,-

olej skrzyni biegów 90,-

olej tylny most 50,-

simering i tuleja wybieraka 60,-

katalizator 530,-

sondy lambda 2x380,-

kontrola ASO, błędy, 472,-

wentylator klimy 620,-

termostat ponownie, nowy płyn i płukanie 180,-

czujnik poł. wału 400,-

klucz do dekli od felg 40,-

wymiana oleju 160,- + czujnik oleju 120,- / niestety nie działa ale na org. za 700,- brak kasy /

 

Dalej będę walczył z tym czujnikiem poziomu oleju - znalazłem Meyle za 420,-?

Czeka mnie jeszcze wgranie programu od manuala - Niemiec przerobił tylko fizycznie a nic nie zrobił z komputerem. To w najbliższy poniedziałek.

E 39 to takie autko, które na pierwszy rzut oka nie wywołuje emocji ale jak otwieram garaż rano to coraz bardziej mi się podoba.

Edytowane przez Marek3003
Pozdrawiam.
Opublikowano
Cena była 8900,-. Nie wiem skąd teraz taka cena. Może sprzedający chce utrzymać ogłoszenie bez dzwoniących albo odwrotnie? Szuka zainteresowanych? Nie mam pojęcia, ja autko kupiłem.
Pozdrawiam.
Opublikowano

Witam

Planuje kupno E39 w sedanie po lifcie tylko skrzynia manualna

I mam kilka pytań;

1. Na co zwrócić uwagę przy kupnie ? Nigdy nie miałem BMW zawsze trzymałem się Audi

2. Jakie opinie o silniku 525d ? jak on jest wyciszony widziałem tylko manuale z 5 biegówką

3. Jakie są koszty utrzymania, ceny części wysokie?

4. Nie mogę się przekonać do gazu, ma ktoś w silnikach 2.2i 2.5i 2.8i gaz i może się wypowiedzieć ?

5. Jest duża różnica w ekonomii między takim 2.5i w gazie przeciwko 2.5d ?

6. Czy samochód jest dynamiczny w benzynie z gazem ? Jechałem e60 2.5d 177KM i szczerzę mnie zdziwił na +

naprawdę się fajnie zbiera, wiem że tu w e39 trochę mniej kucyków z 2.5d ale myślę że dużej różnicy nie ma i do tego za kilka stówek w takim soft car mogą ci dodać ze 30 -40 kucy

Nie wiem jak te benzyniaki z gazem będą ciągnąć tą budę , trochę też waży

Wchodzi w grę tylko diesel albo benzyna + gaz bo w tej chwili mam trochę dojazdu do roboty i dużo km robię

Ogólnie zawsze miałem diesla i jestem skłonny dalej do ropy, ale dużo osób mówi że benzyna jest o wiele tańsza w eksploatacji i nie ma klekotu

Proszę o rady :)

Opublikowano

Kup 530D ten sam silnik co 525D tylko wiecej mocy a opłaty i spalanie praktycznie bez różnicy.

Wszystkie benzyny dobrze sobie radza z gazem 528 nie kupisz po lifcie tylko 2.5 benz 192 konie lub 3.0 231 koni jesli chodzi o zblizona pojemnosc bo jest jeszcze 2.2 ale mysle ze to za slaby silnik do tego auta a 4.4 to juz V8

 

Koszty utrzymania są ok:) bez strachu. Tylko licz sie z tym ze masz 6 cylindrow a nie 4 wiec dolicz jeszcze 2 swiece cewki 2 wtryski itd..

Opublikowano
Witam

Planuje kupno E39 w sedanie po lifcie tylko skrzynia manualna

I mam kilka pytań;

1. Na co zwrócić uwagę przy kupnie ? Nigdy nie miałem BMW zawsze trzymałem się Audi

Na rdze w typowych miejscach, prawie standard, byle by nie bylo za duzo.

2. Jakie opinie o silniku 525d ? jak on jest wyciszony widziałem tylko manuale z 5 biegówką

wiele osob poleca 530d bo mocniejszy i pali podobnie, ale to 525d czesciej wystepuje z manualem i wedlug mniej ma minimalnie lepsza kulture pracy

3. Jakie są koszty utrzymania, ceny części wysokie?

zalezy w jakim stanie kupisz, ale 5k rocznie to w e39 standard jesli chcemy miec w pelni sprawny woz.

4. Nie mogę się przekonać do gazu, ma ktoś w silnikach 2.2i 2.5i 2.8i gaz i może się wypowiedzieć ?

5. Jest duża różnica w ekonomii między takim 2.5i w gazie przeciwko 2.5d ?

spalanie to 3-4 litry, koszty utrzymania to na pewno wyzsze w ropniaku jak w przypadku kazdej marki

6. Czy samochód jest dynamiczny w benzynie z gazem ? Jechałem e60 2.5d 177KM i szczerzę mnie zdziwił na +

naprawdę się fajnie zbiera, wiem że tu w e39 trochę mniej kucyków z 2.5d ale myślę że dużej różnicy nie ma i do tego za kilka stówek w takim soft car mogą ci dodać ze 30 -40 kucy

Nie wiem jak te benzyniaki z gazem będą ciągnąć tą budę , trochę też waży

Wchodzi w grę tylko diesel albo benzyna + gaz bo w tej chwili mam trochę dojazdu do roboty i dużo km robię

Ogólnie zawsze miałem diesla i jestem skłonny dalej do ropy, ale dużo osób mówi że benzyna jest o wiele tańsza w eksploatacji i nie ma klekotu

Proszę o rady :)

Duzo zalezy od tego jak lubisz jezdzic. Wszystki m54 zeby jechaly potrzebuja obrotow, najlepiej powyzej 3tys. Jak ktos jezdzi dieslem to na pewno benzyna wyda mu sie mulem, nawet o tej podobnej mocy. Do 3tys roznica jest duza na korzysc ropy.
Opublikowano
Mam 525 M57 w automacie , miałem 525 M57 w manualnej skrzyni. Jestem bardzo zadowolony z M57 2.5 i szczerze nie zamienił bym na 3.0d.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.