Skocz do zawartości

PLANUJĘ KUPNO E39 PROSZĘ O OPINIE i POMOC W WYBORZE


daroox

Rekomendowane odpowiedzi

Planuję właśnie z tym zmienionym tyłem. Jak na razie chcę przeznaczyć na sam zakup max 50tys a jak na razie to za mało. Więcej na auto nie chce pakować kasy a e39 musi kilka lat zostać tak czy inaczej. Niestety amerykance trzymają swoją cenę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za Chargera Hemi w tej budzie 100 tys zł w górę niestety. Ja niedawno wystawiłem swoje e39 na sprzedaż i zakup 300C wchodzi w grę dopiero pod sprzedaży BMW, bo nie mam garażu na 3 auta, poza tym dodatkowa kasa, to zakup lepszego auta :wink: najgorsze jest to, że wstępnie mam przyrezerwowane jedno auto, a póki co nie mam klienta na e39, ale za bezcen go nie sprzedam, bo wiem co mam :wink: z drugiej strony im później sprzedam BMW, tym więcej kasy będę miał w tym czasie odłożone na następne auto :mrgreen: Edytowane przez bobi82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Crossfire to w 60 % Mercedes SLK R170. Silnik 3.2 V6 Mercedesa (montowany do C klasy, jak i w CLK, SLK, E, S, SL, ML), zresztą drugi z silników Crossfire w wersji SRT6 to silnik 3.2 Kompressor AMG Mercedesa 354 KM. Skrzynia 6b manual Mercedesa (zresztą automat 5 też był z Mercedesa brany), płyta podłogowa Mercedesa, zawieszenie Mercedesa, układ kierowniczy, hamulcowy Mercedesa, deska rozdzielcza żywcem z Mercedesa, ściągniesz koło - wszędzie znaczki Mercedesa, otworzysz maskę - wszędzie, na chłodnicy, na każdym sterowniku znaczki Mercedesa :D dlatego utrzymanie tego auta kosztuje grosze (biorąc pod uwagę frajdę z jazdy i osiągi auta 6,5 s/100, V-max 250) a i tak nic się (odpukać) nie psuje :wink: no i nie rdzewieje :D z autorskich pomysłów Chryslera (chociaż pewnie i tak skopiowanego z Porsche) jest m. in. automatycznie jak i manualnie podnoszony tylny spoiler, czego nie ma w SLK. Edytowane przez bobi82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie ok 100grzeba mieć. Silnika Hemi raczej nie będę brać

 

Wersje 3.6 zaczynają się już od ok. 80 tys. ale trzeba zachować czujność dużą, bo prawie wszystkie sprowadzone z USA, po mniejszych lub (najczęściej) większych przygodach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że można. Większe koszty ale pewność auta też większa. Zresztą jak faktycznie obniżą akcyzę z 18,6 na 4,6 % na auta z silnikami pow. 2 l. to koszty też się zmniejszą. Więc kto wie, czy jak teraz nie sprzedam szybko e39, to za parę miesięcy sam nie pojadę po 300C do de.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że można. Większe koszty ale pewność auta też większa. Zresztą jak faktycznie obniżą akcyzę z 18,6 na 4,6 % na auta z silnikami pow. 2 l. to koszty też się zmniejszą. Więc kto wie, czy jak teraz nie sprzedam szybko e39, to za parę miesięcy sam nie pojadę po 300C do de.

a skad masz takie info niby o zmniejszeniu akcyzy bo szukalem info i nie znalazlem:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że można. Większe koszty ale pewność auta też większa. Zresztą jak faktycznie obniżą akcyzę z 18,6 na 4,6 % na auta z silnikami pow. 2 l. to koszty też się zmniejszą. Więc kto wie, czy jak teraz nie sprzedam szybko e39, to za parę miesięcy sam nie pojadę po 300C do de.

a skad masz takie info niby o zmniejszeniu akcyzy bo szukalem info i nie znalazlem:)

 

Proszę bardzo :wink:

 

http://www.senat.gov.pl/download/gfx/senat/pl/senatdruki/7659/druk/107.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Crossfire to w 60 % Mercedes SLK R170. Silnik 3.2 V6 Mercedesa (montowany do C klasy, jak i w CLK, SLK, E, S, SL, ML), zresztą drugi z silników Crossfire w wersji SRT6 to silnik 3.2 Kompressor AMG Mercedesa 354 KM. Skrzynia 6b manual Mercedesa (zresztą automat 5 też był z Mercedesa brany), płyta podłogowa Mercedesa, zawieszenie Mercedesa, układ kierowniczy, hamulcowy Mercedesa, deska rozdzielcza żywcem z Mercedesa, ściągniesz koło - wszędzie znaczki Mercedesa, otworzysz maskę - wszędzie, na chłodnicy, na każdym sterowniku znaczki Mercedesa :D dlatego utrzymanie tego auta kosztuje grosze (biorąc pod uwagę frajdę z jazdy i osiągi auta 6,5 s/100, V-max 250) a i tak nic się (odpukać) nie psuje :wink: no i nie rdzewieje :D z autorskich pomysłów Chryslera (chociaż pewnie i tak skopiowanego z Porsche) jest m. in. automatycznie jak i manualnie podnoszony tylny spoiler, czego nie ma w SLK.

 

Ciekawy samochód. Czy masz porównanie jak sie tym jezdzi w porównaniu do mocnych e36/e46 ?? Taki Crossfire to bardziej sportowy, sztywny wóz, czy raczej wygodne szybkie prestiżowe coupe?

 

6,5 do 100km to dobre osiagi, ale szybkie auto musi byc przede wszystkim szybkie w zakrętach, czyli odpowiedni układ kierowniczy, zawieszenie. Merce kojarzą mi sie z super wygodnymi autami, ale nie z mistrzami zakrętów. Fakt, ze nie mialem nigdy stycznosci z SLK.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do mocnych e36 nie mam porównania, bo nigdy żadnym e36 nie jechałem. Gdy szukałem Crossfire oglądałem też jedno 328Ci i dwa 330Ci i 2.8 ze startu jechał słabiej, 3.0 porównywalnie do Crossfire. e46 coupe były bardziej komfortowe, Crossfire bardziej sztywny i twardy, ale to z racji seryjnego ogumienia w rozmiarze 225/40/18 z przodu i 255/35/19 z tyłu. Chociaż jak na ten rozmiar kół -18 i 19 cali, mimo twardości i sztywności komfort jazdy w codziennym użytkowaniu jest całkiem znośny (gdzieś tam jednak czuć geny Mercedesa :wink: ). Najlepsza frajda z jazdy tym samochodem jest na ekspresówkach i autostradach, szybkie łuki 135 st. pokonuje z prędkością 180-190 km/h bez żadnych prawie przechyłów :D fakt, że zaraz po zakupie auta zainwestowałem w nowe opony Michelin Pilot Sport 3. Na codzień na zakrętach na powiatówkach o dobrej nawierzchni też jest całkiem zwinny, układ kierowniczy jest bardzo czuły i bezpośredni. Gorzej na dziurawej nawierzchni, tutaj profil opon daje o sobie niestety znać. No i to zużycie paliwa :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Który model BMW E39 ocenilibyście jako mniej awaryjny i wytrzymalszy? BMW 520i przed liftem z mocą 150 KM czy po lifcie z mocą 170 KM? Czy te po lifcie z silnikiem 170 KM mają układ zmiennych faz rozrządu? Często się taki układ psuje i czy droga jest jego naprawa i części? I mam jeszcze jedno pytanie. Czy to prawda, że BMW E39 po lifcie ma lepszą blacharkę (karoseria, progi itp) i jest mniej podatne na rdzę niż wersje przed liftingiem?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od stanu technicznego a nie od liftu czy przedliftu. Vanosy były zarówno przed liftem (zależnie od oznaczenia silnika m52, m52tu, pojedynczy lub podwójny vanos) po lifcie z tego co się orientuję, to wszędzie już był podwójny vanos. Stan tego podzespołu dużo zależy od przebiegu, właściwego serwisu auta, nawet stosowanego oleju. Co do kosztów, cena regeneracji zależy od tego, co będzie do zrobienia i kto Ci będzie to robił - czy dobry fachowiec, który to naprawi czy ktoś kto nie ma pojęcia i pogorszy tylko stan faktyczny :wink: cenowo dla R6 coś w granicach 800-1500 zł. w zależności od zakresu naprawy. W przypadku V8 koszt to już kilka tysięcy złotych.

Co do blacharki moim zdaniem nie ma reguły, wszystko zależy od konkretnego egzemplarza, z jakiego rejonu pochodzi, kwestie garażowania, itp. no i tego czy jest bezwypadkowy czy klejony z kilku :roll: Ja mam e39 przed liftem i nie ma na niej grama rdzy, zarówno na karoserii jak i podwoziu, a widziałem polifty tak zjedzone przez ruda, że masakra :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Vanosy były zarówno przed liftem (zależnie od oznaczenia silnika m52, m52tu, pojedynczy lub podwójny vanos) po lifcie z tego co się orientuję, to wszędzie już był podwójny vanos

 

Od początku produkcji do 09.1998 były silniki o oznaczeniu m52 na pojedynczym Vanos, od 09.1998 do 09.2000 (czyli do liftu) był silnik m52tu na podwójnym, od 09.2000 do końca był m54 również na podwójnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie proszę o poradę mam do kupienia BMW e39 z silnikiem 4.4 z roku 1999 czyli na vanosach, ogólny stan samochodu oceniam na dobry. Malowane maska i listwa pod klapą reszta ory przebieg ory udokumentowany 260tyś sprowadzona przez mojego mechanika który serwisował moją "byłą" do momentu sprzedaży więc bubla by mi nie wciskał. BMW ma uszkodzony prawdopodobnie napinacz z lewej strony bo coś tam dzwoni.(Powiedziałem mu rób ją będzie cykała jak należy będziemy rozmawiać) Ogólnie samochód zadbany skóry nie wyłachane wszystko w prądzie kiera fotele idt navi parktronik przód tył xsenon. Moje pytanie następujący czy jest sens się bawić w ten silnik jeśli tak to czy dobrze znosi gaz i nie jest mu potrzebna instalka tylko z górnej półki? Jak wygląda oc przy full zniżkach. Proszę o poradę tylko tych użytkowników którzy mieli styczność z tym silnikiem. Pozdrawiam Michał :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Planuje kupno E39 od znajomego samochód sprowadził z Danii. Po sprowadzeniu zmienił on felgi na chyba od E60 18 calowe. Podczas jazdy próbnej zauważyłem drgania na kierownicy i zacząłem czytać na forach co może być powodem. Natknąłem się na informacje odnośnie rozmiaru piast (E39 piasta 74,1 mm a E60 72,6 mm). Mam kilka pytań odnośnie tych informacji... Czy możliwe jest założenie felg od E60 do E39 bez uprzedniego ich przetaczania? Czy są to repliki skoro pasują? A może to nie wina felg tylko zawieszenia?

 

http://img38.otomoto.pl/images_otomotopl/829401241_14_1080x720_m-pakiet-xenon-alufelgi-18-calowe-.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Planuje kupno E39 od znajomego samochód sprowadził z Danii. Po sprowadzeniu zmienił on felgi na chyba od E60 18 calowe. Podczas jazdy próbnej zauważyłem drgania na kierownicy i zacząłem czytać na forach co może być powodem. Natknąłem się na informacje odnośnie rozmiaru piast (E39 piasta 74,1 mm a E60 72,6 mm). Mam kilka pytań odnośnie tych informacji... Czy możliwe jest założenie felg od E60 do E39 bez uprzedniego ich przetaczania? Czy są to repliki skoro pasują? A może to nie wina felg tylko zawieszenia?

 

http://img38.otomoto.pl/images_otomotopl/829401241_14_1080x720_m-pakiet-xenon-alufelgi-18-calowe-.jpg

 

E39 ma nietypowy rozmiar kolnierza centrujacego piasty 74.1mm, pozostala wiekszosc modeli ma 72.6 (w tym E60), wiec bez roztaczania otworu centrujacego felgi, nie zalozysz ich do E39. Poza tym faktem pasuja.

 

Zwróciłbym uwagę na tarcze, po zimie (miałem ATF), a się cholery pokrzywiły i musiałem przetaczać, zwróć uwagę, czy drgania się nie nasilają przy hamowaniu, szczególnie przy prędkościach 120 - 140 km/h. Kolejny powód który też musisz wyeliminować, to po prostu źle wyważone felgi, przejedź się do jakiegoś zakładu wulkanizacyjnego i niech i wrzucą felgi na wyważarkę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.