Skocz do zawartości

PLANUJĘ KUPNO E39 PROSZĘ O OPINIE i POMOC W WYBORZE


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jak lubisz dynamiczną jazdę, to minimum 528i lub 530i. Ale do założonego przez Ciebie budżetu (13 tys. zł. +2 na pakiet startowy) dołóż minimalnie 5 tys. zł. :wink: chyba, że chcesz kupić "skarbonkę".
Opublikowano
witam. Nie chciałbym zakladac osobnego tematu ale nosze sie z zakupem w tym roku ( pewnie po wakacjach ) e39 z silnikiem 3.0d tylko i wylacznie ten silnik. I problem mam nastepujacy chcialbym przeznacz na auto do 25 tys i tak patrze i patrze i jestem w rozterce poniewaz rowniez biore pod uwage opla vectra c 1.9 cdti 150km rocznik 2007-2008 z pelnym wyposazeniem no a z drugiej strony kultowe BMW w naprawde dobrym stanie lecz bardzo stare roczniki max 2003. Sam juz nie wiem jak myslicie czy taki opel zadbana za 25tys pojezdzi dluzej i mniej sie bedzie psul niz zadbane sprawdzone bmw e39 z tych rocznikow 2001-2003?:) ogladam oba auta i opel to glos rozsadku chyba ale bmw jak patrze na nie to mmm jest piekne:)...HELP!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak się składa, że rok temu sprzedawałem brata vectrę 1.9 150KM 2008 - ASO, full serwis, 160k ori przebiegu, pakiet OPC itp, stan bliski ideałowi (jak na opla) ;) miałem kazję tym pojeździć miesiąc.

 

Myślałem - fura kupę lat młodsza, technologia musiała pójść do przodu, komputery autocady, promy kosmiczne itp, spodziewałem się, że przewaga będzie miażdżąca, nawet mnie braciak namawiał, żebym mojego dziada z nalotem bliskim 300k sprzedał i to okupił, ale...

 

Ta fura nie umywa się do e39 moim skromnym zdaniem. Wykończenie mimo wysokiej wersji biedne - na siedzeniach szmata w połączeniu ze skajem (bo na skórę to nie wyglądało). Za dizlami ogólnie nie przepadam, więc klekot mnie dobijał jak musiałem tym jeździć na wymioty mi się zbierało, przyspieszał w miarę, ale biegi jakieś strasznie krótkie - chyba 6 było, pewnie dlatego i z uwagi na przedni napęd przy ostrym przyspieszaniu na dziurach kierownicę z rąk rwało. Max ile komfortowo można jechać to 130, a przy 170 to już taki szum, że masakra - ani pogadać, ani muzy posłuchać. Co do blacharki - z zewnątrz ok, ale pod spodem już widać było początki korozji na elementach zawieszenia i podłogi (a fura całe życie garażowana! :roll: ).

 

Co do psucia to co było robione - sterowanie klapkami dolotu już dogorywało, niektóre tuleje zawieszenia wytrzymują po 40 tysięcy km (przynajmniej są tanie w wymianie), kółko do sterowania klimą nie działało (naprawiłem w 5 min lutownica, taka typowa bolączka, pewnie i tak długo nie podziała z tego co czytałem), turbo już się pociło, wiatrak nawiewu wydawał dziwne dźwięki, ogranicznik drzwi trzaskał strasznie, prowadzenie jakieś dziwne - w porównaniu do e39 niestabilne - trochę bałem się tym w zakety wchodzić z większą prędkością. Co do zawiasu - wymiana amorów przy 140 000km - wylały się z tyłu. (w poprzednim e39 przy 200k jeszcze ori siedziały i miały się dobrze).

 

Co kto lubi, moim zdaniem nowsze nie zawsze znaczy lepsze. :mrgreen: Ale też ustrzelić zdrowe niezajechane 530D bez pół miliona przebiegu (mimo 198 000 na liczniku) raczej ciężko będzie.

Opublikowano
Dokładnie tak, nie lepiej 530i? Dużo większa szansa trafić zadbane, niezmęczone auto, bez półmilionowego przebiegu.
Opublikowano

Są problemy z paleniem oleju. Opole do trwałych nie należą są bardziej delikatne w porównaniu do e39 szybciej trzeszcza twarde tandetne plastiki, gorzej się prowadzi, ale już nie ma problemów z blacha jak w poprzednim oplu. Tu się postarali. Silniki ten co wybierasz w oplu jest lepszy bo poprzednie miały bardzo awaryjne pompy które regeneracja 5lat temu kosztowała niecałe 3tys.

 

No i jak, się zapytasz na forum Opla o to samo to wysmieje większość e39. Sprawdź i wklej link :mrgreen:

Opublikowano
dzieki Panowie za obszerne wypowiedzi oraz porownanie z vectra. no wiecie chyba za 25 tysi to i 530d znajde w pieknym stanie i nie zajechane 500tys przebiegu bo to sa juz takie gorne granice cenowe raczej.oj ale wiecie co jak mialbym kupowac 530i to musialbym zainstalowac LPG a myslicie ze za 20-22tys 530i znajde nie zajechane? + jakies 4 kola na instalacje LPG?
Opublikowano
Jeżeli nie będzie zależało Ci na m-pakiecie i maksymalnym wypasie, to znajdziesz za tą kasę. A 4 tys. spokojnie wystarczą na porządną instalację. Sądzę, że na Stag-a nawet 3.500 wystarczy.
Opublikowano

wlasnie jestem wybredny skora podgrzewane fotel musowo xenony i nawigacja 16:9 :D ale chyba latwiej znalezc i wiecej tych 530d jest.oczywiscie ja bym chetnie przytulil 530i ale jest ich dosc sporo ale o dziwo slabo wyposazone a 528i to jak na lekarstwo bo to tez taki zloty srodek w sumie...zobaczymy co po wakacjach bd na aukcjach pojezdzi sie i poszuka:)...niby macie racje ze vectra to nie ta liga ale wlasnie to ze autko mialoby mniej niz 10 lat silnik fiatowski swietny czesci tani.a jak z czesciami dobrej jakosci ( zamienniki ) do bmw w dieslach i benzynach?

 

a wlasnie znalazlem taka sztuke ciekaw jestem czy autor mowi prawde :

http://allegro.pl/bmw-530-e39-155-tys-km-oryginalnego-przebiegu-i6109313853.html

http://allegro.pl/bmw-530d-193km-full-opcja-individual-z-niemiec-i6116830821.html i taka:)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No i jak, się zapytasz na forum Opla o to samo to wysmieje większość e39. :mrgreen:

 

Coś musi w tym być, każdy chwali to co ma, faworyzuje to do czego jest już przekonany, ja gdybym przypadkiem na poprzednie e39 nie trafił na placu to bym audi a6 albo a8 śmigał, bo miałem a4 i ślepo szukałem tylko większego audi :)

 

Co do gazu do 530i - trochę więcej, 3500 płaciłem za gaz do 520i, tu większe wtryski i reduktor, to coś więcej pewnie trzeba dorzucić.

 

Co do kupna, możesz kupić zadbaną furę za całą kwotę, albo jak masz żyłkę hobbysty możesz kupić coś mnie zadbanego, ale pewnego i trochę podłubać, wszystko zależy co w danym momencie znajdziesz na rynku ;)

Opublikowano

a wlasnie znalazlem taka sztuke ciekaw jestem czy autor mowi prawde :

http://allegro.pl/bmw-530-e39-155-tys-km-oryginalnego-przebiegu-i6109313853.html

 

Zależy gdzie, ale sporo naściemniał w tym ogłoszeniu, więc masz prawo mu nie wierzyć. Samochód wygląda dobrze, ale strasznie mnie irytuje takie wymienianie wyposażenia na pałę, chyba licząc że kupujący się nie zorientuje.

 

Z tego, co tam wypisał czy zaznaczył, samochód nie ma:

 

- czujnika deszczu

- czujnika zmierzchu

- isofixa

- poduszek kolanowych (nie było tego w żadnym E39)

- świateł LED (także nie było)

- podgrzewanej przedniej szyby (także nie było)

- fotochromów bocznych

 

Nie jest to także pierwszy właściciel, co sam przyznaje w innym miejscu.

 

Nie napisał za to, a mógł, że samochód jest w wersji Edition Exclusive, ma skórę highline, obszyte uchwyty drzwi, chociaż fotele manualne (co sprzedawca zdaje się próbował ukryć). Generalnie stan wygląda na faktycznie bardzo dobry, ale nie lubię takiego ściemniania, szczególnie przy tak buńczucznym opisie ;)

 

Tego drugiego ogłoszenia nie chce mi się tak dokładnie weryfikować, bo to typowo handlarska oferta od słynnych handlarzy z Ostrowii ;) Ale samochód też wygląda dobrze, a przy tym ma naprawdę BARDZO rzadko spotykane wyposażenie... jeśli istnieje jakaś "full opcja" w E39, to ten jest blisko. Komfortowe aktywne fotele, oczywiście z pamięcią, elektryczna kolumna kierownicy, boczne lusterka składane fotochromy, szyba solar, kontrola ciśnienia w oponach, tylne kurtyny (chyba pierwszy raz widzę), pożądane roletki tylnych drzwi, zawieszenie aktywne ze zmianą twardości amortyzatorów, a nawet jakiś przycisk z lewej strony kierownicy na listwie, którego nie jestem w stanie zidentyfikować, nigdy nie widziałem ;) A wygląda na fabryczny. Tak że naprawdę ho ho... Trudno by mi było coś dodać do tego wyposażenia, najlepszy dowód że przyciski nie zmieściły się na listwie pod klimatronikiem ;)

Opublikowano
Szukaj w jak najlepszym stanie technicznym. Nie patrz na wypas. Co Ci z wypasu jak auto będzie szrot. Skóra, podgrzewane fotele ok, ale navi masz w każdym smartfonie sto razy lepszą od fabrycznej albo kupujesz dedykowaną np.Eonon lub Dynavin. Elektryka siedzeń - przestawiasz cały czas fotel?
Opublikowano
Dokładnie tak, wiadomo, że podstawa w wyposażeniu musi być (elektryka wszystkich drzwi, lusterek, klima, ksenon czy szyberdach - jak ktoś mocno lubi) ale kupując tak "wiekowe" auto warto kierować się zasadą "czego nie ma, to się nie zepsuje" :wink:
Opublikowano

 

a wlasnie znalazlem taka sztuke ciekaw jestem czy autor mowi prawde :

http://allegro.pl/bmw-530-e39-155-tys-km-oryginalnego-przebiegu-i6109313853.html

 

W życiu nie uwierzę że to auto ma 155k :) Nie jestem zwolennikiem wróżenia ze stanu kiery czy fotela ale moja ma raz tyle najechane i fotel wygląda podobnie ( chodzi mi o ten kawałek siedziska co widać ) a też mam tę samą skóre.

Opublikowano

Nie wygląda źle to siedzisko. Ja miałem idealne fotele jak kupiłem, a z racji że mam ponad 190wzrostu i ważę trochę ponad 100kg fotel szybko dostaje po tyłku.

 

Auto wygląda uczciwie

Opublikowano
dzieki Panowie.Widze ze macie wiedze jakich sprzedawcow unikac z allegro i otomoto:)...oglnie mi nie zalezy na tym aby fotel byl automatyczny ale zeby byl podgrzewany bo w zime to masakra jest wiem bo mam w ojca aucie skore bez grzania:)..Wydaje mi sie ze ten ekran 16:9 ma wiecej funkcji przydatnych niz tylko nawigacje prawda? chyba wiecej mozna sie dowiedziec niz z tego komputerka przy zegarach?:) widze ze w granicach 25tys to i e60ki sa ale to pewnie szroty prawda?juz chyba lepiej zadbana perfekcyjna za duze pieniadze e39 niz e60 watpliwej przeszlosci...apowiedzcie mi polecacie moze ta firme ktora jest u Nas na forum carpremium ktora sprowadza autka?w ogole pchac sie w takie firmy ktore znajduja autka i sprowadzaja dla klienta odpowiedni model?
Opublikowano
Nie wygląda źle to siedzisko. Ja miałem idealne fotele jak kupiłem, a z racji że mam ponad 190wzrostu i ważę trochę ponad 100kg fotel szybko dostaje po tyłku.

 

Auto wygląda uczciwie

 

 

To niezły bydlak z Ciebie :P Nie no jak dla mnie to troszkę ponaciągana ta skórka jak na deklarowane 150k.

 

Kolego jumanjor jak nie masz problemów to polecam taką e60 za 25k a najlepiej w dizlu :norty: Pewnie że szroty.

Szukasz e39 za fajną kase i na pewno coś znajdziesz uczciwego i wypasionego. Tylko radziłbym unikać handlarzy co to wszystko sprowadzają. Poszukaj kogoś od BMW. Mam gościa co sprowadza BMW, sam też jeździ Bawarka. Moge podesłać nr na PW tylko nie wiem skąd jesteś.

Co do 16:9, bez przesady że ta navi taka tragiczna, używam regularnie i sobie chwale. Wiadomo ma to swoje lata ale sto razy bardziej wolę te niż te na szybe. A i kokpit wygląda jakoś tak " nowocześniej " :)

Opublikowano

a no wlasnie ladnie wyglada taki z komputerkiem na srodku:) no to wezme e39 na wypasie i zadbana igielke :) no wiesz handlarz komisiarz to raczej trzeba byc czujnym ale wiem ze sa firmy specjalizujace sie majace renome i sprowadzaja naprawde piekne uczciwe sztuki w ogole nie picowane:)..jestem z Warszawy.

Pozdrawiam

Opublikowano
Są problemy z paleniem oleju. Opole do trwałych nie należą są bardziej delikatne w porównaniu do e39 szybciej trzeszcza twarde tandetne plastiki, gorzej się prowadzi, ale już nie ma problemów z blacha jak w poprzednim oplu. Tu się postarali. Silniki ten co wybierasz w oplu jest lepszy bo poprzednie miały bardzo awaryjne pompy które regeneracja 5lat temu kosztowała niecałe 3tys.

 

No i jak, się zapytasz na forum Opla o to samo to wysmieje większość e39. Sprawdź i wklej link :mrgreen:

 

Opel Vectra to tandeta jak chodzi o wykończenie, ale solidne zawieszenie, solidny oszczedny i dynamiczny silnik. Brak problemow z osprzetem. Tez dobry wybór, choc trakcja i przyjemnosc z jazdy duzo gorsza niz e39.

 

sam musisz sobie odpowiedziec na pytanie co chcesz - nowsze trwalsze i bezawaryjne auto, ale gorzej sie prowadzace i brzydsze czy starsze ale duzo przyjemniejsze - ale wymagające nakladów, pracy, kasy.

 

Nie licz na igiełkę 530i za 20-22 tys zł. Ja benzynowe e39 (tyle ze V8) sprzedałem 2 miesiace temu za prawie 40 tys zł. Pierwsi ogladajacy wzieli....

Za 25 tys wsrod 530d jest w czym wybierac, ale tez sporo min i znaków zapytania. Ogolnie latwo znalezc nie bedzie ideala. Tez zalezy czego oczekujesz jak chodzi o stan i przebieg.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
wiesz wole jednak tego 530d wiec mam nadzieje cos ciekawego ustrzelic po wakacjach:) no jesli mi sie trafii mega sztuka vectry a e39 beda same szroty i nic ciekawego to wezme juz ta vectre bo czyms jezdzic musze:P...ale tak naprawde jestem przekonany ze jesli bym wsiadl tu i tu to nie wyszedlbym juz z bmw:P...Dzieki Panowie za te porady :)
Opublikowano
Też przed kupnem wybierałem między Vectrą a E39 i powiem szczerze, że nie ma porównania ;) Jak ktoś chce tylko dupę wozić, to Vectra jest spoko, ale jak chociaż trochę się ktoś interesuje motoryzacją, to weźmie BMW ;)
Opublikowano
wiesz wole jednak tego 530d wiec mam nadzieje cos ciekawego ustrzelic po wakacjach:) no jesli mi sie trafii mega sztuka vectry a e39 beda same szroty i nic ciekawego to wezme juz ta vectre bo czyms jezdzic musze:P...ale tak naprawde jestem przekonany ze jesli bym wsiadl tu i tu to nie wyszedlbym juz z bmw:P...Dzieki Panowie za te porady :)

 

A uwierz, że zadbaną Vectre znajdziesz dużo szybciej niż zadbane 530d e39 :wink:

Opublikowano
A co to e39 to jakaś świętość? Nie można tych dwóch aut podobnych gabarytów porównać jeśli cenowo i wielkością są podobne? To tylko kawałek blachy nie ma co się podniecać tylko dlatego bo to bmw :duh:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.