Skocz do zawartości

PLANUJĘ KUPNO E39 PROSZĘ O OPINIE i POMOC W WYBORZE


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Aktualnie tez mam na vanosie i ładnie śmiga, jak kupowałem to przesiadałem się z 101km fabii i powiem szczerze że byłem zawiedziony mocą bo słabo szła do 2,5-3tys obr oczywiście okazały się padnięte czujniki wału/wałka ale to wyszło dopiero po kilku tyg jak przestała odpalać :-) Jutro cały dzień poświęcam na oglądnięcie dwóch aut, bardziej skupiam się jednak na tym e39 w mpakiecie bo zawsze taka chciałem, sercem skłaniam się jeszcze ku wersji 4.4 bo w okolicy widzę jest taka opcja: http://allegro.pl/bmw-540ia-m-pakiet-i5926949779.html co prawda wnętrzę drewno mi całkowicie nie leży ale to zawsze można okleić, pytanie tylko jak stan techniczny, stan "DOBRY" raczej nie wróży najlepiej chyba, że sprzedawca uczciwy, zazwyczaj jest igiełka a wady wychodzą dopiero przy oglądaniu :-)

 

Jak byles zawiedziony 523i po przesiadce z Fabii, to na prawde z tym silnikiem BMW musiało być bardzo słabo juz.

 

Ja na 323i (ten sam silnik co u Ciebie 170KM) przesiadłem sie z Peugeota 307 1.6 110KM (zdrowego, mloda sztuka) to wrazenia z BMW to RAKIETA!!! W 323i miałem zmierzone 7,9 do setki. To jak to porównywac z jakimkolwiek Peżocikiem czy Fabia?

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
sercem skłaniam się jeszcze ku wersji 4.4 bo w okolicy widzę jest taka opcja: http://allegro.pl/bmw-540ia-m-pakiet-i5926949779.html co prawda wnętrzę drewno mi całkowicie nie leży ale to zawsze można okleić, pytanie tylko jak stan techniczny, stan "DOBRY" raczej nie wróży najlepiej chyba, że sprzedawca uczciwy, zazwyczaj jest igiełka a wady wychodzą dopiero przy oglądaniu :-)

 

Kolego nie chce Ci nic odradzac, ale bardzo wątpię w zdrowe 540i z tego roku jeszcze w pełnym m-paku za 19 tys zł... na 99% bedziesz miał sporo do zrobienia, na start zapewne vanosy + rozrząd (słabosc silników 4.4). Droga zabawa.

Nie porywaj sie na takie auto bo Cie zniszczy finansowo. Spalanie tez ma konkretne, po miescie nie zejdzie nizej niż 16-17 litrów. Dobry gaz do tego to 5 tys zł.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

Było było, po pierwsze padnięte czujniki po drugie lpg z reduktorem do 150km wiec siła rzeczy słabo szła a ja skusiłem się na okazje cenową i gadanie sprzedawcy, że duża masa i lata sprawiają takie wrażenie, ale doprowadziłem ja do stanu ze idzie bardzo ładnie, olej motul, nowy reduktor, ori czujniki i odejście ma prawidłowe :-) Wiem ze 4.4 swoje kosztuje dlatego mówie, że w jej stronę idzie serce ale jednak rozum wybierze zadbane 2.2 :-)

 

tutaj znalazłem jeszcze taka opcję http://allegro.pl/bmw-530d-individual-m-pakiet-2003r-skory-xenon-i5937170554.html problem tylko ze mam do dyspozycji aktualnie ok 20tys wiec stargować bym mógł ale trzeba by jeszcze wysupłać na opłaty a przy 3l dość spora akcyza

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wooow...

fotki kosmos normalnie... pięknie to wygląda na zdjęciach...

reflektory do polerki.... i pixele wypalone na liczniku ale to norma...

fajne wnętrze... podoba mi się, jest szyber i tak naprawdę wszystko co potrzeba...

ale Gubin... ostrożność zalecana... ale w sumie gdzie teraz nie.... właśnie kumpel mi ściągał S maxa z niemiec. W rękach niemca od 2008.

auto 200 tys na blacie...

90km za polską granicą urwał się korbowód... masakra silnik do wymiany...

auto pięknie się prezentowało...

podoba mi się na fotkach ten dieselek... ale KONIECZNIE trzeba jechać oglądać...

ale to już niech eksperci z forum się coś więcej wypowiedzą jak zobaczą coś na fotkach.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano
też trafia w mój gust :-) no i 3.0 manual musi fajnie gonić, ale niestety aktualnie po za budżetem bo dodatkowo ok 2600zl opłaty a trzeba jeszcze policzyć ubezpieczenie i jakiś pakiet startowy typu olej-filtry
Opublikowano
Pakiet startowy do starego diesla (tym bardziej kupowanego od handlarza) jest duzo wyzszy niz olej + filtry.
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
A jaki? Bo ja z takich obowiązkowych rzeczy, to nic innego nie mogę wymyślić. Cała reszta zależy od stanu, co można w dużym stopniu sprawdzić przed zakupem (wtryski, turbo, świece żarowe).
Opublikowano

Wtryski, turbo, swiece, pompy, przepływki . Komplet pasków i rolek osprzętu tez pare złotych kosztuje. Itp itd...

Diesle sa zazwyczaj duzo bardziej zuzyte niz benzyniaki. Zatem dochodza hamulce, elementy zawieszenia, najczesciej opony. Itp itd...

 

Oczywiscie wiekszosc sprawdzisz przed zakupem.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
własnie i tu się kończy oszczędność niby wydasz parę groszy mniej na paliwo podczas użytkowania może wyjść dużo drożej, wszystko oczywiście jeszcze zależy od stanu bo ja cieszyłem się z 523i w lpg myśląc, że będzie tanio ale stan okazał się taki że w naprawach nadrabiała :-)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dokładnie. Wszystko od stanu zależy.

Co nie zmienia faktu ze w dieslu wiecej rzeczy moze sie posypać.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano
Wtryski, turbo, swiece, pompy, przepływki . Komplet pasków i rolek osprzętu tez pare złotych kosztuje. Itp itd...

Diesle sa zazwyczaj duzo bardziej zuzyte niz benzyniaki. Zatem dochodza hamulce, elementy zawieszenia, najczesciej opony. Itp itd...

 

Oczywiscie wiekszosc sprawdzisz przed zakupem.

 

To inaczej rozumiemy "pakiet startowy". Dla mnie to jest coś, co robi się profilaktycznie po zakupie, praktycznie bez względu na stan. Dla mnie to olej i filtry, w przypadku rozrządu na pasku także rozrząd. Chyba, że akurat wiem na 100%, że było to dopiero co robione, ale to rzadka sytuacja.

 

Wtryski, turbo, świece, pompy, przepływka, paski i rolki to już elementy, których stan się ocenia i robi lub nie. Nie demonizujmy, ja mam 299 tys. km na blacie i większości tych elementów nie ruszałem. Poza tym to tak, jak byś powiedział, że w benzynie pakietem startowym są vanosy i nie wiem, uszczelka pod głowicą czy coś. A przecież też można wymienić wiele elementów, choćby świece, kable itd.

 

Hamulce, zawieszenie, opony - bez przesady, tu silnik nie ma nic do rzeczy.

 

Wszystko zależy od stanu, od tego się sprawdza samochód przez zakupem, żeby uniknąć takich kosztów. Jak bym miał coś takiego robić zawsze po zakupie, to bym nigdy samochodu nie kupił poza salonem ;)

Opublikowano
inpa skonfigurowana jutro mogę ruszać na łowy, ciekaw jestem miny sprzedawcy jak wyskoczę mu z podpięciem kabla :-)
Opublikowano

Poszukuję swojej pierwszej bawarki.

Obecnie jeżdżę passatem w TDI :D złego słowa nie powiem jeździ się całkiem przyjemnie i ekonomicznie, ale od dziecka moją marką jest BMW.

(autko z opisu należy do ojca. Info dla dociekliwych :P )

 

Zastanawiam się nad e39 520i. Możecie podpowiedzieć na co konkretnie zwrócić uwagę przy tym silniczku ?

od razu mówię że nie potrzebuję jakiejś rakiety :P ma być komfortowe i w miarę "dynamiczne" no i rozsądne spalanie.

A no i jak ten silnik znosi LPG ?

Opublikowano
Jeżeli auto będzie sprowadzone to przed lift 150km (ze względu na akcyzę) a jak krajowy to po lift. W zasadzie bez znaczenia byle było w miarę sprawne. Wiadomo że to stare auto i zawsze trzeba będzie coś pogrzebać.
Opublikowano
jak chcesz w miarę dynamicznie to szukałbym polifta 2.2 albo przed lift 2.5, moim zdaniem 150km to mało na taka budę
Opublikowano
Najlepszym wyborem jest m54b30 lub m52b28.Znalesc takie w dobrym stanie graniczy z cudem;)
Opublikowano

No nie mówcie mi że ta 520i będzie mniej dynamiczny niż 1.9TDi 115km przy 1300kg masy auta.

Obecnie płacę mandaty a co dopiero jak będzie 200 kucy pod nogą :P

myślę że 2.2 czy 2.0 mi wystarczy chodzi mi głownie o stan. Za taką 2.5 czy 2.8 trzeba zapłacić dużo więcej niż za 2.0

Opublikowano
No nie mówcie mi że ta 520i będzie mniej dynamiczny niż 1.9TDi 115km przy 1300kg masy auta.

 

Jak trafisz na zdrowe 115 to możesz mieć problem :P

Zdecydowanie te 150 KM z czego 20 już zdechło to za mało :cool2:

Ale to moje zdanie więc bez spiny prosze :cool2:

Opublikowano
No nie mówcie mi że ta 520i będzie mniej dynamiczny niż 1.9TDi 115km przy 1300kg masy auta.

 

Jak trafisz na zdrowe 115 to możesz mieć problem :P

Zdecydowanie te 150 KM z czego 20 już zdechło to za mało :cool2:

Ale to moje zdanie więc bez spiny prosze :cool2:

wg danych producenta passat prawie o 1sek ma gorsze przyśpieszenie a to dużo. Przy spokojnej jeździe passat będzie dynamiczniejszy, ale jak ktoś chciał by się zmierzyć na przyśpieszenie to 520i wygra. Mówimy tu o 2 zdrowych serduchach

  • Moderatorzy
Opublikowano
To inaczej rozumiemy "pakiet startowy". Dla mnie to jest coś, co robi się profilaktycznie po zakupie, praktycznie bez względu na stan. Dla mnie to olej i filtry, w przypadku rozrządu na pasku także rozrząd. Chyba, że akurat wiem na 100%, że było to dopiero co robione, ale to rzadka sytuacja.

Pakiet startowy?

Chyba jednak źle rozumiesz.

-olej silnik + filtr powietrza i oleju, świece(benzyna).

-olej układu wspomagania

-olej skrzyni biegów

-olej dyfra

-Płyn chłodniczy(może być przy okazji termostat)

-Płyn hamulcowy

Z robocizną masz lekko 1k.

Reszta po dokładniejszych oględzinach, ale to rzeczy eksploatacyjne.

Cieszę się, że jesteś w stanie ocenić przelot świec :wink:

No nie mówcie mi że ta 520i będzie mniej dynamiczny niż 1.9TDi 115km przy 1300kg masy auta.

Będzie bo M52b20 nie jedzie od dołu dlatego też nie jest za bardzo ekonomiczny.

Leon z 130KM robi z 520 co chce i jak chce. Poszukaj 523 jak chcesz trochę dynamiki pozostając przy normalnym spalaniu.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

No to generalnie się zgadzamy. Napisałem olej, miałem na myśli płyny, tak jak wymieniłeś. To jest pakiet startowy, a nie turbo i wtryski.

 

Świece miałem na myśli żarowe w dieslu. Nie sprawdzę w jakiej są kondycji, ale sprawdzę czy są błędy i czy wymagają wymiany. Jeśli nie, to nie ma sensu ich ruszać, a już na pewno nie ma sensu profilaktycznie po zakupie. Co innego w benzynie ze świecami zapłonowymi.

Opublikowano
Noszę się z zakupem e39, znalazłem egzemplarz który mi odpowiada, mam tylko kilka pytań, a mianowicie owy samochód wszystkie emblematy ma zmienione na "AC Schnitzer" dodam że jest to 520d. Czy cos takiego mogło zostać zrobione fabrycznie? Mozna to sprawdzic po VIN? Dodatkowo ma czarną podsufitkę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.