Skocz do zawartości

PLANUJĘ KUPNO E39 PROSZĘ O OPINIE i POMOC W WYBORZE


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dzięki za pomoc. Do Niemiec nie pojadę bo nie mam tam nikogo kto by mi pomógł w załatwieniu formalności i ogólnie kupna pojazdu. A co do cofniętego przebiegu nie boli mnie to bo w u nas w kraju utarło się że jak ma powyżej 250 tyś. km to złom i nikt (prawie nikt) takich samochodów nie kupuje mnie przebieg rzędu 350 tyś. nie przeraża pod warunkiem że auto jest sprawne technicznie i zadbane. A i dlatego handlarze cofają te liczniki, bo by nie było zainteresowania tymi autami. Jeszcze raz dziękuje za pomoc jak dokonam wyboru to na pewno napisze. Pozdrawiam.
Opublikowano
poza tym dziwna sprawa że auto do opłat gdzieś czytałem że teraz sprowadzając auto kupujący ma obowiązek wszystkie opłaty porobić bo inaczej jest to karane czy coś
WBADD31070BU41308
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zawsze tak było.. ale ten znamienity importer wypisze na szczęśliwego nabywcę umowę, oczywiście lewą na niemiaszka z briefu i po problemie.. :)
Opublikowano
Zawsze było powiadasz a to ja chyba czytałem o tym że wzieli sie za kontrole tego i kontrolują w komisach czy nie sprzedają na takich tablicach samochód przypadkiem i że kary wlepiają za to jeżeli opłaty nie zostały przeprowadzone coś takiego
WBADD31070BU41308
Opublikowano

Na zapłacenie akcyzy masz 7 dni, podajże w U.S tez jest 7 dni, ale nie jest ważna data na umowie tylko jest we wniosku zakładka : data przekroczenia granicy i wystarczy, że tam wpisze aktualną datę i masz 7 dni.

 

Sam sprowadzałem moją E39 z niemiec pół roku temu i9 tak to właśnie wyglądało. Wszystkie dokumenty załatwiałem w biurze, które sie tym specjalizuje za odpłatą oczywiście.

Powiem ci, że cięzko jest się zmieścić w 3tyś.

Sam kombinowałem z akcyzą, żeby mniej zapłacić za poj. 2,8

Powodzenia i Pozdro

Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Opublikowano

A wracając do ceny, to nie jest dobra cena .

Ja sprowadziłem z 1997roku

Tu masz link do galerii:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=185479

 

i może jest w gorszym stanie wizualnym, ale z tego co widzę mam ciut lepsze wyposażenie i kosztowało 1350Euro, a to jest duuużżżaaaaa różnica.

Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Opublikowano

E39, czy to auto jest drogie w utrzymaniu ?

Jedni piszą ,że nie jedni, że tak.

 

Chciałbym mieć jakieś odniesienie. Obecnie jeżdżę Oplem z 2003 roku.

Opublikowano
jak będzięsz chciał bardzo oszczędzać i kupisz "okazje" to pewnie będzie to skarbonka ... ale tak jest chyba ze wszystkimi samochodami
WBADD31070BU41308
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na zapłacenie akcyzy masz 7 dni, podajże w U.S tez jest 7 dni, ale nie jest ważna data na umowie tylko jest we wniosku zakładka : data przekroczenia granicy i wystarczy, że tam wpisze aktualną datę i masz 7 dni.

 

Sam sprowadzałem moją E39 z niemiec pół roku temu i9 tak to właśnie wyglądało. Wszystkie dokumenty załatwiałem w biurze, które sie tym specjalizuje za odpłatą oczywiście.

Powiem ci, że cięzko jest się zmieścić w 3tyś.

Sam kombinowałem z akcyzą, żeby mniej zapłacić za poj. 2,8

Powodzenia i Pozdro

 

Ale od jakiegoś czasu jest też termin na zapłacenienie akcyzy nieprzekraczalny liczony od daty zakupu, bodajrze miesiąc.

Opublikowano

Lecz chodzi mi o cenę części.

 

Jak patrzałem na allegro, dla przykładu ceny sprężyn są tańsze o 25% niż do mojego opla.

Słyszałem też jaki jest koszt świec , filtrów i oleju - 700 zł do e39.

 

Zastanawiam się po prostu czy przeciętnego Polska z prawie najniższą krajową stać na utrzymanie takiego auta.

Opublikowano

Za najniższą jeśli ma rodzinę to nie ma szans. Za najniższą gdyby był pasjonatem to tak ale cała kasa chyba by w auto szła. No chyba, że żyje na garnuszku :)

 

Cena zawieszenie kpl wahaczy na przód lub tył to wydatek ponad 2tys. Amorki tysiąc przednie łozyska 800zł. Czujnik 200-400zł w zależności jaki.

Taki olej. Trzeba kupić te 2 bańki to sam olej ok 400zł. Do tego filtry i mamy 600zł. Tanie to auto nie jest i nigdy bmw5 nie była tania i nie będzie w utrzymaniu. Dlatego wiele osób na allegro sprzedaje trupy bo po prostu nie było kogoś stać na wymianę. Ktoś pojeździ z rozwalonym wahaczem to po czasie nie wyda 300zł a kilka tys bo wszystko padnie.

Opublikowano

Mowa tu o częściach oryginalnych ?

 

A jak z awaryjnością ? Jak często trzeba wymieniać np. wahacze ? Jak szybko się zużywają ?

Rozumiem ,że wszystko zależy od tego jak auto się traktuje ale załóżmy ,że rozmawiamy o samochodzie osoby która o niego dba.

Opublikowano

w sumie dopiero co kupiłem ten samochód ale wiem dużo od poprzednika który nim jeździł że warto jest wymieniać to co jest do wymiany na czas a nie czekać bo "panie jeszcze pan nie wymieniaj bo pojeździ tak jeszcze 5 tyś km " bo potem jak tak sie zrobi to zamiast 1 rzeczy wymienisz komplet bo jedna posypie nastepną :)

 

Ogólnie sam zobacz co pisze kolega wyżej wymiana samych filtrów i olei to koszt ok 700 zł za samę części dodaj do tego robocizne 150-300 zł i masz 1000 zł gdzie w innym samochodzie ( np merc e210 ) taka wymiana kosztowała mnie połowe mniej ... Poza tym wydaje mi się że klucz do sukcesu leży tu żeby mieć dobrego mechanika do tego samochodu który zna sie na rzeczy aby jeździć jak najmniej awaryjnie , wydasz więcej pieniędzy ale przynajmniej będzie zrobione tak jak być powinno :)

 

 

A co do zużycia zawieszenia to można napisać tylko to że jest ono aluminiowe i raczej ciężko znosi nasze polskie drogi ...

 

 

Jednakże okaż 5tce opiekę i troskę a ona odpłaci się komfortem i przyjemnością z jazdy ;)

WBADD31070BU41308
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Koledzy. Co Wy z tymi kosztami oleju pogłupieliście? Wymiana oleju 1000 zł z filtrami? To w ASO chyba tyle nie wyjdzie a co dopiero jak się to zrobi u normalnego mechanika i samemu kupi olej i filtry. W 400-450 zł się mieścicie z palcem w nosie z robocizną, a należy pamiętać, że filtra paliwa i powietrza nie wymiania się przy każdej wymianie oleju.

 

Nie mówię, że E39 to auto tanie w utrzymaniu ale nie wymyślajcie też głupot i nie straszcie ludzi. ;) A z jakiego powodu w Mercu W210 by miało to kosztować inaczej niż w E39 to już w ogóle nie wiem. :duh:

Opublikowano

Myślę, że wahacze przy odpowiednim traktowaniu tj. Nie najeżdżanie z impetem pod krawężniki, na dziury, itd to myślę ze 90tys wytrzymają o ile jeździ się na dobrych firmach. Ja jak muszę pod malutki krawężnik taki 5cm podjechać to praktycznie się na niego wdrapuje powoli na jedynaczce tak samo ze śpiącymi policjantami. To auto ma min 1,5tony i aluminiowe elementy zawieszenia a więc najechanie z impetem baaaardzo skraca żywotność układu jezdnego.

 

Same świece po 25-35zł za sztukę plus fajki ok 25zł za sztukę razy 6 to można sobie policzyć,

Tanio nie jest ale jaki komfort jazdy :D

Opublikowano
Koledzy. Co Wy z tymi kosztami oleju pogłupieliście? Wymiana oleju 1000 zł z filtrami? To w ASO chyba tyle nie wyjdzie a co dopiero jak się to zrobi u normalnego mechanika i samemu kupi olej i filtry. W 400-450 zł się mieścicie z palcem w nosie z robocizną, a należy pamiętać, że filtra paliwa i powietrza nie wymiania się przy każdej wymianie oleju.

 

Nie mówię, że E39 to auto tanie w utrzymaniu ale nie wymyślajcie też głupot i nie straszcie ludzi. ;) A z jakiego powodu w Mercu W210 by miało to kosztować inaczej niż w E39 to już w ogóle nie wiem. :duh:

 

 

Bo w mercu nie było mi szkoda na tańsze zamienniki i lipny olej :mrgreen:

 

Co by nie było BMW to nie opel astra że ma być bardzo tanio ;)

WBADD31070BU41308
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zamienniki i lipny olej? A myślisz najmądrzejszy w świecie kolego, że BMW samo robi filtry i olej? Zastanów się drugi raz zanim coś napiszesz. Jak masz ochotę przepłacać to sobie to rób ale nie wmawiaj innym, że inaczej się nie da bo to nie Opel Astra. Jeździsz autem wartym może 15 tys a piszesz, jak byś co najmniej F10 powoził. Troszkę rozsądku życzę. ;)
Opublikowano

A co do oleju to koszt wyższy chociażby patrząc na to że tam jeździłem na mineralnym a tu na full syntetyku .

 

 

 

BTW poczytajcie sobie w nowym Auto Świat - poradnik na temat sprawdzania faktycznych przebiegów samochodów :) można się czegoś nauczyć

WBADD31070BU41308
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To nie wiem gdzie kupowałeś olej. Oto kilka cen pełnych syntetyków:

 

Castrol Edge 5W40 - około 125 zł za 4 litry, więc mamy za 8 litrów 250 zł

Elf Excellium LDX 5W40 - około 105 zł za 4 litry czyli mamy 210 zł

Lotos Sythetic 5W40 - około 80 zł za 4 litry, daje nam 160 zł

 

filtry oleju do E39 528i: Knecht 26 zł, Bosch 23 zł, Filtron 18 zł

 

Nawet jak się uprzesz i weźmiesz Edge'a to masz z flitrem oleju i wymianą góra 350 zł. Filtr paliwa i powietrza dobrej firmy do tego to jest jakieś 100 zł razem o ile kojarzę, bo filtr paliwa akurat do E39 jest drogi.

Opublikowano

Ja robię średnio 10tys na rok ale mimo to obawiam się czy nie będzie się sypać część za częścią...

 

Ktoś napisał dobre części - amorki na przód komplet 4 sztuki za 600 zł to mało albo

150 zł 2 sztuki ( gazowe ) ? Przykładowe ceny z allegro.

 

Gość z warsztatu ostatnio powiedział, że muszę wymienić sprężyny z przodu - koszt 300 zł ( 100 zł sztuka i po 50 robota ), na allegro sprężyny są od 75 zł do e39, do opla min 100.

 

Chce po prostu wiedzieć czy te części to szmelc i auto jest na prawdę drogie w utrzymaniu czy bajki które można odłożyć z powrotem na półkę.

 

Proszę mi jeszcze podpowiedzieć ile może kosztować ( rozsądna ) instalacja gazowa do 520i na Śląsku.

Opublikowano

Instalacja to koszt około 3,5-4tys zł będzie już na dobrych gratach.

Amorki tylko tyle? Za przód trzeba dać około 900zł bez robocizny. Tył jest trochę tańszy. Nie patrz się na harty bo na tym nie pojeździsz. Springi też sporo tańsze.

Opublikowano
Instalacja to koszt około 3,5-4tys zł będzie już na dobrych gratach.

Amorki tylko tyle? Za przód trzeba dać około 900zł bez robocizny. Tył jest trochę tańszy. Nie patrz się na harty bo na tym nie pojeździsz. Springi też sporo tańsze.

 

Z częsciami zawieszenia i ich cenami to zależy jakie masz zawieszenie. Ja w swojej miałem M-Technic i jeden amortyzator na przód kosztował 750 zł :norty: (530D)

Kolega za 800 zł wymienił wszystkie 4 w swojej 528 tez e-39

Błogosławieni, którzy nie mając nic do powiedzenia, nie ubierają tego w słowa.
Opublikowano

Za 800zł to długo nie pojeździ. Sam wiesz ile przednie amorki kosztują a gdzie jeszcze tył?

 

Nie koniecznie prins. Mówię jakie są koszta instalacji, a jaką dobierzesz to twoja sprawa i gazownika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.