Skocz do zawartości

PLANUJĘ KUPNO E39 PROSZĘ O OPINIE i POMOC W WYBORZE


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Te silniki nie mają żadnych wad produkcyjnych czy coś w podobie. Silnik jak silnik, jedyna wada, że dość dużo pali jak na diesel'a. To, że na forach ludzie pisują o problemach wynika głównie z tego, że kupują auta z cofanymi galancie przebiegami, a jak auto ma 300-400 tys km to silnik ma prawo już niedomagać, szczególnie, że nigdy nie wiadomo czy ktoś o niego dbał.
Opublikowano
Manolito77 kolego kupiłeś auto za granicą jaki to był rocznik i ile wyszło ci na polską walutę ze wszystkim?? oraz kiedy kupiłeś, ja pojadę to będę szukał, jak sie trafi jakaś fajniejsza 530D to napewno skorzystam, i możesz mi powiedzieć jakimi cenami mam się sugerować, bo nie wiem ile mam brać kasy czy mam sie sugerować cenowo tak jak na allegro czy więcej???

Ja kupiłem swoją dokładnie 1 listopada 2008r. Ze wszystkimi opłatami wyszła mnie coś koło 42500pln. Auto kupiłem po małych targach za 37000pln. Ale teraz to trochę słabe odniesienie bo ceny już trochę spadły. Co do ceny obecnie to jeśli miałbyś szukac 530d z rocznika 2003 to myślę, że - jak dla mnie - 30 tys pln to już jest minimalna kwota poniżej której nie warto schodzic bo można trafic jakieś padło.

Co do silników 2.5TDS to wiadomo - na tamte czasy była to bardzo dobra jednostka. Obecnie jeśli porównywac ją z 2.5d to właściwie nie ma co porównywac - zupełnie inna, nowocześniejsza i wydajniejsza technologia Common Rail, kilka elementów trochę lepiej dopracowanych i lepsze osiągi. OCzywiście - za ileś lat może się okazac, że na 2.5d będziemy psioczyc jak teraz na TDS bo za te ileś lat wyjdzie jeszcze nowocześniejszy diesel i 2.5d będzie wtedy "BE" i "FUJ" i w ogóle. Ale taka kolej rzeczy - wychodzi nowocześniejsza technologia i z czasem ta starsza robi się "nie teges".

Pzdr.

Opublikowano
w planach mam 525D, lub 530d roku 2001 i na allegro ceny są około 20 tys i czy kupić auto u Niemca wyniesie mnie taniej niż w Polsce jak myślisz ??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chłopie. Za 20 tys zł to ciężko kupić 530d 1998 rok dobre, a Ty chcesz po lifcie??? Wejdź sobie na mobile.de, odrzuć pierwsze kilka ogłoszeń i zobacz ile naprawdę kosztuje 530d po lifcie. Potem dolicz akcyzę i 2500 zł kosztów przywozu i przygotowania do rejestracji i wtedy Ci wyjdzie ile takie auto powinno kosztować już na gotowo w PLN. Te auta za dwadzieścia kilka tysięcy to złomy, nie wierz w cuda, bo cudów nie ma.
Opublikowano

Jak kolega wyżej. Za 20 czy 20 kilka tysięcy na pewno nie kupisz 525d lub 530d w dobrej kondycji po lifcie, nie mówiąc już o bardzo dobrym czy świetnym stanie.

 

Moja propozycja to przeznaczyć na ten cel ok. 30 tyś pln jako minimum. Wtedy ma sens szukanie 5tki w dieslu po lifcie.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Bo znajomi mi mówią ze w TDS silniki są wadliwe i się coś psuje, , a dużo pala czyli ile??

3xtak nie polecane są TDSy to już konstrukcja przestarzała (awaryjne pompy paliwa, szczegółnie kłopoty z zapalaniem na ciepłym) turbiny do regeneracji - to norma Generalnie TDS nie był złym silnikiem, ale z racji wieku każdej jednostki (jak piałem wyżej) swoje już przeżyły-praktycznie każdy jeden. Zresztą cena aut z TDS mówi sama za siebie.

Opublikowano
A jak z silnikami 525D są one w porządku, bo mówią też mi znajomi aby nie kupić 525 tylko jak coś 530d, a Jeszcze pytanie co do blach czy blachy te są w ocynku czy nie ??
Opublikowano

Wiadomo - 530d ma więcej mocy i momentu obrotowego niż 525d. Jednak trochę łatwiej znaleźć dobry egzemplarz 525d niż 530d bo te mniejsze były mniej popularne. Przy 525d trzeba za to dokładniej sprawdzić czy nie był to pojazd flotowy. Jeśli masz touringa, z biednym wyposażeniem (często ręczną klimą) i większymi tarczami z przodu (takimi jak do 530d) to jest bardzo duże prawdopodobieństwo, ze jest to flotówka - co za tym idzie - przebieg będzie miała słuszny. Poza tym te silniki to bardzo udane konstrukcje - bardzo duża kultura pracy, dobre osiągi (525d w pełni zadowalające do masy e39) i bardzo dużo wspólnych bebechów.

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Auto flotowe, nie znaczy, że miało dużo najechane. Mogę Ci pokazać flotowe 525d, które przez 4-5 lat przejeżdżają 120-130 tys km. Plusem flotowych jest to, że mają gdzieś na pewno udokumentowany przebieg, jak nie w serwisie, to w firmie w której jeździły. Minusem na pewno jest wyposażenie, które rzadko bywa ponadprzeciętne.
Opublikowano
Auto flotowe, nie znaczy, że miało dużo najechane. Mogę Ci pokazać flotowe 525d, które przez 4-5 lat przejeżdżają 120-130 tys km. Plusem flotowych jest to, że mają gdzieś na pewno udokumentowany przebieg, jak nie w serwisie, to w firmie w której jeździły. Minusem na pewno jest wyposażenie, które rzadko bywa ponadprzeciętne.

Dlatego też o takiej możliwości flotowej historii wspomniałem bo jednemu będzie to pasowało innemu nie. Są wady i zalety takiego auta. Tak jak piszesz - zaletą będzie na pewno historia serwisowa. Wadą - wyposażenie, które w takim przeznaczeniu auta nie jest zorientowane na bogactwo. :wink:

Pzdr. :cool2:

Opublikowano
Wiadomo, o Bajery to tam mi nie ważne aby podstawowe klima i te sprawy i to wystarczy, ważne jest aby motorek był dobry, oraz blacha. A jak z blachą ona jest w ocynku ???
Opublikowano

Witam namierzyłem fajną 520D kombi za cenę 26 tys rocznik 2003 z wyposażeniem ABS, hak, el. szyby, el. lusterka, klimatyzacja, skórzana tapicerka, alufelgi, szyberdach, ASR, centralny zamek, autoalarm, poduszka powietrzna, radio / CD, wspomaganie kierownicy, immobiliser, komputer, ESP, EDS, kierownica wielofunkcyjna, Jak dokładnie sprawdzić auto na jakiejś stacji diagnostycznej ?? i ile kosztuje takie sprawdzenie auta na stacji diagnostycznej ??? i czy cena jak za te auto jest możliwa ?? dorzucam jeszcze zdjęcie, Proszę was o radę

 

 

 

 

http://img535.imageshack.us/img535/4269/bmwsl.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
namierzyłem fajną 520D kombi za cenę 26 tys rocznik 2003

 

Namierzyłeś? No to jesteś spryciarz. Rozumiem, że cała Polska do tej niewątpliwej okazji nie ma dostępu bo otomoto to tajemniczy portal, o którym nikt nigdy nie słyszał? :) Ile to auto ma przejechane, 500tys? Wtedy cena będzie ok i bierz w ciemno. :) :) :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To teraz na poważnie. Auto pewnie ma z 300 tys km a nie 200 bo jest zbyt tanie na taką cenę i wyposażenie.
Opublikowano
Chętnie pomogę poszukać auta w niemczech oraz pomogę załatwić wszystkie formalności. Sprowadzałem same BMW z niemiec i mam troche pojęcia na ten temat. Nie mówię tutaj o wciśnięciu pierwszego lepszego jakie się trafi. Poszukamy na spokojnie zebyś był zadowolony
Opublikowano
Witam byłem dzis i sprawdziłem auto na stacji diagnostycznej, auto nie było bite, z silnikiem ok, oraz przebieg oryginalny
Opublikowano
na tej podstawie ze byłem na stacji diagnostycznej i mi wszystko sprawdzili pozatym diagnostyka została przeprowadzona w salonie bmw ...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale czy w ASO BMW sprawdzili w bazie BMW historię tego auta? Kiedy była ostatnia wizyta, przy jakim przebiegu? A co do stacji diagnostycznej to nie bardzo rozumiem jak wg Ciebie może sprawdzić autentyczność przebiegu.
Opublikowano

Z przebiegiem to jest tak, że sprawdzasz go w różnych modułach i jeśli jest taki sam wszędzie to daje Ci to tylko taką wiedzę, że...

...jest taki sam i być może był DOBRZE skręcony (dobrze bo przekręcony we wszystkich modułach gdzie można go odczytać kompem). :mrgreen:

Dopiero poparcie tego historią serwisową, gdzie są wpisywane aktualne przebiegi przy przeglądach/naprawach daje Ci realną wiedzę czy dany przebieg jest prawdziwie najprawdziwszy. :cool2:

Pzdr.

P.S. Ponoć można kompem gdzieś odczytać także ilość przepracowanych przez silnik godzin - to także jest w pewnym stopniu jakaś dodatkowa pomoc w odczytywaniu realnego przebiegu auta. Zdaje się, że ktoś pisał - chyba nawet na tym forum - ile się przyjmuje godzin na jakąś tam ilość kilometrów. Oczywiście jest to obarczone pewnym błędem bo jeśli np ktoś używał auto jako elektrownia lub elektrociepłownia (wiem - skrajny przypadek :mrgreen: ) to silnik pracował a auto nie przejechało żadnych kilometrów. Trzeba także wziąć pod uwagę, że w zależności od stylu jazdy w ciągu np godziny pracy silnika ten co ma ciężkiego buta przejedzie o wiele więcej km niż ten co ledwo muska pedał. Dlatego jest to dość mocno uśredniony wynik i ja chyba bym się tym zbyt mocno nie podpierał.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.