Skocz do zawartości

PLANUJĘ KUPNO E39 PROSZĘ O OPINIE i POMOC W WYBORZE


daroox

Rekomendowane odpowiedzi

Z m pakietem gdzie jeden zderzak ponad 1000zl kosztuje plus malowanie kilku elementów. Tył błotnik do cięcia o jego się nie wymienia jak piszesz. To pewnie 8 tys musisz włożyć.

W takim stanie jaki jest co widać przy sprzedaży 10tys nie wezniesz

 

Chłopie, ojeciec jest szefem warsztatu samochowego, mamy umowy z dostawcami więc części mam sporo tańsze, a zrobienie blacharki będzie mnie kosztowało tyle co elementy i farby, bo robocizne mam gratis, mechanike to samo, tylko za części płacę. Bardziej pytam ile za auto w naprawde idealnym stanie z mpakietem w dieslu byście zaoferowali, bo smutno mi będzie jak wsadze w auto 20k, a 16k dostane....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co masz wydawać 16tys jak wszystko masz za pół darmo. Jak będzie igiełka super idealna to pewnie z 26tys dostaniesz.

 

Ale co ja tu gadać będę. Ojciec jako szef zakładu pewnie powiedział to samo. Dziwię się że taka osoba co ma ojca w branży jeździ takim bardzo zaniedbanym autem bo większość usterek masz bardzo z winy właścicieli poprzednich i obecnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co masz wydawać 16tys jak wszystko masz za pół darmo. Jak będzie igiełka super idealna to pewnie z 26tys dostaniesz.

 

Ale co ja tu gadać będę. Ojciec jako szef zakładu pewnie powiedział to samo. Dziwię się że taka osoba co ma ojca w branży jeździ takim bardzo zaniedbanym autem bo większość usterek masz bardzo z winy właścicieli poprzednich i obecnego.

 

No niestety taka jest prawda, ale jeżdze takim autem a nie innym z 2 powodów:

 

-pracuje obecnie od godziny 4-5 rano czasem nawet do północy

-w warsztacie jest taki obłożenie, że nie mają gdzie mnie wcisnąć, a nie będę chłopaków zmuszał do zostawania po godzinach...

 

Także taki jest powód.

 

 

Ojciec jako szef zakładu jeździ po części starym volvo typu "nie do zajebania" i ma gdzieś wygląd samochodu, i śmieje się jak się sram o każdą krople oleju czy paliwa widzianą gdziekolwiek indziej poza układem auta, bo "ja dolewam pół litra co 2 tygodnie i jeżdze", kiedyś w tym warsztacie pracował, obecnie już jest dosyć stary i tylko nadzoruje.

 

Mówisz, że do 26k dostane w kompletnym m pakiecie tak, czy na normalnych cześciach. Co jest bardziej pożądane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem to z przekąsem. Masz tak bardzo klejone kombinowane i zaniedbane auto ze musiał byś kupę kasy włożyć żeby dostać za niego 16tys a co dopiero powyżej 20. Lampy jakieś kombinowane, zderzaki do wymiany, błotniki, tył do cięcia, progi do roboty, maska i do tego wycieki oleju paliwa wnętrze z tego co piszesz tez szrot.

 

Zderzaki m pakiet nie masz patrząc na zdjęcie przodu. Masz zwykły zderzak po liście. Czyli to też się nie zgadza z tym co piszesz. Na tym aucie będziesz stratny i nie zarobisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem to z przekąsem. Masz tak bardzo klejone kombinowane i zaniedbane auto ze musiał byś kupę kasy włożyć żeby dostać za niego 16tys a co dopiero powyżej 20. Lampy jakieś kombinowane, zderzaki do wymiany, błotniki, tył do cięcia, progi do roboty, maska i do tego wycieki oleju paliwa wnętrze z tego co piszesz tez szrot.

 

Zderzaki m pakiet nie masz patrząc na zdjęcie przodu. Masz zwykły zderzak po liście. Czyli to też się nie zgadza z tym co piszesz. Na tym aucie będziesz stratny i nie zarobisz

 

Posłuchaj, każdy samochód jest podobny, poprostu ja wypisałem ABSOLUTNIE WSZYSTKO co tylko zauważyłem. Uwierz mi, że gdybyś też to zrobił sam byś się zdziwił ile było do zrobienia jak kupiłeś auto.

Mówiłem, że NIE MAM M PAKIETU ale MOGĘ GO ZAŁOŻYĆ tyle.

Serio myślisz, że wszystkie auta, które jeżdzą wokół ciebie są fabryczne? Połowa ma przespawywane połowy samochodu, a tutaj mam tylko tylny błotnik, słaby ocynk to i spuchł, ot co.

 

Nie wiem jak dla ciebie, ale dla mnie pęknięta listwa ozdobna nie sprawia, że wnętrzne to szrot, a w lampach brakuje przetwornic do xenonów i tyle, program będzie do sprysków jak będą mi montować xenony.

 

A to najprawdopodobniej nie wyciak oleju, tylko opary z turbiny, bo oleju nie ubywa wogóle. Wyciek paliwa to margines, byłby zrobiony, ale dostać się do pompy common rail to zajmuje troche czasu, i chłopaki czasu nie mają.

 

Dobra, dzięki serdeczne za odpowiedź, będę kombinował :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klamka pęknięcia, zderzaki połamane, rdza odchodzący lakier, felgi do renowacji, stuka coś w zawieszeniu, brak zbieżności, brak xsenonu i te inne rzeczy to każdy zauważy gołym okiem bez jechali do mechanika. Plus wycieki... Mało kto zapłacił by za tak wiele widocznych usterek więcej niż 10tys. A dokładnie dobrych kilka tys żeby sprzedać za ta kwotę co wsadziles auto... Czy jest sens? Auto jest bardzo zaniedbane i tyle

 

Piszesz tak chaotycznie ze wynika z tego ze masz wszystko z m5 i nie miej pretensji tylko pisz co masz w aucie a co chcesz dać a nie wszystko na jedną kupę bez ładu i składu :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klamka pęknięcia, zderzaki połamane, rdza odchodzący lakier, felgi do renowacji, stuka coś w zawieszeniu, brak zbieżności, brak xsenonu i te inne rzeczy to każdy zauważy gołym okiem bez jechali do mechanika. Plus wycieki... Mało kto zapłacił by za tak wiele widocznych usterek więcej niż 10tys. A dokładnie dobrych kilka tys żeby sprzedać za ta kwotę co wsadziles auto... Czy jest sens? Auto jest bardzo zaniedbane i tyle

 

Piszesz tak chaotycznie ze wynika z tego ze masz wszystko z m5 i nie miej pretensji tylko pisz co masz w aucie a co chcesz dać a nie wszystko na jedną kupę bez ładu i składu :mad2:

 

Chce poprostu to auto doprowadzić do porządku. Zbierzność chłopaki mi zrobią. 1 komplet felg jest w idealnym stanie, 1 pójdzie do piaskowania i malowania po zimie. Myśle, że w 5-6tys wyrobie sie spokojnie z doprowadzeniem go do takiego stanu, jak pisałem w 1 poście. Większość tych cześci, które wymieniłem, to kwestia 20 - 30zł, więc myśle, że nie będzie tak źle :)

 

Bez paniki, tyle rzeczy jest do zrobienia dla mnie. Dla informatyka, który nie ma pojęcia o samochodach i widzi, że kapie to mu smutno i pyta co to kapie i czy mu samochód nie stanie w trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Incore00, tak podliczyłem i około 10 tysiaków w promocyjnych cenach (licząc same części dobrej jakości w cenach czescidobmw.pl) i bez robocizny. Części ori typu uszczelki, pierdółki środka itp nie przeskoczysz, zostaje Ci tylko ASO bo używki mogą być w podobnym albo gorszym stanie. Za samą navi conajmniej 1000 pójdzie (MK4 szczególnie się ceni).

Teraz wejdź sobie na otomoto.pl zobacz po ile dizle 2.5 chodzą. (podpowiem że mierzysz w przedział 10-17 koła, no jeśli będziesz miał bezwypadkowego m-paka kompletnego ze sportowymi fotelami, kierownicą, progami, navi to możesz 2-3 tysiaki doliczyć sobie, czyli mierzysz się z przedziałem 13 - 20)

Porównaj sobie do beznynowych najlepiej 3.0. (podpowiem, że tu przedział otomoto jest 17-25)

Z góry też zakłóż, że 10% się zbija przy kupnie.

 

Jesteś informatykiem (jak ja :P ) więc analitycznie kulawy być nie możesz i sobie wyliczysz, że jeśli dałeś za tą furę więcej niż 3 do 7 tysiaków to Ci to się ta zabawa poprostu nie opłaca.

Tym bardziej, jeśli będziesz celował w górną półkę cenową - będziesz miał doczynienia z ludźmi, którzy się znają w temacie i są wybredni, co znaczy, że jeśli m-paka nie ma w vinie to fura się nadaje, ale pod remizę ;) A Ci co chcą mieć bemke w mpaku do upalania pod remizą zazwyczaj nie będą szukać fury w tej kasie.

 

Takie renowacje fajnie wyglądają w TV np wheeler dealers, ale w polskich realiach to masz handlarza mietka, który plakuje 10-letnie opony, skórę na kierownicy glancuje pastą do butów, deskę chusteczkami "wysoki połysk", wrzuca 20 wunderbaumów, żeby zabić zapach fajek i czeka na jelenia. U nas jak sam dla siebie nie robisz fury to nie ma sensu. e39 nie jest takim rarytasem, żeby się ludzie o to zabijali, a większość ma podejście "w tej cenie to se kupię rocznego matiza" Wystawisz za 20, włożyłeś kupę hajsu i czasu, a pierwszy który przyjdzie Ci powie, że w tej cenie to e60 można kupić, więc zaproponuje Ci w porywach 12. :mrgreen:

 

Z resztą, wejdź w temat viewforum.php?f=44 często się pojawiają "składaki" i zobacz co piszą forumowicze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale się uśmiałem :lol: Porady w stylu "mam trupa, co z nim zrobić aby sprzedać" :lol: Bez złośliwości powiem Ci tak: sprzedaj to tak, jak stoi. Wrzucanie pieniędzy w zaniedbane auto to głupota, bo nikt tego nie doceni, nie odda, a jeszcze skomentuje "identycznie widziałem na allegro za 10 koła", po co masz się denerwować? Z tego co obserwuję rynek E39 to schodzą dwie grupy samochodów: tanie trupiaki (jeździ i wygląda, znajomi będą pod wrażeniem) oraz stany prawie idealne dla świadomych kupujących, koneserów. Drugiego z tego samochodu nie zrobisz. Generalnie przydatne by były chociaż ze dwie fotki poglądowe. Żeby nie było, że jestem wredny flet i się czepiam - sam kupiłem 520i z '98 roku i wpakowałem w nie w rok 12 tysięcy, aby było idealne. Do ideału brakowało jeszcze z 2-3 tysięcy złotych. Sądzisz, że ktokolwiek docenił tę troskę i wkład?

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze zuzytego 525d nigdy nie bedzie rodzynek, realia polskiego rynku są takie ze warto doinwestowywac auta tylko i wyłacznie dla siebie, potem to nigdy sie nie zwróci przy sprzedazy.

Ja doiwnestowuje auta bardzo mocno, ale wiem ze robie to tylko dla siebie i jezdze nimi srednio po 6 lat. Przy sprzedazy zwrot z wielkich inwestycji jest bardzo maly.

 

Ja miałem swietna sztukę e46 i jeszcze ją doinwestowywałem mocno i jak przyszło do sprzedazy, to przy cenach 17-18 tys zł (a to bylo 3 lata temu) nie było wogole telefonów!!! Bo podobne ale trupy stały po 13-14 tys.

 

A jak znalazłem swoje wymarzone M5 i brakowało środków (bo zdrowe M5 kosztuje duuuzo wiecej niz srednia z allegro) i musialem te e46 sprzedac, to za niższą cene poszła w 1 dzien od wystawienia.

 

 

A wracajac do tematu wątku, to moim zdaniem, jedyne E39 w które warto mocno inwestowac i może sie to jakos choc minimalnie zwróci przy sprzedazy, to M5, albo 540i manual. Bo te auta kupuje zupełnie inna grupa ludzi niż przecietne e39.

 

Zawsze tak było, że największe wziecie na rynku mają zajezdzone trupy, byle w niskiej cenie.

Ostatnio szukalismy dla kolegi e39 diesel, w budzecie do 15 tys zł nie znalezlismy godnej sztuki do kupienia. W końcu wział 520i, ale za 1999 rok bez mega wyposazenia zaplacił 14 tys zł i auto nie jest idealne. A na forum wiele osob wrzuca takie do oceny za 7-10 tys zł i myslą ze igle kupią :)

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to jest obecnie z tymi 540i ? Na allegro bieda, od niemieckiego niestety mam zawroty głowy a bez znajomości nawet podstaw tego pięknego języka nie mam czego szukać na niemieckich portalach.

Da radę znaleźć coś co nie zjechało jeszcze całego świata i jest w miarę bogato wyposażone ? Nie chciałbym się przesiąść z dobitego E36 na dobite E39. Chciałbym mieć po prostu pewność, że pojeżdze sobie 2-3 lata w miarę niezawodnym samochodem przy zachowaniu podstawowych "zasad" jego użytkowania. Jazda to będą długie trasy, ( 400-700km dziennie nawet się obecnie zdarza - na ślunsk ).

 

Automata też nie mam zamiaru brać bo mam uraz po tds'ie :mad2: . Miesiąc temu tak wał stukał ze nawet do sklepu wolałem pieszo chodzić byle tego nie słuchać.

I cokolwiek sobie pomyślicie o tym e36 - dostałem dobite więc o nie zbytnio nie dbam - zresztą po zmianie wyląduje prosto na szrocie ( tam gdzie miejsce E36 ) :8)

 

Czyli generalnie - doposażone E39 V8 do długich i szybkich tras, wszelakie nawiązania do m-pakietu oczywiście jak najbardziej na miejscu. Gdzie czegoś takiego szukać i ile na to szykować ? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro musisz szukac w Polsce, to szukaj w Polsce, ale latwo nie bedzie. Szykuj moim zdaniem 30 tys zł, lub troszke wiecej na polifta. Z tym ze sztuk z manualem jest duzo mniej niz z automatem i sa jeszcze drozsze.

Chyba ze chcesz przedlifta, wiadomo bedzie tanszy, ale chyba jeszcze trudniej znalezc. Ja ponad rok szukalem w Polsce ladnego 540i manual. W miedzyczasie dozbieralem kasy i kupilem M5 :)

 

A jak sie pojawialy jakies dobre i pewne 540i, to potrafily sie sprzedac w 1-2 dni, nawet nie mialem czasu pojechac ich zobaczyc. Mimo cen ponad 30 a nawet byla za37 tys zł, sprzedawaly sie momentalnie. Na ten model jest wieeelki popyt. Na pewno musisz obserwowac tez fora BMW, z doswiadczenia wiem ze tam trafiaja sie najlepsze sztuki.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezły kabaret tu odchodzi chłopaki, chyba będę częściej zaglądał :mrgreen:

 

Jak to jest obecnie z tymi 540i ?

 

Zależy jakie masz wymagania.. W Polsce raczej odpuść sobie szukanie takiego auta. To jak szukanie igły w stogu siana. Budżet wg mnie powinieneś ustawić grubo powyżej 30 tys zł, a i tak o m-pak będzie ciężko, o manualu nie wspominając.

"Dobry Boże, co się dzieje z tym światem? Popatrz tu z nieba i przypierd.l granatem."


Alpina B10 V8 4,6

E61 Edition Sport - rodzinne kombi


E39 530i 2002r - moja pierwsza miłość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zależy jakie masz wymagania.. W Polsce raczej odpuść sobie szukanie takiego auta. To jak szukanie igły w stogu siana. Budżet wg mnie powinieneś ustawić grubo powyżej 30 tys zł, a i tak o m-pak będzie ciężko, o manualu nie wspominając.

 

Jak ma byc 540i M-pak + manual to na prawde warto dopłacic i kupić sobie oryginalne M5. Zupełnie inne auta, inna moc, inna trakcja. Ceny bardzo zadbanych 540i M pak + manual od dawna już nie spadają i nawet w Niemczech trudno o zadbana sztuke w takim zestawieniu.

 

540i to taki półśrodek jak dla mnie. Jak ktos duzo jezdzi w trasy, to 540i + gaz może byc dobrą alternatywą dla 530d.

 

Ale nie oszukujmy sie, dla wiekszosci zestawienie 540/manual/mpak to tylko tania alternatywa dla M5.

 

 

Najwazniejsze jest odpowiedziec sobie na pytanie - do czego nam potrzebne auto i ile możemy wydac....

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś może sobie p9zwolic na 1 auto i chce mieć mocne to warto 540i niż m5. O wiele tańsze w eksploatacji jest 540i i wersja bez wanosow jest pancerna.

E39 m5 nie miała problemy z panewkami? Jak tak to tym bardziej słabo się opłaca m-ka jako auto na codzień.

 

Co innego jeśli chce się mieć weekendowe auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zależy jakie masz wymagania.. W Polsce raczej odpuść sobie szukanie takiego auta. To jak szukanie igły w stogu siana. Budżet wg mnie powinieneś ustawić grubo powyżej 30 tys zł, a i tak o m-pak będzie ciężko, o manualu nie wspominając.

 

Jak ma byc 540i M-pak + manual to na prawde warto dopłacic i kupić sobie oryginalne M5. Zupełnie inne auta, inna moc, inna trakcja. Ceny bardzo zadbanych 540i M pak + manual od dawna już nie spadają i nawet w Niemczech trudno o zadbana sztuke w takim zestawieniu.

 

540i to taki półśrodek jak dla mnie. Jak ktos duzo jezdzi w trasy, to 540i + gaz może byc dobrą alternatywą dla 530d.

 

Ale nie oszukujmy sie, dla wiekszosci zestawienie 540/manual/mpak to tylko tania alternatywa dla M5.

 

 

Najwazniejsze jest odpowiedziec sobie na pytanie - do czego nam potrzebne auto i ile możemy wydac....

 

Takiego auta raczej szukać w swojej okolicy, bo jak jest w dobrej cenie, to znika w ciągu kilku dni. Ja sam miałem okazje kupić od znajomego 740i za 5000zł, 96 rok ale plastiki troche połamane. Kupił chłopak, wymienił lampy przód, pare pierdół, odmalował zderzak i pogonił za 15 tys..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Jakiś czas temu zacząłem rozglądać się za BMW. Moim pierwszym wyborem było E60. Po dłuższym zastanowieniu rozmyślam jednak kupno E39. Samochód tańszy w zakupie i może trochę tańszy w eksploatacji (jeśli się mylę to mnie poprawcie). I mam do Was takie pytanie. Ile mniej więcej trzeba zapłacić za fajne 530d z końcowych lat produkcji i z niezłym wyposażeniem? Przeglądałem oferty i mniej więcej się orientuję ale Wy pewnie jako posiadacze i miłośnicy tych aut lepiej znacie się na temacie niż ja po paru godzinach przed monitorem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dość sporo ale to tylko moje zdanie. Nie szukam czegoś w stanie kolekcjonerskim, koniecznie z mpakiem itp rzeczami ale chciałbym kupić samochód, który nie pochłonie masy pieniędzy a po jakimś czasie (pewnie ze 2-3lata) sprzedam go jeszcze za jakieś rozsądne pieniądze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie mieć 530D które nie ma już ok 500tys i więcej ( co nie jest szrotem a normalnym przebiegiem tego auta) i do tego chcesz m pakiet co się ceni i dość dobre wyposażenie czyli pewnie kierownica multi tempomat duży ekran jakieś skóry sportowe to z 20tys na pewno nie zejdziesz na 100%. Nie ma takiej opcji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M-Pakiet nie jest czym co mieć muszę. Tempomat, kierownica ze sterowaniem, podgrzewane siedzenia i skóra to coś co chciałbym mieć w aucie. Duża felga też nie jest przeze mnie preferowana. Myślę, że max 17 a chętnie też standardowa 16. Co do ceny to miałem nadzieję kupić coś za około 20tys. Sprawa nie jest pilna bo na razie to dopiero myślę nad zmianą auta a jeśli przejdę już do czynów to pewnie w okolicach połowy przyszłego roku. To nie trzeba jakoś szczególnie bać się wysokich przebiegów. Zdaję sobie sprawę, że mały przebieg to raczej rarytas ale jeśli warto kupować auto z większym przebiegiem to też nie widzę problemu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M-Pakiet nie jest czym co mieć muszę. Tempomat, kierownica ze sterowaniem, podgrzewane siedzenia i skóra to coś co chciałbym mieć w aucie. .

 

nie wiem czy masz dziwne czy głupie podejście. Bo ja wolę coś co mi się przyda. Kierownica ze sterowaniem na pewno, podgrzewane siedzenia- mus. Nie widzę takiej opcji by tego nie było, skóra rzecz gustu. Gdybym miał garaż to bym wolał skórę chociaż w pracy i tak auto było by pod chmurką.

 

A co mi z m pakietu? Ludzie to widzą? Gdzie ja coś z tego mam? Wybierając komfort a m pakiet wybiore to pierwsze. 95%czasu siedzę w aucie a nie je oglądam od zewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba iść spać... Jeśli chcesz w miarę przyzwoitym wyposażeniem to może uda Ci się dorwać coś w okolicy 18tys. Kolega rok temu coś koło tego sprzedawał ładna e39 teraz 3.0d. 2002r chyba. Ale licz się w okolicach 20tys. Niestety ale tak, się cenią. Ile planowałes wydać na nią patrząc na aukcje?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.