Skocz do zawartości

PLANUJĘ KUPNO E39 PROSZĘ O OPINIE i POMOC W WYBORZE


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam wszystkich. Dzisiaj rano wyjechałem w W-wy kupić następujący samochód

http://allegro.pl/bmw-530i-lpg-brc-full-opcja-igielka-niemcy-i5803527270.html

 

Zdecydowałem się na 530 bo ma dość mocny silnik a egzeplarz na aukcji bardzo fajnie sie prezentuje i ma dość dobre wyposażenie i gaziutek. Rozmawiałem z handlarzem i twierdził przez telefon ze min 15k bo on ja za tyle kupił i ze niżej mu sie nie opłaca. Dogadaliśmy sie, że w sobote rano startuje i bede u niego o 10-11. nie chciałem rano go budzić wiec wysłałem sms z zapytanem o adres. Po przejechaniu 85km zacząłem dzwonić do delikwenta. Kontaktu brak do tej pory.

 

Auto ładne ale z samego kontaktu typek coś kreci. Jak pytałem czy wszystko działa to twierdził, że jest idealnie i każdy guziczek działa jak należy. Gdy na końcu spytałem o elektryczną klapę to powiedział, że jest problem bo jak ja brał to działała, a teraz nie działa i to może być bezpiecznik.

 

Zatem proszę was o pomoc w poszukiwaniu alternatywy. Szukam 530 (lub 525) kombi, z lat 2000-2002, manual(lub auto) z LPG dobrze wyposażonej i w ładnym stanie. Jeżeli znacie kogoś kto posiada takie auto na sprzedaż proszę o kontakt. Generalnie przegladam forum ale mojej docelowej konfiguracji raczej niema.

Opublikowano
Ogromna prośba o ocenę auta...co sądzicie tak na odległość?

Handlarz daje sobie rękę obciąć za stan i przebieg auta :lol:

 

Mam już pewne przemyślenia i informacje, ale nie chcę sugerować.

 

http://allegro.pl/bmw-525i-m-pakiet-jak-nowa-i5763798939.html

 

- Fotele standardowe na pewno nie od M-pakietu

- Kierownica w tym roczniku chyba powinna być inna ? (serducho).

 

A jakby co, to będę miał czerwoną 525i w oryginalnym M-paku z 2001r. Info na priv.

Opublikowano

Kilka pytań:

 

1. Czy w modelach E39 Touring od roku 1998 do mniej więcej 2001 chromowane wstawki na karoserii to był jakiś dodatek za dopłatą? Bo widzę że są bez chromów i z nimi.

2. Czy jeżeli furka ma odpinany hak to można tę dziurę jakoś "zalepić" czymś oryginalnym?

www.bmwe34touring.wordpress.com
Opublikowano

Tak tak, wlasnie o to mi chodzi.

 

A co z tym hakiem? Bo mozna go odczepic, ale taka dziura pozostaje?

www.bmwe34touring.wordpress.com
Opublikowano
Chromowane wstawki, masz na myśli chrom na listwach bocznych i zderzaka? To był element wersji Edition Exclusive.

Edition Exclusive był dopiero w poliftach,a chromy były w standardzie w przedliftach (można było mieć jeszcze ShadowLine). EE w poliftach różni się tym,że pasek chromowany ma na dole listew,a chrompakiet w przedliftach-u góry listew.

Pbskarpy-jeżeli hak był fabryczny,to powinna być oryginalna zaślepka na tą dziurę.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano
Chromy były w standardzie, ale dookoła szyb, a nie na listwach bocznych i zderzakach. A koledze chodzi z tego co rozumiem o to drugie.
Opublikowano

Chodzi o to, że są furki (np. 99 rok) takie:

http://img39.otomoto.pl/images_otomotopl/826247045_2_1080x720_e39-520i-150km-ben-gaz-okazja-bardzo-ladna-prywatnie-dodaj-zdjecia_rev004.jpg

 

I takie

 

http://img39.otomoto.pl/images_otomotopl/825414517_7_1080x720_520istanperfekcyjny-kolekcjonerski-serwis-do-konca1-wlz-niemiec-.jpg

 

Mam tez kolejne pytania i wydaje mi się, że w najbliższym czasie będzie ich naprawdę dużo ponieważ sprzedałem wczoraj Mondziaka Mk3 i chcę E39 w kombiaku. Kiedyś tu na forum dopytywałem, ale miałem inny wóz wiec teraz wszystko jest już na powaznie. Mam nadzieję, że nie będziecie sie wkurzać na ilość pytań :)

 

Mam na oku jedną 39kę ale spzedawca mówi, że refelktory parują od środka wiec pewnie jest gdzieś nieszczelność. Czy kwestia może dotyczyć tylko i wyłącznie reflektorów czy na siłę można doszukiwać się przyczyn gdzieś głębiej.

 

 

A tak dodam w nawiasie , że na E39kę chcę wydać max 9500 zł. Najlepiej silnik 2.0. :) Chciałbym naeet "golasa" z 2001 roku, ale nie wiem czy mam szansę. Na otomoto jest z Poznania jedna granatowa, ale coś mi się wydaje że cena niska.

www.bmwe34touring.wordpress.com
Opublikowano
refelktory parują od środka wiec pewnie jest gdzieś nieszczelność. Czy kwestia może dotyczyć tylko i wyłącznie reflektorów czy na siłę można doszukiwać się przyczyn gdzieś głębiej.

 

Parowanie reflektorów to chyba najczęstsza usterka w BMW. Sprawdź czy poziomowanie świateł działa poprawnie.

 

na E39kę chcę wydać max 9500 zł.

 

Budżet masz trochę skromny. Ja prawie kupiłem sedana 525 z '98 za 12 tys bez LPG, ale pytałem w Auto Bawarii, a tam jest drogo.

:)
Opublikowano (edytowane)

Dzięki Jaro, ale w większości wypadków będzie spory problem, bo jestem z Gdańska a większość interesujących mnie 39tek jest albo w Poznaniu, albo na dole Polski ;) Muszę niestety o większośc spraw wypytwać Was, bo nie mogę do każego samochodu jechać i sprawdzać. Rozumiesz ? :)

 

 

Nie zrozum mnie źle, ale to nie będzie moje pierwsze auto i o tym, że zawsze budżet jest za mały to mówi każdy. Z własnego doświadczenia wiem że auto, które nie jest w górnych poziomach cenowych też może być OK. Wiem, bo takie kupowałem. Kupowałem auta od handlarzy z komisu, prywatnie itd i (odpukać), takie które plasowały się w połowie cen za dany model i nigdy problemów nie miałem. Dlatego nie chcę wchodzić w dyskusje o przebiegach o niskim budzecie, o furach z komisu itp itd. Swój wybór chciałbym oprzeć na Waszej pomocy odnośnie tego co widać na pierwszy rzut oka na fotach, na tym co mogę sprawdzić osobiście i na tym co mi powiedzą u mechanika ew. na stacji diagnostycznej. Dzięki Wam chciałbym bliżej poznać ten model.

Edytowane przez pbskarpy
www.bmwe34touring.wordpress.com
Opublikowano

No więc tak jak pisaliśmy. Chromowane listwy dookoła okien były w standardzie. Czarne to tzw. shadow line, wymagało dopłaty i wśród większości fanów BMW cieszy się wielkim uznaniem ;) Natomiast listwy na drzwiach i zderzakach przed liftem w standardzie były czarne, po lifcie w standardzie były w kolorze nadwozia. Chromowane paski na nich to już element dopłaty (chrompakiet - tu nie jestem pewny nazwy, Edition Exclusive po lifcie). Były też czarne po lifcie w samochodach z M pakietem. Mam nadzieję, że nic nie pomieszałem ;)

 

Parowanie reflektorów - bez powodu raczej się nie dzieje. Mogły być rozbierane, rozklejane w celu wymiany regulatorów (standard, każdego czeka) lub po prostu do renowacji odbłyśników czy samego klosza. Mogły też na skutek uszkodzenia przy uderzeniu, ale nie doszukiwałbym się tu jakichś wielkich tajemnic. Po porządnym dzwonie lampy pewnie by były zupełnie do wymiany.

 

9500 zł na polifta to moim zdaniem mission impossible. Nie ma raczej zadbanych sztuk w takiej cenie. Lepiej popatrz na porządne przedliftowe egzemplarze, albo dozbieraj trochę.

Opublikowano
No więc tak jak pisaliśmy. Chromowane listwy dookoła okien były w standardzie. Czarne to tzw. shadow line, wymagało dopłaty i wśród większości fanów BMW cieszy się wielkim uznaniem ;) Natomiast listwy na drzwiach i zderzakach przed liftem w standardzie były czarne, po lifcie w standardzie były w kolorze nadwozia. Chromowane paski na nich to już element dopłaty (chrompakiet - tu nie jestem pewny nazwy, Edition Exclusive po lifcie). Były też czarne po lifcie w samochodach z M pakietem. Mam nadzieję, że nic nie pomieszałem ;)

 

Parowanie reflektorów - bez powodu raczej się nie dzieje. Mogły być rozbierane, rozklejane w celu wymiany regulatorów (standard, każdego czeka) lub po prostu do renowacji odbłyśników czy samego klosza. Mogły też na skutek uszkodzenia przy uderzeniu, ale nie doszukiwałbym się tu jakichś wielkich tajemnic. Po porządnym dzwonie lampy pewnie by były zupełnie do wymiany.

 

9500 zł na polifta to moim zdaniem mission impossible. Nie ma raczej zadbanych sztuk w takiej cenie. Lepiej popatrz na porządne przedliftowe egzemplarze, albo dozbieraj trochę.

 

 

Dziękówka! Czyli mogę rozumieć, że drugie pokazane przez mni zdjęcie pokazuje furkę z jakimś tam pakietem szadoł lajn ? ;)

 

Jesli chodzi o budżet to jest taki jaki jest i nie ulegnie zmianie. Piszę tylko o tym, że chciałbym mieć polifta, ale sam po cenach widzę, że może być ciężko. :) Naczytałem się już że polifty nie miały innego kształtu karoserii, że ewentualne zmiany w reflektorach, nerkach itp mogę dokonac sam :) Dlatego wizualnie mógłbym trochę poszleć. Ale nigdzie nie znalazłem informacji o tym czy karoseria polifta była lepiej chroniona przed rdzą? Mogło tak być?

www.bmwe34touring.wordpress.com
Opublikowano

Tak, ten drugi to shadow line. Czarne listwy dookoła szyb.

 

Zabezpieczenie antykorozyjne - dokładnie nie wiem, są takie opinie, że polift jest lepszy, ale osobiście nie potwierdziłem. E39 jeśli nie było nieudolnie naprawiane, raczej nie ma prawa rdzewieć jakoś szczególnie, chociaż trzeba pamiętać, że to już wiekowe pojazdy. Słabym punktem jest klapa bagażnika, zarówno w sedanie, jak i kombi, tam bardzo często pojawia się rdza. Poza tym nie ma większych problemów.

 

Lifting można przeprowadzić we własnym zakresie, jest to bardzo proste, chociaż dość kosztowne. Przednie lampy w dobrym stanie to spory wydatek, tylne też swoje kosztują. Poza tym zostają zderzaki, listwy w kolorze nadwozia i nerki, to z grubsza wszystko.

 

Co do tych cen, to każdy ma swoje podejście. Ja też nie uważam, że można czasem taniej kupić przyzwoitą sztukę, parę takich widziałem. Ale szukałbym na pewno tych droższych i lepiej wyposażonych. Osobiście nie widzę żadnego sensu w posiadaniu golasa, zbyt sobie cenię własną wygodę ;) A E39 to ciekawy model o tyle, że pochodzi z czasów, kiedy wciąż liczyła się jakość, ale już może posiadać zdecydowaną większość całkiem współczesnych udogodnień i bajerów. Właśnie dlatego jest wciąż atrakcyjny.

Opublikowano

No własnie tu jest dylemat: drozsze/lepiej wyposazone, a ryzyko podobnych wad identyczne. Moge poymyslec o Autku za 7000 i 2500 w niego włożyć. Moge kupić autko za 9500 i lipa. Nawet płynów nie wymienię odrazu. Mozemy sobie tak dywagowac itp itd. Nie zrozum mnie źle. Ja nie neguje Twoich upodobań:)

 

Nie będę ukrywał że budy E34 i E39 zawsze mi się podobały. E60 tak, że ale teraz to zupełnie nierealne.

 

Wracając do tematu... Zajmijmy się Vanosem.

 

Przed 99r był jeden vanos. Z tego co czytałem dzieki podwójnemu vanosowi Beta mniej pali tak? Jak to wygląda w rzczywistości? Porownaie Touringa z 97 a z 2000?

www.bmwe34touring.wordpress.com
Opublikowano (edytowane)

Wyliczanie co do setki przy zakupie nie jest mądre i mając już niski budżet 9tys nie mieć nic na wymianę płynów i innych rzeczy... Nie kupował bym na Twoim miejscu e39

Spalanie jest trochę niższe ale nie licz na wartości 8 czy 9 l. Te auta z 10l praktycznie nie schodzą

Edytowane przez danielxc717
Opublikowano

Nie obraz sie ale zajmij sie rzeczami waznymi a nie czy przez podwojny vanos mniej pali niech pali nawet litr mniej co jest nie realne to co to za roznica. Ale pewnie jest roznica w cenie naprawy jednego i podwojnego vanosa^_^

 

Najwazniejsze w jakim stanie jest silnik ( skrzynia jesli to automat) i zawieszenie bo naprawy beda drogie jesli chcesz dac porzadne czesci a jesli chcesz kupowac amorki co pol roku za 200zl sztuka to twoja sprawa. Tarcze klocki tez polecam dobrych firm bo latwo je pokrzywic a wierz mi ze wiem co mowie bo mam e39 od 4 lat najpierw mialem 530d 99 rok a teraz mamy w domu 03 rok 530D

Opublikowano (edytowane)
Wyliczanie co do setki przy zakupie nie jest mądre i mając już niski budżet 9tys nie mieć nic na wymianę płynów i innych rzeczy... Nie kupował bym na Twoim miejscu e39

Spalanie jest trochę niższe ale nie licz na wartości 8 czy 9 l. Te auta z 10l praktycznie nie schodzą

 

 

A czy Ty czytasz ze zrozumieniem...? napisałem, że wole kupic budę za 7 i wydac resztę na zalanie płynów. Policz do 10 zanim nacisniesz "zatwierdź" ;)

 

 

oraz...

 

Na tym forum jest temat, w którym właściciele wypisują ile litrów im spali. Jak doczytałem 7 litrów na trasie jest osiagalne w silniku 2.0.

Edytowane przez pbskarpy
www.bmwe34touring.wordpress.com
Opublikowano
Nie obraz sie ale zajmij sie rzeczami waznymi a nie czy przez podwojny vanos mniej pali niech pali nawet litr mniej co jest nie realne to co to za roznica. Ale pewnie jest roznica w cenie naprawy jednego i podwojnego vanosa^_^

 

Najwazniejsze w jakim stanie jest silnik ( skrzynia jesli to automat) i zawieszenie bo naprawy beda drogie jesli chcesz dac porzadne czesci a jesli chcesz kupowac amorki co pol roku za 200zl sztuka to twoja sprawa. Tarcze klocki tez polecam dobrych firm bo latwo je pokrzywic a wierz mi ze wiem co mowie bo mam e39 od 4 lat najpierw mialem 530d 99 rok a teraz mamy w domu 03 rok 530D

 

 

Dzięki za info, ale skąd jako osoba, która nie jest posiadaczem E39 mam wiedzieć, że to nie jest wazne? Prawie każdy kto ma fure z 99 roku chwali sie podwójnym Vanosem. Nie dziw się więc, że o to pytam. Podkreslam - wciaż poznaję te furki.

 

Doszukałem się informacji, że Vanosy mogą cieknąć, tak? Czy da radę to zobaczyć na kanale?

www.bmwe34touring.wordpress.com
Opublikowano

Nie znam sie na vanosach ale slyszalem ze zjebany vanos wydaje charakterystyczne dzwieki. Moge sie mylic.

 

No 2.0 moze w trasie pali 7 jak glaskasz pedal ale w miescie 12 napewno zje

Opublikowano
Ale to nie jest problem dla mnie. Chce kupic e39 dla ladnej moim zdanuem budy. Nie kupuje fury uzywanej pierwszy raz wiec wiem z czym to sie je.
www.bmwe34touring.wordpress.com
Opublikowano
Ale nigdzie nie znalazłem informacji o tym czy karoseria polifta była lepiej chroniona przed rdzą? Mogło tak być?

 

Polift ma karoserię gorszą pod względem rdzy od przedlifta. To akurat jest pewne.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

 

Przed 99r był jeden vanos. Z tego co czytałem dzieki podwójnemu vanosowi Beta mniej pali tak? Jak to wygląda w rzczywistości? Porownaie Touringa z 97 a z 2000?

 

Spalanie jest w zasadzie niemal identyczne, róznice jesli są to rzędu 0,3 l na 100 km. Dzięki podwójnemu vanosowi silnik ma więcej mocy/momentu w nizszych partiach obrotów. Czyli jest elastyczniejszy.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Ale to nie jest problem dla mnie. Chce kupic e39 dla ladnej moim zdanuem budy. Nie kupuje fury uzywanej pierwszy raz wiec wiem z czym to sie je.

Jeśli nie jest dla ciebie (podam swój przyklad) jest wszystko ok a teraz trochę robiłem przy zawieszeniu tył. Same tuleje. Wydałem coś koło 1.5 tys i przy robieniu geometrii okazało się ze skrzynią zaczęła cieknac i trzeba wydać kolejne 1000zl.

 

A orki do zwykłego zawiasu ze sprężyna i tez ponad 1000zl. Kpl tarcz i klocków również.

 

Takie są koszta żebyś się nie zdziwił. Najgorzej jak ktoś nie wie ile kosztują części. Jak cie to nie przeraża to bierz śmiało.

 

Tylko jak piszesz ze jak kupisz auto za 9tys to nie będziesz miał na wymianę płynów to jest dziwne. 9 tys to nie jest dużo na kupno i prócz płynów po kupnie auta będziesz miał coś do roboty. A za 7.5 tys nie kupisz e39. Chyba ze tds

Opublikowano

Dzieki za info.

 

Nie chodzi o to, że jestem biedakiem który chce kupić samochód i nigdy nic w niego nie wkładac. :) Gdybym szukał fury za 20 tys, to tez ktos by się znalazł mówiąc "człoweku dołóż 5 tys a będziesz pewniejszy". Zawsze tak można gadać.

 

Napisałem, że dla mnie spalanie nie jest problemem. Akceptuję je takie jakie jest, stac mnie. Ale wiem, że w używkach trzeba będzie cos robić. Chociaż i to nie jest pewnik, bo moje dwa poprzednie auta (pierwsze 2 lata posiadania z roku 99; drugie rok posiadania z 2003) były w świetnym stanie i oprócz płynów, filtrów nie robiłem przy nich nic. Moje przebiegi roczne to około 7,5 tys, nawet mniej. Nie potrzebuję samochodu do pracy czy w długie trasy. Jaram się sylwetką BMW E39 i chcę się nim cieszyć jeżdząc nim od czasu do czasu, wkładając w niego to co będzie potrzebne.

 

Ku...a. Dlaczego na każdym forum jest tylu "pomagierów", którzy odradzają samochody?!?? Nie zrozum mnie źle, ale nie jest tu z przypadku i nie poszukuje tak naprawdę matiza. :)

www.bmwe34touring.wordpress.com

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.