Skocz do zawartości

PLANUJĘ KUPNO E39 PROSZĘ O OPINIE i POMOC W WYBORZE


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
irytuja mnie sztucznie zawyzone ceny pb+lpg aut

Sztucznie zawyżone bo?

Bo można też kupić za 10 tyś?

Przykro mi, ale zdrowe e39, tym bardziej z porządnym gazem nie kosztuje mało, tym bardziej ładny i dobrze wyposażony polift.

czy znajde zadbanego 530d do 15tys?

Wykonalne, choć trudne.

Diesle mają ogromne przebiegi, co by nie było, zawsze trzeba będzie dołożyć kasy na start.

Opublikowano
Chodzi mi o to ze te ceny w wiekszosci sa z palca wyssane doliczaja sobie 2-3 tys za instalacje i to nie wazne czy 5 letnia czy roczna. Za 15 tys sa egzemplarze 98 rocznik a diesle wiadomo przebieg wiekszy ale juz nawet 02 rocznik.oczywiscie zdaje sobie sprawe ale zebym nie wkladal co miesiac 1tys zl jak kupie takiego za 15:-) a realnie w miescie 530d ile spali patrz warszawa automat?ja mam lekka noge nie cisne :-)i czy to prawda ze lepiej tego 530d po lifcie niz wersje 184km?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dziwne, ja jak szukałem takiej zależności nie zauważyłem, a wręcz przeciwną, z LPG zazwyczaj tańsze były.

Moim zdaniem powinny być droższe, ale pod warunkiem, że instalacje jest dobra, w końcu jak ktoś wrzuci dobre audio, czy jakięs fajne duże felgi z nowymi oponami, to też sobie więcej policzy.

 

Po pierwsze to zwracaj uwagę na stan samochodu, najlepiej na żywo, bo to co na zdjęciach i w opisie często nie ma dużo wspólnego z rzeczywistym stanem. Bezwypadkowe i dobrze utrzymane zazwyczaj dużo wyżej stoją niż zajechane, powypadki, czy robione na chińskich zamiennikach. Chociaż reguły też nie ma, jak to na polskim rynku, często sentyment właściciela, czy cwaniactwo handlarza to +3tysiaki do ceny ;)

 

Ale też jak się znasz to ponegocjujesz.

 

A do Wawy dizela Ci nie polecam. Brachol miał Vectre 1.9 150KM, w trasie 5-6 wciągała, a po Wawie jak w korkach postał to do 12 dobijało. W mieście się nie opłaca.

Opublikowano
no jakos tak trafiam z tymi lpg na aukcjach no i jest ich malo. a nie chce kupowac za 15k auta i wkladac min 3.5 tys w lpg. ja jezdze duzo w trasy bo tego wymaga moja praca a tez lubie na ryby jezdzic czesto:) wiem ze malo 530d pali w trasie a w Takiej warszawie jak juz utkne to z 10-11 l spali??:) przypominam ze jezdze spokojnie:)i tylko automat...na olx jest sporo ladnych za ok 15tys. pytanie w jakim stanie jest silnik. Czy ASO sprawdzi mi przed zakupem auto pod takim katem jak sprawnosc silnika itp? jak turbo dziala czy nie bierze oleju .
Opublikowano
W aso sprawdza ewentualne błefy czy tez wycieki z turbo.Auto aby sprawdzic trzeba przejechac sie fizycznie i oberwowac co mierzy turbo,przeplywka,progówka.Dobrze zrobić test przelewowy wtrysków czy tez podejrzeć w inpie.Disel ma wiecej bolaczek z racji na budwe i powtarzam to juz ktorys raz jezeli ktos ma doinwestowane i zdorwe e39 to rzadko pojawia sie na aukcjach.Takie auta maja cene ,ale wiekszosc oób tego nierozumie,no bo przeciez auto ma 15 lat.Co do eksploatacji kolega wyzej dobrze napisal.Na allegro zestaw wachaczy na przod plus amortyzatory mozna kupic za 600 chinskie,gdzie przy amorach sachs i zawiasie lemfordera wydasz okolo 2 tys,to samo tyczy sie hamulcow i wiekszosci podsespołow.Jedno jest pewne i wiekszość to potwierdz e39 to nie golf 3 ona nie lubi zamienników i szybko to sie msci na portfelu
Opublikowano
A zrobia mi w aso test przelewowy? Bo ja najchetniej oddalbym do aso egzemplarz ktory zaslugvje na to zeby od a do z przeswietlili,pod kompa itp zeby mi na kartce podali co zrobic i za ile:-) jak znajde 528i z lpg za 15tys ladnego to wezmeale jak nie bd a nawinie sie 530d to wezme tey:-) a powiedzcie mi czemu te 528i z lpg chodza po 15tys a roczniki max 99 a ta sama cena 530d sa juz wiadomo 01 w zwyz? I wcale zajechane sie nie wydaja.
Opublikowano
Bo spora czesc tych diesli ma juz jakis problem spadek mocy kopci czy wycieki bo poprzedni wlasciciele zamiast robic cos odrazu olewali sprawe a w tym aucie odkladanie usterek na pozniej odbija sie mocno po kieszeni
Opublikowano
Bo motor 2.8 to chyba najlepszy silnik w stosunku moc/spalanie i kazdy go sobie ceni.A 3.0d to najlepsza jednostka diesla w 5er z tym ze wiekszosc ma spory przebieg i tylko na pierwszy rzut oka wydaje sie zadbana.
Opublikowano
A zrobia mi w aso test przelewowy? Bo ja najchetniej oddalbym do aso egzemplarz ktory zaslugvje na to zeby od a do z przeswietlili,pod kompa itp zeby mi na kartce podali co zrobic i za ile:-) jak znajde 528i z lpg za 15tys ladnego to wezmeale jak nie bd a nawinie sie 530d to wezme tey:-) a powiedzcie mi czemu te 528i z lpg chodza po 15tys a roczniki max 99 a ta sama cena 530d sa juz wiadomo 01 w zwyz? I wcale zajechane sie nie wydaja.

 

Dlatego, że benzyna o której piszesz ma srednio 250-300 tys km, a diesel za 15 tys zł ma realnie 400 tys km i wiecej. No i w dieslu jest duzo wiecej drogich podzespołów do wymiany na już oraz takich które mogą sie zaraz zepsuc.

Za 15 tys zł moim zdaniem nie znajdziesz zdrowego 530d polifta. Zdrowy to dla mnie w pełni sprawny, nie bity mocno i z sensownym udokumentowanym przebiegiem.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

Z moich doświadczeń, łatwiej znaleźć zadbane 525d. Ale to też nie jest żadna reguła.

Znajomy kupił półrora roku temu naprawdę śliczne 525d z 2002 roku, dość biednie wyposażone, ale w znakomitym stanie. Więc da się, ale jest to naprawdę trudne i zależy od szczęścia. Musisz pojeździć, pooglądać.

Opublikowano
Ja swoja 3.0i bede sprzedawał na wiosne.Pewnie bedzie miala kolo 180 tys oryginalnego przelotu i nigdy nie byla malowana,miejemy nadzieje ze w zime nic mi sie nei wydarzy;)
Opublikowano
Podziel się informacjami, bo kolega się mocno napala na ten egzemplarz, ale chyba nic niepokojącego nie odkrył po rozmowach ze sprzedawcą itd. ;)
Opublikowano

"Kubeł zimnej wody na głowę" dla tego kto jedzie po to auto i po każde inne :) Jak się człowiek napali na auto to kupi nawet rozbite :)

 

Do rzeczy: Sprzedawca jest handlarzem. Odbiera telefon i pyta o które BMW chodzi bo ma ich dużo :mad2:

Z tego co powiedział przez tel: była malowana tylna klapa, pas tylny oraz błotnik tylny (nie wiem czy prawy czy lewy). Powód malowania to rdza :shock: Ok... Klapa to rozumiem, wszyscy wiemy jak jest, ale reszta? :shock: Cóż no trzeba temat zobaczyć na miejscu. Fotel kierowcy był poprawiany przez tapicera bo...posiadał przecięcie od noża - tak mówi handlarz :) Widać gołym okiem, że fotel był grzebany. Kolejna sprawa...co się stało z uszczelką na słupku od strony kierowcy. Jamnik wygryzł? :lol: Kolejna sprawa auto ma 6 a nie 8 poduszek :liar: Niby szczegół, ale ktoś może się napalić na te dwie poduchy z tyłu. Nie każda E39 je ma. Pytanie co z przebiegiem? Nie chce być z góry nastawiony, że coś jest nie tak ale nie wierze w takie przebiegi po latach. Kiedy w Polsce skończy się absurd aut mających 187 tyś km przebiegu :) Tyle to ma dwuletnie F10 u Niemca :)

Ogólnie auto ładne, ktoś kiedyś z salonu wyjechał piękną e39. Jak była nowa...szok... :clap:

Cena dobra pod warunkiem, że auto jest takie jak napisano w ogłoszeniu. Gdyby było jak nowe to jechać i się nawet nie targować! Tylko czy jest takie...czy takie auta w ogóle istnieją? :think:

Moim zdaniem istnieją tylko za inną kasę... zobaczcie to...

 

http://allegro.pl/bmw-e39-530i-r6-oryginalny-m-pakiet-manual-lifting-i5650580676.html

 

Wszystko w temacie :clap:

Opublikowano

Eee tam, myślałem że coś naprawdę ciekawego o nim wiesz ;)

 

Rozmawiamy nie o przypadkowym gościu, który się napalił, tylko znawcy marki BMW, który samochodu szuka już ze dwa lata i żaden jeszcze nie był wystarczająco dobry, łącznie z kilkoma oglądanymi sztukami w Niemczech. O napaleniu się i kupowaniu złomu nie ma mowy.

 

Wady, które wymieniłeś znam. Dla mnie żadna z nich nie jest przesądzająca o tym, żeby takiego samochodu nie kupić. Malowanie trzeba by było sprawdzić, jeśli nie ma szpachli i śladów poważniejszego wypadku, a całość jest zrobiona profesjonalnie, to dla mnie nie dyskwalifikuje auta. Mówimy o pojeździe czternastoletnim... Rdzy owszem, nie powinno być, ale jakieś drobne przygody blacharskie można przełknąć. Chociaż zależy, kto czego szuka. Ten kolega akurat raczej takiego nie kupi ;)

 

Fotel? Jeśli właściciel jeździł na krótkich odcinkach, często wsiadał i wysiadał, to nie ma takiej siły, żeby nie wytarł skóry przynajmniej trochę. Wszystkie te idealne fotele skórzane po kilkunastu latach raczej już przeszły jakąś renowację. To samo dotyczy uszczelki - po prostu od wsiadania. Chociaż na miejscu handlarza bym ją wymienił, bo razi w oczy mocno.

 

Generalnie, jeśli samochód ma tylko takie wady, to serio... chciałbym, żeby wszystkie takie były ;)

Opublikowano
Akurat jesli to są tylko takie wady, to rzeczywiscie zaden problem jak na stare e39. Z błotnikiem tylnym też bym nie siał paniki - lubią rdzewieć w e39 nawet nie uszkodzonych. Więc jak nie ma grubo szpachli, to chyba na plus ze porobiony, o ile pomalowany ładnie.
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

Witam,

w sobotę jadę oglądać e39 523 z automatem. Nigdy nie miałem do czynienia z automatyczną skrzynią biegów w BMW. Na co zwrócić uwagę podczas jazdy testowej? Jakie są objawy zużycia?

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
Przejdź przez wszystkie biegi na zimnym i ciepłym, automat nie może szarpać, przeciągać przy zmianie biegu, prawidłowo działający automat nie powinien emitować głośnego dźwięku przy zmianie zakresu np. z P na R itd. Jeśli przy zmianie zakresów będziesz słyszał takie głuche "dum" to oznacza, że najprawdopodobniej padnie na Ciebie z regeneracją skrzyni. Aczkolwiek automaty w benzynowych E39 produkował ZF i były bardzo trwałe, w odróżnieniu od tych, które wkładali do diesli marki GM.

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Co do drgania kierownicy również wymieniałem dolne wahacze i pomogło ;) mam 3.0d z 2002 roku i spalanie hmm bywa rożne, aczkolwiek mam idealne porównanie automatu i manuala. Auto fabrycznie wyszło w wersji z autoamtem paliło wtedy w granica; miasto 9/11 litrów ;trasa przy prędkościach powyżej 150kmh w granicach 7,5 litra. Nastał kres skrzyni automatycznej przy przebiegu 224tys km ( nie cofany, serwis aso do 2012 roku ) (hydrokinetyk + tarczki 4,5 biegu) po tym incydencie doszedłem do wniosku nie będę naprawiał automatu tylko zeswapuje na manuala, i to była najlepsza decyzja. Spalanie teraz w mieście max 9 litrów ( na 245/45/r18), średnio 7,6 a najważniejsze w tym wszystkim ze dynamika wzrosła. Jeżeli koniecznie chcesz diesla to najlepiej zabierz kogoś ogarniętego z komputerem ( warto sprawdzić ciśnienie na pompie, korekty wtrysków itp itd ) będziesz miał wtedy wgląd na kondycje jednostki... zwróć uwagę również na koło pasowe które na zimny silniku potrafi mruczeć i wprowadzać cala budę w wibracje... Słabą stroną e39 są również uszczelki drzwi,elektryka tylnej klapy w wersji touring, jeżeli posiada nivo to warto sprawdzić stan miechów ( powierzchniowe pęknięcia, trzymanie ciśnienia w układzie), jeżeli xenon to sprawdź również regulatory... Nie przychodzi mi nic innego do głowy teraz, resztę obadaj jak w każdym innym aucie. BTW utrzymanie e39 w dobrym stanie kosztuje sporo jak już ktoś wspominał.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.