Skocz do zawartości

PLANUJĘ KUPNO E39 PROSZĘ O OPINIE i POMOC W WYBORZE


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli jak mam do wydania 500k na furę do jeżdzenia po mieście to mam kupić Matiza, a nie 7-kę lub Merca GL?

Rozsądniej byłoby kupić mieszkanie za 450 i furę za 50 - mieszkania z czasem nie tracą tyle co samochody :mrgreen:

 

Może zacznij od napisania, czego oczekujesz i jakie masz zamiary.

 

Jak chcesz kupić coś co za 10 będzie rarytasem z rozsądnym przebiegiem i będziesz przy tym dłubał do perfekcji, a służyć Ci będzie tylko na niedzielne przejażdzki to może M5. A jak coś co będzie stało pod blokiem, aż się rozpadnie i wtedy zmienisz na kolejne to w sumie kupuj cokolwiek byle tanio ;)

Opublikowano
Witam. Przymierzam się do zakupu e39. Wcześniej nigdy nie miałem do czynienia z BMW. Szukam czegoś w sedanie PB+LPG, silnik najlepiej 2.8, mój budżet ~14 tyś. Mogę znaleźć coś sensownego w tej kwocie? I czy automat będzie dobrym wyborem? Na co zwracać uwagę?
Opublikowano
Podłączam się pod pytanie. Jak z automatami w e39? Do tej pory jeździłem hondowskim automatem bez najmniejszych problemów. Oczywiście wymieniłem cały olej w skrzyni.
www.bmwe34touring.wordpress.com
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Miałem manual w poprzedniej, w obecnej automat jest.

 

Jak dla mnie to bajka, kolejne już tylko w automacie będzie. W trasie w sumie bez znaczenia (poza tym, że teraz mam dłuższe przełożenia i w maulau przy 4tys obr miałem 140, teraz jest 185 :) ale to też wina większego silnika pewnie), a w mieście komfort nieporównywalnie lepszy. Co do awaryjności, póki co znam tylko z opowieści.

Opublikowano

Wiadomo ze jak automat pójdzie to koszta sięgają nawet i ~6tys zł co jest ogromna kwota na tak leciwe auto. Auta mają swoje lata i nikt nie wie jak była skrzynia traktowana w dodatku głupie normy bmw o zmianie oleju którego się nie robi...

 

Po bmw kupuje dodge i będzie to automat. Każdy musi si przyjechać jednym i drugim i sam musi zadecydować a w razie awarii musi być przygotowany na koszta.

Opublikowano
Miałem sporo tych aut i mam dwa z automatami i nigdy żadna skrzynia ZF nie nawaliła. Co do kosztów to skrzynię do E39 można kupić za kilka stówek i myślę,że nikt by jej nie naprawiał za 6 koła :) Nigdy w żadnej nie wymieniałem oleju hehe.
Opublikowano
Mam pytanie. W jaki sposob można zarżnąc automat? Skoro praktycznie go nie dotykamy? W swoim poprzednim automacie przed jazdą wrzucałem odpowiedni tryb i o nim zapominałem. Jak można osobiście go zarźnac.?
www.bmwe34touring.wordpress.com
Opublikowano

U pałac gumę jak kolega mowi- nie stanie się to od razu.

Mocne obciążenie skrzyni na zimnym oleju. Kilka lat temu jak było dużo śniegu ktoś chciał wyjechać bez odkopania auta ze śniegu. Wyłączył kontrolę odpalił silnik po nocy i wyjeżdżał. Skrzynia poszła.

 

Brak wymiany oleju ja zabija

Źle użytkowana skrzynia czyli zbyt szybkie przełączanie biegu z d na r i odwrotnie. Trzymanie skrzyni na neutralu w długich korkach.. Tw wszystkie czynności powoli zabijają skrzynie. Pisze jeszcze razraz, że powoli bo co niektórzy napiszą ze palą kapcia nie zmieniają oleju i ich skrzynia żyje.

Opublikowano

Witam, czeka mnie przesiadka na e39 w touringu, mam już "ustrzelone" 4 egzemplarze i w jednym zastanawia mnie kierownica - konkretnie jest taka sama jak w większości e46 (chyba, jestem ogólnie laikiem). Czy e39 miały fabrycznie montowaną taką wersję kierownicy czy taka zamiana to raczej inicjatywa właściciela (np. po wystrzelonych poduszkach) ? Dorzucam foto:

 

http://s28.postimg.org/vhpxycv8t/DSC_6371.jpg

Opublikowano

Takie kierownice występowały w E39, na zdjęciu kierownica jest ponownie obszyta.

To zdjęcie pochodzi z auta które chcesz kupić? Mam pewne wątpliwości czy siedzi tam fabrycznie - VIN wszystko wyjaśni.

BMW E39 520i - tomtom1994


SPRZEDAM CZĘŚCI E39 <--- klik



http://images.chomikuj.pl/button/tomtom1994.gif <<<----- Folder BMW - hasło BMW


Znajdziesz tam różne przydatne pliki dotyczące BMW, softy, mapy i instrukcje obsługi.

Opublikowano

Ema.

 

Ogólnie właśnie zastanawiam się nad e39. Tylko sprawa wygląda jaka szansa jest dorwać dobry egzemplarz za jakieś 12k z gazem, a jak nie to taniej i potem dołożyć gaz? Warto w ogóle się rozglądać czy raczej sobie odpuścić? 2.0 wystarczy, a wyposażenie w zasadzie bez większego znaczenia (chociaż skórami i climatronikiem bym nie pogardził).

 

http://allegro.pl/show_item.php?item=5698796094#0ff7dcab8f

 

Nie za pięknie to wygląda?

Opublikowano

Odnośnie ostatnich postów. Taka sytuacja.

Jeżdżę compaktem e36 323ti przez ostatnie kilka lat. Trafiła się okazja na zamianę na e39 530d touring z 99 roku. Prawdziwy przebieg 350tkm. Pełny wypas bez skóry, trochę rdzy (wiadomo, tylna klapa, próg).

Wziąłem ją na kilka dni "na test".

Generalnie - jestem mocno rozczarowany.

Mechanicznie nie ma się do czego przyczepić, silnik, skrzynia (mimo że automat - już remontowany) bez zarzutu, co do reszty hmmmmm... z tego wypasu nie wiele już działa jak powinno.

 

Podstawowe koszta, jak spalanie - żadnej korzyści - diesel przy mojej nodze pali w mieście grubo ponad 12l/100km (jeżdżę głównie po mieście) a i tak w porównaniu z 323ti mam wrażenie jakbym jechał z zaciągnietym ręcznym.

Stwierdzone usterki w e39 o tym przebiegu:

-"jazdy" z elektryką (n.p. wyłącza się radio, multifunkcja w kieronicy i telefon - dopiero opuszczenie osłony przeciwsłonecznej kierowcy - losowo - lub pasażera powoduje że systemy znowu działają, albo znikają światła "stopu")

- oczywiście, co któreś odpalenie, brak połowy pikseli wyświetlacza w zegarach

- nie działa PDC

- losowo zapalają się lampki AIRBAG, ABS/ASC

 

...wiem, wiem... co do większości tych problemów są gotowe rozwiązania na tym czy innych forach, zmierzam jedynie do tego że gdybym samochód ten kupił a nie jedynie wziął "na próbę" poległ bym na "pakiet startowy" sporo grubszy niż 2-3 kPLN. Oczywiście jak w niego wsiadłem wszystko działało. Faktycznie nie sprawdziłem składania lusterek, nie zauważyłem że fotochromy się rozlewają, że klamka wewnętrzna drzwi pasażeara działa raz na pięć itp., itd.

 

Post dedykuję wszystkim szukającym dobrego w e39 w granicach 10kPLN (i tym do 15k "poliftowego) :)

 

P.S. Na całe szczęście, okazało się że szyber nie tylko otwiera się, ale i zamyka (gdy żona postanowiła się sprawdzić to w pełnym deszczu) ;)

Opublikowano

 

Dzięki za odpowiedź, spalanie mnie nie przeraża, może palić 20l w mieście, średnia pewnie wyjdzie te 16-17 a to koszt około 80zł więc przy przebiegu rzędu 10kkm/rok wychodzi około 8kzł/12=650zł/miesiąc czyli tankowanie co drugi tydzień ;-)

 

Obserwuje czas jakiś oferty na allegro i otomoto i szału nie ma, są dwie-trzy sztuki w cenach 45-60kzł, może koledzy na forum posiadają porządną sztukę na sprzedaż? :mrgreen:

 

Moja w miescie nigdy nie przekroczyła 18/100, w trasie, w zaleznosci od predkosci, ilosci wyprzedzen pali 11-12 na 100 km.

Ewentualnie powoli rozważam sprzedaż swojej.

 

Do stałych kosztów eksploatacji, poza paliwem, trzeba doliczyc olej, który to jak wiadomo, szczegolnie przedlifty konsumują w znacznych ilosciach. Ale przy przebiegu 10 tys rocznie to nie będą duze sumy.

 

Choc ja swoją zrobilem niecałe 8 tys km... w 2 i pół roku :)

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

 

Dzięki za odpowiedź, spalanie mnie nie przeraża, może palić 20l w mieście, średnia pewnie wyjdzie te 16-17 a to koszt około 80zł więc przy przebiegu rzędu 10kkm/rok wychodzi około 8kzł/12=650zł/miesiąc czyli tankowanie co drugi tydzień ;-)

 

Obserwuje czas jakiś oferty na allegro i otomoto i szału nie ma, są dwie-trzy sztuki w cenach 45-60kzł, może koledzy na forum posiadają porządną sztukę na sprzedaż? :mrgreen:

 

Moja w miescie nigdy nie przekroczyła 18/100, w trasie, w zaleznosci od predkosci, ilosci wyprzedzen pali 11-12 na 100 km.

Ewentualnie powoli rozważam sprzedaż swojej.

 

Do stałych kosztów eksploatacji, poza paliwem, trzeba doliczyc olej, który to jak wiadomo, szczegolnie przedlifty konsumują w znacznych ilosciach. Ale przy przebiegu 10 tys rocznie to nie będą duze sumy.

 

Choc ja swoją zrobilem niecałe 8 tys km... w 2 i pół roku :)

 

Nie wiem skąd wziąłeś te 20l w mieście, mi najwięcej w mieście spaliła coś koło 16-18l, w trasie czasami zamykałem się w 10. Wszystko też zależy od jazdy oczywiście.

Opublikowano

Witam.Zastanawiam sie nad kupnem tego modelu i rozgladam sie glownie za sprowadzonymi samochodami znalazlem pare ciekawych,co sadzicie o nich ??

 

http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-bmw-520i-e39-2-2-170km-bardzo-zadbana-serwisowana-navigacja-ID6yb9ft.html

 

http://allegro.pl/bmw-525-2-5-192km-climatronic-pdc-serwis-niemcy-i5719467258.html

 

http://allegro.pl/bmw-520-170km-klimatronik-xenony-ideal-z-niemiec-i5717345120.html

 

i jeszcze taka w lpg,ale zastanawiam sie czy lepiej nie kupic benzyny i samemu zalozyc sekwencji

 

http://allegro.pl/bmw-520i-e39-170km-gaz-lift-skora-alu-ringi-ideal-i5692704557.html

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.