Skocz do zawartości

PLANUJĘ KUPNO E39 PROSZĘ O OPINIE i POMOC W WYBORZE


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czasami student który jest pasjonatem i pracuje lepiej zadba o auto niż nie jeden użytkownik. Trzeba tylko sobie policzyć ile miesięcznie możesz odłożyć na auto w razie awarii usterki. Nie licząc paliwa
Opublikowano

tak tylko Ty mówisz o sytuacji, gdy student pracuje, a nie np zarobi 10koła w wakacje w Niemczech i przyjedzie we wrzesniu do Polski, kupi e39 i potem będzie bidował i tankował za 20 zł :mrgreen:

Jak ktoś pracuje to wiadomo, że jakąś kasę ma na utrzymanie, mi chodziło o taki przypadek, że ktoś ma tak daną sumę i za nią kupuje auto a potem już na utrzymanie brak

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nikt nikomu w kieszeń nie zagląda, dla jednego słabe dochody to 2 tyś na miesiąc, a dla innego 500pln.

Co dla jednego jest sufitem, dla drugiego będzie podłogą.

Także nie widzę przeciwwskazań do zakupu bmw przez studenta.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie, poszukuje tak na szybko e39 diesel lub benzyna, rozbiłem swoją octavię i potrzebuje samochodu na rok max dwa lata, żona jeździ e53 z 2004 i chwalimy sobie stare klekoty :mrgreen:

Generalnie nie chciałbym ładować kasę w kilkunastoletni kibel i rozsadna kwota to okolice 20kzł koniecznie w automacie, pakowac się w diesla z przebiegiem 3xxkkm czy lepiej iść w benzyne? Spalanie nie gra roli ponieważ robie okolo 10kkm rocznie w tym głównie po miescie na krótkich odcinkach, który silnik benzynowy sprawdza się w e39?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak na krótkie odcinki to raczej benzyna, szczególnie przy takich przebiegach.

Za 20k możesz coś fajnego wyrwać - 2.5, może 3.0 ;)

Z tym "na szybko" tylko uważaj, jak trafisz na paździerz to i drugie tyle w rok władujesz..

 

A czy to stare klekoty... stare, ale za to jare. Wiele nowszych zostawiają daleko w tyle mimo swoich lat i nie tylko prędkościowo :D

Opublikowano
Moja jest na sprzedaż. W sumie manual ale może Cię zainteresuje. Wszystko jest w dziale giełda jak i w mojej galerii. Auto bezwypadkowe w bardzo dobrym stanie i z małym przebiegiem. Zero zdzy itp. Cena 15k z dwoma kompletami kół bądź 13k na zimowkach na feldze stalowej. A i auto do opłat bo mieszkam w niemczech i tu jestem jego właścicielem. Silnik m52b25 170km ale idzie naprawdę bardzo dobrze.
Opublikowano

Ciągnie mnie do klekota, miałem octę 2.0tdi 260PS, około 6.5 do setki tak więc beta dobrze aby nie była za bardzo mułowata więc podkręcone 3.0d do tych 230 koni w zupełności by mi wystarczyło chyba że jak już to V8 z tym że spalanie pewnie w okolicy 20l po mieście.

Liczę się z tym że te samochody mają juz po naście lat i można trafi na ulepa i wpakować naście tysicy ale jakoś mam sentyment do tego wozidła chociaż nim nie miałem okazji pojeździć, być może jest to spowodowane posiadaniem e53.

Szukam kombiaka co by można wrzucić rower do środka.

Chodzi mi też po głowie M5 z tym że zapewne trzeba przygotować około 50kzł i połowe tego na serwis w razie wpadki… a to już spora gotówka za tak leciwy już pojazd, chodź kultowy…

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Chodzi mi też po głowie M5 z tym że zapewne trzeba przygotować około 50kzł i połowe tego na serwis w razie wpadki… a to już spora gotówka za tak leciwy już pojazd, chodź kultowy…

 

Kupując dobra sztuke M5 z udokumentowanymi wymianami/serwisami, nie powinno Cie to uderzyc mocno finansowo, serwisy czy naprawy. A juz na pewno nie 25 tys zł.

 

W najgorszym wypadku, to juz najgorsze co moze byc w M5 i zdarza sie bardzo rzadko - zatarty silnik - to drugi cały kosztuje ok 10 tys zł.

 

 

Ze swojej strony polecam M5, jesli stać Cię na zakup i paliwo. Jak masz jakies pytania, to pisz...

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ponownie.

 

Jeszcze nie kupiłem E39 touring. Miałem kilka problemów, ale znowu noszę się z zamiarem kupna. Dotychczas zastanawiałem się tylko nad silnikami benzynowymi ew. w gazie. Z racji tego, że moje dotychczasowe przebiegi nie przekraczały 15 tys na 2 lata to nie brałem pod uwagę diesli. Czy dobrze?

 

Proszę mi pomóc i powiedzieć mi czy przy niewielkich przebiegach warto wchodzić w silniki wysokopreżne w E39? Czy są problemy z filtrami cząstek itp? Dwumasa itp?

 

Dziękuję.

www.bmwe34touring.wordpress.com
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najpierw dobrze się zastanowić, czy przy tak małych przebiegach taką kobyłę warto mieć. To są fury stworzone do jazdy w trasy, szybkiej i wygodnej, od stania pod domem to tylko Ci zardzewieje, a koszty utrzymania mogą być spore, naprzykład wahacze, tuleje, to często bardziej się zużywa ze starości niż z nalotu, guma parcieje, peka, a później już wiadomo.
Opublikowano
Jeśli chodzi o koszta eksploatacji to benzyna z gazem jakimś dobrze dobranym lub założonym, a najlepiej samemu zakładać bo wiesz co masz. Jeśli chodzi o silnik to najlepiej m52b28, jednak łatwiej i taniej trafić zadbane m52b25. Oba silniki są bardzo dobre i wytrzymałe. Diesel też jest ok, ale znacznie trudniej trafić z małym przebiegiem, a jak już się trafi to za konkretne pieniądze. Jednak jak trafisz na zajechanego diesla to popłyniesz górę siana.
Opublikowano

Witam ponownie. Nie pytam o skutki dlugotrwalego stania pod blokiem tylko o silnik. Kazda fura ktora mialem robila u mnie mniej wiecej tyle samo. Nikt nie sprzedaje fury (dealer) mowiac, ze ten jest na krotkie trasy a ten na dlugie. Co to w ogole za tekst?!??!

 

Wracajac do tematu...

 

Zawsze interesowaly mnie silniki okolo 2l. Mialem fure podobnych gabarytow z silnikiem 2l i bylo ok. Mowie o benzynie oczywiscie.

 

Ostatnio jednak zaczalwm sie zastanawiac nad dieslem. Te stare diesle nie mialy problemow z krotkimi przebiegami i dlatego sie pytam.

www.bmwe34touring.wordpress.com
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nikt nie sprzedaje fury (dealer) mowiac, ze ten jest na krotkie trasy a ten na dlugie. Co to w ogole za tekst?!??!

To spróbuj jeździć matizem tylko po autostradach, tak żebyś miesięcznie klepał te 3 tyś km, albo tłucz się e38 po mieście w korkach po 3 km rano i 3 km po południu, do tego zaparkuj ją w godzinach szczytu, to jednak zrozumiesz podział "auta do latania dookoła komina - auta do klepania kilometrów". :roll:

Kolega Madseason dobrze mówi, bez sensu jest pchać się w takiego klocka, skoro więcej będzie stał niż jeździł, lub będzie używany sporadycznie jako 3 auto w rodzinie, i na dodatek będzie to diesel.

Ja poszedłem w diesla, bo liczyłem przebiegi rzędu 20 tyś rocznie, teraz wyszło że robię max 15, i uwierz mi, ze teraz gdybym miał klepać nawet te 20tyś, to i tak poszedł bym w dużą zagazowaną benzynę.

Fura z dieslem nie jest dobrą opcją na krótkie dystanse, bo po pierwsze, nagrzewa się znacznie dłużej niż benzyna, po drugie, zimny i nie dogrzany diesel pali dużo, uwierz mi, jeździłem zimą po 6km w jedną stronę, poniżej 10l nie ma szans zejść. A jak silnik się nie nagrzewa, to potem robi się chociaż by majonez pod korkiem oleju, bo taki nie wygrzany silnik nie jest w stanie odparować z siebie wody.

Nie kupuj pochopnie, przemyśl sprawę. Robiąc niewiele km, może warto zaszaleć i sprawić sobie coś mniejszego, ale z pazurem.

Opublikowano

Zrezygnuj z diesla bierz benzynę i tyle.

 

Ja robie ok 15 do 30tys rocznie i chciałem e39. Jak bym robił 5tys na dzień dzisiejszy tez bym wybrał takie auto. Nie chciał bym jakiegoś tandetnego kompakta tylko dlatego ze robie niewielkie przebiegi.

 

Co do silnika i osiągów to jak chcesz 2.0 przyjedź się i sprawdź czy ci wystarczy

Opublikowano

Super Shadow! Dzieki za Twoją drugą czesc odpowiedzi. Pierwszą o Matizach itp przemilczę. ;) Druga częśc mi duzo dala do myslenia. Dlaczego wpadla mi mysl o dieslu...? Poniewaz mam wtedy wiekszy wybor. Codziennie przegladam oferty benz lub lpg i nie podchodzą mi, zawsze czegoś brak, albo cos nie pasi. Z dieslami jest tego wiecej, a czesto po wyposazeniu widac, ze lepsze. Ale wiem, ze diesle mogą byc do...ne.

 

2.0 na bank mi starczy, nie musialbym sprawdzac. Dzisiaj bylby to moj trzeci samochod z takim motorem, a drugi w kombiaku.

 

Czy wszystkie benzyniaki e39 byly na lancuchu?

www.bmwe34touring.wordpress.com
Opublikowano

 

Czy wszystkie benzyniaki e39 byly na lancuchu?

 

Tak silniki M52 i M54 są na łańcuchu. BMW nie stosuje pasków chyba od 1993 roku (wtedy zakończyli produkcję M40).

:)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nikt nie sprzedaje fury (dealer) mowiac, ze ten jest na krotkie trasy a ten na dlugie. Co to w ogole za tekst?!??!

 

A kolega coś zna się na motoryzacji, czy tak piszę w stylu "nie znam się to się wypowiem"?

 

Polecam lekturę przed wyjściem do salonu, żeby się nie naciąć u dilera ;)

https://pl.wikipedia.org/wiki/Klasa_samochodu

 

Cytując przykładowe:

segment A – samochody przeznaczone do jazdy miejskiej

segment C – samochody średnich wymiarów przeznaczone do jazdy po mieście oraz na trasach

Opublikowano

Jeździsz mało więc zapomnij o dieslu a nawet gazie .Diesli jest więcej bo takie zapotrzebowanie na rynku ale nie jest ani fajny do jazdy ani tani w utrzymaniu.Co do gazu to zawsze bez względu na silnik nie jest obojętny dla przyszłego stanu wozu a do tego na krótkich odcinkach i tak będziesz jeździł w większości na benzynie.Co do używania auta w niewielkim stopniu to nic nie stoi na przeszkodzie posiadać takie cuś .Seria 5 to nie jakiś moloch więc nawet w mieście zmieści się na parkingu.Znam wielu ludzi co jeżdżą na zakupy hummerami i dają radę.Uważam ,że jak ktoś chce to można jeździć w trasy matizem (kiedyś jeździło się tysiące km maluchem) a po mieście nawet czołgiem :) Ja mam E65 używane właściwie tylko na trasy i na weekendy- z autem nic się nie dzieje mimo,że stoi w garażu :) Na zakupy i wokół komina jeżdżę E46 bo jest mi tak wygodniej.

Jak auto ma być używane głównie w mieście to szukaj silnika 2,0 - najmniej pali w mieście ,najłatwiej doszukać się egzemplarza niewymagającego natychmiastowej reanimacji. Jak już chcesz LPG to zamontuj sam a nie kupuj z założoną - reanimacja starej instalki wraz z efektami jej działania wyjdzie sporo drożej niż montaż nowej.

Opublikowano
Dlaczego wpadla mi mysl o dieslu...? Poniewaz mam wtedy wiekszy wybor. Codziennie przegladam oferty benz lub lpg i nie podchodzą mi, zawsze czegoś brak, albo cos nie pasi. Z dieslami jest tego wiecej, a czesto po wyposazeniu widac, ze lepsze. Ale wiem, ze diesle mogą byc do...ne.

 

2.0 na bank mi starczy, nie musialbym sprawdzac. Dzisiaj bylby to moj trzeci samochod z takim motorem, a drugi w kombiaku.

 

Czy wszystkie benzyniaki e39 byly na lancuchu?

 

Patrz przede wszystkim na stan auta. Co z wyposażenia jest Tobie potrzebne oprócz klimy, ewentualnie skóry i podgrzewanych siedzeń? A silnik weź 2.8 lub 3.0. Po miesiącu 2 litrówka będzie się wydawała za słaba.

Opublikowano
Nikt nie sprzedaje fury (dealer) mowiac, ze ten jest na krotkie trasy a ten na dlugie. Co to w ogole za tekst?!??!

 

A kolega coś zna się na motoryzacji, czy tak piszę w stylu "nie znam się to się wypowiem"?

 

Polecam lekturę przed wyjściem do salonu, żeby się nie naciąć u dilera ;)

https://pl.wikipedia.org/wiki/Klasa_samochodu

 

Cytując przykładowe:

segment A – samochody przeznaczone do jazdy miejskiej

segment C – samochody średnich wymiarów przeznaczone do jazdy po mieście oraz na trasach

 

Stary. Dziekuje za udział w dyskusji, ale daj se na luz. To klient czyli ja decyduje do czego będę używał fury. Nawet jeśli bedzie to matiz czy seria1 mogę tym wyruszyć w trase. A Twoje wyliczanki mają takie samo idzwierciedlenie w rzeczywistosci jak dzisiejsze auta "terenowe".

 

Poza tym gdyby bylo jak mowisz to ludzie nigdy nie kupowaliby zabytkowych klasykow. Ja kupuję / chce kupić e39 touring dla sylwetki, a nie jako konia roboczego. Poza tym... nie chce mi sie tlumaczyc.

 

Grostecki

 

Dokladnie fura nie musi miec wodotryskow. Styknie klima, skora moze byc, fajnie gdyby byla kierownica funkcujna. Nie mam wielkich wynagan. Doprowadze sobie powoli fure do stanu ktory bedzie mnie satysfakcjonowal.

 

2.0 na bank wystarczy. Jezdze obecnie duzym Mondziakiem 2.0 kombi i jest OK. Poprzednia fura chociaz sedan to tez 2.0.

www.bmwe34touring.wordpress.com
Opublikowano
Jak chcesz 2.0 to naprawdę się zastanów. E39 z jakimś wyposażeniem do tego touring swoje waży, napewno więcej niż Mondeo. Jeśli już to weź m52b25. Niby tylko 20 km mocniejszy od b20 na papierku, ale w praktyce jest to przepaść. Co do spalania to śmiało w ciemno stwierdzam że b25 jest w stanie spalić mniej bo ma lżej, jeżdżę codziennie do pracy 32km w jedną stronę i średnia z 2000 km na komputerze 7, 4 L. Więc jestem zadowolony. A zdrowe 2.5 często ma nadwyżkę mocy i niewielkim kosztem można trochę ten silnik odblokować bo głównie zmula go wydeh.
Opublikowano
Jak będzie używany głównie w mieście to im mniejszy silnik to mniej spali. W trasie to masz rację.. Ale auto jak widać będzie jeździło głównie w mieście. Mi czasami brakuje mocy szczególnie klima plus kpl pasażerów i góry.. Wtedy auto wpada w zadyszke. 90procent jazdy mocy mi nie brakuje.
Opublikowano
Nikt nie sprzedaje fury (dealer) mowiac, ze ten jest na krotkie trasy a ten na dlugie. Co to w ogole za tekst?!??!

To spróbuj jeździć matizem tylko po autostradach, tak żebyś miesięcznie klepał te 3 tyś km, albo tłucz się e38 po mieście w korkach po 3 km rano i 3 km po południu, do tego zaparkuj ją w godzinach szczytu, to jednak zrozumiesz podział "auta do latania dookoła komina - auta do klepania kilometrów". :roll:

Kolega Madseason dobrze mówi, bez sensu jest pchać się w takiego klocka, skoro więcej będzie stał niż jeździł, lub będzie używany sporadycznie jako 3 auto w rodzinie, i na dodatek będzie to diesel.

Ja poszedłem w diesla, bo liczyłem przebiegi rzędu 20 tyś rocznie, teraz wyszło że robię max 15, i uwierz mi, ze teraz gdybym miał klepać nawet te 20tyś, to i tak poszedł bym w dużą zagazowaną benzynę.

Fura z dieslem nie jest dobrą opcją na krótkie dystanse, bo po pierwsze, nagrzewa się znacznie dłużej niż benzyna, po drugie, zimny i nie dogrzany diesel pali dużo, uwierz mi, jeździłem zimą po 6km w jedną stronę, poniżej 10l nie ma szans zejść. A jak silnik się nie nagrzewa, to potem robi się chociaż by majonez pod korkiem oleju, bo taki nie wygrzany silnik nie jest w stanie odparować z siebie wody.

Nie kupuj pochopnie, przemyśl sprawę. Robiąc niewiele km, może warto zaszaleć i sprawić sobie coś mniejszego, ale z pazurem.

 

 

Świete słowa mego szanownego przedmówcy. Podział klasowy aut nie bierze sie znikąd. Przejedz sobie w poprzek Warszawe (czy inne duze miasto) w godzinach szczytu BMW M5, to zobaczysz....po prostu nie wygodnie. Nie mówiąc juz że nerwy człowieka biorą, bo stoi w korku, męczy sprzęgło, a 8 cylindrów benzyne pije aż miło.

 

Diesle, duze silniki, automaty, małe auta małolitrażowe, wszystko ma swoje przeznaczenie.

 

Oczywiscie można jechac rowerem Wigry 3 na koło polarne i można jezdzic Bentleyem 400 metrów do sklepu po bułki. Ale ani to wygodne, ani rozsadne.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

Chodzi mi też po głowie M5 z tym że zapewne trzeba przygotować około 50kzł i połowe tego na serwis w razie wpadki… a to już spora gotówka za tak leciwy już pojazd, chodź kultowy…

 

Kupując dobra sztuke M5 z udokumentowanymi wymianami/serwisami, nie powinno Cie to uderzyc mocno finansowo, serwisy czy naprawy. A juz na pewno nie 25 tys zł.

 

W najgorszym wypadku, to juz najgorsze co moze byc w M5 i zdarza sie bardzo rzadko - zatarty silnik - to drugi cały kosztuje ok 10 tys zł.

 

 

Ze swojej strony polecam M5, jesli stać Cię na zakup i paliwo. Jak masz jakies pytania, to pisz…

 

Dzięki za odpowiedź, spalanie mnie nie przeraża, może palić 20l w mieście, średnia pewnie wyjdzie te 16-17 a to koszt około 80zł więc przy przebiegu rzędu 10kkm/rok wychodzi około 8kzł/12=650zł/miesiąc czyli tankowanie co drugi tydzień ;-)

 

Obserwuje czas jakiś oferty na allegro i otomoto i szału nie ma, są dwie-trzy sztuki w cenach 45-60kzł, może koledzy na forum posiadają porządną sztukę na sprzedaż? :mrgreen:

Opublikowano
Nikt nie sprzedaje fury (dealer) mowiac, ze ten jest na krotkie trasy a ten na dlugie. Co to w ogole za tekst?!??!

To spróbuj jeździć matizem tylko po autostradach, tak żebyś miesięcznie klepał te 3 tyś km, albo tłucz się e38 po mieście w korkach po 3 km rano i 3 km po południu, do tego zaparkuj ją w godzinach szczytu, to jednak zrozumiesz podział "auta do latania dookoła komina - auta do klepania kilometrów". :roll:

Kolega Madseason dobrze mówi, bez sensu jest pchać się w takiego klocka, skoro więcej będzie stał niż jeździł, lub będzie używany sporadycznie jako 3 auto w rodzinie, i na dodatek będzie to diesel.

Ja poszedłem w diesla, bo liczyłem przebiegi rzędu 20 tyś rocznie, teraz wyszło że robię max 15, i uwierz mi, ze teraz gdybym miał klepać nawet te 20tyś, to i tak poszedł bym w dużą zagazowaną benzynę.

Fura z dieslem nie jest dobrą opcją na krótkie dystanse, bo po pierwsze, nagrzewa się znacznie dłużej niż benzyna, po drugie, zimny i nie dogrzany diesel pali dużo, uwierz mi, jeździłem zimą po 6km w jedną stronę, poniżej 10l nie ma szans zejść. A jak silnik się nie nagrzewa, to potem robi się chociaż by majonez pod korkiem oleju, bo taki nie wygrzany silnik nie jest w stanie odparować z siebie wody.

Nie kupuj pochopnie, przemyśl sprawę. Robiąc niewiele km, może warto zaszaleć i sprawić sobie coś mniejszego, ale z pazurem.

 

 

Świete słowa mego szanownego przedmówcy. Podział klasowy aut nie bierze sie znikąd. Przejedz sobie w poprzek Warszawe (czy inne duze miasto) w godzinach szczytu BMW M5, to zobaczysz....po prostu nie wygodnie. Nie mówiąc juz że nerwy człowieka biorą, bo stoi w korku, męczy sprzęgło, a 8 cylindrów benzyne pije aż miło.

 

Diesle, duze silniki, automaty, małe auta małolitrażowe, wszystko ma swoje przeznaczenie.

 

Oczywiscie można jechac rowerem Wigry 3 na koło polarne i można jezdzic Bentleyem 400 metrów do sklepu po bułki. Ale ani to wygodne, ani rozsadne.

 

Czyli jak mam do wydania 500k na furę do jeżdzenia po mieście to mam kupić Matiza, a nie 7-kę lub Merca GL?

www.bmwe34touring.wordpress.com

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.