Skocz do zawartości

PLANUJĘ KUPNO E39 PROSZĘ O OPINIE i POMOC W WYBORZE


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam pytanko, czy E39 z 05/2000r 525d to ma silnik CR czy tds, bo na zewnątrz jest przed liftem a w opisie wychodzi że silnik 2.5d CR 163km? Czy ten silnik był montowany pod koniec produkcji e39 przed liftem?
Opublikowano

Witam wszystkich ! :)

Przymierzam się do zmiany samochodu . Mój budżet to około 22 k zł i planuje kupić BMW , tylko mam dylemat czy wybrać pomiędzy e39 minimum 2002 rocznik , lub dozbierać kilkanaście kafli i kupić jakąś e60 kilka lat młodszą .Moim marzeniem zawsze było e39, ale nie oszukujmy się e39 nie jest już pierwszej młodości i nie wiem czy jest sens pakować siano w np. 12 letnie auto .Z silników interesuje mnie tylko benzyna , lub w ostateczności może być 3,0d . Jaka jest wasza opinia ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mając 22tyś. przy e39 możesz troszkę powybrzydzać, przy e60 nawet z 40tyś. ciężko znaleźć młode, nie zajechane, i zarazem ciekawie wyposażone.

E39 może i ma lata, ale więcej rzeczy ogarniesz samemu, a i części tańsze jak do nowszej.

Osobiście wolę młode i spasione e39, jak e60 z pierwszych roczników z niejasną przeszłością i ubogim wyposażeniem.

Opublikowano
Ja bym dozbierał i czekał na e60. poczekasz rok, dwa i e39 zrobią się już naprawde bardzo przestarzałe (o ile już nie są) - wg mnie nie warto za 22tysiące teraz kupować e39 bo za kilka lat będziesz błagał, żeby ktoś je za 12k wziął.
Opublikowano
poczekasz rok, dwa i e39 zrobią się już naprawde bardzo przestarzałe (o ile już nie są)

 

W czym dokładnie będą przestarzałe?

:)
Opublikowano

Silnik, wnętrze, design, wyposażenie, osiągi.

Sorry ale ta konstrukcja ma juz 20 lat, a jak ktoś jest wciąż w nią zaptatrzony jak w obraz, i wciąż mówi, że jest to najlepsze BMW (bla bla bla) to wiadomo dlaczego tak mówi. To są już mega stare auta, za kilka lat to będą za 5-7 tys do kupienia i podzielą los e36 (o ile już tak się nie dzieje)

Jedyne e39 jakie będą miały jakąś wartość za kilka lat to M5, Alpiny i ewentualnie 540i. Reszta to zwykłe stare auta, wiadomo, że każdy właściciel e39 chciałby ją za 5 lat za 25 tys sprzedać ale to tylko ich marzenia i sztuczne zawyżanie wartości

Opublikowano

nie przesadzaj, to zwykłe stare auta. 318i z palcem w d... kupisz za taką kasę. Nie mówię tu o coupe tylko zwykły sedan. ile ma kosztować 20 letnie e36 takie załóżmy 318i ? Przecież nikt za niego nie da 10koła ludzie bądźmy poważni.

Zresztą większośc e36 w PL jest w stanie tak agonalnym, że już dawno powinno być na żyletki przerobione :cool2:

Opublikowano (edytowane)
318 kupują sebixy, a nie normalni ludzie. Za 7k nie kupisz zadbanego 325 czy 320. Edytowane przez Jaro070
:)
Opublikowano

nikt tu nie napisał o 325, tak można w nieskończonośc pisać

za 7k to nie kupisz 325

za 12k to nie kupisz 328

itp itd, odpowiadałem koledze czy warto poczekać i dołożyć kilkanaście tysięcy do e60 a nie ile kosztują jakieś stare e36.

Opublikowano

E39 źle nie wygląda. Nie jest tak upierdliwa i nie ma tylu słabych punktów co e60. Benzynowe silniki szału nie ma bo mają trochę słabych punktów.. Ale widać po wnętrzu ze to nowsze auto i nie ma co się oszukiwać.

 

Ja na dzień dzisiejszy bym się cieszył jak bym dostał 8tys. Co prawda mam najtańsza opcje czyli 520i ale za to wszystko robie na czas na dobrych gratach, a sprzedając ja na 6lat bo tyle musze jeździć to ile wezne za to? 2-3 Tys albo złom.

Opublikowano
Sorry ale ta konstrukcja ma juz 20 lat, a jak ktoś jest wciąż w nią zaptatrzony jak w obraz, i wciąż mówi, że jest to najlepsze BMW (bla bla bla) to wiadomo dlaczego tak mówi.

Dla mnie osobiście jest to najładniejszy model BMW dlatego go kupiłem. I nie chodziło wcale o pieniądze. Tak samo z kobietami. Jednemu się podoba czarna, innemu ruda.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Osobiście nie kupił bym dla siebie e60 bo to najbrzydsze bmw z serii 5.

 

Wolę e39 do czasu aż seria F bedzie w rozsądnych pieniądzach do kupienia.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

e60 jest przede wszystkim slabe jakosciowo i ma mnostwo wad. Tansze sztuki (praktycznie wszystko na rynku ponizej 35-40 tys zl) sa strasznie zuzyte. Wymagaja duzych inwestycji.

 

Takze ja duzo bardziej wolalbym dzis kupic swietne, dobrze wyposazone, z mocnym silnikiem e39 za 22 tys zl. Niz czekac, oszczedzac, i kupic kiedys tam byle jakie e60.

 

Bardzo wazna sprawa - koszty eksploatacji - tutaj e39 wychodzi duuuzo taniej niz e60.

 

Kwestie wygladu - to juz co kto lubi. Ale np. jakosc materiałow we wnetrzu w e60 (przed liftem) to tragedia. Siedzenia, skory, kierownice, pokretla, wnetrze - duzo gorszej jakosci niz w e39.

 

 

Wg mnie zadbane e39, w ladnej wersji wyposazenia i z dobrym silnikiem zawsze znajdzie nabywce. A strata wartosci? jest na kazdym aucie, ale na e39 juz ta strata bedzie na prawde minimalna.

 

To wlasnie e60 tanieje na potęge.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
e60 jest przede wszystkim slabe jakosciowo i ma mnostwo wad. Tansze sztuki (praktycznie wszystko na rynku ponizej 35-40 tys zl) sa strasznie zuzyte. Wymagaja duzych inwestycji.

 

Takze ja duzo bardziej wolalbym dzis kupic swietne, dobrze wyposazone, z mocnym silnikiem e39 za 22 tys zl. Niz czekac, oszczedzac, i kupic kiedys tam byle jakie e60.

 

Bardzo wazna sprawa - koszty eksploatacji - tutaj e39 wychodzi duuuzo taniej niz e60.

 

Kwestie wygladu - to juz co kto lubi. Ale np. jakosc materiałow we wnetrzu w e60 (przed liftem) to tragedia. Siedzenia, skory, kierownice, pokretla, wnetrze - duzo gorszej jakosci niz w e39.

 

 

Wg mnie zadbane e39, w ladnej wersji wyposazenia i z dobrym silnikiem zawsze znajdzie nabywce. A strata wartosci? jest na kazdym aucie, ale na e39 juz ta strata bedzie na prawde minimalna.

 

To wlasnie e60 tanieje na potęge.

 

Tak to czytam i nie mogę się do końca zgodzić. Miałem w swoim życiu 4 szt. e39, benzyny, diesle, lpg, sedamy, kombiaki, a obecnie mam właśnie przedliftową e60 kupioną za nieco powyżej 30kzł i uważam, że jest przepaść w wykonaniu, wykończeniu na korzyść właśnie e60. Bzdurą jest, że e60 się psują na potęgę, psują się jak wszystkie inne auta. Oczywiście jak kupisz full wypas, to coś tam w elektronice może zawieść, tak już mają nowsze auta.

Bzdurą jest też, że te auta są zajechane i w strasznym stanie. Tu również jest jak z każdym innym, jak kupisz złoma, to masz złoma, jak poszukasz, poczekasz i kupisz z pewnych rąk, to jeździsz i niczym się nie martwisz. Ważne żeby się nie napalać na perełki od handlarzy, wystarczy dobrze poszukać i kupić sprawdzoną od pewnego właściciela. Mi przykładowo nie zależało na maxymalnym wypasie czy lakierze bez skazy. Kupiłem biedną wersję, mam dwie centymetrowe ryski na masce, ale kupiłem od człowieka, z którym często się ostatnio widzę, chłopak nie boi się sam do mnie podjechać, bo wie, że sprzedał mi dobre auto. Nic w niej nie robię, po za zwykłymi sprawami typu olej, filtry...przepraszam, wymieniłem ostatnio jedną świecę żarową i łącznik elastyczny tłumika, żadna tragedia...

Piszesz o mocnym silniku, mam chipowanego 2.0 diesla, bez najmniejszych problemów daję radę wszystkim seryjnym e39 530d i mam dużo niższe spalanie.

Co do taniości, to i e60 i e39 jak zajechane, to kupisz za jedną czy dwie wypłaty, ale dobre sztuki ceny trzymają, czyli również tak jak przy każdej innej marce.

Co do wyglądu, to jak ktoś wcześniej napisał, rzecz gustu..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano (edytowane)

Krzysiek BMW Jabłonna e39 3,0d 193 ps jest o prawie całą sekundę szybsze do setki i jest bardziej elastyczne przy wyprzedzaniu niż e60 520d że o dźwięku R6 nie wspomne. Porównanie 2,0d po chipie do 3,0d stock bezsensu. 3,0d w e39 po chipie zostawi Cie moment w tyle... Co do jakości moim zdaniem jest podobna. Problem w tym że w cenie e39 w bardzo dobrym stanie stanie z konkretnym wyposażeniem kupisz zajechanego golasa e60 320d... Pytanie co kto woli.

 

poprawione literówka ;)

Edytowane przez Blade1984
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak bez złośliwości, 520d, a nie 320d jeśli chodzi o e60 :wink:

Co do reszty masz dużo racji, ja tylko powiedziałem, że szybko z 520d e60 można zrobisz żwawsze auto niż 530d e39.

Jeśli chodzi o dźwięk silnika, zgoda, ale ile stoisz i nasłuchujesz jak mruczy 6 cylindrów. Jak zamkniesz okna, włączysz delikatnie radio, to i tak różnicy nie usłyszysz. Ja jadąc słyszę tylko dźwięk powietrza.

Co do podobieństwa cen, jak pisałem, ja za swoją dałem troszkę więcej niż 30k, jak na e60 wyposażenie biedne, ale w e39 już byłoby nieźle, a czy jest zajechana...zapraszam, ocenisz sam. Ja uważam, że stan jest na 5-

 

Prawda jest taka, że każdy zachwali swoje, ja mam spore porównanie, e60 jeździ się lepiej, podobnie, ale jest ciszej w środku, zawieszenie lepiej pracuje na dziurach, po prostu ciszej, choć e39 wspominam bardzo dobrze.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Krzysiek BMW Jabłonna nie każdy chwali swoje bo uważam że 3,0d jest sporo lepsze od 2,0d. Osobiście nie kupiłem 3,0d bo jeżdżę głównie po mieście i chciałem coś bez dpfa... Tak naprawdę cofnąłem się bo wcześniej miałem silnik D5 ale to szczegół ;) . Jedyny minus 3,0d w stosunku do 2,0d to masa... Zresztą chętnie kiedyś chciałem kupić passata cc 2,0 tsi ale oleju co chwilę dolewać nie zamierzam :mrgreen: Za 2-3 lata bede celował w f30 320i i chip :twisted:
Opublikowano

1.Lepszy automat , czy manual w e39 w 3,0 d ?

2. Jak się ma sprawa ze spalaniem w takim silniku ? Czy opłaca się rozglądać za takim silnikiem jeśli jeżdże około 8kkm na rok? Dodam tyle że jestem

studentem i narazie dochody nie są nie wiadomo jak duże :) Pozdrawiam

Opublikowano
Ogólnie śmieszy mnie takie podejscie - jestem studentem nie mam kasy ale kupie bmw...a za pol roku bedziesz chcial sprzedać bo Ci coś walnie i nie będzie kaski na naprawe. kup sobie golfika 1.6 i masz części za grosze i u kazdego Mietka naprawisz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.