Skocz do zawartości

PLANUJĘ KUPNO E39 PROSZĘ O OPINIE i POMOC W WYBORZE


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam.Nie mogę się wypowiedzieć o 2,0d ale biorąc pod uwagę 2,5d vs3,0d to brałbym taki jaki mi by się lepszy trafił.To nie jest tak jak z nowym że idziesz do salonu i wybierasz.Znaleźć e39 2,5d w dobrym stanie to szukanie igły w stogu siana a znaleźć 3,0d w takim stanie to szukanie igły w dwóch stogach.

Panuje ogólna opinia że 3,0 pali tyle co 2,5 a moc dużo większa i w ogóle 3,0 to lepszy silnik.Ja użytkując na co dzień 2,5d i dosyć często mając okazję jazdy 3,0 193km. - nie mogę się z tym zgodzić.

Różnicy w mocy specjalnie się nie odczuwa(bardziej przy większym obciążeniu np.przyczepka)jeżeli chodzi o spalanie to 2,5 pali wyraźnie mniej, mowa o silnikach bez chipa.Co do awaryjności-,te dwa silniki są niemal identyczne z identycznym osprzętem ale 3,0 ma większą pojemność i moc nie za darmo.Pod maską nie było już miejsca żeby w rzędzie zmieścić 6 większych garów więc BMW zwiększyło skok tłoka i to jedyna konstrukcyjna różnica między tymi silnikami.Jak się mylę to proszę poprawić.Pytanie czy to wpłynęło na większą żywotność i bezawaryjność?,według mnie akurat odwrotnie.

Kultura pracy 2,5 jest o wiele lepsza.

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oj poniosła Cię ułańska fantazja i Twoja wypowiedź jest z wiadomych względów bardzo subiektywna. :)

 

Myślę, że porównywałeś swoje, pewnie zdrowe 525d z zeszrociałym 530d skoro piszesz takie rzeczy. ;) 530d przy normalnej jeździe nie pali dużo więcej jeżeli w ogóle więcej. Przy podobnej masie i konstrukcji silnika nie ma takich podstaw bo auto w tym przypadku pali tyle ile waży i to czy ma 2.5 czy 3.0 czy 3.5 pojemności w tej sytuacji nie ma żadnego znaczenia. Podkreślam jeszcze raz, że mam na myśli normalną jazdę, bez wykorzystywania pełnych osiągów danego silnika, bo wiadomo, że koniki, jak już się je zaprzęgnie do roboty to muszą jeść. ;) Można rzucić nawet teorię, że może palić mniej bo ułatwia ekodriving.

 

Co do kultury pracy to już pisałem wyżej. Nie wiem z jakim szrotem porównywałeś swoje auto ale musiał to być szrot skoro miałeś takie odczucia.

 

Nie jest też prawdą, że 3.0d powstało poprzez zwiększenie skoku tłoka. Skok i średnica tłoka identyczna jest w 520d i 530d. Natomiast 525d ma mniejszą średnicę i skok tłoka. Jest silnikiem, który powstał później niż 530d więc jest jego modyfikacją i tyle. 2.5d ma też mniejszy stopień sprężania.

 

To, że nie czujesz różnicy w mocy maksymalnej można zrozumieć, ale wielkość monentu obrotowego i jego zakres obrotów 3.0d ma zdecydowanie lepszy, co czuć i pomaga na co dzień a wynika z różnic o jakich pisałem wyżej.

 

Oczywiście, że lepiej kupić zadbane 525d niż szrota 530d, ale należy też pamiętać, że odsprzedaż 530d jest zdecydowanie łatwiejsza i dostanie się większe pieniądze niż za 525d.

 

Co do szukania igły w stogu siana to nie jest do końca tak. Polacy zawsze rzucają się na auta na które ich nie stać i stąd problemy. Znaleźć zadbane 530d nie jest problemem. Wystarczy się przejechać do Niemiec i kupić porządny egzemplarz, regularnie serwisowany u normalnego sprzedawcy samochodów a nie oferującego same "okazje" Turka albo Polaka. Tylko takie auto nie będzie kosztowało tyle co igiełki :D w Polsce. No ale coś za coś.

Opublikowano
Ja mam 520d,wczesniej mialem 320d i jezeli chodzi o moc to nie widze roznicy.Spalanie w trasie 5,5 l.Tanszee oc itp.Jezeli komus odpowieda moc 136 km w 320d to tu nie bedzie rozczarowany.Moim zdaniem kupowanie 530d dla zasady,bo silnik oh ah,a nastepnie jezdzenie nim na krotkie trasy czy tez po miescie i spalanie rzedu 10 l ,bo takie jest to mala pomylka.Rozumiem jak ktos duzo jezdzi i robi trasy,owszem taki silnik jak najbardziej(spalanie na dlugiej trasie to 7 l przy 110 km/h),ale kupic bo to slawne 3.0 i plakac na stacji paliw....Nie mowie tego,ze wzgledu ze sam posiadam 520d,jezdzilem 530d i kupujac ten samochod trzeba sie zastanowic czy duza moc naprawde sie przyda po miescie ,czy tez jedno pasmowych "autostradach"
Opublikowano
Oj poniosła Cię ułańska fantazja i Twoja wypowiedź jest z wiadomych względów bardzo subiektywna. :)

 

Twoja jest zapewne obiektywna :wink: na oko 80% włascicieli diesli na tym forum ma3.0d.

 

Myślę, że porównywałeś swoje, pewnie zdrowe 525d z zeszrociałym 530d skoro piszesz takie rzeczy. ;)

 

Co do kultury pracy to już pisałem wyżej. Nie wiem z jakim szrotem porównywałeś swoje auto ale musiał to być szrot skoro miałeś takie odczucia.

 

Ta 3,0d nie jest zeszrociała,być może ja nie jestem czuły :roll:

3,0d 193km zaczęto produkować od IX 2000r- a 2,5d produkowano od IV 2000r - więc 4msc. wcześniej.Chyba że piszesz o3,0d 184km którą produkowano od IX 97r,- to wypadało by ją porównać z tds.

 

Z tym spalaniem to też Cię poniosło :lol: ,według Twojej teorii jak będę jechał spokojnie M5 to spale tyle samo paliwa co jadąc tak samo 520i.Fajnie by było :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

3.0d po lifcie konstrukcyjnie się nie różni. Ma chyba nowszy system wtrysku CR o ile kojarzę. Nie zmienia to faktu, że 2.5d jest tym samym silnikiem o pomniejszonych parametrach.

 

Przykład z M5 jest absurdalny. Nawet przykład z 540i był by bez sensu. Inny silnik, więcej cylindrów, większa masa, szersze opony itd itd.

W mojej wypowiedzi jest wyraźnie napisane w jakim przypadku spalanie niewiele się różni i przy jakim trybie jazdy. Jak już nie masz argumentów to nie pisz nic zamiast podawać przykłady abstrakcyjne. ;)

Opublikowano

Nie chodzi o licytowanie się argumentami.Podzieliłem się swoimi odczuciami i nie zależy mi na jakiejś reklamie 525d.

EOT

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam panowie

 

Możecie mi powiedzieć czy wybór silnika 2.5 benzyna 170 KM 98 rok jest dobrym wyborem ? Jak ten silnik ma się do mocy a spalania ? I w ógole aktualnie mam mercedesa w210 2.9 TD i zamierzam się przesiąść do tego bmw bo mam okazje kupić rodzinnie sprawdzony egzemplarz i wydaję mi się że to mniej więcej ten sam segment ? W zasadzie chodzi mi o ceny części .. Chciałbym się też dowiedzieć na co zwrócić uwagę przed zakupem i co jest bolączką tych samochodów na przyszłość i jak się ma ten silnik do awaryjności ? Dzięki z gory pany

WBADD31070BU41308
Opublikowano

2.5 to tylko nazwa modelu, tak naprawde jest to motor 2.3 (wersje przedliftowe), lub 2.2 (wersje poliftowe), motor jaknajbardziej godny polecenia, chociaz osobiscie polecalbym 2.8 193 KM

 

silnik jest w zasadzie bezawaryjny, 170 KM wystarcza, nieco lepiej 193 KM, ale rajdowki to to nie sa

dobrze piszesz trzeba trafic na dobry zadbany egzemplarz to jest podstawa, wazne na jakim oleju jezdzil (najlepiej full syntetic) wtedy ogarniecie tego samochodu nie bedzie sprawiac problemu, a ceny czesci mysle, ze podobne do Miecia, wiadomo jedno drozsze drugie tansze itp.

segment jest rzeczywiscie ten sam, chociaz te Mietki to sprasznie ruda wpierdziela, jak czasem widze to az zal sciska

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Coś kolego pokręciłeś totalnie. Wszystko odwrotnie.

 

523i to motor 2.5. Były też 520i z motorem 2.2.

  • Moderatorzy
Opublikowano
2.5 to tylko nazwa modelu, tak naprawdę jest to motor 2.3 (wersje przedliftowe), lub 2.2 (wersje poliftowe), motor jak najbardziej godny polecenia, chociaż osobiście polecałbym 2.8 193 KM

Coś chyba pobłądziłeś z tymi modelami.

2000–2003 520i - 2.2 L M54B22 I6, 125 kW (170 PS; 168 hp)

1996–2000 523i - 2.5 L M52B25 I6, 125 kW (170 PS; 168 hp)

2000–2003 525i - 2.5 L M54B25 I6, 141 kW (192 PS; 189 hp)

1996–1999 528i - 2.8 L M52B28 I6, 144 kW (196 PS; 193 hp)

1999–2000 528i - 2.8 L M52B28 TU I6, 144 kW (196 PS; 193 hp)

Tak to rzeczywiście wygląda.

W rzeczywistości żeby nie bardzo kiepska blacha "Gwiazdy" byłby to bardzo dobry samochód.Jest w miarę prosty i mechanicznie podejrzewam,że nie masz z nim problemów.Szczególnie z tym silnikiem 2,9 R5 pomimo że ma tylko 130 KM, to jest dużo lepszy i nowszy od BM-kowskiego odpowiednika czyli TDS-a.

Ceny części podobne chociaż podejrzewam,że w BMW będziesz częściej po nie sięgał.BMW nie jest w wyglądzie tak toporne i nie ma tak "starego" wnętrza(w kratę),które bez ubytków potrafi znieść te 300-400tk-oczywiście jak ktoś dba.

Jak masz pewny egzemplarz to bierz,bo z tym to teraz ciężko.Auto nie jest tanie w eksploatacji i dlatego jest tak dużo druciarstwa-każdy orze jak może :mrgreen:

Co do cen itd nie będę pisał bo znów zostanę zlinczowany,jak wymienię co ile kosztuje i ile może kosztować utrzymanie tego maleństwa.

Spalanie to ok. 10-15 l powinieneś się wyrobić.Na początku nie będziesz mógł się odnaleźć w porównaniu ze spalaniem z Merca.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Na mietka nie moge narzekąć bo tak jak pisaliście praktycznie bezawaryjny samochód przez prostą konstrukcję do tego duża pojemność o małej mocy jest + ze względu ze ten silnik się nie męczy :) Jedynie rdza chodź u mnie na razie jest w porządku myślę że jeszcze długo zostanie w rodzinie bo na wakacje z pełnym bagażem i 5 osobami spalił tylko 6l ;)

 

Ale wracając do tematu to tak na pewno silnik 2.5 i teraz po rozkodowaniu VIN wiem że jest to 523i . Stan perfekt bo wiem kto nim jeździł bo ogólnie problemem nie jest kupić takiej bmw na allegro bo jest ich bardzo dużo w różnych cenach zapewne bym coś znalazł tylko że wtedy nie wiadomo na co się trafi prawda dlatego normalnie nawet bym się nie zastanawiał a że nastała taka a nie inna oferta to można pomyśleć :)

 

Spalanie do 15 mówicie no może być cienko .. Ostatecznie gaz zostaje chodź wolałbym nie ( nie ma to jak benzyna nawet dla samej satysfakcji :) ) , troszkę poczytałem na forum że te autka dobrze znoszą gaz ? Ja jednakże 80% mojej jazdy to trasa dlatego mnie korci bo jeżeli bym jeździł tylko po mieście to szybko by mnie zrujnowała chyba :))

WBADD31070BU41308
Opublikowano

PYTANIE chcesz jezdzic czy sie bujać ?

 

Do jazdy proponuje BMW z silnikiem 2.5 lub 3.0 disel 2.5D ponad 160KM 3.0D ponad 180KM. Wystarczy i zbieraja sie dobrze.

Lub benzyne , ale tu też minmum 2.5 (po 2000roku) lub 2.8 oba ponad 190KM

 

Coz silniki mniejsze czesto sa zarzniete przez wycznowcow co wyciskaja max. Takze odradzam mniejsze siliniki BMW to BMW. Coz wielokrotnie mialem okazje fanow szybkiej jazdy wprzedzać wczesniejszą Mazda 6 2.3 (tylko 177KM) i ostatnio posiadaną AUDI A6 3.0 QUATTRO ponad 220KM w manualu. Coz mlodzi fani w BMW troszke sie osmieszali jak duza bo A6 to dlugie i spore auto :) wyprzedzalo ich bez wiekszych problemow. Zimą nawet nie wspomnę.

 

BMW i GAZ hmmm Masz BMW kupujesz to musi Cie stać. Gaz to ja moge wlozyc do Opla :wink:

 

Teraz zdradze BMW lubisz wygoną jazdę i lepszą jakość wkonania w środku to polecam Audi A6 :cool2:

Sowją BMW mam od 2 tygodni i co ... porownujac do innch moich wczeniejszch aut ( golf4, Vectra SRI, Passat ,Audi A4, Mazda6, Audi A6) BMW na + silnik i prowadzenie, na - wyciszenie, wkonczenie w srodku i wposazenie.

Opublikowano
Co do rdzy u BMW masakra :) w audi rdzy nie zobaczysz :cool2:

ale sie wysililes ... no ale to zawsze 9-ty post... rdza jak rdza wyjdzie wszedzie ...

  • Moderatorzy
Opublikowano

Życzę wszystkim żeby mieli na autach tyle rdzy co u mnie na 16 letnim BMW.

A co do silnika to wpieranie komuś na siłę-bo tylko 2,5,tylko 3,0,tylko samolot, jest bez sensu bo każdy ma inne potrzeby i oczekiwania.Kiedyś miałem 1,3 68KM i też był wystarczający.LPG jak dobry to czemu nie.I tradycyjne zaglądanie komuś w kieszeń.A skąd wiesz na co Go stać-rozrzutny człowieku? No ale musisz wszystkich wyprzedzić,nie pomyślałeś że może ktoś ma trochę więcej oleju w głowie i nie potrzebował ścigać się i wyprzedzać.Nie zawsze młody=głupi,to zależy od wychowania a nie od wieku.

Dlatego proponuję pomagać,a nie pouczać innych-bo moje najlepsze.

PS.Co ja z tym 68KM-Kiedyś miałem PF 126p o teoretycznej mocy 24KM i też starczało.

ec2Wze6.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dokładnie tak jak piszesz. Zresztą silnik 2.5 z 525i (192KM) w porównaniu do 2.5 z 523i tak na prawdę ma odczuwalnie lepsze osiągi tylko w górnym zakresie obrotów, a kto na co dzień z tych maksymalnych korzysta? Sporadycznie. To czemu dla kolegi Marcinuka 523i jest beee a 525i cacy??? Bez sensu. No ale jak się ma podejście do życia dzieciaczka z katalogiem w rączce to pisze się takie pierdoły w stylu "jak nie ma 300KM pod maską to nie jedzie". Tylko tak na prawdę większość ludzi nie oczekuje od auta wyścigowych osiągów tylko wystarczających do bezpiecznej jazdy na co dzień.

 

A już tekst, że "jak Cię nie stać to nie kupuj BMW" pisany przez człowieka, który ma 11 letnie auto jest przezabawny. :) Równie przezabawne jest stwierdzenie, że wygodniejsze i lepiej wykonane jest A6 niż E39. :)

Opublikowano
BMW i GAZ hmmm Masz BMW kupujesz to musi Cie stać. Gaz to ja moge wlozyc do Opla :wink:
a to dobre :D mój dziadek jeździ clio za ponad 30tys i jak by założył gaz to nikt by nie mówił stać Cię na takie auto stać Cię na gaz. Ja kupiłem za dwa razy mniej, ale mnie ma stać. Śmieszny kolego jesteś takim gadaniem.

Jeszcze jedno Ci powiem. Mam słabe 2.0 150KM i wiesz? Jestem zadowolony z osiągów :) I szukałem 2,5 i 2,8 i to właśnie te były często zarżnięte autka.

Myślę, że to Ty jesteś fanem tej szybkiej jazdy którą opisywałeś w swych przeżyciach od świateł do świateł :mrgreen:

Opublikowano
Mój post dotyczy kolegi marciniuk--troche ostrożniej,bardziej wiarygodnie a przede wszystkim mądrzej doradzaj w tym dziale.Ładnie ujął to kol. mmw więc ja nie będe rozpisywał.Jesteś na forum BMW więc raczej staraj się zataczać koło wokół tej marki,tym bardziej jeżeli bzdecisz o rdzy na bmw.Jakie to Audi miałeś że nie korodowało przy klapie,masce na progach.Upierasz się przy mocy 192+,wszystkich młodych wyśmigałeś==powiedz mi co dobrego wprowadzasz w ten temat :duh: .Zobacze jeszcze jakieś bzdety,bądż zauważe obużenie innych kolegów wobec twojej osoby a zrobie jakieś kroczki w złym kierunku dla ciebie :twisted: .Zauważyłem że to nie tylko moje widzi misie,bo kolegów mmw,CIHY troche znam i wiem że pochopnie komuś nie zwracają uwagi. Narazie otzrymujesz upomnienie słowne,za marny pożytek dla forum i nie tematyczne wypowiedzi uwłaczające BMW. :norty: POzdr i piszcie dalej koledzy
Opublikowano
PYTANIE chcesz jezdzic czy sie bujać ?

 

Do jazdy proponuje BMW z silnikiem 2.5 lub 3.0 disel 2.5D ponad 160KM 3.0D ponad 180KM. Wystarczy i zbieraja sie dobrze.

Lub benzyne , ale tu też minmum 2.5 (po 2000roku) lub 2.8 oba ponad 190KM

 

Coz silniki mniejsze czesto sa zarzniete przez wycznowcow co wyciskaja max. Takze odradzam mniejsze siliniki BMW to BMW. Coz wielokrotnie mialem okazje fanow szybkiej jazdy wprzedzać wczesniejszą Mazda 6 2.3 (tylko 177KM) i ostatnio posiadaną AUDI A6 3.0 QUATTRO ponad 220KM w manualu. Coz mlodzi fani w BMW troszke sie osmieszali jak duza bo A6 to dlugie i spore auto :) wyprzedzalo ich bez wiekszych problemow. Zimą nawet nie wspomnę.

 

BMW i GAZ hmmm Masz BMW kupujesz to musi Cie stać. Gaz to ja moge wlozyc do Opla :wink:

 

Teraz zdradze BMW lubisz wygoną jazdę i lepszą jakość wkonania w środku to polecam Audi A6 :cool2:

Sowją BMW mam od 2 tygodni i co ... porownujac do innch moich wczeniejszch aut ( golf4, Vectra SRI, Passat ,Audi A4, Mazda6, Audi A6) BMW na + silnik i prowadzenie, na - wyciszenie, wkonczenie w srodku i wposazenie.

 

 

Proponuję Ci najpierw pojeździć matizem,hyundaiem,kia,to może ochłoniesz deczko.I wykonanie w środku jest w nich z najwyższej pólki :mrgreen:tyle pokręteł,świecidełek,wszystko się błyszczy ,liczniki kolorowe jak w AUDI :D

Co do rdzy w BMW to piszesz takie bzdury że głowa boli.Ktoś to czyta i powiela tak jak ty zapewne,bo wątpię żeby to co piszesz wynikało z twojego doświadczenia.

Zaraz pójdzie fama że BMW gnije na potęgę,gorzej od ,,Mietków W210'' :mad2:

 

a moja12letnia nie chce jakoś pokazać rudy- i chwała.

Opublikowano
Wczoraj oglądałem i jeździłem tą 5 super jest podoba mi się zawieszenie bardzo stabilne , świetnie się trzyma w zakrętach tutaj czuć dobrze samochód bo jak jade mercedesem to trochę jakby łódka płynął :) Ogólnie zero rdzy , nigdzie nawet nie widziałem ognisk , silniczek regularnie serwisowany , środeczek igła z czarna podsufitka :P jedyne co jest do zrobienia to lewy stabilizatorek i radio czasami ma odpał i płyt CD nie chce czytać i gdzieś rozrusznik dziwne czasami dzwięki wydaję ( odpala normalnie bez zająknięcia ) . Tam jest zawieszenie z M nie wiem jak to z normalnym ale ja sie zakochałem :D
WBADD31070BU41308
Opublikowano
PYTANIE chcesz jezdzic czy sie bujać ?

 

Proponuję Ci najpierw pojeździć matizem,hyundaiem,kia,to może ochłoniesz deczko.I wykonanie w środku jest w nich z najwyższej pólki :mrgreen:tyle pokręteł,świecidełek,wszystko się błyszczy ,liczniki kolorowe jak w AUDI :D

Co do rdzy w BMW to piszesz takie bzdury że głowa boli.Ktoś to czyta i powiela tak jak ty zapewne,bo wątpię żeby to co piszesz wynikało z twojego doświadczenia.

Zaraz pójdzie fama że BMW gnije na potęgę,gorzej od ,,Mietków W210'' :mad2:

 

a moja12letnia nie chce jakoś pokazać rudy- i chwała.

 

Matizem nie jezdzilem, ale nie omieszkam. Widać , że masz doswiadczenie z tą marką.

BMW i rdza, tak a nadkola . A widziles rdze na audi ? nie i nigdy nie zobaczysz.

Masz 12 letnie BMW, ale chyba na zime trzymasz w garażu, latem woskujesz i jeździsz. Bo watpie , żebyś jeździl zimą po solance.

Opublikowano

Swojej nie oszczędzam i jeżdżę całą zimę po solance,Mieszkam na mazurach więc śniegu i soli na drogach tu nie brakuje.Te dwie fury które przedstawiasz na zdjęciach(o ile są twoje)na pewno tyle soli nie widziały co moja e39(ponad300tkm). W tle zdjęć widać że to nie są polskie klimaty.

Może Hiszpania?

Opublikowano
Na Mazurach studiowalem tj. dokladniej Warmia bo Olsztyn. Także wiem jakie tam zimy. Chociaż pochodze z okolic Torunia. W pl juz nie mieszkam od 6 lat.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.