Skocz do zawartości

PLANUJĘ KUPNO E39 PROSZĘ O OPINIE i POMOC W WYBORZE


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

nikt nie zmusza kupować auta w ślepo badziewi wiedzy !

Jest tyle auto i oszustwo ze jak ktoś idzie kupić w ślepo jest głupi albo jeszcze się nie nauczył i własnie metoda nauka przez ból pozna się na rynku samochodowym,

 

Nikoog tu nie bronie albo nie obrażam po prostu chce powiedzieć w skrócie ze jak coś się kupuje to trzeba mieć jakieś pojecie,

jak ktoś ślepo idzie kupować bez minimalnej wiedzy na temat przedmiotu jaki chce kupić ?!

To co tu radzić ?!

Opublikowano

Dlatego mamy tematy na forum , ktore pomoga wybrac fajna bawarke osobom, ktore sa zupelnie zielone :8)

 

smialo pytajcie chlopaki !

Opublikowano

Jasne :) ale i tak nei mozna zapomniec by brac kogos z wiedza jak sie samemu nie ma :)

to tylko dobra rada wujka zlo :twisted:

Opublikowano

Na początku chciałbym wszystkich bardzo serdecznie powitac, jest to mój pierwszy post, i raczej mam nadzieję że na nim się nie skończy :)

 

Piszę z prośbą o poradę, mam okazję sta się posiadaczem E39 520d z 2000r, nigdy nie jeździłem takim autem, ani takiego nie oglądałem, z racji że jako stary Cytryniarz miłośnik hydrowozów (mam nadzieję, że mnie nie zlinczujecie :) ) nigdy na BMW mojego wzroku na ulicy nie kierowałem,

 

Ogólnie auto mnie urzekło, poza jedną rzeczą - praca silnika, i nie mówię tu o jego brzmieniu.

Otóż, zrobiłem test elastyczności na 3 biegu, i do 2000tys obr silnika praktycznie nic się nie działo, mam silnik 2.0 HDi, i u mnie moc zaczyna rosnąc już od 1250 obr, by zkulminowac się przy ok 2000obr (mowa o 3 biegu), a w tym 520d miałem odczucie że zaczynał się zbierac przy 2000obr, by zkulminowac swoją moc przy 2200obr. Pomijając takie rzeczy jak to że są to całkiem różne silniki, z inaczej zestopniowanymi skrzyniami biegów, wydaje mi się że tak by chyba nie powinno, jak było w oglądanym przeze mnie E39.

 

A piszę tutaj, ponieważ więcej złego niż dobrego słyszałem o tych silnikach (a tak właściwie o VP44), więc pytanie do was, czy myślicie że to może byc objawem kończącej się pompy? a może to auto tak ma? nie miałem okazji przejechac się innym autem z takim silnikiem.

 

auto ma obecnie 180tys km (przebieg wydaje się prawdziwy, sprawdziłem w serwisie BMW po VIN że auto w 2003r na ostatnim przeglądzie gwarancyjnym miało przejechane 38tys km - co daje rocznie ok 13tys km, auto z Austrii), podczas dwuletniego pobytu w kraju zrobiło 50tys km, pozatym auto jest z w miarę pewnych rąk (piszę w miarę, bo jest to auto od kolegi mojego kolegi), a to plus przebieg już jest jakąś zachętą. Jedyny minus to kierownica, która nie była ustawiona na wprost, rzekomo po wymianie drażków - ale auto jechało prosto, i prowadziło się bez najmniejszego zarzutu.

 

Bardzo proszę o poradę, ponieważ na dniach musi zapaśc decyzja :)

Opublikowano
Raczej kolego to normalne bo jednak auto to waży 1555 kg no i te 136 km szału niezrobi ale sporo jeździ e39 z tym motorem.. Zapewne zaraz każdy ci napisze ze do e39 to najmniej 3.0 Pb :D

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano

No to odrazu może napiszę, że nie szukałem i szukał raczej nie będę takiego auta - jak nie to, to raczej żadne E39 :) interesuje mnie poprostu zachowanie tego silnika w tym konkretnym egzemplarzu.

a czy ten silnik jest za słaby? zależy dla kogo :) jechaliśmy we 4 dorosłe osoby, każda po przynajmniej 80kg i jak auto weszło na obroty, to problemu z przyspieszaniem nie było nawet na 5 biegu.

Może nie jest to silnik D5 z Volvo którym miałem okazję jechać, ale nie było wg. mnie aż tak źle :)

Opublikowano
Jak wg ciebie moc jest wystarczająca to kupuj :) To tobie ma się auto podobać wiadomo każdy ma zapotrzebowanie na coś innego :) Na pewno jak kupisz to będziesz zadowolony bo w e39 przejechane km prawie nie są odczuwalne bardzo wygodne auto zakręty dla niej jak i dla każdej bmw to pikuś :D

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
Kolego jesli stan auta jest interesujacy itp, a Ty nie potrzebujesz demona predkosci to warto wziac. Silnik zawsze mozna zchipowac i troszke elastycznosci mu przybedzie. Duzo jezdzi e46 z tym silnikiem i nie sa one jakos bardzo awaryjne pod warunkiem ze sa dobrze eksploatowane. Do normalnego poruszania sie mysle ze wystarczy tylko zalezy co kto potrzebuje.
Opublikowano

BMW to marka szybkich i mocnych aut,

Jeżeli komuś nie przeszkadza ze nie będzie mógł wyprzedzić zwykłego opla albo VW ze słabymi silnikami to ok

albo zamontuj chipa i będziesz mieć niezły dym za sobą i 0 przyspieszenia i tak :D

I nie rozumiem dlaczego na ten jeden model się tak koncentrujesz ?!

Nie lepiej troszkę dodać jeszcze i mieć zawsze w razie potrzeby coś pod maska żeby można było elastycznie się poruszać ?!

Tu nie chodzi o szaleństwa na drodze bo do takich zabaw są auta serii M

bardziej mi chodzi by w razie potrzeby mieć te kuce które cie pociągną jak należy ?

Opublikowano
BMW to marka szybkich i mocnych aut,

Jeżeli komuś nie przeszkadza ze nie będzie mógł wyprzedzić zwykłego opla albo VW ze słabymi silnikami to ok

albo zamontuj chipa i będziesz mieć niezły dym za sobą i 0 przyspieszenia i tak :D

I nie rozumiem dlaczego na ten jeden model się tak koncentrujesz ?!

Nie lepiej troszkę dodać jeszcze i mieć zawsze w razie potrzeby coś pod maska żeby można było elastycznie się poruszać ?!

Tu nie chodzi o szaleństwa na drodze bo do takich zabaw są auta serii M

bardziej mi chodzi by w razie potrzeby mieć te kuce które cie pociągną jak należy ?

 

 

Pewnie dlatego, ze napisal ze ma w nosie inne e39 interesuje go tylko ten jeden konkretnie? gdybys czytal ze zrozumieniem to nie byłoby pozniej takich problemow. Jeśli przebieg potwierdza się w Aso w miare tak jak napisales i auto jest w dobrym stanie wizualnym i mechanicznym to ja bym brał. A kierownica sie nie martw jedz zrob geometrie koszt około 100zł i ustawia wszystkie kola i kierownice jak nalezy:)

Opublikowano

Pewnie dlatego, ze napisal ze ma w nosie inne e39 interesuje go tylko ten jeden konkretnie? gdybys czytal ze zrozumieniem to nie byłoby pozniej takich problemow. Jeśli przebieg potwierdza się w Aso w miare tak jak napisales i auto jest w dobrym stanie wizualnym i mechanicznym to ja bym brał. A kierownica sie nie martw jedz zrob geometrie koszt około 100zł i ustawia wszystkie kola i kierownice jak nalezy:)

 

No to odrazu może napiszę, że nie szukałem i szukał raczej nie będę takiego auta - jak nie to, to raczej żadne E39 :)

Nie jest tu napisane ze ma inne w nosie tylko ze raczej

wiec mam prawo go spytać dlaczego nie inne ?

Nie pytałem ciebie wiec nie wypowiadaj się za innych,

Opublikowano

Jezeli wszyscy wypowiadaja sie , to i ja dorzuce swoje trzy grosze :8)

Mam 530 i w/g mnie to jeszcze malo. WIadomo ze nie zawsze trzeba grzac te 200 km/h , ale moc przydaje sie przy wyprzedzaniu itd. . Buda jednak swoje wazy jak juz ktos wyzej napisal i warto miec zapas mocy

Bmw to marka sama w sobie. Bawarka musi byc duza i szybka :)

Opublikowano

Co racja to racja - miałem okazję byc wiezionym E46 330D - wrażenia z jazdy... :roll: wersja przedliftowa 184km, i powiem naprawdę że to auto wg. mnie jechało na co najwyżej 150km :) fajnie by to latało na autostradzie, bo faktycznie do 200km/h leciało elegancko, spodziewałem się kopniaka w plecy na niskich biegach, a było po prostu normalnie :) miałem porównanie do Volvo S60 D5 163km, no i to naprawdę zapier...

 

A dieselka zawsze można podkarmic, u siebie mam 2.0HDi 110km w serii, zrobione na 130km, przejechałem 15 tys km, i nic się z silnikiem nie stało, spalanie w normie, a komfort jazdy bez porównania :) TDI mnie brało, ale TDI to już chciało nie chciało - oglądało moje plecy :)

 

Dzisiaj wieczorem wyprawa po auto - także wszystko się okaże, a jak się zakup uda, to się pochwalę :)

Opublikowano
Witajcie.Z serii 5 jakie byscie polecili?Kase na samo auto przeznaczam 5tys euro.Rocznik 2001-2003.Benzyna mnie interesuje.Bede robil ok 10tys km rocznie.Mysle nad instalacja gazowa.Wiecej w trasie niz po miescie bede jezdzil.Moc minimum 170koni.Jaki model jest najmniej wadliwy i godny polecenia?Zastanawiam sie nad 525i.Pozdrawiam
Opublikowano
Generalnie przy takim przebiegu rocznym bym brał 4.4 :norty: Poczytaj trochę ten temat to Ci rozjaśni na pewno :cool2:

http://s25.postimg.org/fhz6cbo73/podpis_forum.jpg


Mieszkasz w Holandii? Zajrzyj tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=168&t=208939 Mój Individual >>klik<<

Zamienię 2szt BBS RS 700 8,5Jx18 za 2szt BBS RS 701 10Jx18, bądź deal na 19" ACS Type III

Opublikowano
525 to całkiem dobry wybór choć ja celowałbym w 530i. Co do V8 to będzie większy kłopot w znalezieniu dobrego egzemplarza i koszty utrzymania tej jednostki znacznie większe. Przy takiej średniej przestań myśleć o LPG :)
Opublikowano

Czemu przestać myśleć o LPG. Jeśli auto ma trzymać więcej niż 2 lata to od razu bym LPG zakładał. A przebiegi raczej mu się nie zmniejszą bo już są w miarę niskie. A jak jest gaz to drugie zazwyczaj to auto które miało robić większe przebiegi idzie w odstawkę :)

Najmniej wadliwe są jednostki przed liftem. M52 i M52TU

M54 ma już więcej elektroniki i do tego słabszej jakości materiały z których wykonany jest sam silnik. Słyszy się o zwiększonym apetycie na olej i szybszym zużyciem pierścieni.

Ale to się nie dzieje po 100-300tys. Zwykle nawet i jednostki M54 wytrzymują o wiele większe przebiegi o ile stosuje się odpowiedni olej i nie przegrzeje się silnika.

Opublikowano
Dokladnie jest jak kolega wyzej pisze, najlepszym wyborem bedzie m52b28. Chyba wszyscy polecaja ten silnik jesli ktos nie chce diezla lub nie stac na utrzymanie v8. Wszystko zalezy od oczekiwan kierowcy. V8 jest oczywiscie super lecz koszta utrzymania juz sa wieksze niz w R6 itp. Ja przewertowalem juz kilka forum i sam bede niebawem szukal e39 z motorem 2.8, bo wiem ze zdrowa jednostka potrafi niejednego zadziwic i naprawde daje dobre wrazenia podczas jazdy.
Opublikowano
Dziwny jest przebieg i połączenie beżowych skór z szarymi elementami wnętrza ;) więcej ze zdjęć nie wywróżysz ;)
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli chodzi o kolorystykę środka to jak najbardziej się taka zdarza ;)

Kolega od nas z forum ma jasne skóry i czarne plastiki, dla mnie wygląda kapitalnie :mrgreen:

Opublikowano
Jak dla mnie środek kolorystycznie nie dobrany... Ale coraz bardziej trafiają do mnie pomarańczowe kierunki (wersja po lifcie).

http://s25.postimg.org/fhz6cbo73/podpis_forum.jpg


Mieszkasz w Holandii? Zajrzyj tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=168&t=208939 Mój Individual >>klik<<

Zamienię 2szt BBS RS 700 8,5Jx18 za 2szt BBS RS 701 10Jx18, bądź deal na 19" ACS Type III

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.