Skocz do zawartości

PLANUJĘ KUPNO E39 PROSZĘ O OPINIE i POMOC W WYBORZE


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja swoją niestety albo stety muszę trzymać ok 5 lać a wtedy będzie już dawno pełnoletnia. I pewnie jak będzie ładnie dość wyglądać to okolice 5-6tys pójdzie bo nie dobije jej mechanicznie- to na pewno. e39 za te 5-8lat będzie ostatnią pancerną BMW. E34 będą wtedy takim rarytasem jak e30 a zadbana e39 zacznie się robić jak dobre e34 a takie kosztują w granicach 10tys. a z dużymi silnikami i fajnym wyposażeniem to bliżej jest 20tys niż 10 :) i to samo będzie z e39.

 

Paweł to ja zacząłem Cie obgadywać :mrgreen:

  • Moderatorzy
Opublikowano

Spoko :mrgreen:

Zanim E39 dojdzie do pozycji E34 to minie uuuuuu dużo lat, bo jest tego od...... :norty: :mrgreen:

Nie wiem jak kształtuje się cenowo E34 bo nigdy mnie to auto nie interesowało(z wyjątkiem M na które mnie nie stać :( ).

Ale na chwile obecną przetrzepałem allegro i muszę przyznać, że w E36 jest sam syf (bez różnicy ile kosztuje) może ze 3 sztuki warto by obejrzeć.

Tak czasami myślę, że jakbym teraz szukał to na pewno celem byłoby E30 :wink:

Ale Bad jest ładny i szkoda mi się go pozbywać zwłaszcza, że zainwestowałem dużo w niego :twisted2:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Witam wszystkich.

 

Zostałem poproszony przez kolegę z działu - BMW E39 530D o przeniesienie mojego tematu tutaj, więc mam nadzieję, że fajnie on tutaj się spasuje. Jeśli to nie najlepszy pomysł, to proszę o uwagi.

 

Jestem nowy na forum, to mój pierwszy post i chciałem się przedstawić. Mam na imię Łukasz i od dawna noszę się z zamiarem zakupu BMW z jakimś mocnym silnikiem. 3-ka jest dla mnie trochę za mała, a 7-ka za duża i pewnie bardzo droga w eksploatacji, dlatego wybór padł na 5-tkę. Zależy mi na mocnym silniku i choć niewiele jeżdżę (ok 15 kkm rocznie 90% trasa 10% miasto) pomyślałem o E39 530d – z tego co wiem, wersja znacznie trwalsza od kolejnych 530d (manual). Obecnie jeżdżę dieslem 1,9 tdi 160KM z chipem – nie wariuję, ale lubię czasem ładnie wyprzedzić. Auto jest jednak dla mnie za miękkie i bardzo kręci mnie tylni napęd.

 

Sporo czytałem o E39 530d w przeróżnych źródłach i ciągle nie mam pełnego obrazu tematu.

Zdaję sobie sprawę, że podobne tematy poruszane już były. Jednak chciałem podejść do sprawy trochę inaczej. Wiem, że do bolączek modelu należą m.in.:

 

* defekty maglownicy, problemy z hydraulicznymi popychaczami, czujnik poziomowania reflektorów ksenonowych, uszkodzenie czujnika temperatury układu klimatyzacji, wielowahacze + drążki reakcyjne + tuleje wahaczy + łączniki stabilizatora, wentylator chłodnicy ze sprzęgłem wiskotycznym, szczelność chłodnicy, obudowa termostatu, niesprawne podnośniki szyb, uszkodzone czujniki poduszek powietrznych w siedzeniach, zaśniedziałe przewody masujące i awaria zestawu wskaźników, wrażliwa na poprawność montowania przednich amortyzatorów, parujące reflektory przednie, czujniki ABS, rdzewienie w kilku miejscach, problemy z turbiną, … jeszcze jakieś inne istotne niebezpieczeństwa?

 

1) Moje główne pytanie to czy większość z tych problemów można sprawdzić / zdiagnozować przed zakupem? Ewentualnie, które są bardzo trudne do wykrycia (z tych poważnych i kosztownych). Uważacie, że tylko ASO, czy jest to na tyle znany silnik i model BMW, że można je sprawdzić u speców poza ASO? Są na forum namiary na jakieś sprawdzone warsztaty, czy może któryś koledzy mogliby pomóc przy oględzinach? (oczywiście za wynagrodzeniem)

 

2) Zdaję dobie sprawę, że przebieg to nie wszystko, ale czy jest szansa z dużą dozą pewności zweryfikować stan licznika auta krajowego / z zagranicy po VIN'ie? Potwierdzić autentyczność książki serwisowej prowadzonej za granicą? Jest jakaś międzynarodowa baza / współpraca między salonami w Europie?

 

3) Kolejne pytanie na temat wersji przed / po lifcie. Nie znalazłem żadnych informacji o „istotnych” zmianach w 530d (Czy przed liftem było zawsze 184KM, a po lifcie 193KM? Czytałem niby, że starsze były lepsze, ale... czs też chyba robi swoje, więc lepiej celować w jak najnowsze roczniki, czy nie koniecznie? Oraz czy silniki M57DE30 E39 i M57DE30 E38 czymś się różnią prócz programu? / mocy? Czy któyś z nich jest wyraźnie lepszy w jeździe / eksploatacji?

 

4) ostatnie pytanie odnośnie kosztów. Czytałęm, że nawet mając zdrową jednostkę, rocznie należy się liczyć z kosztami (nie licząc paliwa) rzędu kilka tysięcy... Tylko czy chodzi bardziej o 3-4 tysiące czy 8-9 tysięcy rocznie – pytanie do właścicieli.

 

Bardzo dziękuję za odpowiedzi doświadczonych kolegów i mam nadzieję, że takie kompleksowe ujęci etematu będzie pomocne dla wielu forumowiczów. Pozdrawiam fanów 530d :-)

Opublikowano

1 Większość rzeczy sprawdzisz bez problemu, ale musisz o każdym problemie na forum poczytać i tyle :cool2:

2) Historię czy się zgadza z książką możesz w ASO potwierdzić. Nieliczne kraje prowadzą rejestr przebiegu. Niemcy na pewno nie :mrgreen:

3) To już Twój wybór. Polift jest moim zdaniem ładniejszy, ale droższy. 3.0d to dobre silniki i czy to będzie przed czy po lift to jak kupisz zadbaną to problemów nie będzie.

 

4) Czasami 3-4 a czasami nawet i powyżej 10tys rocznie. Zależy. Może być że auto z niemcowni nie miało robionego nic przy zawiasie i nagle w PL zaczyna się sypać. KPL amorków i wahaczy kosztuje ok 4-5tys Zależy co się posypie i ile. Może być to nawet i mniejsza kwota tego nikt Ci nie powie

 

Bardzo dziękuję za odpowiedzi doświadczonych kolegów i mam nadzieję, że takie kompleksowe ujęci etematu będzie pomocne dla wielu forumowiczów. Pozdrawiam fanów 530d :-)

Opublikowano

Noszę się z zamiarem kupna e39 2,0 150KM benzyna sedan przedlift i prosiłbym o podpowiedzi na pytania na które nie znalazłem odpowiedzi.

1. Ile mniej więcej trzeba dać za dobry egzemplarz? (z wyposażenia musi być klima i szybki z przodu w prądzie)

Dobry to mininum sprawny mechanicznie.

2. Jak wygląda korozja? wiem, że klapa tylnia lubi pordzewieć. Czy coś jeszcze? Blachy są w ocynku?

3. Rozrząd jest na łańcuchu. Co ile się go wymienia-regeneruje?

4. Czy ten motor dobrze znosi lpg w sekwencji?

5. Silnik bierze olej? Jeśli tak to ile?

6. Czemu tak dużo jest tych aut wystawionych na portalach na sprzedaż, po prostu multum... Nie wiem czy to dobrze czy źle...

7. Poprosiłbym o 3 rzeczy na które trzeba zwrócić uwage przy zakupie - takie 3 wskazówki od wtajemniczonych użytkowników e39.

 

Z góry dzięki za odpowiedzi

Opublikowano

Dziękuję Daniel za odpowiedź,

 

1) jasnę, że czytam wszędzie, gdzie znajdę jakieś info, ale i tak przy wyborze w Niemczech czy w Polsce poproszę kogoś, kto się na tym lepiej zna niż ja. Znasz / znacie może jakichś speców, których moznaby polecić do pomocy przy wyborze? Rozumiem, że prócz sprawdzenia mechanicznego ważna jest też diagnostyka komputerem? Słyszałem jeszcze o dość drogich pompowtryskach - też da się sprawdzić ich odchylenia komputerem jak w grupie VAG? W E39 nie było wtrysków piezo-elektrycznych, prawda? Chodziło mi, czy nie ma takich bardzo kosztownych, a zarazem bardzo trudnych do wykrycia wad, ale z tego, co piszesz, to dokładne sprawdzenie powinno dać jasny obraz stanu auta.

 

3) Czyli jeśłi chodzi o silnik wersja po lifcie i przed liftem (184KM vs 193KM) nie ma znaczenia? To chyba lepiej 193KM w nowszej budzie - Jeśli chodzi o kasę, to taka różnica (15k czy 25k) przy zakupie nie jest aż taka istotna. Ważne dla mnie by wybrać potencjalnie trwalszą jednostkę. Rozważałem też E60 530D, ale podobno jest mniej trwalsza i koszty utrzymania dużo wyższe i to mnie odstraszyło.

 

Thx!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Noszę się z zamiarem kupna e39 2,0 150KM benzyna sedan przedlift i prosiłbym o podpowiedzi na pytania na które nie znalazłem odpowiedzi.

1. Ile mniej więcej trzeba dać za dobry egzemplarz? (z wyposażenia musi być klima i szybki z przodu w prądzie)

Dobry to mininum sprawny mechanicznie.

- 1,5 roku temu kupiłem za 17 i był w super stanie, jeden właściciel, servis ostatni pół roku przed zakupem, możesz zerknąć na wyposażenie u mnie w galerii.

Teraz tak sprawdzam to jak dla mnie do oglądania kwalifikują się w cenie 12 - 15.

2. Jak wygląda korozja? wiem, że klapa tylnia lubi pordzewieć. Czy coś jeszcze? Blachy są w ocynku?

- Klapa czasem rdzewieje, u mnie nic narazie jest ok, zero rudego, ocynk jest.

3. Rozrząd jest na łańcuchu. Co ile się go wymienia-regeneruje?

- wymienia się pompę wody - katalogowo co 80k km

4. Czy ten motor dobrze znosi lpg w sekwencji?

- Jak instalacją dobra to znosi, dałem 3600 u dobrego montera za stag-300-isa2, wtryski Hana, reduktor AC i jest bajer, różnicy nie ma, leje i jade.

5. Silnik bierze olej? Jeśli tak to ile?

- Nie bierze, przynajmniej mój. Od wymiany do wymiany cały czas w połowie miarki na bagnecie.

6. Czemu tak dużo jest tych aut wystawionych na portalach na sprzedaż, po prostu multum... Nie wiem czy to dobrze czy źle...

- jest z czego wybierać, to chyba dobrze :) Niemiec pozbywa się złomu, Polak korzysta :mrgreen:

7. Poprosiłbym o 3 rzeczy na które trzeba zwrócić uwage przy zakupie - takie 3 wskazówki od wtajemniczonych użytkowników e39.

- Ja bym polecił sprawdzić vin w ASO lub u kolegów z forum. Zawieszenie, na jakich częściach. Całe podwozie w poszukiwaniu wycieków (zapocenia nie są groźne, ale jak się leje to będą koszta)

Z góry dzięki za odpowiedzi

 

 

Polecam też poczytać poniższy wątek i się zorientować jakie są koszty utrzymania tych samochodów.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=241190

Opublikowano
Życie niestety zweryfikowało wszystko i jestem ciekawy jak będą niektórzy sprzedawać swoje czy też będzie "nie sprzedam za tyle bo......" . Niestety ceny dyktuje rynek.

 

Ale w 95% samochodu nie MUSIMY sprzedawac. Nie zależnie jak stary. To tylko nasza zachcianka w 99% przypadków. Normalnie człowiek jezdzi 10 lat autem jednym lub dłuzej i jest zadowolony. Dlatego jak ktoś mi nie daje tle ile chcę, to po prostu nie sprzedaję i jeżdzę autem następne kilka lat. Co za problem?

Doinwestowanych aut nie warto sprzedawac, nie na polskim rynku. Rozsądni ludzie mając dobre, doinwestowane auto jeżdżą nim najdłuzej jak sie da, nawet jak stac ich na super nowy model z salonu...

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

Od kilku tygodni planuje kupno E39 bez rdzy, przeglądałem sporo ogłoszeń i znalazłem dwie sztuki na które zwróciłem uwagę. I tu zwracam się do specjalistów z dobrym okiem o pomoc w wyborze.

http://allegro.pl/bmw-e39-m5-528-m-pakiet-shadow-line-xenon-skora-i4044691260.html

http://allegro.pl/bmw-535ia-245-km-xenon-skora-mpakiet-i4034071245.html

poszukuje minimum 2.8, benzyna, sedan, automat

=======================

BMW 528i e39 Sedan M-PAKIET, 99r benz+gaz

Opublikowano

Jak szukasz e39 bez rdzy to nie masz dużych wymagań :mrgreen:

Takie dziwadło z silnikiem 2.8 i emblematami m5 jest trochę śmieszne co nie znaczy, że jest nie zadbane.

Spalanie to jakiś śmiech bo gość w ogłoszeniu kłamie w żywe oczy.

Obejrzeć można.

 

Co do tekstu że jest nie do odróżnienia to wystarczy zobaczyć zegary.. Lampy tył byłe inne w m5?

Opublikowano
Skóry można wymienić/ odnowić i tak samo łatwo zniszczyć i nie są one wyznacznikiem przebiegu. Gość wymienił by tapicerkę za 800zł przód i już na auto byś patrzył jak na igłę? Pojechać warto. Kupić nie trzeba.
Opublikowano

Nie mowie o przebiegu na podstawie stanu skor tylko stwierdzam fakt ich styrania, przebieg jak wiadomo "do negocjacji".

 

Z doswiadczenie wiem, ze beemki, ktore wygladaja tak ja te powyzej sa umeczone przewaznie na dziesiata strone.

Dodatkowo ta V8 kosztuje ciut za malo aby byla w pelni zdrowa.

Opublikowano

Na przebieg w naszym kraju się nigdy nie patrzy bo nikt by w kraju w życiu auta by nie kupił. Przebieg to jest ostatna rzecz na którą się patrzy przy kupnie jakiegokolwiek auta bo przekręcić to już można na granicy tak że nikt tego nie odczyta.

 

Ja gdybym miał jechać to nie jechał bym po żadną i nie chodzi o cenę bo to auta mają swoje lata, ale jedna "tjuningowana" pod M5 druga też z jakimiś 19" felgami na których się jedzie zapewne jak ursusem.

 

Oby nie były robione i używane też bez głowy bo wtedy koszta murowane. Dobrze jest kupić nie zrobioną na oryginale wtedy jest wiesze prawdopodobieństwo, że auto było szanowane.

Opublikowano

Nie twierdze, ze te auta sa zle lub na 100% zameczone ale trzeba miec troche oliwy w glowie podchodzac do nich.

 

Auto robione "na kozaka" myslita, ze dziadek helmut tak je pomodyfikowal aby pod kosciolem sie prezencily? :wink:

Skrzynie w obu automat a wiadomo jak sie konczy ich palowanie.

 

Osobiscie wolalbym kupic cywilna wersje na kolach 15" i dlubac.

Opublikowano

Ja tak samo.

Tylko może też się okazać że jest auto od jakiegoś maniaka co dbał o auto i nie ma co się oszukiwać trochę w te pierdoły od M zapłacił. Ale to trzeba by było mieć mega szczęście bo takie auta są najczęściej mega katowane.

Opublikowano
Osobiscie wolalbym kupic cywilna wersje na kolach 15" i dlubac.

 

Polać mu :cool2: Sam tak zrobiłem, kupiłem najprostszą E39 2.0 na 15" w stanie całkowicie oryginalnym, bez modów i jedyne co, to muszę powymieniać części, które z racji wieku już się zużyły, a nie naprawiać auto po pałowaniu przez poprzedniego użytkownika :)

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Opublikowano

Nie straszcie tak ludzi tymi cenami ze komplet amorow i wahaczy to koszt 4-5 tysi.

Szansa ze ktos bedzie mial do wymiany wszystkie wahacze jest bliska zeru no chyba ze ktos nie pojedzie na sprawdzenie auta prze kupnem albo pojedzie bawara na rajd Dakar.

Opublikowano

No kpl tyle kosztuje a często po x latach to lepiej się opłaca wymienić cały przód wahaczy albo tył i nie latać co chwile ze zbieżnością tylko zrobić komplecik.

A jak ktoś w cenach obeznany nie jest i się o to pyta to trzeba poinformować żeby później zdziwienia nie było.

Opublikowano
Oczywiscie ze taka informacja o cenie kompletu jest wazna ale zeby byc uczciwym to warto dodac ze jezeli kupilo sie w miare zadbane auto i nie jezdzi sie po poszatkowanej drodze to szybko wahacze itp nie popadaja.
Opublikowano

Polać mu :cool2: Sam tak zrobiłem, kupiłem najprostszą E39 2.0 na 15" w stanie całkowicie oryginalnym, bez modów i jedyne co, to muszę powymieniać części, które z racji wieku już się zużyły, a nie naprawiać auto po pałowaniu przez poprzedniego użytkownika :)

 

Amen :cool2:

Opublikowano
Nie straszcie tak ludzi tymi cenami ze komplet amorow i wahaczy to koszt 4-5 tysi.

Szansa ze ktos bedzie mial do wymiany wszystkie wahacze jest bliska zeru no chyba ze ktos nie pojedzie na sprawdzenie auta prze kupnem albo pojedzie bawara na rajd Dakar.

 

Nikt ludzi nie straszy, jestem właśnie na etapie wymiany samych tylko amortyzatorów z przodu i koszt niecały tysiąc zł. (Sachs po 390 zł. za sztukę + robocizna). I to będzie tysiąc pod warunkiem, że przy wymianie nie wyjdzie coś jeszcze w zawieszeniu.

Także koszt wszystkich amortyzatorów i wahaczy na oryginałach (w sensie nie ASO, ale takich co idą na pierwszy montaż) w kwocie 4-5 tys. zł. uważam za realny :wink:

Fakt, że będzie wszystko do wymiany od razu jest mało realny, ale już na przestrzeni roku, gdy trochę się jeździ autem i biorąc pod uwagę trwałość zawieszenia w e39 jest to już prawdopodobne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

I tak wychodzi, bo sam liczyłem, 4 amorki + 4 sprężyny + poduszki amorków, odboje, osłony i wahacze na przód to ok 4.5tyś.

Sporo, ale przecież zrobisz raz i spokój, a nie wymieniasz pojedynczo i na czuja.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie wy tu o pieniądzach, SACHSACH ale 95% użytkowników e39 wkłada już kpl wachaczy Master sport Made in Germany (Made in China :mrgreen: ), amorki Maxgear i w trasę sorki ale taka jest już prawda dobrze że chociaż forumowicze nie kaleczą tego modelu :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.