Skocz do zawartości

PLANUJĘ KUPNO E39 PROSZĘ O OPINIE i POMOC W WYBORZE


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, znalazłem egzemplarz 530i z lpg i w touringu bo taki poszukuję, VIN to: WBADS61090GV42490, co sądzicie o nim:

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-lift-231km-lpg-skora-xenon-grzane-fotele-navi-parktronic-tempomat-ID6EHBrI.html

 


Przód wygląda podejrzanie - lampy nie do pary, nerki od v8, przebieg patrząc po zużyciu - w miarę.

Spróbuj po VIN załątwić historię, wyciągnąć z cepik historię i nic lepszego niż oględzieny na spokojnie, bez spiny, bo z Radomia wyjechać pucowanym szotem bardzo łatwo.

Weź po uwagę że 3 litrówki są skłonne do wciągania dużych ilości oleju, a instalacja LPG jeśli założona po taniości też może sporo problemów przyspożyć.

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Trochę zawyżona, ale nie za dużo (jeśli buda bez rdzy i przebieg prawdziwy).


Nie ma co dokładnie porównywać fury co jeździła po PL, ale jakby się chciało sprowadzić ze Szwarcarii to zdrowe e39 520i po lifcie poniżej 200k km to około 40 tysiaków pln, podobne 530d 50 tysiaków. Przed negocjacją, zdrowa buda itp. No i do opłat oczywiście.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dlatego stoją w Szwajcarii. W Niemczech zdrowe 530d E39 jest wyceniane na kwoty pomiędzy 4500 - 6000 Euro.

Co do ogłoszenia to 60 tys. złotych jest warte zdrowe E39 540i, a nie 530i przerobione na polifta.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No nie wiem gdzie szukasz, ale po samym przebiegu widzę, że 7-10 tysi ojro, czyli podobnie do tego co w Szwajcarii, z tym, że z reguły fury mniej zardzewiałe są w kraju czekolady.

Oczywiście, że tańsze też się znajdą, ale to zaniedbane, albo/1 z dużo większym nalotem.


Co do tego, że 530i za 60 koła to przegięcie, chyba, że wstawi do garażu na klolejne 5 lat bez dobijania kilometrów, wtedy może być realne :P



https://www.autoscout24.de/lst/bmw/5er-(alle)?atype=C&cy=D&damaged_listing=exclude&desc=0&fregfrom=1998&fregto=2003&kmto=200000&ocs_listing=include&powertype=kw&search_id=2clgi64dnqz&sort=standard

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ani Autoscout24, ani Mobile.de nie są reprezentatywne, bo wystawiają tam handlarze, choć i u nich można często negocjować 10 % ceny. Dobry jest portal Kleineanzeigen, a jeszcze lepiej jeśli ktoś chce kupić starego diesla, wybrać się do Belgii (2dehands) albo Holandii (Marktplaats). Tam wystawiają je taniej ze względu na wysoki podatek drogowy i planowane zaostrzenie kryterium wjazdu do miast.

Na 530i E39 za 60 tys. zł. ciężko będzie zarobić. Starsze o te 5 lat, idealne 525i E34 jest wyceniane w Niemczech na kwotę w przedziale 9 - 12 tys. Euro (classic-analytics.de). Przy czym nie wiadomo jakie będą trendy na rynku klasyków, a samo garażowanie i utrzymanie auta w stanie do jazdy też kosztuje.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Dzień Dobry,

Aby nie zakładać nowego tematu napiszę tutaj swoje pytanie. Podobnie jak w temacie planuję zakup E39 natomiast w moim przypadku benzynę, również wersję poliftową. Napisałem planuję ponieważ nie jestem jeszcze do końca przekonany czy jest to odpowiednie auto dla mnie.

Nigdy nie siedziałem w tego typu samochodzie ani nim nie jechałem, wstępny wybór na E39 padł w momencie gdy dałem bratu misję znalezienia dla mnie jakiegoś youngtimer'a, coś co nie będzie traciło na wartości, będzie dawało frajdę z jazdy i cieszyło oko. Sam samochód chcę kupić jako drugi, raczej do użytku weekendowego.

Natomiast do brzegu, piszę tutaj z prośbą do kogoś z Poznania lub okolic, kto posiada już takie auto (najlepiej sedan) kto byłby skłonny spotkać się, dać mi obejrzeć samochód, przejechać się, domyślam się, że za opłatą.

Byłoby to dla mnie cenne doświadczenie oraz z pewnością jakiś punkt odniesienia przy porównywaniu w przyszłości innych E39.

Żeby nie zaśmiecać wątku będę wdzięczny za wiadomość prywatną.

Pozdrawiam

Opublikowano

Siemanko. Dziś planuję kupić e39 M54B22 w gazolinie od 11 lat. Jestem po wstępnych ogledzinach, samochód ori lakier oprócz tylnych prawych drzwi oraz 2 bardzo małe purchle rdzy , jeden na progu drugi na nadkolu. Parę dni temu przyjechał z niemiec. Dziś jadę nią na stację diagnostyczną i proszę powiedźcie na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach oraz co mnie ewentualnie na dzień dobry czeka do roboty/wymiany oprócz standardowego serwisu olejowego. Na pewno już zauważyłem, że troszkę kapie olej, ale na glebie nie jestem w stanie zweryfikować skąd ten olej. Autko ma rzekomo 220k nalotu potwierdzony przez niemiecki tuv.

Autko nie będzie służyć jako daily.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdź czy wszystko opłacone, czy kupujesz od tego komu dajesz kasę - jak dostaniesz "niemca", albo jakiegoś słupa na umowie, albo niższą cenę na dokumencie zakupu niż faktycznie zapłacisz to możesz się pożegnać z jakimikolwiek roszczeniami pozakupowymi.

Wykup raport, choćby żeby sprawdzić czy w historii mniej więcej przebiegi się sprawdzają, chyba nawet na allegro możesz wykupić za kilkadziesiąt pln.


Na stacji stan progów i podwozia - im więcej rdzy tym albo więcej do zrobienia, albo mniej czasu do problemów z przeglądem - zależy jaki masz plan.

Stan ogumienia - od razu się dowiesz czy będziesz musiał załadować w to kasę.

Stan hamulców - grubość tarczy i klocków, zestaw na 4 koła swoje kosztuje.

Stan zawieszenia - każda naderwana guma na tulei to kilka stów w część i robotę.

Oznaki dzwonów - im większy tym gorzej dla Ciebie w przyszłości.


Jak są wibracje przy hamowaniu to tarcze i/lub wahacze do wymiany na dzieńdobry.


Dobrze zrozumiałem - ma gaz od 11 lat? Jak tak to duże prawdopodobieństwo, że przebieg możesz między bajki włożyć, nie zakłada się gazu, żeby w niedzielę do kościoła jeździć.


Jak będziesz oglądał wnętrze, to e39 przy 220 tysiącach km, praktycznie nie powinien mieć znaków zużycia. A jak kupisz kręconego z 500 tysi na 220 to duże prawdopodobieństwo w M54, że będziesz dolewał litr oleju na tysiąc km, ale to nie wszystko, bo pewnie zaraz Ci wyskoczy zawias doroboty, a jak zrobisz po taniości to problem będzie wracał co kilka kilkanaście tysięcy km, a porządnie na cześciach Lemforder, czy MeyleHd swoje kosztuje, jak dodatkowo wpadną Ci amortyzatory to możesz polecieć na około 5 tysięcy.


Cieknący olej to może być uszczelka pod filtrem oleju za kilkanaście złotych, lub pokryzy zaworów, obie łate do ogarnięcia samemu i najlepiej to zrobić przed ruszaniem uszczelki miski olejowej, żeby nie robić niepotrzebnych kosztów.

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Samochód przerabiany, M-Pakiet dołożony i niekompletny. Do tego wygląda na świeżo lakierowany. Podany błędny VIN. Brak informacji o opłatach, więc może umowa na Niemca? Tani jak na 540i. Zalecałbym daleko idącą ostrożność :wink:
Opublikowano
Witam zamierzam wrócić do e39, miałem kiedyś 4.4 w.manualu i miło wspominam.

Tym razem padło na touringa, może ktoś ocenic chociaż po zdjęciach to auto ? https://www.olx.pl/d/oferta/bmw-seria-5-e39-540i-4-4-bez-vanosa-m-pakiet-CID5-IDU5HQx.html

Ewentualnie zajmuje się ktoś oględzinami BMW za opłatą?

 

najbardziej spodobały mi się te pomarańczowe kierunkowskazy boczne


za opłatą to myślę że uderzaj tutaj:

https://www.facebook.com/bimmercheck/?locale=pl_PL

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tym razem padło na touringa, może ktoś ocenic chociaż po zdjęciach to auto ? https://www.olx.pl/d/oferta/bmw-seria-5-e39-540i-4-4-bez-vanosa-m-pakiet-CID5-IDU5HQx.html

Ewentualnie zajmuje się ktoś oględzinami BMW za opłatą?

Kwota jak za względnie utrzymane 528i, tu obstawiam sporo tematów z mechaniki. Sam kupiłem tanio (świadomie) bezwypadkowe poliftowe 540i w faktycznym m-pakiecie ale żeby doprowadzić go do sprawności wydałem kilkanaście tysięcy na same części. Ale skoro już miałeś takie auto to nie powinno to być szokujące :wink: załatw poprawny vin, ogólnie nie wygląda źle, także warto zweryfikować stan.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Mam 540 z 1996 przerobionego na manual przez 12 lat na naprawy i eksploatację wpadło prawie sto koła także tanio nie jest ale polecam 👍😎

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)
W dniu 20.06.2023 o 10:06, Wencell napisał(a):

Mam 540 z 1996 przerobionego na manual przez 12 lat na naprawy i eksploatację wpadło prawie sto koła także tanio nie jest ale polecam 👍😎

Jak na 12 lat to 100k nie jest tak zle 😛 Ja mam excela gdzie licze WSZYSTKIE wydatki na bmw z wyjatkiem paliwa. Licze wszystkie plyny, przeglady... udane i te nie udane, oleje, wszystkie czesci, felgi, opony, wyjazdy na hamownie. Ogolnie podzielilem sobie ten excel na:
- Czesci eksploatacja
- Robocizna eksploatacja
- Czesci naprawa
- Robocizna naprawa
- Czesci tuning
- Robocizna tuning
- Narzedzia potrzebne do dlubania przy aucie


Kwot nie chce podawac, ale nawet wyrzucajac narzedzia z tej listy, Tobie per rok 100k / 12 lat = 8.3k na rok, fakt faktem uwzgledniajac obecne ceny i inflacje to pare lat temu wiekszosc rzeczy dalo sie spokojnie zrobic 2-3 a nawet 4x taniej... no ale mimo wszystko uwzgledniajac u mnie okolo 3 lata jak mam moje bmw to wychodzi mi sporo wiecej niz 8.3k na rok 😛 sporo, sporo wiecej 😄 

Ale zeby nie bylo... nie zaluje ani 1 zlotowki. Dzieki bmw polubilem sie z mechanika, pewne bledy wiadomo byly, pewne rzeczy daloby sie zrobic taniej, ale nie da sie robic wszystkiego idealnie. Mimo wszystko uwielbiam to auto i NIGDY go nie sprzedam, ma u mnie bezwzgledne dozywocie, nawet jak mialoby stac w garazu kompletnie nie dotykane bo mialbym 20 innych (hiperbola). No ale sobie obiecalem ze nigdy nie sprzedam i juz. 

Edytowane przez Arclight
dodanie mysli
  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.