Skocz do zawartości

PLANUJĘ KUPNO E39 PROSZĘ O OPINIE i POMOC W WYBORZE


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Brak wersji kombi i ciekawe czy nowe silniki nie są na bezpośrednim wtrysku

 

Powielać legendy? Chłopie... Zra silniki oleje maja problemy spore z rozrzadem co do nagarow to nie wiem czy to też mają 1.8.. Dno nie silnik

Opublikowano

danielxc717 pewnie że nowsze silniki w S80 są na bezposrednim wtrysku, ale ja mówię tutaj o starych podatnych na lpg 5 cylindrowcach.

Widziałem nie jednego 1,8 tsi z przebieg ponad 250 tyś nie biorących nie wiadomo jak dużych ilości oleju z oryginalnymi dwumasami i sprzęgłami. Znajomy kupił nowego paska z 1,8 tsi 180 koni przebieg ponad 50 tyś km i zero problemów...

Jak wymienia się olej co 30 tyś to takie są efekty. Ja się opieram na tym co widziałem osobiście i o wiedzę znajomego mechanika z wieloletnim stażem a nie o tym co gdzieś tam napiszą... Pewnie że trafiały się przypadki że był problem ale to nie tak że wszystkie zaraz są wadliwe, to samo można powiedzieć o m54, czemu jedne biorą wiadrami a inne nie? To tak jak z kupnem używanego laptopa, jak jesteś świadomy to sprawdzisz i kupisz konkretny egzemplarz a jak nie to prawie na 100% wtopisz proste...

Opublikowano

Ja swoim e39 zrobię do czasu sprzedaży niecałe 300k km w ok 8 lub 9 lat. Kolejnym autem jeśli okaże się tak samo dobre jak e39 też pewnie będę jeździć podobny okres. Podejrzewam że takie pierdziawki typu tsi tfsi i inne podobne wynalazki tego nie wytrzymają. Ja kupuje auto na dobre kilka lat nie na rok i nie mogę sobie pozwolić na to by po zakupie padł silnik. Nie ma szans kupić A6 c6 z przebiegiem 50 k km. Jeśli się kupi niecałe 200 to będzie sukces.

 

Jestem świadomy, że mało które nowsze auto zrobi niecałe pół mln bez otwierania silnika, ale wchodzenie w ww silniki to pchanie się w kłopoty.

 

Patrzyłem na v70 i trzeba przyznać że wyglądem niestety przegrywają. Wykończenie wnętrza jak i jego wygląd to 10 lat do tyłu.

Opublikowano

danielxc717 Jak 10 lat do tyłu? V70 mk3 albo s80 mk2 to są naprawdę dobrze i nowocześnie wykończone auta jak na lata 2006-2009.

Osobiście miałem stare volvo s60 D5 i sprzedałem z przebiegiem ponad 330tyś i nic się nie działo z silnikiem oprócz eksploatacji, kupił znajomy jak tylko powiedziałem że sprzedaje zrobił rozrząd i teraz ma u niego ponad 420 tyś km i śmiga dalej.

Opublikowano

Wygląd wnętrza trąci myszką. Siedziałem w v70 i to nie jest dla, mnie. Ja piszę o v70 nie o s80. S80 odpada bo ja teraz potrzebuje kombi.

 

Audi ma fajny wygląd. Ale strasznie wkurza uboga gama silników z pośrednim wtryskiem. Przydało by się coś w okolicach 3l i była by malina.

 

Zawsze mi zostaje 4.2 v8 ale nie wiem czy się zdecyduje. Może jeszcze do tego czasu coś się zmieni.

 

E39 pewnie sprzeda się za takie pieniądze ze nie będzie nawet na instalację gazową :mrgreen: ostatnio patrzyłem to przy przebiegach ponad 400kkm albo nie ma opisu albo ceny w granicach 2tys tylko wnętrze strasznie są wymeczone.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Widziałem nie jednego 1,8 tsi z przebieg ponad 250 tyś nie biorących nie wiadomo jak dużych ilości oleju z oryginalnymi dwumasami i sprzęgłami.

Normalnie bomba, super silnik, całe 250k km :cool2: tak poważnie to tylko wyjątek potwierdzający regułę. Wszyscy boją się tego silnika jak ognia, znajomy sprzedawał dobre pół roku cc 1.8, bo miał ponad 200k km, 2012r., chyba w końcu zamienił na coś :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Znajomy miał auto z tym silnikiem i dzwoniłem do niego jak się sprawowalo. Miał robiony rozrząd i pił olej wiadrami po 120k km. Olej wymieniał przy mniejszych przebiegach niż zaleca producent, ale ile robił tego nie wiem
Opublikowano

Ja się odsprzedażą nie martwię bo auto mam w bardzo dobrym stanie, bezwypadkowe z potwierdzonym przebiegiem i chętnie na umowie napisze że nie pobiera oleju i jest wolny od wady rozrządu, a jak nie to z własnej kieszeni robię remont silnika. Zresztą nie martwię się bo moi znajomi wiedzą jaki jestem wybredny przy zakupie auta i jak o nie dbam, tak było z volvo s60 i z e90 i tak będzie z passatem cc. Na razie nie planuje CC sprzedawać linia tego auta jest rewelacyjna, jedyne moje obawy były czy przez szyby bez ramek bezie głośno w środku i czy będą problemy zimą ale rozwiałem swoje wątpliwości przy jeździe próbnej. Ostatnio nawet zainwestowałem w dystanse i felgi 18" od Mercedesa za niemałe pieniądze, a na wiosnę zakup nowych opon :twisted: . Jedyne czego żałuje że nie kupiłem 3,6 v6 :(

 

Tak samo jest z Alfą Romeo 159 1,9 jtd kumpel kupił tanio bo łatka się przyczepiła że alfa to się tylko psuje a jakoś jemu nic poważnego się nie stało do tej pory. Wg twojej teorii to BMW z silnikiem n47 i n57 było by nie sprzedawalne bo rozrząd się sypie jak przeciętna prostytutka :duh:

 

maniek21112 to nie są auta wieczne jak zrobi 350-400 tyś bez remontu to i tak dobry wynik na nowe silniki benzynowe Turbo z bezpośrednim wtryskiem...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Alfa 159 to bardzo dobre auto, łatkę ma chyba u tych, którzy nie odróżniają jej od 156. Bardzo dobre kopciuchy, kiedyś myślałem o niej dla żony ale wolała 328i :lol:

Tylko czy tyle zrobi...

No way :nienie:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Rozumiem że przeprosicie na łamach forum jeśli się pomylicie... :norty:

O rozrząd się nie martwię bo został wymieniony w aso w DE na gwarancji przy 80 tyś km. i drugi raz przy 180 tyś km ;)

Jak do tej pory nie spala oleju to i spokojnie następne 100 tyś km zrobi :mrgreen: a nawet jeśli to nie są to duże koszty żeby pierścienie wymienić bynajmniej dla mnie :twisted:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Daniel, powtórze się, ale wydaje mi się, że coś z Merca by Ci podeszło z silnikiem V8 306 kunia. Podobno silniki nie do zajechania i z gazem też nie ma problemu. A to v8 w różnych budach siedział od E klasy w zwyż.

 

A s80 - napaliłem się na AWD 2.9 R6 z automatem oczywiście, bo ani przedniego napędu nie uznaje, ani manualnych skrzyni biegów i o takiej właśnie wersji czytałem opinie - ogólnie padaka, sypie się wszystko i drogo. A żeby mi się chciało furę naprawiać musi coś w niej być, e39 mi pasuje, bo ma wszystko pukładane nawet konstrukcyjnie i jest łatwe w grzebaniu, takie s80, ani ładne (na mój gust), silnik w poprzeg i nawet w wersji 4x4 ma tylko dołączany haldexem napęd na tył.

 

Jeremy też ładnie tłumaczy co jest nie tak z volvo :D

Opublikowano
ehh madseason to porównanie dałeś volvo 850 do e39, auto które zaczęto produkować w 1991 roku do auta którego produkcja zaczęła się od 1996/97 roku... ja tu mówię o s80 II które było produkowane od 2006 roku, ehhh szkoda gadać...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z którym z kolei silnikiem? :norty: wiem, że każdy swoje chwali, ale bez przesady :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Teraz na poważnie :8) zagłębiałem się w temat przed zakupem i rozmawiałem z wieloma mechanikami, użytkownikami tsi prywatnymi, flotowymi i prawda jest taka że sporo tsi ma problemy ale nie jest też tak że każde tsi to szrot, sami nie wiedzieli czemu jedne tsi biorą olej inne nie, ale każdy powiedział żeby wymienić rozrząd po zakupie a nawet jak się problem z braniem oleju pojawi to naprawa nie jest kosmicznie droga. Najgorsze były 1,4 tsi turbo + kompresor bo materiały z których składał się silnik (tłoki, pierścienie itd) nie wytrzymywały obciążeń. Ale wystarczy znać bolączki silnika i je wyeliminować. Skoda ma ten sam silnik a ich się sprzedało w pierdylionie egzemplarzy i tak też problem występuje ale jest to promil w stosunku do ilości sprzedanych aut. To nie ma nic wspólnego z chwaleniem swojego, bo volvo już nie mam a chwale bo było bardzo dobrym autem, o e90 też mam dobre zdanie co nie zmienia faktu że mówię prawdę i to nawet nie wygodną, (sterowniki, świece, klapki, pompa rest, termostaty, wał korbowy, rozrząd itd. ). Nie będę mówił że wszystkie tsi to szmelc bo tak nie jest ale też nie mówię że m47 jest dużo lepszy od n47 bo to też nie prawda, wszystko ma swoje plusy i minusy, ale co innego jest je znać i być na nie gotowy a co innego udawać że akurat moje auto jest bez wad...

Fanatykiem żadnej marki nigdy nie byłem bo to głupota, po prostu wybieram rzeczy dla mnie najlepsze w danym budżecie bez względu na markę.

Pomijam fakt bajko pisarzy że kiedyś to nie było tak wyżyłowanych silników jak teraz... itd. A jak mówię o vw 1,8 turbo czy 2,0T z Volvo z przed 16-18 lat to argumenty im się kończą

Temat tsi zamykam bo od początku było bez sensu poruszać go na forum BMW :mad2:

Opublikowano
Daniel, powtórze się, ale wydaje mi się, że coś z Merca by Ci podeszło z silnikiem V8 306 kunia. Podobno silniki nie do zajechania i z gazem też nie ma problemu. A to v8 w różnych budach siedział od E klasy w zwyż.

 

Mercedes ma ogromny plus za napęd 4x4 lub tył, wnętrze jest piękne. Ładniejsze niż Audi, ładniejsze niż e60 bo e60 ma paskudne, fajna gama silników, jedne gorsze drugie lepsze, ale... Rdza na niektórych stalowych elementach jest w dalszym ciągu bolączką no i trochę ten przód się zestarzal w w211 bo jest bardzo podobny do w 210 ale Mercedesa tak bardzo nie wykluczam jak e60. W211 jest na drugiej pozycji. Ale gdybym miał się zdecydować na v8 Mercedesa a v8 Audi wybrał bym raczej Audi 4.2 quattro. Sedan ładnie wygląda w mercu ale kombi średnio mi się podoba.

 

Koszty utrzymania Mercedesa też są wieksze

 

Wydając np 55k i 15k w rezerwie na pakiet start opłaty, ubezpieczenie młodsze kupię raczej Audi.. Jeszcze trzeba przejechać się jednym i drugim poczytać fora i podjąć decyzję, ale kombi merca jest strasznie toporne. Najbrzydsze z całej trójki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
danielxc717 a co powiesz o maździe 6, jeździłem taką firmową i mile mnie zaskoczyła.

 

Kolegę też zaskoczyła - dwoma remontami silnika, kupił sobie tego słynnego dizla w promocji - nie bita, nie kręcona, a tania, nie czytał z czym to się wiąże :)

Opublikowano

Audi 2.4 ma problem z kolektorami i wymiana kosztuje 4tys

Druga sprawa to rozrząd który nie jest wieczny jak w e39 i koszt to ok 5tys

 

Nie ma złotego środka na nowsze samochody, wszędzie są jakieś dość drogie usterki, które trzeba zaakceptować. Wolę drogi rozrząd czy inne usterki niż rozbierać, remontować silnik, walczyć z rdzą czy mieć w jednym aucie cały pakiet rozrząd, rdza, i remonty silników

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.