Skocz do zawartości

PLANUJĘ KUPNO E39 PROSZĘ O OPINIE i POMOC W WYBORZE


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
No i klima na korby co bardzo obniża wartość auta. Mógł lać lub dolewac wodę a raczej musiał dolewac bo sam widzisz ze płynu jest mało. Wdarla się korozja i jest syf w układzie.
Opublikowano
Witam. Co sądzicie o tym aucie? https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-bmw-520-benzyna-1997-rok-klima-alufelgi-polecam-ID6yXf0B.html?utm_source=refferals&utm_medium=traffic_exchange&utm_campaign=olx#xtor=SEC-8 Miałby być to samochód na wypady weekendowe.Warto gonić pół Polski i to oglądać? nie miałem nigdy marki BMW,a chcę od czegoś zacząć. Z wyglądu nie zmęczona, może za parę lat jakiś klasyk będzie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wyposażenie nie urywa, ale jak nie ma faktycznie rdzy i w miarę niedużo do zrobienia to może warto. Ale w tej cenie może Cię trochę niespodzianek czekać.
Opublikowano
Dzięki za zainteresowanie. Cena w/g mnie śmieszna to fakt. Na co trzeba zwrócić uwagę przy zakupie tego typu auta? jestem zielony....... jak już mam klime i radio to jak dla mnie bomba:)Czy ten silnik jest jakoś awaryjny? coś z nim nie tak?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pali z 9 w trasie 13 po mieście.

Wrażliwy na lewe powietrze, uszczlki parcieją, Odma może być do wymiany. Może ilej pić, ale przedlifty były na to raczej odporne, więc może być ok. Najważniejsze, żeby ruda nie wychodziła. Sprawdź go u ogarniętego mechanika przed zakupem jak się nie znasz.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bez obejrzenia kilku sztuk i tak nie masz co podchodzić do tematu zakupu jak nie miałeś doświadczenia z tymi furami. Zobacz sobie kilka w różnych kategoriach cenowych, albo zgadaj się z kimś kto ma naprawdę dobrą furę w Twojej okolicy, wtedy będziesz w stanie sam poznać co ile jest warte. To co w ogłoszeniu to jedno, a na miejscu może być zupełnie inaczej.

Kiedyś koleś się zarzekał, że jest fanem marki, tylko takie sprowadza, przez telefon nie wspomniał o połowie rdzawych miejsc, nie wspomniał i nie zauważył uwalonej skrzyni czy wyjącego silnika, cisnął, że to normalne i każde bmw tak chodzi :duh: . Takie rzeczy sam musisz wyłapać.

Opublikowano

Dzień dobry,

 

Planuje kupić E39 w sedanie. Jeżdżę spokojnie. Będę woził rodzinę. W trasie nie przekraczam 140 km/h. Czy silnik 2.0 150 KM w połączeniu ze skrzynią automatyczną wystarczy do spokojnej jazdy?

 

Chcę obejrzeć egzemplarz z linku poniżej ze skrzynią automatyczną z Sęczkowa pod Darłowem.

 

https://www.olx.pl/oferta/bmw-e39-prywatna-zadbana-noweoc-bez-rdzy-lpg-sekwencja-brc-lub-zamiana-CID5-IDlH0bI.html#8b64cc4263;promoted

 

Czy znajdzie się ktoś ogarniający diagnostykę kto odpłatnie obejrzy ze mną te auto? Pierwotnie było wystawione za 12000.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów/forumowiczki :)

 

WIEM ŻE TEMAT BYŁ NA PEWNO WIELOKROTNIE OMAWIANY ALE JEST TO SYTUACJA

 

A W A R Y J N A

i

BARDZO PROSZĘ O POMOC

 

Jestem tu od dziś, bo życie mnie zmusiło na zakup auta w automacie (tydziń temu zerwane więzadło krzyzowe w lewej nodze, czekam na operację, rehabilitację itp, hehe).

Czytałem trochę forum i jestem pod wrażeniem wiedzy jak i zaangażowania ludzi tu piszących, więc chyba dobrze trafiłem z moim problemem...a problemem tym jest...

E39

hahaha

 

dobra, do rzeczy

nigdy nie miałem BMW i nie mam pojęcia co z tymi autami jest (słyszałem tylko dobre lub bardzo dobre opinie, w końcu to BMW)

Mieszkam od lat w Niemczech i tutaj tez do tej pory kupowałem auta i to, które teraz chce kupić, też będzie tu zakupione i użytkowane (oferty z polskich portali nawet nie biorę pod uwagę, bo mam już spore pojęcie co do tego, co pojawia się w PL jako auto od Niemca itd - ogólnie polskie portale to cmentarzysko aut a nie giełda aut - mieszkam tu kilka lat w DE i widzę co polskie lawety zabierają do PL - ogólnie ci bandyci, nazywani handlarzami aut, powinni odpowiadać przed sądem za oszustwa, jakich się na klientach w PL dopuszczają - ludzie latami oszczedzaja na auto a kupuja złom naprawiany w stodole...) - no dobra, to słowem wstępu, że mniej więcej się orientuję co i jak z zakupami

 

SPRAWA wygląda tak - potrzebuje na szybko auto w automacie (szukam auta, bo w srode turecki kierowca niemeickiego autobusu najechał z pełną prędkościa na moje prawidłowo zaparkowane auto i je doszczetnie zniszczyl - rzeczoznawca orzekł szkode całkowita i nie bede się bawił zeby to auto jakoś w PL "wylepic"), ma byc wygodne i bezawaryjne ale też nie może być zbyt drogie - stąd mój kolega mechanik (Niemiec) skierował mój wzrok na właśnie E39 - wiekowe auto ale ponoć bezusterkowe (takich oczywiście nie ma,hehe)

 

Auto nie może być w dieslu (za duże koszty utrzymania - te auta posiadają tyle rzeczy, których w benzynie nie ma,a które kiedys na pewno sie zepsuja, więc wybór jest prosty- poza tym mieszkam w mieście a nie poza miastem, więc problematyczne jest wjeżdzanie tymi autami do miast bo od przyszłego roku zaostrzone beda w DE przepisy co do pojzadów z dieslem właśnie)

A jako że nie diesel to musi byc benzyna i wybór mój wacha się pomiedzy

 

525 528 i 530 w BENZYNIE

 

spalanie tych aut nie jest dla mnie problemem, bo mój ostatni samochód potrafił wciągnąc nawet 25 litrów LPG (benzyny coś ze dwadzieścia kilka)

 

PYTANIA do Was są następujące

 

1. czy jest wielka różnica między tymi modelami (mam na myśli, że któregoś trzeba unikac, może jakies wadliwe serie były np skrzyn biegów czy silników) jeżeli tak to jakie mają oznaczenia, lata produkcji

 

2. na co zwaracać uwagę przy zakupie (dodam tylko, że szukam tylko aut z ksiązką serwisową i najlepiej na gwarancji (wiem, to głupie, ale w DE na auta nawet tak stare dobre komisy udzielają gwarancji pisemnej), którą mogę sprawdzić - znam niemiecki bardzo dobrze i potrafię zadzwonić doi warsztatu w którym auto było serwisowane i sie gogadać bez problemu - poza tym szukam aut tylko i wyłąćżnie z TUV (inne nazwy to HU/AU) czyli aktualny niemiecki przegląd techniczny, możliwIe ŚWIEŻY najlepiej jak sprzedawca gwarantuje zrobic nowy przy zakupie - wtedy jest pewnosc że tych podstawowych rzeczy typu hamulce czy drobne wycieki oleju obawiac się nie muszę) czyli gdzie np. szukać jakichś typowych miejsc pojawiania się rdzy, może jakieś nowe części zamontowane w aucie będą akurat oznaką żeby auta nie kupować (czytałem na forum że termostaty pękają, chłodnice też miewają problemy - to może oznaczać że silnik był przegrzany itp) - czyli ogólne wskazówki z Waszego doświadczenia zarówno z Waszego użytkowania i serwisu jak i doświadzczenia Wasze, gdy sami kupowaliście auto

 

3. co ewentualnie wymienić od razu po zakupie (pracuję na Lufthansa i mam mechaników z firmy, którzy chętnie mi pomoga w ewentualnych naprawach)

 

4. jak ocenić stan skrzyni biegów (jeżdziłem kiedys automatami ale to było dawno i były to W124 Mercedesa, do tego w dieslu - żadna atrakcja...)

 

5. jak ocenić stan silnika

 

6. podobno mają korozję w stałych miejscach (klapa bagażnika)? bo jeżeli to stała bolączka, to nie bede zwracał uwagi na to, żeby nie przeoczyc przez to jakiegos interesującego egzemplarza

 

7. czy auto które np stało 3 lata w komisie jest w ogóle godne uwagi (mam na myśli komisy w halach - tam miewają bardzo ładne, zadbane egzemplarze, których cena jest wysoka i to prawdopodobnie jest przyczyną, że stoją tam kilka lat...nie wiem co o tym mysleć - na końcu podrzuce odnośniki do takich aut)

 

8. czy te modele mają jakieś dziwne choroby i lubią np. co miesiąc pojechac sobie do serwisu, bo... bo tak i juz

 

Do tej pory jeżdziłem tylko japońcami, dlatego pytam tu Was o poradę - japońców mam na razie dość (trauma po wypadku, hehe)

 

PROSZE o każdą pomoc, kazdy komantarz bedzie dla mnie bardzo ważny i z góry dziękuję za takowe !!!

 

poniżej pozwolę sobie zamieścic dwa pojazdy, które zwróciły moją uwagę (wiem, że to nie jest miejsce na to, ale sytuacja awaryjna w moim przypadku - przepraszam wszystkich serdzecznie, że nie trzymam regulaminu forum)

 

A.

pierwszy który prawdopodobnie stał dłuższy czas w hali u handlarza (tego jeszcze nie potwierdziłem)

 

https://home.mobile.de/AUTO-BOGENREUTHER#des_248017549

 

B.

drugi, od osoby prywatnej, niby używany na bieżąco

 

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=245776628&ambitCountry=DE&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=PETROL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=20&makeModelVariant2.makeId=3500&makeModelVariant2.modelId=21&makeModelVariant3.makeId=3500&makeModelVariant3.modelId=22&maxFirstRegistrationDate=2003-12-31&maxMileage=100000&pageNumber=1&scopeId=C&action=eyeCatcher

 

dodam, że nie jestem bogaty i właśnie dlatego nie mogę sobie pozwolić na jakieś "tanie, okazyjne" auto, które bede musiał potem tylko naprawiac i naprawiac - przejrzałem już kilkaset ofert i wiem mniej więcej ile powinno kosztować zadbane auto, ale niestety nie mam 10 czy 15 tysiecy euro, żeby sobie sprawić super egzemplarz

Powiem tylko, ze im dłużej przeglądam te ogłoszenia tym bardziej podoba mi sie to auto, choć wczesniej nawet nie zwracałem uwagi na nie na ulicy :)

 

Będę bardzo wdzięczny jeżeli uzyskam jakąs pomoc od Państwa!!!

pozdrawiam gorąco,

Włodek Saczuk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Samochód jak każdy. Jak się trafi zadbany, serwisowany i z oryginalnym przebiegiem to dużo nie powinno się dziać.

Silniki spokojnie po kilkaset tysięcy robią bez problemu, ale widzę, że szukasz czegoś poniżej 100 000 i na wyposażeniu Ci nie zależy.

 

Jak ma jeżdzić długo i bezproblemowo - chyba dobre podejście. No i z tego co widac deklarowane przebiegi w takich granicach można spotkać, jednak do weryfikacji tak jak piszesz w warsztacie, czy bezpośrednio w ASO, bo nie wiem jak w DE, ale w PL książki się robi pod klienta.

W PL w 2010 ustrzeliłem 136000 ori przebiegu po lekkiej stłuczce i poza hamulcami i 2 wahaczami nie było w nim nic do roboty. Sprzedałem przy 200 000 i kolejny właściciel przez kolejne 2 lata tylko amortyzatory z tyłu musiał wymienić.

 

Z tego co chcesz kupić - pierwszy biedak, ale z dobrym silnikim - 2.8 przed liftem są nie do zajechania.

Ten drugi trochę słabiej, bo ze zdjęć to jakaś przygoda była - światło i lewy błotnik chyba wymieniane.

 

Oba do obejrzenia, ale w tych rocznikach to przede wszystkim buda się liczy. Jak zdrowa i bez rdzy, to warto. Silniki i skrzynie raczej pancerne - szczególnie w benzynach były. Trzeba tylko olej wymieniać (w skrzyni też). Dbać o układ chłodzenia, żeby uniknąć przegrzania silnika, bo konsekwencje są poważne.

 

Miej też na uwadze, że w mało jeżdżonych furach może Cię spotkać wymiana kompletu wahaczy po pierwszej zimie. Przy takim przebiegu powinny jeszcze być ori, a szlag je może trafić, bo gumki parcieją już pod upływem czasu.

Opublikowano
Takie 528 z przebiegiem jak na załączonym rysunku powinno Cię wozić długo, jeśli wcześniej nie zardzewieje :mrgreen: Ze starymi autami tak jest że nigdy nie wiesz co może się spierdoli.. tak jak napisał Mad gumki parcieją hehe

"Dobry Boże, co się dzieje z tym światem? Popatrz tu z nieba i przypierd.l granatem."


Alpina B10 V8 4,6

E61 Edition Sport - rodzinne kombi


E39 530i 2002r - moja pierwsza miłość

Opublikowano

Witam wszystkim, przymierzam się do kupna e39. Interesuje mnie tylko i naprawdę ładny egzemplarz, jestem cierpliwy i chętnie poczekam jeśli będzie taka potrzeba, żeby znaleźć coś odpowiedniego dla swoich wymagań. Do sedna. Dokładniej to szukam sedana, polift. Silniki jakie mnie interesują to tylko 2.8 benzyna lub 3.0 diesel, w polifcie.

Z wyposażenia, które wymagam, to oryginalny m pakiet, kierownica z multifunkcją, fotele w skórze z pamiecią, duża nawigacja, tempomat, 4 szyby w elektryce, roleta tylnej szyby (mile widziane manualne boczne). Z mile widzianego wyposażenia to webasto, czujniki deszczu i zmroku, czujniki ciśnienia w oponach i ogólnie wszystko czego nie napisałem, a w opcji było.

Co do stanu auta to oczekuję zadbanego samochodu od osoby, która wie, co sprzedaje, ponieważ wiem, co kupuje i na co patrzeć. Co do przebiegu, to wiem ile te auta robiły kilometrów, więc nie boje się dużych liczb, bardziej interesuję mnie to jak i co wymieniono, aby ten niemiecki pochłaniacz kilometrów wciąż cieszył nabywce przez następne setki kilometrów. Wiem, że wymagania są spore, ale nie śpieszy mi się z kupnem. Jeśli ktoś zna kogoś lub sam ma na sprzedaż taki egzemplarz to proszę o kontakt.

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co to, koncert życzeń? Polecam do komisu napisać :D

 

Z tym "nie spieszy mi się z kupnem" to się zastanów, bo dobre e39 szybko się rozchodzą.

 

Czujniki cinienia w kołach jesteś pewien, że chcesz, bo to z reguły nie działą i świeci żarówa non-stop, wymiana to kilka stów za sztukę.

2.8 po lifcie nie występowały.

 

Ten napewno spełni Twoje pozostałe oczekiwania :mrgreen:

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6930139790

Opublikowano
Co do benzyny, to wiem, że nie było 2.8 w polficie, było to odnośnie diesla, ponieważ zależy mi na wersji polift. A co do tego, że mi się nie śpieszy. Kupić chce szybko, ale chcę i to dobrze zrobić, a nie pochopnie i potem żałować. A co do linku. Nie chcę na niej oszczędzać, ale mówmy o kwotach do 30 tysięcy. :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zapytaj na pw kolegę, który oglądał auto:

viewtopic.php?f=44&t=327635

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam chciałbym dołączyc do grona posiadaczy bmw. Upatrzylem sobie bmw e39 2.5 litra benzyna plus lpg. Chciałbym prosic o wasze opinie na temat auta. Podobno rok 2003 a lampy z tylu sprzed lifta czy sie myle? I ogolnie cos tanio sie wydaje. Prosilbym o opinie pozdrawiam. https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-2003-rok-gaz-sekwencja-klimatyzacja-czujniki-cofania-ID6z4Sb8.html?utm_source=refferals&utm_medium=traffic_exchange&utm_campaign=olx#xtor=SEC-8
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przecież to przedliftowe 520i :roll: rok 2003 wpisał pewnie tak jak przykleił 525i lub z takiej wersji ma klapę, czytałeś w ogóle opis?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To niech poda vin.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.