Skocz do zawartości

PLANUJĘ KUPNO E39 PROSZĘ O OPINIE i POMOC W WYBORZE


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Choć bardziej mnie ciągnie do tego 2.5d... Chyba, ze jest tutaj ktoś, kto jeszcze moze wypowiedzieć sie na temat tych 3 silników 2.0d/2.5d/3.0d? A najczęstsze usterki w tym samochodzie? Zawieszenie, elektronika? Jak to tam wyglada? Bo wiadomo, ze te samochody maja swoje lata :)
Opublikowano
2,5 taki ok ani mocny ani oszczędny, tds to zabytek sporo pali i osiągi takie sobie...

 

danielxc717 dlatego napisałem po przecinku o tds :D

 

Marko93 wybierz 3,0d jak chcesz przyjemności z jazdy, do oszczędzania to jest SKODA :D

Palenie gumy i jazda bokiem to seria 3 a nie 5.

Opublikowano (edytowane)
A tym 2.5d nie bede miał przyjemności z jazdy? Czy po prostu jest bardziej awaryjny od 3.0? I naprawde 2.5d moze spalić więcej od 3.0d? Edytowane przez Marko93
Opublikowano

Witam wszystkich. W związku z tym iż nowy jestem to z góry przepraszam za masę dziwnych pytań które już pewnie gdzieś kiedyś padły. Niestety, wątki są stare i raczej nic mi nie dadzą jeśli poczytam o problemie X sprzed 5-7lat. W chwili obecnej mam spory dylemat. Szukam wygodnego, luksusowego i ciężkiego Diesla w tzw. full wypasie. Od niedawna prowadzę małą firemkę i zajmuje się turystyką czyli taki prywatny przewodnik miejski. Moi goście to Niemcy, Anglicy, Włosi, Belgowie, Szwedzi i wielu, wielu innych. Potrzebuję auta sprawdzonego. Z racji wieku nie ufam nowinkom motoryzacyjnym i stawiam na starą, sprawdzoną klasykę. Moi wybrańcy to BMW E39 lub Mercedes W210. Zwariować idzie. Dlaczego BMW?

No bo taka E39 jest śliczniutka! Dlaczego Mercedes? Bo skubaniec w wersji Elegance jest w środku genialny. Przez chwilę zacząłem zastanawiać się czy znalazł bym podobna stylistykę w E39?

http://www.newoldcar.co.uk/images/Featured_Cars/Mercedes-Benz/W210/226_2000_Mercedes_E430_Elegance_Auto/2000%20mercedes%20e430%20elegance%20auto%20interior%202.jpg

 

Samochód musi spełniać kilka punktów. Przede wszystkim musi posiadać kontrolę trakcji i ABS ze wspomaganiem. Wspominam o tym ponieważ szukam auta tylko i wyłącznie w pierwszych lat produkcji. Skrzynia oczywiście manualna. Silniki tylko Diesla i z tych pierwszych bez Commonów i podobnych bajerów. Auto musi mieć pełną elektrykę, być kombiakiem i być w miarę silne ponieważ 85% podróży odbywa się w górach z 5 osobami i bagażem na pokładzie. Auto naprawdę musi być silne bo mówię tu o Alpach.

Nie musi być szybkie, spokojnie mi wystarczy 140-150km/h ale ma być cichuteńko. W mercedesie wiem czego szukać - doskonale się orientuję. Z BMW jest już inaczej dlatego do Was trafiłem. Auto chcę kupić na zachodzie. Zakup w Polsce i od Polaka całkowicie odpada i nie wchodzi w grę. Wolę pół miliona przebiegu na liczniku jak pseudo-klubową maskotkę z Polskich komisów. Marzy mi się wózek który dało by się łatwo wyremontować tak by posłużył z jakieś 3,4 lata bez większych awarii.

Na zakup auta przeznaczam około 2500-3500 euro w podstawie czyli model i silnik którego szukam bez kosztów szukania i rejestracji. Chciał bym by to auto po małym serwisie (opony, hamulce, tarcze, oleje, płyny) przejechało mi chociaż 15000km bez większych problemów. Po sezonie chciał bym zająć się remontem silnika, czyli głowica, panewy, pierścienie, wałki, sprzęgło, rozrząd i wszystko co będzie potrzebne. Koszt od 1500 do 3000 euro (spokojnie mogę wsadzić). Chciał bym także zainwestować w zawieszenie. Po sezonie mogę przeznaczyć od 1000 do 2000 euro w wahacze, amory, sprężyny, tuleje. Zimą poza sezonem chciał bym zająć się blacharką i odnowić autko.

Szukam E39 w kombi bo jest ładna. Dawno temu śmigałem Oplem Omegą 2.5TD właśnie z silnikiem od BMW! Wszystko się sypało prócz silnika. Kilkunastoletnia Omega paliła na trasie mniej jak nowe auta a w górach nie miałem najmniejszych problemów z podjazdem nawet pod >35% (kto Alpy zwiedził wie o co kaman).

Nie wiem od czego zacząć szukać. Silnik... pewnie no ale ... jaki? Nie ukrywam że po latach za kierownicą mam gdzieś takie motorki jak 2.0 czy nawet 2.3

Kompletnie kompletne minimum to 2.5 litra. Najchętniej 3 litry. Jeśli mógł bym prosić o jakąś skromną debatę to pliss... :D

Aha - zapomniałem: nowszych samochodów tj. po 2000 roku nie chciałem, nie chcę i chcieć nie będę nawet gdyby W210 czy E39 w efekcie końcowym kosztowały by tyle co kilkulatki. Moje kolejne wymagania to jasny kolor: złoty mettalic, srebrny mettalic, biały i tylko i wyłącznie najjaśniejsza tapicerka coś ala rodem z w/w foto. Chodzi o to że samochód zostaje na parkingach na kilka godzin a jak jest lato w Hiszpanii to jest masakra dosłowna. Można jajka na blacie smażyć stąd wybór białej, siwej, kawowej lub podobnej skórki oczywiście.

Opublikowano

machmichgut takie rzeczy to tylko w erze... Chcesz proste bezawaryjne auto to kup Volvo v70 z silnikiem D5... Pół miliona km to nie problem dla tego silnika, jest prosty i tani w eksploatacji...

Marko93

3,0d ma 7,8 sekund do setki 193ps/410nm i spala średnio 8 litrów

2,5d ma 8,9 sekund do setki 163/350nm i spala średnio 7,5 litra

Koszt obsługi taki sam... Dla mnie wybór oczywisty.

o tds się nie wypowiadam bo na tle powyższych silników to zabytek i we wszystkich parametrach jest najgorszy w porównaniu z 2,5d i 3,0d...

Opublikowano
machmichgut takie rzeczy to tylko w erze... Chcesz proste bezawaryjne auto to kup Volvo v70 z silnikiem D5... Pół miliona km to nie problem dla tego silnika, jest prosty i tani w eksploatacji...

 

Mój pierwszy W124 200D zrobił 1,370,000km i dopiero chlał olej (1L na 200km). Drugi W124 250D zrobił na TAXI u niemców 750kkm a ja dobiłem jeszcze 320 i poszedł do ż... jako sprawny i jeszcze gość ponoć zadowolony był 1,5roku. Omega z motorem 2.5TD od BMW zrobiła u niemców 290kkm jak kupowałem. Sprzedałem przy 455kkm i chodziła super. Volvo?? Chińskie Mondeo? Dziękuję...

Opublikowano

Czyli musisz kupić 2.5 tds jak chcesz starego diesla bez CR bo reszta posiada CR.

Ten 525tds jest najtańszym w zakupie e39 bo ma najbardziej stary silnik ze wszystkich e39. Na bananowych skórach auto ładnie się prezentuje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolor zbliżony znajdziesz, dużo przedliftów w kremie jest.

Kroju takiego niestety nie, M ma swoje fotele, i w innych wersjach ich nie montowali.

Opublikowano

Znajdziesz. A jak nie to za 1.5 tys kupisz w pl w ładnym stanie jak dobrze poszukasz czyli nieduża kasa w przeliczeniu na ojro :cool2:

Lepiej kupić z inną tapicerka w fajnym stanie niż fajny wygląd w złym stanie. Tapicerkę wymienisz w godzinę

Opublikowano

Kiedyś niemcy dawali katalogi w salonach. W katalogach była pełna gama lakierów i tapicerek we wszystkich modelach. Znalazł już ktoś z Was w necie w pdfach takie katalogi od E39? Tapicerę widziałem na Allegro ale ludzie to de--lizm! Gość sprzedaje boczki bananowe bez ... tych drewniano-podobnych wstawek których nie idzie osobno dostać. Szok! Tapicerka drzwi na raty. Tego jeszcze nie było.

 

Wracając do dylematu: E39 czy W210 jak na razie jestem na 60% w kierunku Bety...

Właśnie toczę wojnę w klubie Mercedesa W210 w którym to twierdzą że W210 to złom!

ha,ha,ha...

To mi klub, co?

Opublikowano
A każdym z tych dwóch aut nie chciał bym siedzieć z tyłu w 5 osób.. Wole siódemke albo s klasę. I tam też wiele więcej miejsca nie będzie ale zawsze coś. 3 dorosłe osoby dużo miejsca nie mają na tylnej kanapie
Opublikowano

Jestem zdania że mieścili się w Omedze i w W124 to w W210 lub E39 też się zmieszczą lecz tak z godziny na godzinę to coraz częściej myślę o zmianie zdania.

Coś ta E39 w kombiaku jakaś fajniejsza się wydaje. Właśnie ta korozja w W210 mi myśli rujnuje. Najgorsze jest to że trzeba rozebrać pół Mercedesa by zobaczyć w jakim jest stanie. Ciekaw jestem jak trzyma się podłoga z progami w E39...

Trza iść kopać w googla..

Opublikowano

E39 ma porządne wykonana podłogę i progi. Sedan na problem z listwa pod klapa i klapa a kombi również z klapa. Ogólnie bardzo dobrze się trzyma. Mercedesa bije na głowę.

Komfort lepszy w mercedesie

Opublikowano

Najlepsze jest to że ja nigdy w życiu nie jechałem E39 :D :D

Trzeba polatać po komisach i udać naiwniaka to może dadzą pośmigać próbnie przez chwilę :-)

tyle że w Warszawie nie ma E39 w komisach ... ehhh

 

Znalazłem coś ciekawego. Chłopaczek gada że mogę zabrać do dowolnego ASO na test sprężania i resztę. Jak coś wykryją odda mi za dojazd.

Trik lub serio gada ale przekonałem gościa że bez testu w ASO nie kupię a ten że spoko ale tylko w środy i czwartki bo wtedy nie pracuje i ma czas więc auto raczej łokej.

Co sądzicie? Do oddania za 750 jeśli od razu pójdę do urzędu po tablice zjazdowe i płacę gotówką

 

Pełna oferta:

http://ww3.autoscout24.de/classified/265464569?asrc=st|as&testvariant=articles_t20&tierlayer=st

 

Klapa zjedzona... i tapicera brzydka... no ale cena...

Opublikowano

machmichgut najpierw się doucz i nie pisz głupot... :duh:

Volvo s60, v70 I generacji było w 100% made by Volvo silnik D5 5 cylindrowy pierwszy silnik diesla Volvo i jeden z najlepszych diesli tamtych lat (rzędowa piątka - tania w serwisowaniu, mocna, bezawaryjna, prosta konstrukcja )

Opublikowano

Klapa standard. Nawet w dziale czesci mało kto ma na sprzedaż bez rdzy. Kupisz klapę pomalujesz na kolor. Tapicerkę kupisz za niecałe 2tys zł.

Liczy się stan ogólny. Po co chcesz bez potrzeby remontować silnik a przed i tak sprawdzać kompresję. Trochę nie rozumie twojego myślenia

Opublikowano

Blade, Volvo odpada. Tam gdzie będzie "stacjonować" bebechów wcale nie ma! Naprawdę. Ani do Volvo ani do starszych Fordów. Miałem MKIII od Mondeo i pogoniłem po 5miesiącach bo szlak by trafił cześci z Polski musiałem zamawiać. gdzie bym nie pojechał to Ford i Volvo kaput! Volvo miała moja matka no i właśnie V70. Wiem co przeżywała. Teraz ma Alfę i pierniczy bo gdzie nie stanie to zaraz w reklamówce bebechy po-przynoszą. Wiem że stary Volviacz będzie gitez no ale masakra z zamiennikami. Chcąc tanio przeżyć muszę kupić Niemca, Włocha lub Czecha. Wszędzie mam rzut moherem po części w razie potrzeby. Opel, Mercedes, Audi, BMW, VW, Skoda, Fiat, Alfa, Lancia. Cenowo najtańszy jest Opel. Później Skody i Fiaty a po nich zaraz Lancia i Alfa. Alfa 159 fajna sprawa ale mi się nie podoba. Skoda Octavia czy Superb to pseudo Golfy i Passaty. Ceny części niezbyt fajowe. Dostać coś do Superba na miejscu to i tak trzeba gonić do Czechów. Po przemyśleniach padło na Audi, Mercedesa lub BMW. Części masa bo to najczęściej kupowana marka na zachodzie. Jest tego tony na każdym złomie. Co by mi nie padło i tak dostanę! Wyobraź sobie że do Volvo w promieniu 500km nie mogłem dostać skrzyni biegów a na sprzęgło czekałem 2 tygodnie! To samo z Francuzami! Kompletnie odpadają jak Fordy choć Mondeo MK4 śliczniuteńkie.

W miejscu zamieszkania obskoczyłem wszystkie sklepy i szroty. Do OPLA, BMW, Mercedesów i ADUI części na dziś lub najpóźniej na jutro.

Jeśli chodzi o Volvo to myślałem że mowa o "dwójce" po 1999roku z motorem od Mondeo. No fajny wózek, nie powiem. W środku super. Nawet lepiej jak w BMW czy Mesiu (moim zdaniem) no ale bebechy za drogie i dostępności zero.

Opublikowano

machmichgut nadal mylisz Volvo s60/v70 to auta produkowane w prawie nie zmienionej formie od roku 2000 do 2010 są to volvo w pełni, projekt silniki i produkowane w Europie a nie w Chinach...

Ty mówisz o volvo s40/v60... Link do poczytania: http://magazynauto.interia.pl/uzywane/opinie/news-uzywane-volvo-v70-d5-2002,nId,963128 . Sam miałem ponad 3 lata volvo s60 bezwypadkowe (potrącony rowerzysta :cry: z jego winy ) i kupiłem z oryginalnym przebiegiem 260 tyś km, oprócz pierdół, licznika i sprzęgła nic ponad serwis co roczny nie wymieniałem bo nie musiałem. Auto sprzedałem w 2014 roku koledze (przebieg 339 tyś km) który jak mnie spotka to cały czas dziękuje i pyta kiedy będę BMW sprzedawał to mam dzwonić do niego najpierw :D dobija 400 tyś i pewnie kolejne tyś będzie pokonywał bezawaryjnie... W porównaniu do mojego aktualnego BMW to tu na dzień dobry musiałem kupę pierdół porobić wynikających z wadliwych podzespołów BMW (sterownik świec żarowych, termostaty, dodatkowa pompa wody, czujniki parkowania, sprawdzenie stanu klapek i czyszczenie kolektora...)

Opublikowano

Może i racja, pomyliłem modele ale nie zmienia to faktu że z częściami ciężko. Wiem że w nowym nabytku sporo rzeczy będę musiał sobie zrobić no ale mam czasu w ujj...

Po za sezonem czyli od listopada do kwietnia siedzę na 4 literach. Z zawodu jestem blacharz-lakiernik no i trochę praktyki jest więc pomalować i zrobić blacharkę to pestka. Dla mnie jest to tylko koszt blach, reperturek i lakierów więc jeśli zainwestuję powiedzmy 1000 euro to BMWica będzie świecić jak małpie jajcuny.

Z mechaniką też sobie poradzę. Najważniejsze to wyrwać jak najtaniej bo i tak wkładać będzie trzeba. Jeśli chodzi o przebiegi i stan silnika to nigdy nie wiesz kiedy powie stop. Może być tak że kupię za 3000 euro i nie dojadę do chałupy a może być też tak że kupię za 800 i rok prześmigam.

Jeśli chodzi a sam wybór modelu i marki to jestem w takim wieku że nie przegadasz. Niestety. Moher i tyle. Auto musi mieć to coś a E39 właśnie to ma. Nie wiem co to ale ma i fajnie mi się na to patrzy. Kiedyś chorowałem i choruję nadal na Volvo S60 pierwszej generacji. Zajebisty wózeczek i w środku wszystko mi pasi.

http://static1.money.pl/i/moto/galerie/33/1578/2/1.medium.jpg

Najgorsze jest to że części nie ma - no niestety. Wiem jaki to horror gdy walnie np. przegub! Stoisz tydzień. Wiochy w Alpach to nie polska... Wszystko jest ale na zamówienie. Do BMW jednak - wchodzisz i masz.

 

A na forum Mercedesa już mnie gnają. Wiesz jak to jest jeździć mesiem w kredycie i zbierać dżingi na sprzęgło i wyć w niebiosa...

Właśnie robią mi nagonkę na dwumasę w E39 jak by kosztowała ze 2000 euro... szlak blać twa mać...

Opublikowano

machmichgut nie chce Cię przegadać nie zależy mi... Części faktycznie droższe do Volvo niż do BMW. Ale jeśli chodzi o wygodę to volvo niszczy BMW, BMW to bardziej sportowe auta. Utrzymanie aut wg kosztów obłsugi:

 

BMW

Volvo

Mercedes

 

I niech na forum Mercedesa Gadają co chcą ale Mercedes jest dla mnie kanapowozem, w ogóle nie można go porównać do BMW...

Jak bym chciał więcej sportowych wrażeń to kupuje BMW co zresztą zrobiłem.

Jak bym chciał wygody to bym kupił Volvo.

Mercedes jest przewartościowany zresztą żadna marka nie dała takiego ciała jak Mercedes który sprzedawał rdzewiejące samochody w kosmicznej cenie...

Opublikowano

Nie no, tu nikt nikogo nie będzie "przegadywał". Trwa normalna debata więc myślę że jest ok. Na dzień dzisiejszy nic nie powiem więcej na temat Volvo bo nie znam cen zamienników no ale tak mi nagadałeś że poszukam :P i posprawdzam co i jak. Nie wiem co Volvo robi ale rudej na S60 nie widzęęęęę... własnie przeglądając oferty :shock:

no ale nadal biję się z tym wyglądem:

 

http://i47.tinypic.com/a3ifb7.jpg

 

Jeszcze białe skóry i z mojej strony ścierka potrzebna będzie :mrgreen:

 

PS. A propos forum Mercedesa to pobiłem dziś rekord życiowy. Byłem obecny na forum klubowym aż 4 godziny i zaliczyłem aż BANA bez ostrzeżeń choć przysługiwały trzy :mad2:

Teraz już nie mogę pytać jakiego mesia kupić i czy warto remontować bo jedynie słusznym silnikiem jest CDI po 2001 roku! Ciort z tym że w pierwszych wersjach W210 są silniki od W124 które miliony przejechały i się nie "sypły"! Jedynie słuszną jednostką jest CDI na commonie który wali się i pali nawet w czasie jazdy ale wara głośno mówić o tym w forum miesia w którym BANDA handlarzynek pod logo "moderatorów" próbuje owe mesie sprzedać ...

Moderator ma to samo IP co właściciel komisu, wierzysz? Z tego samego IP dostałem maila o BANIE i zarazem odpowiedź w sprawie Mesia w Szczecinie w komisie.

Ale ja naiwny, blać mać.

Opublikowano

machmichgut rdzy na bezwypadkowym albo dobrze zrobionym volvo s60 nigdy nie zobaczysz... Volvo sprzedałem bo mi się znudziło tak to pewnie nadal bym jeździł...

Sprawa dla mnie prosta:

Volvo to taki wygodny połykacz kilometrów a BMW auto bardziej sportowe dające większa frajdę z jazdy. Choć Volvo też dawało frajdę jak wciskałeś gaz, dźwięk rzędowej 5 i wysoki moment od dołu robił swoje...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.