Skocz do zawartości

PLANUJĘ KUPNO E39 PROSZĘ O OPINIE i POMOC W WYBORZE


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W przedliftach niby nie zawsze. Ja mam kontrolke błędu, ale nie zapala się. Jak zrobię test zegarów to pali się ta kontrolka.

Mam auto już kilka lat ale jeszcze nigdy się zapaliła podczas jazdy tak samo na zapłonie

Opublikowano
Czy w takiej e39 z 97 roku zawsze na zapłonie powinien się "Check Engine" zapalić? Tam właśnie była taka kontrolka jak latarką w zegary zaświeciłem ale w żadnym momencie się nie zapalała a błąd czujnika wału był. Czy w takich zegarach są diody do kontrolek czy zwykłe żarówki które łatwo wymontować?

 

Temat był już poruszany na forum. Mam tak samo (przedlift '98r.), kontrolka nigdy mi się nie świeci, chyba, że na teście. Widocznie te typy tak mają :wink:

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Opublikowano

Dzięki, już doczytałem że to US wersje mają zawsze Checka a EU nie...

 

Odważylibyście się założyć gaz oczywiście sekwencyjny do auta z takim przebiegiem?

Opublikowano
Pewnie, że tak. Przecież gaz to nie wyrok dla silnika. Chyba, że najtańszy i będziesz jeździł z wiecznie rozregulowaną instalacją. Gaz szybko się zwraca w tych autach bo spalanie mają ok od 9l do 14 przy normalnej jeździe. Drugi wynik to miasto. Średnio spali Ci to auto z tym silnikiem 11-12 więcej przy tankowaniu zwykle nie mam. Mówię o LPG
Opublikowano
Jak założysz do niej dobrą sekwencję za 3.000-3.500, to spokojnie zrobisz na niej jeszcze 200 tkm, albo i więcej :wink: nie możesz tylko oszczędzać na instalacji ani na obsłudze silnika. Ten silnik może szału na drodze nie robi, ale jest "wieczny" (pod warunkiem właściwej eksploatacji). Niektórzy uważają że jest wieczny sam w sobie i później się to kończy, jak kończy :mrgreen: a instalacja zwróci Ci się po roku lub dwóch, zależy ile km robisz rocznie :wink:
Opublikowano

Miałem E34 z M50 jakieś 2 lata i w sumie byłem zadowlony, Vanos chyba jakoś szczególnie nie pogorszył trwałości??

 

Ta E39 miała jeszcze jedną usterkę o której mi się przypomniało, po nocy na mrozie po odpaleniu nie było wspomagania przez kilkadziesiąt sekund aż trochę temperatury nie złapał motor. Ten egzemplarz ma servotronic na liście wyposażenia, czy to jakiś wynalazek czy poprostu standardowe wspomaganie jak w każdej e39? W zbiorniczku poziom płynu był ale był on jakiś spieniony. Pompa żadnych dźwięków nie wydawała.

Opublikowano
W lepszych wersjach wyposażenia Servotronic się zdarzał nierzadko. W zasadzie żaden wynalazek, wspomaganie lżej chodzi na postoju i coraz ciężej wraz ze wzrostem prędkości (ale w nie-Servotronicu chyba też się utwardza :?: ).

http://s25.postimg.org/fhz6cbo73/podpis_forum.jpg


Mieszkasz w Holandii? Zajrzyj tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=168&t=208939 Mój Individual >>klik<<

Zamienię 2szt BBS RS 700 8,5Jx18 za 2szt BBS RS 701 10Jx18, bądź deal na 19" ACS Type III

Opublikowano

Kusiło mnie żeby pojechać 120 km. obejrzeć to auto:

http://otomoto.pl/bmw-530-mega-ladna-231km-manual-C31555001.html

 

Nawet kiedyś wstawiłem tu link, ale niestety nikt na forum nie widział tego auta na żywo. Cena atrakcyjna (mimo, że do opłat), z wyglądu też niczego sobie. Po tygodniu dzwonienia do sprzedającego, w końcu dodzwoniłem się wczoraj wieczorem i:

2 lub 3 właścicieli w Niemczech, nie pamięta do jakiego przebiegu serwisowana, być może do końca, być może nie. Na prośbę o wysłanie mi MMS-em zdjęcia pieczątki z ostatniego wpisu w książkę serwisową, usłyszałem cytuję: "A co to jest, koncert życzeń?" Wytłumaczyłem, że chcę po prostu przedzwonić sobie do Niemiec i sprawdzić, czy faktycznie auto było serwisowane w tym serwisie, w odpowiedzi usłyszałem, że auto mogło nie być serwisowane w ASO, tylko w niezależnych warsztatach. Powiedziałem, że to nie szkodzi i tak chcę to sprawdzić, pan odpowiedział, że mam się przypomnieć następnego dnia to mi to postara się wysłać. Na pytanie co z opłatami (ok. 2.800 zł.) usłyszałem, że będę musiał je sobie sam zrobić, umowa jest z Niemcem i że żadnej faktury polskiej od niego nie dostanę, bo jego nigdzie w tej transakcji nie ma. :duh: :mad2:

W związku z powyższym podziękowałem panu za miłą konwersację :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zadzwoń po VIN,wtedy może będziemy wiedzieli więcej.
Opublikowano
Jak usłyszałem o przepisywaniu umowy, to już nawet VIN-u nie chciałem, wolę zrezygnować z zakupu, niż umoczyć 25.000 :nienie: :nienie:
Opublikowano
Witam forumowiczów ! Mam pytanie, a właściwie, to dwa. Jakie są koszta regeneracji vanosa? uwierzcie szukałem wszędzie i konkretnych postów nie znalazłem odnośnie ceny. Vanos'y od 2.8 E39. drugie pyt, czy duża jest różnica przyspieszenia między podwójnym vanosem, a pojedynczym? Doczytałem gdzieś, że podwójny działa na pełnym zakresie obrotów , a pojedynczy od pewnego zakresu ?
Opublikowano

Komplet uszczelnień do podwójnego vanosa,to około 420 złotych plus uszczelka / hokej/ to jest jakieś 500 zeta.Do tego koszt robocizny.W przypadku podwójnego vanosa nie trzeba blokować rozrządu,więc sprawa jest prosta.Wymieniasz oringi na tłokach i kasujesz adaptacje sterownika silnika.Na stronie Firmy Beisan jest manual jak to zrobić,więc możesz się tego podjąć samodzielnie gdy masz warunki /narzędzia,ciepły garaż/.Ja zleciłem to mojemu mechanikowi,bo warunków nie mam.

http://www.drvanos.com/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=2&Itemid=3

http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-2x-vanos-beisan-systems-bmw-m3-i3842233255.html

Opublikowano

Dzieki kolego floyd, a sa jakies miedzy podwojnym, a pojedynczym vanosem mega roznice ? Gdybys np mial okazje ladna wyrwac z pojedynczym, to bys kupil, czy raczej czekal na jakas z double ? Pozdro

 

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Opublikowano
W lepszych wersjach wyposażenia Servotronic się zdarzał nierzadko. W zasadzie żaden wynalazek, wspomaganie lżej chodzi na postoju i coraz ciężej wraz ze wzrostem prędkości (ale w nie-Servotronicu chyba też się utwardza :?: ).

No właśnie na tym polega różnica-w Servotr.wspomaganie maleje wraz ze wzrostem prędkości,a bez Servotr.wspomaganie jest cały czas takie samo (nie "utwardza się").

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczow !

 

Jest to moj pierwszy post na tym forum i mam nadzieje, ze umieszczam go we wlasciwym miejscu ;)

Nadchodza moje 30ste urodziny i stwierdzilem ze musze sobie sprawic jakis fajny prezent. Z racji tego ze BMW nigdy nie mialem a znane sa ze swietnych wlasciwosci jezdnych, napedu RWD i dobrych benzyniakow - wybor byl prosty :) Niestety fundusze raczej nie pozwola mi na zakup nic nowszego niz E39 ale to w koncu dobre auta jeszcze z ery aut "analogowych" a nie cyfrowych wiec zakladam ze wiekszych niespodzianek mi nie zrobi.

 

Mysle nad trzema opcjami: 528, 535 albo 540, a na zakup moge przeznaczyc nie wiecej niz 10-11tys zl. (a moze E38?)

 

Podzielcie sie prosze swoimi doswiadczeniami i napiszcie mi czy w tej cenie da sie kupic cos, co bedzie wywolywalo szeroki usmiech, a nie bedzie przystankiem skladanym z trzech innych aut ;) Oczywiscie mam swiadomosc ze to nie bedzie igla i "pare" zlotych na wstepne doprowadzanie auta do jak najlepszego stanu posiadam. Auto bedzie sobie stalo w ogrzewanym garazu i mam zamiar je wyciagac 2-3 razy w tygodniu aby poprawic sobie humor po calym tygodniu jezdzenia nudnym dieslem... Oczywiscie nie chodzi mi o palenie gum pod tesco, tylko proste rozkoszowanie sie moca i trakcja w czasie normalnej jazdy :)

 

Dodam ze w tygodniu mieszkam i pracuje w niemczech wiec auta bede szukal raczej tutaj (choc oczywiscie polski rynek tez obserwuje).

 

Pomozecie ? podpowiecie ? duze sa roznice w kosztach eksploatacji pomiedzy 528 a 535 ? ktores z tych wersji maja jakies swoje konkretne wady ?

 

z gory dziekuje za pomoc! :cool2:

Opublikowano
Witam wszystkich forumowiczow !

 

Jest to moj pierwszy post na tym forum i mam nadzieje, ze umieszczam go we wlasciwym miejscu ;)

Nadchodza moje 30ste urodziny i stwierdzilem ze musze sobie sprawic jakis fajny prezent. Z racji tego ze BMW nigdy nie mialem a znane sa ze swietnych wlasciwosci jezdnych, napedu RWD i dobrych benzyniakow - wybor byl prosty :) Niestety fundusze raczej nie pozwola mi na zakup nic nowszego niz E39 ale to w koncu dobre auta jeszcze z ery aut "analogowych" a nie cyfrowych wiec zakladam ze wiekszych niespodzianek mi nie zrobi.

 

Mysle nad trzema opcjami: 528, 535 albo 540, a na zakup moge przeznaczyc nie wiecej niz 10-11tys zl. (a moze E38?)

 

Podzielcie sie prosze swoimi doswiadczeniami i napiszcie mi czy w tej cenie da sie kupic cos, co bedzie wywolywalo szeroki usmiech, a nie bedzie przystankiem skladanym z trzech innych aut ;) Oczywiscie mam swiadomosc ze to nie bedzie igla i "pare" zlotych na wstepne doprowadzanie auta do jak najlepszego stanu posiadam. Auto bedzie sobie stalo w ogrzewanym garazu i mam zamiar je wyciagac 2-3 razy w tygodniu aby poprawic sobie humor po calym tygodniu jezdzenia nudnym dieslem... Oczywiscie nie chodzi mi o palenie gum pod tesco, tylko proste rozkoszowanie sie moca i trakcja w czasie normalnej jazdy :)

 

Dodam ze w tygodniu mieszkam i pracuje w niemczech wiec auta bede szukal raczej tutaj (choc oczywiscie polski rynek tez obserwuje).

 

Pomozecie ? podpowiecie ? duze sa roznice w kosztach eksploatacji pomiedzy 528 a 535 ? ktores z tych wersji maja jakies swoje konkretne wady ?

 

z gory dziekuje za pomoc! :cool2:

 

 

za 10 tyś złotych to nie znajdziesz żadnego z w/w modeli e39 w stanie nadającym się do jazdy. Popatrz w DE ile kosztują a ile w Polsce i sobie odpowiedz na pytanie czy warto? E38 za 10tyś to jeszcze większa ruina, jak kogoś nie stać na takie auto niech lepiej nie kupuje, przecież to jest śmieszne, uzbierasz 10tyś i myślisz, że kupisz sobie 540i i będziesz BEZPROBLEMOWO jeździł? Śnij dalej, to auto zadbane kosztuje 10tyś ale EURO.

Za 10tyś to e34 poszukaj w średnim stanie albo e39 ale 520i na golasie z przebiegiem 350 a nie 540i :duh: :duh: :duh: :duh:

Opublikowano

Kolego moim zdaniem i z tego co sie orientuje to 528 bedzie najlepszym rozwiazaniem, idealnie nadaje sie do sprawnego poruszania, ale gdy trzeba tez jest czym przyspieszyc. V8 3.5 i 4.0 raczej nie kupisz w PL w twoim przedziale cenowym (tzn kupisz ale padaczke). Sam mieszkam w niemczech i tutaj predzej V8 wyhaczysz za te 3 tys euro, ale nie oczekuj cudow.

Koszta eksploatacji m52b28 sa duzo mniejsze niz w 3.5 i 4.0 chocby dlatego ze masz mniej cylindrow i silnik mniej spala, a policz jeszcze inne rzeczy np.swiece kable itp.

Ja bym bral 2.8 raz, ze za 10-11 tys juz cos sensownego znajdziesz (jesli masz cos na start) , a dwa te silniki maja bardzo dobre opinie (nie mowie ze ósemki maja zla opinie, ale mysle ze 2.8 R6 bedzie tutaj idealnym polaczeniem osiagow i eksploatacji)

 

za 10 tyś złotych to nie znajdziesz żadnego z w/w modeli e39 w stanie nadającym się do jazdy. Popatrz w DE ile kosztują a ile w Polsce i sobie odpowiedz na pytanie czy warto? E38 za 10tyś to jeszcze większa ruina, jak kogoś nie stać na takie auto niech lepiej nie kupuje, przecież to jest śmieszne, uzbierasz 10tyś i myślisz, że kupisz sobie 540i i będziesz BEZPROBLEMOWO jeździł? Śnij dalej, to auto zadbane kosztuje 10tyś ale EURO.

Za 10tyś to e34 poszukaj w średnim stanie albo e39 ale 520i na golasie z przebiegiem 350 a nie 540i :duh: :duh: :duh: :duh:

 

Temat e39 za 10 tys euro byl juz omawiany kilka stron wczesniej i tych ludzi ponosi fantazja. Trzeba przejzec na oczy, ze e39 to juz sa wiekowe auta. Za 10-11 tys mozna kupic e39 przedliftowe w sensownym stanie tak samo jak e34 do jazdy choc ich ceny stale rosna. Jesli ktos szuka auta, zeby nim normalnie jezdzic to smialo znajdzie, lecz gdy chce sie przeszlo czternastoletnie auto bez skazy to albo placic "jedyne" 40 tys zl albo wlozyc pieniadze, ktore przewyzsza stokroc wartosc auta.

Opublikowano

wiesz można kupić za kilkanaście tyś 540i ale trzeba się liczyć z tym, że 2xtyle w rok się włoży w wymianę części

Zgodzę sie z tym 528i, 2.8 to niemal "mityczny" silnik i nawet ciężka e39 z nim jedzie bardzo dobrze, a w e36 to już w ogole jest ogień. Za 10-11 coś powinieneś znalezć ale nie nastawiaj się na "Igiełkę"

Opublikowano

Tak jak napisałem w pierwszym poście - zdaje sobie sprawę że to nie będzie nowka sztuka i w sumie to mi nie przeszkadza. Ważne żeby tylko buda była zdrowa i silnik nie zajechany, reszte można z czasem ogarnąć.

 

znalazłem coś takiego:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=181917753

 

oraz takiego:

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=237951261

 

co powiecie o tych autach?

Opublikowano
Tak jak napisałem w pierwszym poście - zdaje sobie sprawę że to nie będzie nowka sztuka i w sumie to mi nie przeszkadza. Ważne żeby tylko buda była zdrowa i silnik nie zajechany, reszte można z czasem ogarnąć.

 

znalazłem coś takiego:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=181917753

 

oraz takiego:

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=237951261

 

co powiecie o tych autach?

jak dla mnie ta szara o niebo lepsza, lepiej się prezentuje i jest lepiej wyposażona.

Opublikowano
W lepszych wersjach wyposażenia Servotronic się zdarzał nierzadko. W zasadzie żaden wynalazek, wspomaganie lżej chodzi na postoju i coraz ciężej wraz ze wzrostem prędkości (ale w nie-Servotronicu chyba też się utwardza :?: ).

No właśnie na tym polega różnica-w Servotr.wspomaganie maleje wraz ze wzrostem prędkości,a bez Servotr.wspomaganie jest cały czas takie samo (nie "utwardza się").

 

Może się trochę źle wyraziłem, mówiąc" lżej" chodziło mi o to, że na postoju chodzi lżej niż normalne (kręcenie jednym palcem :8) ) Co do utwardzania się - tu rozwiałeś moje wątpliwości.

http://s25.postimg.org/fhz6cbo73/podpis_forum.jpg


Mieszkasz w Holandii? Zajrzyj tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=168&t=208939 Mój Individual >>klik<<

Zamienię 2szt BBS RS 700 8,5Jx18 za 2szt BBS RS 701 10Jx18, bądź deal na 19" ACS Type III

Opublikowano
Nie pchaj sie kolego w 3.5 v8. Jak juz to b40 szukaj, lecz za te 2 czy 2.5 tys euro nie oczekuj cudow. Ktos ostatnio pisal gdzies na forum, ze b35 w automacie jedzie tak jak/podobnie b28 w manualu wiec po co tankowac czesciej?
Opublikowano

Koledzy, jak juz jestesmy w temacie 2,8, to do 17-18 kupie 528 zdrowe w automacie? I czy kupowac vanos,czy double?

 

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.