Skocz do zawartości

PLANUJĘ KUPNO E39 PROSZĘ O OPINIE i POMOC W WYBORZE


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W tym temacie dyskutujemy ogólnie na temat rozterek przy kupnie E39, konkretne ogłoszenia wrzucamy do działu ocen aut

 

Witam jak w temacie planuje kupić e39 525 diesel w kombi skrzynia biegów manualna , rocznikowo chcę nabyć auto z roku 2001, pytanie moje brzmi, na co mam zwracać szczególną uwagę w tym modelu, jakie są wady oraz jakie zalety, zastanawiam się nad sprowadzeniem auta z Niemiec, lecz nie wiem jakie są koszta kupna auta tam, oraz koszty przerejestrowania auta w polsce, czy lepiej będzie nabyć te auto w Polsce?? proszę o jakie dobre rade, z góry dziękuję. Jeśli w złym miejscu napisałem temat, proszę o przeniesienie.

Opublikowano
jedno jest pewne-te auta mają duże przebiegi więc poszukaj dobrze nie śpiesz się i jeżeli będziesz miał podejrzenia o kręcenie licznika to lepiej odpuść bo kupisz skarbonkę a bmw nie należy do najtańszych przy zakupie to samo eksploatacja i serwis (dla przykładu wymiana wszystkich filtrów i oleju ok 700pln co 10tyś km) ja kupowałem w kwietniu tego roku długo szukałem ale trafiłem (Belgia 270tyś km), druga sprawa do akcyza za auta powyżej 2 litrów wynosi 11% a nie 2 czy 3% (nie pamiętam) więc dobrze a na pewno wygodniej kupić auto rejestrowane w polsce.ze spraw technicznych dość uciążliwe jest trzęsienie kierownicy podczas jazdy albo hamowania - tu jeżeli będziesz miał ten problem możne Ci usunięcie usterki (a wcześniej znalezienie przyczyny)sprawić wiele kłopotu...poczytaj na forum. ważne abyś też podłączył auto pod kompa unikniesz wtedy przykrych niespodzianek których na oko i wyczucie podczas jazdy nie wykryjesz(koszt ok 50pln, spokój bezcenny) no i koniecznie sprawdź czy wszystko działa!!! wszystko. od głupiej lampki od rejestracji do zapalniczki sprawdź działanie...to samo z wyposażeniem (zapas, klucze, zmieniarka płyt, itp) przy zakupie wiele tematów się odpuszcza a później koszty a tak można z ceną po negocjować. generalnie kawał nie złej bryki fajnie się jeździ ale wiadomo że nie nowe auto to zawsze coś się może wydarzyć...życzę udanego zakupu!
Opublikowano
Myślę, że u Niemca będzie taniej skoro ludzie ściągają a potem sprzedają, to muszą mieć jakiś zysk, pogadam na dniach ze znajomych który się tym zajmuje i zobaczymy co do kosztów kupna auta tam i ściągnięcia. najgorzej z przebiegiem ale lepiej kupić z dużym niż z cofanym ;]
Opublikowano

mam swoje zdanie nt. sprowadzanych-sprowadzania aut.

1. dobrego auta Niemiec nie sprzeda bo jest gorzej chciwy od polaka a jak sprzeda to będzie droższe niż w polsce.

2. jak nie zajmujesz się sprowadzaniem aut i chcesz jechać sam to lepiej sobie odpuść bo zrobisz wycieczkę krajoznawczą albo kupisz "coś" żeby nie jechać na darmo i też nie dobrze.niestety ale handlarze mają pierwsi (po turkach) info gdzie stoi nie złe auto w niezłej cenie.trzeba sie pogodzić i dać niestety zarobić handlarzom.takie życie.

3.jak myślisz że ktoś ci załatwi auto z za granicy po kosztach to musisz być bardzo naiwny i odpuść temat a na pewno omijaj ogłoszenia z netu że pojedziesz z kimś za 500pln i znajdą ci takie auto jakie chcesz. te wyjazdy są ustawiane...w najlepszym przypadku za 2-3 (1500pln w plecy)razem coś może kupisz trzeba się liczyć nawet z najgorszym...

do niczego nie namawiam takie jest moje zdanie.

Opublikowano
no tak ale jeśli chodzi o ściąganie auta z Niemczech to koleś jest jakąś moją rodziną ze strony ojca, i ściągał sobie i znajomym, i jedziesz z tym znajomym do Niemczech, on zna język załatkia tam sprawy wszystkie i bierze 1000 zł za przejazd bez względu czy kupisz auto czy nie
Opublikowano
najgorzej z przebiegiem ale lepiej kupić z dużym niż z cofanym ;]

 

Wiesz... Nie chcę Cię martwić, ale to to samo :lol: Niby możesz sobie coś tam założyć, wiedząc ile jest na prawdę, jednak to nadal to samo :norty:

Szukaj i testuj / sprawdzaj wszystko, co znajdziesz. Ja właśnie 5 tys. ładuję w PIERDOŁY :mad2: Warto więc robić zakupy z głową.

PS. Mimo tych inwestycji uważam, że samochód jest ŚWIETNY! Nie będziesz zawiedziony. Nie doradzam jednak w samym modelu, bo ja wybrałem 528i + LPG, w dodatku dość wiekowy - '97... :norty:

A biznes z jazdą z "łebkami" na zakupy to przeginka jak dla mnie... "Choć jedziemy do Bułgarii! Dasz mi tysiaka i może sobie skuter kupisz!" :nienie: . Poza tym jak nie masz już namierzonego towaru, to skończysz jak mój kumpel - pojechał, nie znalazł co chciał, ale kupił za to słabszy model za większą kasę (!). "Bo szkoda było wracać na pustego, jak się człowiek nakręcał przez dwa tygodnie...", a Litwin widział, że napaleniec, to dyktował cenę i warunki (między innymi kupił samochód na Litwie od Szweda. Jak by co, to może się odwołać do księdza proboszcza...).

 

Jak bym miał kaskę, to bym kupił samochód w salonie BMW, gdzie sprzedają używki. O wiele taniej, niż nówka, a choć drożej niż na wolnym rynku, to jednak gwarancja jest gwarancją.

 

PS. Teraz zaczynam wywiad na e30 :mrgreen: Jakieś takie ślicznotki są...

PS. Ale mojego e39 nie sprzedam jeszcze przez kilka lat. Jakoś do luksusu się szybko przyzwyczaiłem... :cool2:

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano
no ale to nie jest na zasadzie ze na nastepny dzien jede z kolesiem kolesz szuka potem jedziesz z nim wybierasz, stracje diagnostyczne jesli chcesz kupujesz nie to nie. To nie jest jakiś koleś którego się wogóle nie zna to jest rodzina, a wiadomo koleś z rodziny raczej zle nie podpowie..
Opublikowano

Nie, no nie odbieraj tego osobiście! Generalizowałem oczywiście.

A jak to ktoś z rodziny, to powinien dać Ci chociaż zniżkę jakąś... :norty:

 

Jedź, kup, ciesz się tak, jak ja się teraz cieszę :cool2:

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie szukaj auta w Polsce, bo szansa, że trafisz na dobry samochód jest znikoma. Na pewno nie ma sensu oglądać samochody "prosto od Niemca" i inne świeżo sprowadzone. Żaden handlarz nie sprowadzi samochodu dobrego z autentycznym, niskim przebiegiem bo mu się to nie będzie opłacało. W Polsce auta są 30% tańsze niż w Niemczech a mają takie same przebiegi (niby :D) więc nie trzeba być geniuszem żeby się domyślić dlaczego tak jest. :)

 

Nie wierz w układy w Niemczech itd. Nikt takowych nie ma. W dobie internetu masz taki sam dostęp do samochodów jak Turek i inny handlarz niemiecki. Niemieccy handlarze autami tanimi to nie super wyszukiwacze, czy ludzie z układami. Mają tanie samochody bo to złomy. Niemiec jak nie ma co z autem zrobić bo nie chce przejść przeglądu i nikt normalny od niego go nie kupi, a jak kupi to zaraz z tym autem i policją do niego wróci, jadzie do Turka i jemu sprzedaje samochód za grosze, byle się pozbyć. Turek auto podpicuje i sprzeda Polakowi. Polak-oszust cofnie licznik, podpicuje jeszcze mocniej i sprzeda Polakowi kretynowi co nawet jak nie zna się na samochodach to mu szkoda 200-300 zł wydać na sprawdzenie auta w dobrym serwisie. Łaszczy się na "okazję" i kupuje złoma, w którego wkłada potem co miesiąc 1000 zł żeby się w ogóle kupy trzymał.

 

Szukaj w Niemczech, ale auto musi być serwisowane, musi mieć ostatnie badanie techniczne ze stacji diagnostycznej (np. TUV, Dekra, KUS itd). Na tych badaniach, które odbywają się co 2 lata, wpisywane są przebiegi, więc wiesz ile auto miało przejechane rok czy 1,5 temu.

 

Jak chcesz kupić taniej to szukaj auta z problemem. Niech to będzie lekka stłuczka lub wada mechaniczna (np. skrzynia, turbosprężarka, sprzęgło itd). Wiesz wtedy, że Niemiec auta się pozbył bo nie opłacało mu się naprawiać, a nie bo coś się zaraz w aucie rozsypie i woli się pozbyć. Auta solidne, bezproblemowe z małymi przebiegami w Niemczech też są ale jak policzysz ile za takie trzeba zapłacić to się okaże że u nas za tyle E60 kupisz. :D :D :D Jakie będzie to E60 to wiadomo, ale chodzi mi o ceny jakie są w naszych ogłoszeniach.

Opublikowano
Postaram sie czegos poszukać dzięki za informacje napewno mi się przydadzą przy kupnie, planuje auto ściągać z Niemiec bo i w polsce napewno masa aut idzie po tych powodziach co były, jak mówiłeś auto odpicują i puszczają w ludzi, moim zdaniem nim więcej za autko zapłacisz przy zakupie u kogoś kto go serwisował to wiadomo ze mniej w nie włożysz. to proste, jeszcze pytanie ile gdzies palą takie auta?? widziałem na forum temat ale tam są różne opinie jedym palą więcej drugiem mniej, ale tak na oko jak to jest ??
Opublikowano
Postaram sie czegos poszukać dzięki za informacje napewno mi się przydadzą przy kupnie, planuje auto ściągać z Niemiec bo i w polsce napewno masa aut idzie po tych powodziach co były, jak mówiłeś auto odpicują i puszczają w ludzi, moim zdaniem nim więcej za autko zapłacisz przy zakupie u kogoś kto go serwisował to wiadomo ze mniej w nie włożysz. to proste, jeszcze pytanie ile gdzies palą takie auta?? widziałem na forum temat ale tam są różne opinie jedym palą więcej drugiem mniej, ale tak na oko jak to jest ??

jak sam nie sprawdzisz stanu to w rachunki nie wierz

kumpel kupił auto z ogłoszenie a i miał kupa rachunków za części niby zamontowane

ale gość zaproponował mu że tanio sprzeda fajne alumy na lato

no i alumy odbieraliśmy już nie pod jego domem a w jego warsztacie samochodowym ...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Postaram sie czegos poszukać dzięki za informacje napewno mi się przydadzą przy kupnie, planuje auto ściągać z Niemiec bo i w polsce napewno masa aut idzie po tych powodziach co były, jak mówiłeś auto odpicują i puszczają w ludzi, moim zdaniem nim więcej za autko zapłacisz przy zakupie u kogoś kto go serwisował to wiadomo ze mniej w nie włożysz. to proste, jeszcze pytanie ile gdzies palą takie auta?? widziałem na forum temat ale tam są różne opinie jedym palą więcej drugiem mniej, ale tak na oko jak to jest ??

 

Podobnie jak 530d pali około 7 litrów na trasie, w mieście od 9 do 12.

Opublikowano

Moim zdaniem można kupić sensowne auto w Polsce. Sam takie znalazłem. szukałem ponad 5 miesięcy ale było warto.

 

Zarówno wyposażenie jak i rocznik taki jaki chciałem. Stan jak na 7 lat życia bardzo dobry. Samochód sprawdzałem od dołu do góry, żeby być pewnym, że wszystko działa.

 

Co do drgania kierownicy przy jeździe w zakrętach/hamowaniu też to przerabiałem - pomogła wymiana dolnych wahaczy :)

 

Oczywiście, zawsze jest coś do zrobienia bo to nie jest nowy samochód, ale odpowiednio zadbany przez Ciebie, posłuży na pewno wiele lat.

 

Nie myślałeś żeby kupić 530 zamiast 525? Logicznie patrząc 525 ma mniejszą moc, więc żeby rozpędzić takiego 5 metrowego klocka to musi się wysilić.

 

Moje 530 pali ok. 12.5 l/100km w mieście. Na trasie faktycznie daje radę zejść do 8.

 

Przy sprawdzaniu bardzo ważny jest stan elektroniki - jak się coś zacznie sypać to może być niewesoło.

 

Powodzenia w zakupach.

Opublikowano
ok a przy jakies jezdzie pali ci 12.5 ?? Czy jezdzisz ekonomicznie czy nie ? bo czytał5em ze w 525d w miescie pali jakies 9-12 na trasie jakies 6-8
Opublikowano

Przy jeździe po Warszawie. Jak jest luźno jadę do 2.5 tyś obr. Nie kręcę do końca, bo po co.

 

Więc jazda raczej ekonomiczna.

Opublikowano

Podobnie jak 530d pali około 7 litrów na trasie, w mieście od 9 do 12.

Rozumiem, że to wartości przytoczone dla 525d ale w wersji z automatem? Bo w manualu to musiałbym chyba na rzęsach stanąć a buta mieć z ołowiu, żeby w mieście się zbliżyć choć do 10l.

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, pisałem o automacie. Chociaż powiem Ci, że w korkach łódzkich do 10 zbliżyć się w manualu też nie problem, ale fakt, że trzeba już więcej się toczyć niż jechać.
Opublikowano
no ja mieszkam w miałem miasteczku jedynie korek jest na rondzie o godzinie 7:40 a tak to w moim mieście brak ;] w 525 może sie zmieszcze w 10 w miescie przy manualu, bo automata nie chce
Opublikowano
ja jeżdżę na trasach tzw. "mieszanych" i kopci od 7,5L jazda raczej szybka, poniżej to raczej nie dla silnika o tej pojemność - oczywiście pewnie można zejść niżej ale wtedy po co kupować 2,5 litra...? jak leciałem spokojnie do 100km/h z kempingiem nad morze do zjarał 10L (tyle pokazywał komp.) ale najlepiej do zalać cały zbiornik i zobaczyć ile się kilometrów zrobiło wtedy wyjdzie rzeczywiste spalanie bo z tego co wiem komputery zaniżają liczbę.
Opublikowano

Ja swoją kupowałem w kraju, ale sprowadzaną od handlarza. Aut z drugiej ręki jest od zatrzęsienia a co jedno to "lepsze". Trafiła mi się sztuka od danona z udokumentowanym przebiegiem (chyba ) bynajmniej według książki . Przy zakupie głównie patrzyłem na karoserie i motor , oraz jak już wcześniej któryś z kolegów napisał "na detale " żeby wszystko działało . Naoglądałem sie tyle różnych e39, w różnym stanie i doszedłem do wniosku że nikt swojej betki w dobrym stanie nie odda po okazyjnej cenie . Tak więc zalecam dokładne oględziny i jeżeli się trafi fajna sztuka to nie żałować paru groszy więcej, "bo tanio jest drożej"

 

udanego zakupu

Opublikowano

Ja sam kupiłem 3.0 bo 2.5 pali tyle samo (ciśnie się wiecej i dłużej więc więcej pali) a moc jest odczuwalnie większa no i sam silnik 3.0d jest bardzo udaną konstrukcją, krótko mówiąc najlepszy silnik diesla jaki do tej pory zrobiło BMW, nawet można go znaleść w nowszych budach serii 3,5,7 X3,X5 a dowodem jest fakt, że ten silnik dostał nagrodę roku 2 raz pod rząd, jak wyczytałem w jakimś auto świat.

Pozdro

Opublikowano
Ja sam kupiłem 3.0 bo 2.5 pali tyle samo (ciśnie się wiecej i dłużej więc więcej pali) a moc jest odczuwalnie większa no i sam silnik 3.0d jest bardzo udaną konstrukcją, krótko mówiąc najlepszy silnik diesla jaki do tej pory zrobiło BMW, nawet można go znaleść w nowszych budach serii 3,5,7 X3,X5 a dowodem jest fakt, że ten silnik dostał nagrodę roku 2 raz pod rząd, jak wyczytałem w jakimś auto świat.

Pozdro

Silniki 2.5d i 3.0d to jest ten sam blok, praktycznie wspólne bebechy/osprzęt i jedynie inny jest skok cylindrów (mniejsza pojemność 2.5d), mniejsza turbina w 2.5d i trochę inne oprogramowanie. Tak więc OBA te silniki to bardzo udana konstrukcja bo 2.5 d pochodzi w prostej linii od swojego większego brata 3.0d. Oczywiście gdybym wtedy szukając znalazł wart zainteresowania egzemplarz 530d to bez wahania bym go kupił (zawsze to jednak więcej koni i niutonów) ale, że w większości przypadków te 530d, które "oglądałem" w Niemczech to były już mocno wyeksploatowane pojazdy, zdecydowałem się na 525d (trafił się ładny egzemplarz, kompletny, z historią serwisową) i jestem także bardzo zadowolony.

Pzdr.

Opublikowano
Manolito77 kolego kupiłeś auto za granicą jaki to był rocznik i ile wyszło ci na polską walutę ze wszystkim?? oraz kiedy kupiłeś, ja pojadę to będę szukał, jak sie trafi jakaś fajniejsza 530D to napewno skorzystam, i możesz mi powiedzieć jakimi cenami mam się sugerować, bo nie wiem ile mam brać kasy czy mam sie sugerować cenowo tak jak na allegro czy więcej???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.