Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Proszę o pomoc problem tkwi w tym że auto ma zero mocy . Rusza jak muł chyba że go na sprzęgle przytrzymam to jakos sie bujnie . Nastepnie podczas jazdy strasznie szarpie tzn jest moment ze jedzie ok po chwili sie tak jakby dusi za mna kupa dymu i jedzie dalej ok . A co prawda teraz tylko jezdze "w koło komina" bo strach i wstyd tym jechac gdzies dalej jak on jedzie jak zwykły stary diesel. Odpala ok wszystko git. Turbina niby ok . Przeczytalem gdzies zeby odlaczyc przepływke jak bedzie ok to znaczy ze przepływomierz do wymiany jednak po odłaczeniu zero poprawy . Co to moze byc ?? prosze o pomoc z GÓRY DZIEKUJE.

Opublikowano

Kup sobie interfejs za 100 zl i bedziesz wiedzial wiecej,

 

Action Plan:

- czysczenie zaworka od turbo ewentualnei wymiana

- wymiana wezykow podcisnienia

- czy ekonomizer dochodzi do 20l na 4 biegu

- jesli tak to przeplywka OK

- jesli tylko do 12-14l to sprawdzic numer przeplwyki i jesli konczy sie na 314 to pewnie padla bo miala wade obudowy, pomoze zakup nowej z numerem 527 BOSH + musisz przeprogramowac DDE pod ta przeplywke

 

Co moze jeszcze byc:

- zapchane katalizatory

- pompa wtryskowa niedomaga

- zapieczone turbo (zmienna geometria)

- wtryski

- pompa prozniowa

 

Tak ze sam widzisz. Zaczni od action plana :)

Opublikowano
albo EGR nie się nie domyka i dusi się spalinami ... dużo rzeczy może powodować takie zachowania ale najlepiej zrobisz jak podjedziesz do kogoś kto zrobi Ci porządną diagnostykę co pozwoli Ci zaoszczędzić czas i pieniądze ... tylko to ma być diagnostyka na żywo podczas jazdy a nie podpięcie kalkulatora do błędów ... powiedz że chcesz znać parametry przepływki itd.

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Witam.

Proszę o pomoc problem tkwi w tym że auto ma zero mocy . Rusza jak muł chyba że go na sprzęgle przytrzymam to jakos sie bujnie . Nastepnie podczas jazdy strasznie szarpie tzn jest moment ze jedzie ok po chwili sie tak jakby dusi za mna kupa dymu i jedzie dalej ok . A co prawda teraz tylko jezdze "w koło komina" bo strach i wstyd tym jechac gdzies dalej jak on jedzie jak zwykły stary diesel. Odpala ok wszystko git. Turbina niby ok . Przeczytalem gdzies zeby odlaczyc przepływke jak bedzie ok to znaczy ze przepływomierz do wymiany jednak po odłaczeniu zero poprawy . Co to moze byc ?? prosze o pomoc z GÓRY DZIEKUJE.

A na koniec najważniejsze - koledzy odpowiedzieli i poradzili z dobrego serca, gdybyś użył :search: znalazłbyć to samo i nie zaśmiecal forum tematem, który jest wciąż obecny na milion sposobów. Tak na przyszłość. Pozdrawiam.

Opublikowano
z tego co wiem to ostatnio jak byl u mechanika to stwierdzil tez ze jakis przewód od egr byl uszkodzony czy cos to go zaslepil . ale wczesniej to auto tez tak chodziło.
Opublikowano
z tego co wiem to ostatnio jak byl u mechanika to stwierdzil tez ze jakis przewód od egr byl uszkodzony czy cos to go zaslepil . ale wczesniej to auto tez tak chodziło.

 

A tak w ogóle to fornal wyzej nakreślił chyba najlepszy plan do reaktywacji mocy auta :cool2: .

Opublikowano
zgadzam się :cool2: ale ja bym jeszcze przeczyścił MAP i dolot, wymienił wężyki przelewowe, sprawdził drożność smoka, przesmarował wodzik zmiennej geometrii turbiny, wymienił ODME, sprawdził wtryskiwacze.
Opublikowano
zgadzam się :cool2: ale ja bym jeszcze przeczyścił MAP i dolot, wymienił wężyki przelewowe, sprawdził drożność smoka, przesmarował wodzik zmiennej geometrii turbiny, wymienił ODME, sprawdził wtryskiwacze.

No to się zrobił plan lekko maxi a nie podstawowy :norty: .

Opublikowano
Czyli rozumiem ze powodow moze byc bardzo duzo. Tylko gdzie ja takiego mechanika znajde co bedzie sie chciał sie tak bawic :| a kolor dymu no ciemny
Opublikowano

 

Action Plan:

- czy ekonomizer dochodzi do 20l na 4 biegu

- jesli tak to przeplywka OK

- jesli tylko do 12-14l to sprawdzic numer przeplwyki i jesli konczy sie na 314 to pewnie padla bo miala wade obudowy, pomoze zakup nowej z numerem 527 BOSH + musisz przeprogramowac DDE pod ta przeplywke

 

siemanko,

 

moze glupie pytanie, ale mozecie opisac, kiedy ekonomizer ma na 4 pokazywac 20?

 

jak wrzuce 4 i wdepne w podloge?

 

z gory dziekuje za odpowiedz :cool2:

Opublikowano
Tylko gdzie ja takiego mechanika znajde co bedzie sie chciał sie tak bawic

samemu bez problemu idzie wykonać wszystkie w/w czynności.

kolor dymu no ciemny

Czyli zbyt mało powietrza względem paliwa... mamy do czynienia z niedoładowaniem silnika. Przyczyn może być naprawdę sporo np niesprawna przepływka, niedomagająca pompa wysokiego ciśnienia, dziura w dolocie, zasyfiony filtr powietrza, wysoka temperatura zasysanego powietrza, niedomagająca turbina, lejące końcówki wtryskiwaczy, zawieszający się zawór AGR. Musisz PRZEDE WSZYSTKIM udać się na pomiar dynamiczny i obadać wszystkie parametry czy mieszczą się w granicach tolerancji i określonym czasie reakcji.

Opublikowano
A gdzie na taki pomiar moge sie udac?? Bo nie ukrywam ze sie na tym wogole nie znam :|

Jeśli chcesz mieć to wszystko z głowy i jak najszybciej zapomnieć o problemie to jedziesz do jakiegoś dobrego warsztatu elektroniki samochodowej i prosisz o podpięcie auta pod komputer celem odczytania rejestru błędów i zmierzenia wartości w czasie rzeczywistym POD OBCIĄŻENIEM [jeszcze nigdy się nie spotkałem aby jakikolwiek mechanik to wykonywał...ale... może u Ciebie w okolicy jest ktoś taki], lub poprosić o pomoc w diagnozie kogoś z 4um.

Opublikowano
Mam te same objawy, tylko że u mnie jeszcze olej bierze.. wiec niestety u mnie to zapewne turbo się kończy.. (lekki problem to koszt - wymiana na regenerowane 1,5 tyś) Byłem na diagnostyce, ale nie robił testu dynamicznego.. więc raczej chyba ta diagnoza nie była za dobra..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.