Skocz do zawartości

BMW 525i e39 2003rok - problem CHECK ENGINE !


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W aucie mojej siostry (e39 525i 2003r) zapaliła się kontrolka check engine, po 2tygodniowej walce z problemem gdzie wymieniłem : dwie sondy - dwie kolejne podmieniałem i wykluczyłem ich uszkodzenie, świece, przepływomierz - podmieniałem, wszystkie nowe cewki, sprawdziłem szczelność wydechu, szczelność dolotu i nic ! Błąd nadal się pojawia po ok 50km przebiegu od wykasowania. Ciągle pokazuje dwa kody usterek 227 regulacja lambda rząd 1 i 228 regulacja lambda rząd 2 myślałem że to lambdy są uszkodzone więc wymienilem na nowe ale po wymianie problem pozostał. Wychodzi na to że sondy jedynie zczytują nieprawidłowość ale jaka jest przyczyna ? Auto zapala normalnie , jeździ normalnie , oleju nie ubywa ani nie przybywa, nie kopci nie przerywa, spalanie w normie (miasto 12,5L/100km) paliwo zmieniane na wszystkie możliwe stacje w mieście. MACIE JAKIEŚ POMYSŁY ?! Bo mnie się już skończyły... HILFE ! HELP! POMOCY!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a jak odma?przed wymiana u mnie tez był check i pokazywało sondy

Nie ruszałem odmy , nie zasysa korka ani nie parkocze po wyjęciu bagnetu poziomu oleju, miałeś to samo i po wymianie odmy jest ok ?

Opublikowano
W aucie mojej siostry (e39 525i 2003r) zapaliła się kontrolka check engine, po 2tygodniowej walce z problemem gdzie wymieniłem : dwie sondy - dwie kolejne podmieniałem i wykluczyłem ich uszkodzenie! Błąd nadal się pojawia po ok 50km przebiegu od wykasowania. Ciągle pokazuje dwa kody usterek 227 regulacja lambda rząd 1 i 228 regulacja lambda rząd 2

 

Wlasnie dwa dni temu doswiaczylem rowniez CHECK ENGINE.

Wczoraj podpialem kompa i rowniez wywalilo blad 228.

Juz chcialem kombinowac z sondami ale widze z postu powyzej, ze nie ma to sensu.Zreszta tak samo : auto jezdzi normalnie, zapala i spala , nic tylko jezdzic.

Dopiero blad wykasowalem wiec nie wiem czy bedzie powracal ale dziwia mnie okolicznosci w jakis CHECK sie uaktywnil: Dzien wczesniej pokonalem dobrym tempem ( ok 160-180 km/h) dystanst 1000 km. Przyjechalem do celu bylo wsio OK. Nastepnego dnia, juz jechalem bardzo relaksacyjnie -90-100 km/h i nic nie zapowiadalo CHECKa. Po ok 3 godz takiej jazdy zjechalem zatankowac, odpalam silnik i jest CHECK.

Na chlopski rozum jazda poprzedniego dnia byla bardziej wymagajaca dla silnikai jesli byloby cos nie teges to wowczas CHECK powinien sie pojawic. Ale przy spokojnej jezdzie? Nie obejmuje tego.

A oto co mi INPA wyplula:

 

http://img823.imageshack.us/img823/5497/blad228.jpg

 

Moze ktos na podstawie tego screena potrafi powiedziec o co chodzi z ta dewiacja kontroli lambdy?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Siostrze też zapala się przy spokojnej jeździe bo inaczej nie umie jeździć, czasami w korku czasami przy np 60km/h, oszaleć można...Mam nadzieję że ten temat się rozkręci i zawita tu ktoś kto przechodził przez to samo i się z tym uporał.
Opublikowano
U mnie takie cyrki odwalał pęknięty kat i pokazywało błędy sond, auto było zamulone, obroty potrafiły zafalować nawet poniżej 400, niby próby zatkania wydechu powodowały wywalenie szmaty czyli niby szczelny. Ale panowie zapalili coś plastykowego i dmuchali w wydech sprężarką dym i wylazł w kacie, po pospawaniu kata bunia jak nowa!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a jak odma?przed wymiana u mnie tez był check i pokazywało sondy

Nie ruszałem odmy , nie zasysa korka ani nie parkocze po wyjęciu bagnetu poziomu oleju, miałeś to samo i po wymianie odmy jest ok ?

u mnie nie było objawów odmy a jednak smietnik była popekane weze zapchany spływ do miski po wymianie check juz sie nie zapalił wczesniej lewe powietrze łapał ale wiadomo co samochód to inny przypadek takze traktuj to jako podpowiedz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a jak odma?przed wymiana u mnie tez był check i pokazywało sondy

Nie ruszałem odmy , nie zasysa korka ani nie parkocze po wyjęciu bagnetu poziomu oleju, miałeś to samo i po wymianie odmy jest ok ?

u mnie nie było objawów odmy a jednak smietnik była popekane weze zapchany spływ do miski po wymianie check juz sie nie zapalił wczesniej lewe powietrze łapał ale wiadomo co samochód to inny przypadek takze traktuj to jako podpowiedz

W poniedziałek wymieniam odme, nie ma za bardzo już co wymieniać dlatego zbyt dużo nie ryzykuje, dzięki za podpowiedź, dziękuje że chciało Ci się napisać :cool2: Napisze po wszystkim czy to było to ale ciągle proszę o ewentualne kolejne podpowiedzi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A te nowe sondy to jakie konkretnie założyłeś?

Denso USA, kupione według numeru bez przerabiania czegokolwiek, wtyczki , długość przewodów a nawet kolor kabli , wszystko jak w oryginale, tyle że wymieniłem te dwie przy katalizatorze a błąd wychwytują te na górze przy kolektorze wydechowym.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Powiem Ci że nic poza dedykowanymi Boscha się nie sprawdza, jeśli ktoś ma w samochodzie to spróbuj podmienić komplet i zobaczysz co się będzie działo.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Powiem Ci że nic poza dedykowanymi Boscha się nie sprawdza, jeśli ktoś ma w samochodzie to spróbuj podmienić komplet i zobaczysz co się będzie działo.

OK ale błąd pokazują te dwie sondy pierwsze na górze a te już podmieniałem i nic , nadal wywalało błąd, dolne za katem siedzą cicho , wymieniłem je bo inny fachman był przekonany że to te są uwalone ! A Ty jak myślisz uszkodzona odma może robić taki cyrk? Pytam choć i tak zdecydowałem ją wymienić.

Opublikowano
A Ty jak myślisz uszkodzona odma może robić taki cyrk?

 

Tak sobie mysle , ze te bledy to nie oznacza ze sondy sa uszkodzone. Jesli by tak bylo to najprawdopodobniej blad by powracal bardzo szybko a nie po 50 km.

IMO sondy tylko wykrywaja nieprawidlowy poziom O2 w spalinach. Moglobyby to byc spowodowane zlym spalaniem mieszanki ( swiece , cewki, moze przepustnica) a moze wlasnie odma gdyz byc moze olej jest w nadmiernej ilosci spalany? Czy ten silnik bierze nieco oleju?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A Ty jak myślisz uszkodzona odma może robić taki cyrk?

 

Tak sobie mysle , ze te bledy to nie oznacza ze sondy sa uszkodzone. Jesli by tak bylo to najprawdopodobniej blad by powracal bardzo szybko a nie po 50 km.

IMO sondy tylko wykrywaja nieprawidlowy poziom O2 w spalinach. Moglobyby to byc spowodowane zlym spalaniem mieszanki ( swiece , cewki, moze przepustnica) a moze wlasnie odma gdyz byc moze olej jest w nadmiernej ilosci spalany? Czy ten silnik bierze nieco oleju?

Wszystko przy aucie siostry doglądam Ja, ale masz rację , przypominam sobie że od wymiany oleju (pozostały dwa zielone klocki) dolewałem teraz 1L bo stan był na minimum ale to mnie nie zaniepokoiło bo to przecież M54 i raczej lubi troszkę oliwki spalić ale wcześniej faktycznie jeździła bez dolewek... Też stawiasz na odmę ? Z sondami masz rację, też już do tego doszedłem że one tylko zczytują nieprawidlowość w składzie spalin.

Opublikowano
Też stawiasz na odmę ?

 

Sadze , ze trop wskazany przez kol. gorika moze byc bardzo prawdopodobny.

 

Zwlaszcza, ze w tym watku : http://www.e46fanatics.com/forum/showthread.php?t=773551 kolesie mieli dokladnie te same bledy ( i pare innych jeszcze ale 227 i 228 rowniez) i symptomy:

CHECK po krotkiej jezdzie, niekiedy niemrawe wolne obroty na zimnym, pozatym auto pali i spala normalnie bez jakichkolwiek innych skutkow ubocznych) i tez wszystko bylo zwiazane z odma LUB z wezykami dookola odmy.

 

KOlesie wyrazie sugeruja , ze zanim wezmiesz sie na wymiane odmy (co jest bardzo pracochlonna i czaschlonna czynnoscia jak na taki maly element) , najpierw sprawdzc weze do i od odmy gdyz to jest w miare latwe do sprawdzenia i byc moze tylko weze sa popekane/zagiete.

 

EDIT: Widz,e ze ta tym forum mial ktos te same bledy w M54 i tak samo powodem byl pekniety wezyk przy odmie

viewtopic.php?f=69&t=141118

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dziękuje rolbas lejesz miód na moje serce, teraz widze światełko w tunelu, dam znać po niedzieli czy odma i węże odmy to było to ! Pzdr.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pamiętaj kolego, że po miodzie nie prowadzimy :wink:

Obserwuję temat, bo również niegdyś zapaliło mi się Check engine. Z tego co mnie ASO wtedy poinformowało, lambdy do wymiany. Nie wymieniłem, bo lampka zgasła i do dziś błędu lambdy nie miałem :shock: . Być może przez ochydny upał, w działaniu silnika nie było różnicy.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
320SI jak możesz to wrzuć screeny z live data - będzie można więcej napisać, porównać.

Nie umiem :oops: Daj mi na priv swojego maila , zrobię zdjęcie i Ci wyśle bo mam to wydrukowane a Ty wkleisz, jeśli Ci się chce to tak możemy zrobić.

Opublikowano

http://img811.imageshack.us/img811/8788/dscn9301.jpg

http://img192.imageshack.us/img192/9580/dscn9302.jpg

Musisz umówić się z kimś np z forum, kto ma INPA lub DIS i wtedy zrobić podgląd parametrów silnika.

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odma wymieniona, zrobione już ok 300km, na desce czysto, nie wywala już check engine, wszystkim którzy mi pomogli ślicznie dziękuję ! :cool2: :D
Opublikowano
Odma wymieniona, zrobione już ok 300km, na desce czysto, nie wywala już check engine, wszystkim którzy mi pomogli ślicznie dziękuję ! :cool2: :D

 

Bardzo fajnie, ze sie podzieles efektami bo teraz to temat jest kompletny: od problemu, poprzez diagnozy do rozwiazania problemu. Aby bylo dla potomnych.

O to chodzi . :cool2:

  • 2 lata później...
Opublikowano

Panowie- nie chciałbym zaśmiecać tematu, ale prosiłbym o info co może być przyczyną że właśnie po wymianie odmy zapalił się check engine??

Odma nowa- prosto z ASO, zgodna z VINem.

Dodam że mam u siebie gaz, i wcześniej jak po wymianie np gum do przepustnicy (były nieszczelne) też pojawił się check, a powodem było lewe powietrze a w zasadzie wyeliminowanie jego dolotu przez nieszczelności w gumie.

Czy po wymianie odmy mogę podejrzewać podobny problem- tzn nieszczelność starej odmy i jakieś lewe powietrze??

Wczoraj sobie wymieniłem Odmę (nie jest to aż takie trudne i trwa krócej niż wszyscy straszą- największy problem był ze zdjęciem węża który idzie z kolektora), pojechałem na testy- trochę przegoniłem samochód, zgasiłem, i po jakiejś godzinie udałem się w spokojną drogę do domu- miastem- właśnie podczas tej spokojnej jazdy check się zapalił.

Wymieniając odmę- zdjąłem wszystkie przewody z i do odmy i przemyłem je specyfikiem do czyszczenia tarcz hamulcowych...były czyste i szczelne.

 

Nie zdążyłem jeszcze podpiąć się pod kompa, ale dziś spróbuję się gdzieś z tym umówić.

 

EDIT: Podpiąłem się pod kompa- wyskakiwał błąd 227 i 228. Zostało skasowane i na razie jest czysto.

BardzoMiłyWłaściciel

BędzieMógłWyprzedzać

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.