Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Mam pytanie odnośnie wymiany, do której się przymierzam (w warsztacie zaśpiewali mi 250 zł. - a moduł na podmianę mam).

Panowie jak najszybciej wyjąć ten przedni wentylator?? będzie z tym wiele klopotu??

W module styki są przyspawane więc zostało mi jedynie zlutować przewody ze starymi- myślicie, że one wytrzymają??

 

 

Byłbym wdzięczny za jakieś wskazówki :)

 

 

Pozdrawiam

 

aRT

Opublikowano
jest to bardzo proste! i aż dziwi mnie, że AŻ TYLE krzyknęli... zdejmujesz dzwon ssący [4 kołki], odkręcasz chyba dwa wkręty, odpinasz wtyczkę zasilającą, odpinasz wężyk podciśnienia od gruszki i BARDZO delikatnie wysuwasz całą obudowę do góry. Musisz także przytrzymywać sobie w pozycji zamkniętej żaluzje chłodnicy, aby mieć więcej miejsca na manewrowanie. Do zrobienia z niecałą godzinę. Powodzenia :cool2:
Opublikowano
Witam,

 

Mam pytanie odnośnie wymiany, do której się przymierzam (w warsztacie zaśpiewali mi 250 zł. - a moduł na podmianę mam).

Panowie jak najszybciej wyjąć ten przedni wentylator?? będzie z tym wiele klopotu??

W module styki są przyspawane więc zostało mi jedynie zlutować przewody ze starymi- myślicie, że one wytrzymają??

 

 

Byłbym wdzięczny za jakieś wskazówki :)

 

 

Pozdrawiam

 

aRT

...to jest dokładnie 5 min roboty ... i uważaj na wąż od chłodnicy ponieważ żaluzje często tam haczą ..... i oczywiście jesteś pewien że to moduł od 2,0 d bo jeśli masz o innego to lipa szkoda zachodu ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
moduł napewno od 320d więc bedzie ok. Tylko mam nadzieje, ze to będzie tylko moduł. (objawy są takie, że wentylator cały czas chodzi :mad2: nawet po wyłączeniu silnika - więc narazie wtyczka odpięta. Podpinałem go tylko na 2 przewody - tak, że pominąłem kabel sterujący i też wariował na maksymalnych obrotach więc nadzieja jest, że to sam moduł.
Opublikowano

Przed zamontowaniem nowego modułu przetestuj go na wierzchu.

Przewody od modułu radzę odlutować przy samych złączach. Jest ich 5, z odlutowaniem możesz mieć trochę problemu bo z reguły są pokryte zielonym nalotem. Montowanie przewodów do obecnych to trochę druciarnia.

Testowałeś załączanie modułu INPĄ? Wygląda jakbyś miał gdzieś zwarcie

Opublikowano

Przy samych złączach samemu ich nie połącze, bo one nie są tam lutowane tylko jakoś zgrzewane(tudzież spawane) - NIESTETY :cry2:

A co do testowania na wierzchu to powiedziałbym, że jakoś na to nie wpadłem. INPA jeszcze nie posiadam. Zasile moduł 12V i musiałbym zmieniać sygnal na sterowaniu, tylko czego sie spodziewać na wyjściu?? Masz moze pojęcie??

Opublikowano
Najpierw musiałbym go wyłączyć :D bo on cały czas kręci :D ale niestety inpy nie posiadam więc nie pokombinuje..
Opublikowano

Zasilanie 12V raczej nic nie da(nie jestem na 100% pewny). Wentylator ma biegi, testując nie uszkodź go.

Co do złącz to da się je rozlutować. Przewody są zaciskane w tych blaszkach ale odpowiednie podgrzanie i wyjdą. Należy je wtedy odpowiednio oczyścić i można lutować. Wytrzymają kilka ładnych lat.

Skąd jesteś? Może blisko mnie to mógłbym pomóc w wolnej chwili :)

Opublikowano

Wczoraj spoglądałem na to i powiem wam lipa.. :duh: NIE MA JAK TEGO WYJĄĆ wentylator przykręcony jest do radiatora - z przodu jest osłona gumowa, a nad pas przedni.. Prawdę mówiąc jakoś 2 śruby odkręciłem z tego wentylatora, ale do tych 2 na dole nie ma dostępu.. pomocy.

Prawdę mówiąc przez brak chłodzenia mam następne problemy ( pompa obiegowa wody taka gorąca - że masakra - ubywa oleju i kopci niesamowicie na czarno gdy dam mu mocniej gazu.)Odkręciłem korek oleju na pracującym i chlapie jak głupi.. I chciałbym zauważyć, że ostatnio byłem u mechanika, bo miałem przeciek ropy i nie mogłem go zlokalizować i podobno był na śrubie w pompie WTRYSKOWEJ WYSOKIEGO CIŚNIENIA, czy to nie może mieć coś wspólnego?? to kopcenie i wizyta u mechaniora?? Nie mam zaufanego mechanika, niestety..

Opublikowano
wymień ODME bo może zrobić się naprawdę nieciekawie. Jeżeli przeciek jest na śrubie VP44 to najpierw wymień podkładki na nowe i obserwuj... jeżeli nie pomoże to demontaż pompy i uszczelnianie. Dymienie na czarno to za dużo paliwa względem powietrza... możliwe że nieszczelność vp44 ma z tym związek choć nie musi. Kiedy ostatnio zmieniałeś filtr powietrza?? nie masz dziury w dolocie?? jak zawór AGR??
Opublikowano
dałem sobie spokój narazie z tym wentylatorem.. pojechałem do mechaniora na kompa i powiedział, że zatarta turbina, bo ma błąd doładowania.. nie robił testu dynamicznego.. myślicie, że to możliwe??
Opublikowano
zatarta turbina, bo ma błąd doładowania.. nie robił testu dynamicznego.. myślicie, że to możliwe??

nie! najpierw diagnoza w przypadku tego błędu rozpoczyna się od szczegółów bezpośrednio odpowiedzialnych za doładowanie... czyli wszystko z rozdziału odzyskiwania mocy w 320d.

Opublikowano
No i wczoraj zacząłem kombinować i podejrzewam, że elektrozawór podciśnienia od turbiny. Podłączyłem przewód podciśnienia bezpośrednio na gruszkę turbiny i od razu się otworzyła na maksa i oczywiście turbinka przy 1800 odżyła :norty: :D Zamówiłem eletrozaworek i mam nadzieje, że bedzie dobrze.. Myślicie, ze powinienem sprawdzić coś jeszcze?? Wymieniłem przy okazji filtr odmy, filtr powietrza ok.. zastanawiam sie nad wyczyszczeniem EGR !!
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Sprawa zrobiła się bardziej skomplikowana,

 

Wymieniłem elektrozawór sterujący turbiną i turbina odżyła.. wyczyściłem Egr, wymieniłem filtr odmy.. ale samochód dalej nie jeżdził.. i kopcił na czarno jak szalony.. i zaczeło mnie to zastanawiac i zacząłem sprawdzać dokładniej.. na kolektorze ssącym (z tyłu od podszybia) było mokro i podejrzewam, że tam jest jakaś nieszczelność i to może chyba być przyczyna słabego podciśnienia doładowania. Tylko pytanie jaka jest przyczyna tego wszystkiego, bo jak narazie znajduję same skutki.... :mad2: wymienie kolektor tylko czy wyeliminuje to co zaczeło powodować problem. Najlepszy byłby jakiś fachowiec, który rzuciłby na to swoim okiem. opisze od początku co sie działo:

- awaria wentylatora klimatyzacji(chodzi cały czas)

- przeciek paliwa z pompy wysokiego ciśnienia,

- padł alternator, napinacz hydrauliczny,

- zaczął później strasznie kopcić, turbina sie nie załączała, padł elektrozawór

- nieszczelność na kolektorze ssącym.

I PYTANIE ZA 100 PUNKTÓW, CZY TO NIE JEST WSZYSTKO SPOWODOWANE POWAŻNIEJSZYM PROBLEMEM??

Opublikowano
może ktos poleci mi jakiegoś dobrego mechanika z warszawy lub okolic?? żeby posprawdzał wszystko.. bo ja chce wkoncu jeżdzić tym samochodem, a nie rozkręcać i skęcać..
Opublikowano
czujnik był wpięty.. nawet na śrubę przykręcony, wtyczka do niego podpięta.. ale problem okazał się inny - wydmuchana uszczelka w kolektorze ssącym.. więc powinno byc ok.. ale dzięki chłopaki za pomoc..
Opublikowano
a wracając do modułu wentylatora, muszę niestety zdjąć zderzak przedni, bo wentylator klimatyzacji w 320d w automacie jest położony między chłodnicą a zderzakiem.. może ktoś będzie wiedział jak go najlepiej zdjąć?? (obawa jest taka, bo zderzak plastikowy i lekko przytarty i nie wiem czy jakieś zaczepy nie są połamane.. a jak go odkręce to moge już nie złożyc... :/ :duh: )

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.