Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Jak w temacie mam do Was pytanko, za co odpowiada (oprócz wyłączenia sprężarki przy braku czynnika oraz wyłączenia jej przy dużym wzroście ciśnienia w układzie)? Czy odpowiada również za pracę wentylatora klimatyzacji? Jak zdiagnozować czy jest sprawny? Nie działa mi wentylator na pierwszej prędkości a wiatrak jak również bezpieczniki i rezystory są sprawne :/

 

Jakaś podpowiedź ?

Opublikowano

Kolego czujnik ciśnienia w układzie nie wpływa na wentylator.Jeżeli chodzi o biegi wentylatora gnietliśmy ten temat niedawno

viewtopic.php?f=72&t=154886 -pewnie czytałeś :norty: POzdr

Mam prezent dla ciebie,przypomniałem sobie gdzie czytałem o problemie z I-biegiem wentylatora :idea:

http://www.bmwauto.pl/phpBB2/viewtopic.php?p=37723&sid=f4109289beefb37f64368a6b006703ea

Poczytaj bo warto,w twoim przypadku chyba trzeba zastosować takie leczenie jak w poście.Raz jeszcze :handshake:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hmm...

Czujnik ciśnienia MA związek z wiatrakiem klimatyzacji.

Załącza go na DRUGI bieg po wzroście ciśnienia w układzie.

 

Pierwszy bieg załączy się po właczeniu kompresora klimatyzacji < trzeba pamiętać , że kompresor klimatyzacji działa w sposób przerywany i tak samo działa wiatrak klimatyzacji na pierwszym biegu>

 

Ale jeśli temperatura na zewnątrz auta jest niska < chyba poniżej +6st> to wentylator nie będzie się załączał.

 

Trzeba sprawdzić DUŻE bezpieczniki za schowkiem. I przekaźniki od wiatraka klimatyzacji.

 

jeśli tu wszystko będzie sprawne a oporniki masz sprawne < co oczywiście powinieneś sprawdzić podając napięcie na wtykę od wiatraka klimatyzacji a masę na brązowy kabel> To pewnie masz uwalony panel klimatronika.

 

W drugim temacie napisałeś , że wiatrak jednak działa ale z przerwami więc nie wiem jak ostatecznie jest?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Owszem wiatrak działa z przerwami ale startuje z II biegu - brak jest I biegu - na krótko jest i co najciekawsze na pinie odpowiedzialnym za I bieg jest prąd :!: Podobno tak czasem bywa że opornik wygląda na sprawny a wentylator nie działa - tak usłyszałem od mechanika ASO BMW. Jak się dobiorę do tego opornika to dam znać :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no to masz uwalony rezystor. To typowe. Wymień i po kłopocie.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.