Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam e90 ale bez idrive.

Moje pytanie to czy komputer pokaże mi jak będzie zbyt niski poziom oleju,czy jest jakiś czujnik.

Dodam że olej sprawdzam często tylko chcę to wiedzieć dla swojej informacji.

Opublikowano
Jak bedziesz mial niski poziom oleju to wyskoczy Ci zolta kontrolka oleju na tablicy rozdzielczej i wtedy bedziesz musial dolac takzeby poziom byl pomiedzy dwiema kreskami na bagnecie.
Opublikowano

W E91 może być inaczej bo to starszy model ale napisze wam jak to jest w X1 2010. Jeśli stan oleju jest bliski minimum ale jeszcze nad dolną kreską to przy wyłaczeniu auta i wyjmowaniu kluczyka przez chwile pali się kontrolka oleju. Ale nie pali się przy uruchamianiu oleju a także przy uruchamianiu pokazuje olej ok. Generalnie jest to sygnał, żeby sprawdzić poziom oleju ale jeszcze nie komunikat typu "dolej litr" bo w takiej sytuacji dolanie litra oleju spowodowałoby przelanie ponad max.

 

Zalecam wszystkim regularne kontrolowanie stanu oleju raz w miesiacu, zwłaszcza tym co dużo jeżdzą w wysokimi predkościami i obrotami, wtedy auta chetniej zużywają olej. Dla tych co jeżdzą głównie w miescie w dieslach trzeba sprawdzać czy oleju nie przybywa.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
W E91 może być inaczej bo to starszy model ale napisze wam jak to jest w X1 2010. Jeśli stan oleju jest bliski minimum ale jeszcze nad dolną kreską to przy wyłaczeniu auta i wyjmowaniu kluczyka przez chwile pali się kontrolka oleju. Ale nie pali się przy uruchamianiu oleju a także przy uruchamianiu pokazuje olej ok. Generalnie jest to sygnał, żeby sprawdzić poziom oleju ale jeszcze nie komunikat typu "dolej litr" bo w takiej sytuacji dolanie litra oleju spowodowałoby przelanie ponad max.

 

Zalecam wszystkim regularne kontrolowanie stanu oleju raz w miesiacu, zwłaszcza tym co dużo jeżdzą w wysokimi predkościami i obrotami, wtedy auta chetniej zużywają olej. Dla tych co jeżdzą głównie w miescie w dieslach trzeba sprawdzać czy oleju nie przybywa.

Ja nie jezdze raczej po miescie a jednak mam wrazenie ze oleju mi raczej minimalnie przybywa anizeli ubywa :roll: Czy nalezy cos z tym robic :?:

Opublikowano

Na pewno regularnie kontrolować stan i pilnować, żeby stan nie był ponad max. Pamiętaj, że olej według instrukcji sprawdzamy na rozgrzanym silniku, na równym terenie ok 5 min po wyłaczeniu silnika.

 

Zależy ile przybywa oleju i w jakim czasie. Jeśli to setka czy dwie od wymiany do wymiany to raczej bym sie nie martwił ale jesli np pół litra to jest to już niepokojący sygnał. Co możesz z tym zrobić, chyba niewiele, albo zmienic tryb jazdy więcej tras, mniej miasta (co chyba nie jest możliwe) albo wymieniać częsciej olej. Ja wymieniam co ok 20 kkm ale w zależności ile ew. by przybywało oleju można ten przebieg skrócić. Ostatecznością jest wycięcie filtra DPF i usunięcie go programowo ze sterownika silnika, koszt ok 1200 PLN.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Na pewno regularnie kontrolować stan i pilnować, żeby stan nie był ponad max. Pamiętaj, że olej według instrukcji sprawdzamy na rozgrzanym silniku, na równym terenie ok 5 min po wyłaczeniu silnika.

 

Zależy ile przybywa oleju i w jakim czasie. Jeśli to setka czy dwie od wymiany do wymiany to raczej bym sie nie martwił ale jesli np pół litra to jest to już niepokojący sygnał. Co możesz z tym zrobić, chyba niewiele, albo zmienic tryb jazdy więcej tras, mniej miasta (co chyba nie jest możliwe) albo wymieniać częsciej olej. Ja wymieniam co ok 20 kkm ale w zależności ile ew. by przybywało oleju można ten przebieg skrócić. Ostatecznością jest wycięcie filtra DPF i usunięcie go programowo ze sterownika silnika, koszt ok 1200 PLN.

Jakies 3 miesiace po wymianie oleju spostrzeglem sie ze jest go ciut za duzo,myslac ze pewnie mechanior przelal pojechalem do niego,on stwierdzil ze tyle za duzo to nie problem ale sie uparlem to odlal,powiedzial ze odlal szklanke i stan byl dokladnie na max,od tamtej pory uplynely 2 miesiace i zauwazylem ze znowu delikatnie stan sie podniosl ponad max (w polowie tego zgrubienia) tyle ze ja nie jezdze po miescie,ale tez nie robie dlugich tras :|

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie dobrze że podnosi ci się stan oleju, zapewne u ciebie występuje regeneracja aktywna filtra DPF, cytuję "podczas każdej takiej regeneracji sterownik wymusza dodatkowy wtrysk paliwa, który nie spala się całkowicie i jego część dostaje się do oleju silnikowego .

Paliwo rozrzedza olej silnikowy i pogarsza jego wartości smarne co w konsekwencji może doprowadzić do poważnego uszkodzenia silnika.

Pierwszym niepokojącym objawem tego zjawiska jest wzrost poziomu oleju w silniku".

Opublikowano
Nie dobrze że podnosi ci się stan oleju, zapewne u ciebie występuje regeneracja aktywna filtra DPF, cytuję "podczas każdej takiej regeneracji sterownik wymusza dodatkowy wtrysk paliwa, który nie spala się całkowicie i jego część dostaje się do oleju silnikowego .

Paliwo rozrzedza olej silnikowy i pogarsza jego wartości smarne co w konsekwencji może doprowadzić do poważnego uszkodzenia silnika.

Pierwszym niepokojącym objawem tego zjawiska jest wzrost poziomu oleju w silniku".

no ale dopoki stan ponad max jest minimalny chyba nie ma sie czym martwic ? jak poznac na bagnecie ze jest np. pol litra za duzo :?:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli jest dalikatnie nad poziomem MAX. to jeszcze nie taki problem gdyby to był czysty olej, bardziej bym się martwił tym że twój olej traci właściwości smarne przez dostawanie się do niego nieprzepalonej ropy. Na twoim miejscu pojechał bym sprawdzić DPF-a i sczytał ciśnienie przed i za filtrem.
Opublikowano
Nie dobrze że podnosi ci się stan oleju, zapewne u ciebie występuje regeneracja aktywna filtra DPF, cytuję "podczas każdej takiej regeneracji sterownik wymusza dodatkowy wtrysk paliwa, który nie spala się całkowicie i jego część dostaje się do oleju silnikowego .

Paliwo rozrzedza olej silnikowy i pogarsza jego wartości smarne co w konsekwencji może doprowadzić do poważnego uszkodzenia silnika.

Pierwszym niepokojącym objawem tego zjawiska jest wzrost poziomu oleju w silniku".

no ale dopoki stan ponad max jest minimalny chyba nie ma sie czym martwic ? jak poznac na bagnecie ze jest np. pol litra za duzo :?:

 

w instrukcji jest napisane, że ilość na miarce między min a max odpowiada mniej wiecej 1 litrowi oleju, wiec trzeba proporcjonalnie oszacować o ile ml masz przelane. Większośc aut na miarce ma litr ale nie wszystkie. Focus kolegi 1.6 TDCi ma na miarce 1,5 litra

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Jeśli jest dalikatnie nad poziomem MAX. to jeszcze nie taki problem gdyby to był czysty olej, bardziej bym się martwił tym że twój olej traci właściwości smarne przez dostawanie się do niego nieprzepalonej ropy. Na twoim miejscu pojechał bym sprawdzić DPF-a i sczytał ciśnienie przed i za filtrem.

 

Rzeczywiscie oleju nie powinno przybywac i jest to niepokojący objaw jednak wychodze z założenia, ze producent silnika i oleju przewidzieli taką ewentualność. teraz oleje są jakieś tam niskopopiołowe i przystosowane do samochodów z DPF. Dlatego mam nadzieje, ze takie lekkie rozrzedzenie nie wpłynie katastrofalnie na smarowanie. Ale dopóki nic się nie stanie albo nie rozbierze sie takiego silnika i nie obejrzy to nikt tego nie potwierdzi.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
W E91 może być inaczej bo to starszy model ale napisze wam jak to jest w X1 2010. Jeśli stan oleju jest bliski minimum ale jeszcze nad dolną kreską to przy wyłaczeniu auta i wyjmowaniu kluczyka przez chwile pali się kontrolka oleju. Ale nie pali się przy uruchamianiu oleju a także przy uruchamianiu pokazuje olej ok. Generalnie jest to sygnał, żeby sprawdzić poziom oleju ale jeszcze nie komunikat typu "dolej litr" bo w takiej sytuacji dolanie litra oleju spowodowałoby przelanie ponad max.

 

Witam,

w E91 jest tak samo. Wczoraj mnie to spotkało. Jak gasiłem silnik to wyskoczyła ikona kontroli oleju. Przy uruchamianiu silnika nic się nie wyświetla.

Sprawdziłem bagnet i wcale tragedii nie było - powyżej min. Dolewka około 300 ml.

Dodam, że po wymianie oleju, która była w X.2010 odciągałem 0,5 l bo stan był na max.

Czy i u was olej po wymianie dość szybko zrobił się czarny?

 

pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

cytat z neta:

 

Czy kolor oleju ma jakieś znaczenie?

Kolor świeżego oleju silnikowego jest parametrem nieistotnym dla użytkownika. Jego zabarwienie zależy od rodzaju zastosowanego oleju bazowego i ilości oraz rodzaju dodatków uszlachetniających. Barwa oleju pracującego w silniku jest zależna od jego typu (benzyna, Diesel), od rodzaju stosowanego paliwa i jakości użytego oleju.

Olej w silniku Diesla musi być czarny, gdyż w procesie spalania oleju napędowego zawsze powstaje sadza. Dobry olej szybko dysperguje sadzę i oczywiście zabarwia się na czarno.

Olej w silniku z bezpośrednim wtryskiem benzyny (GDI) również szybko zabarwia się na czarno, gdyż spalanie uwarstwionej mieszanki benzyny z powietrzem (bardzo bogatej przy świecach zapłonowych) jest źródłem dużej ilości czarnych produktów rozkładu benzyny.

W silniku benzynowym olej przyjmuje ciemne zabarwienie wskutek zwiększajacej się z przebiegiem zawartości produktów rozkładu benzyny i olejów silnikowych gorszej jakości.

W przypadku stosowania gazu LPG olej może być zupełnie jasny (gdyż gaz nie rozkłada się w czasie zapłonu mieszanki na czarne produkty).

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

witam

A ja mam taki problem, dopiero co kupilem auto sprawdzilem na bagnecie stan oleju i mam max, koles co od niego bralem samochod mowil ze mial czyszczony filtr czastek stalych nie dawno, nie wiem co teraz zrobic, wymienic olej czy wrocic tak do polski, troche duzo tego oleju a mam do przejechania 1300km a nie chce czegos uszkodzic, prosze o pilna porade jest to bmw e 91 2005r 2.0d

Pozdrawiam Lukasz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
duzo musze odciagnac tego oleju zeby byl stan? jak teraz jest na max? jak najlepiej odciagnac?

 

Między min. a max jest ok. 1 litr oleju czyli 0,5 litra możesz odciągnąć wkładając wężyk w rurkę od bagnetu.

Opublikowano
ok, jutro odciagne, po powrocie i tak wymienie olej bo i klocki musze wymienic na przodzie. Czy to normalne ze az tyle oleju przybylo? Moze byc jakas powazna usterka czy wszystko przez ten pdf?
Opublikowano
dziwna sprawa, zadzwonie moze do aso i zapytam, nie chce zeby mi moj nowy nabytek padl gdzies na autostradzie a to moje pierwsze bmw i jestem pod wrazeniem :D
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Bylem w serwisie i powiedzieli ze to normalne przy dpf, i zeby nic nie odciagac, wystarczylo przejechac dluzszy odcinek i stan oleju sie zmniejszyl :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.