Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kolegów.

Planuje zakup autka jak w/w w roczniku 2001-2002. Chciałbym się dowiedzieć czegoś więcej o silniku, typowych usterkach, pompowanym zawieszeniu (na które sie nie nastawiam).

Opublikowano

wziolbym wiekszy silnik roznica w spalaniu niewielka a jazda przyjemniejsza.

pamietaj ze kombi jest ciezsze i mniejszy silnik ie zawsze bedzie oznaczal mniejsze spalanie a kombi kupuje sie by jezdzic zaladowanym ( nie zawsze ale jednak). . najwieksza bolaczka chyba jest zawieszeie mam teraz druga e39 i znow mam do wymiany koncowki w zawieszeniu i niedlugo amorki :(.. jak kupujesz po lifcie to w kombi conajmniej 525i .

Opublikowano

Ja sie z 325 tds przesiadlem na 528 w gazie. Smigam dopiero drugi tydzien, ale komfort piatki jest wyraznie lepszy. Sama koncepcja i budowa piatki to zupelnie inne podejscie do tematu niz w 3er. Na razie jestem jeszcze pod wielkim wrazeniem, ale funkcjonalnosc kombi mnie poraza. Bagaznik jest duzy i dobrze przemyslany. Unoszona szyba to super sprawa, wiecej niz tylko gadzet. Wiekszosc tych aut ma samopoziomujace zawieszenie, wiec amory sa nieco drozsze (bez tragedii, chyba jeden bilstein kosztuje 350zl) ale sa 2 miechy, ktore lubia pasc i wystepuja tylko w ori za ponad 700zl. Trzeba to dobrze sprawdzic. Autko z takim zawiasem stoi bardzo proporcjonalnie (wysoko, ale sprawia pozytywne wrazenie).

 

Wielowahacz jest drogawy, ale jesli kupisz markowe czesci to ponoc wytrzymalosc jest zadowalajaca. Komfort bez porownania lepszy niz w trojce. Nawet na szerokim (235/45/17) laczku nie plywa w koleinach. W srodku cicho nawet przy szybkiej jezdzie.

 

Warto szukac bogatej wersji. Po lifcie latwiej o taka. Mi najbardziej spodobal sie czujnik desczu, ksenony to niezly dodatek jak smigasz w nocy, tempomat przydatny w trasie. Telefon mozna sobie odpuscic, ale duzo aut go ma. Audio to niestety porazka. Zarowno fabryczne radio jak i glosniki sa bardzo cienkie. Przy czym estetyczny montaz np pioneera to klopot.

 

Co do silnikow to ja bralbym 2.8/3.0 (po lifcie), 3.0d, 4.4. Sa to optymalne opcje, wybor zalezy od tego, czego oczekujesz od auta i ile chcesz wydac na zakup jak i serwis. Ja zakupilem 2.8 i moca nie powala. 3.0 juz podobno robi robote. Diesel jest fajny bo jezdzi momentem, ale trzebaby szukac takiego z mozliwie niskim przebiegiem (autentycznym) co moze byc trudne. Mimo to musisz brac pod uwage awarie jakiegos drogiego podzespolu. 4.4 po lifcie ma klopotliwy i drogi w naprawie vanos, co tez nalezy brac pod uwage, do tego wiekszosc mechanikow ma o tym silniku male pojecie.

 

Pamietaj zeby brac wypasiona wersje, jesli byly naprawy blacharskie to musza byc dobrze wykonane. Jesli LPG to albo dobra instalka, albo wymiana na taka. Autko ogolnie warte zakupu. Dalej robi swietne wrazenie a na drodze daje sobie rade. Jak jezdzisz troche wiecej, zalezy Ci na komforcie i osiagach a jestes w stanie zaplacic za paliwo i utrzymanie troche wiecej niz sasiad, to polecam.

Opublikowano

Do spokojnej jazdy starczy, ale nie spodziewaj się cudów. Podstawa to stan samochodu, bo co z tego, że silny i w skórach, skoro wywalisz w niego drugie tyle ile za zakup... Skoncentruj się na stanie auta.

Swoje 2.8 + LPG mogę polecić, jako model - ma swoją moc (193 km), a na gazie spalanie wychodzi conajmniej akceptowalne. Mam manual i świadomość wad i zalet tego rozwiązania. Wiadomo - automat to większy luksus, manual większy wpływ na samochód. Silniki automatów są zwykle w lepszej kondycji... A kombi to wybór z rozsądku - pakuję w torby dobytek i jadę z rodziną spokojnie w długą trasę, kiedy do tej pory wszystko było w workach na śmieci (łatwiej upychać...) i zawalało bagażnik, kabinę i pod nogami jeszcze leżało...

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.