Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam koledzy chcialem wymienić olej w skrzyni x5 2003 rok automat nie wiem gdzie jest korek wlewu korek spustu jest w misce drugi jest w skrzyni na dole koło miski po lewej stronie kolo reduktora. w czym problem : wlewając tam olej weszło niecałe 5 litrów i sie przelewa w sklepie powiedziano mi że wchodzi 13 litrów i tyle kupiłem pytanie: czy ktoś sam wymieniaLolej i jak to trzeba zrobić, dziekuje za podpowiedż miłego dnia..
  • Moderatorzy
Opublikowano

O rety!!!!!! :shock: :shock:

Poczytaj na forum było 200 razy.

Tylko Ci powiem że źle zacząłeś że nie poczytałeś wcześniej. :wink:

Opublikowano
kolego pokaż mi jeden post w którym jest napisane gdzie jest korek wlewu do skrzyni owszem bylo 200 jak ty to piszesz ale,jaki olej jaki producent ilelitrów czy kupić w aso czy nie i tak w kółko to samo ja prosze o pomoc a nie o glupie uwagi czy byłlo czy nie( bez urazy).........
  • Moderatorzy
Opublikowano

Głupie to jest to że bierzesz się do czegoś o czymś masz częściowe pojęcie.

Skrzynie masz ZF czy GM.

Opublikowano
Jak nie wiesz gdzie jest korek i jak to zrobić to nic nie rób - jedź do mechanika. Ja też się nie znam - zostawiam to innym. Szkoda Ci stówki czy dwóch? A przy okazji coś narobisz jeszcze w skrzyni.
Trzy największe litery w całym uniwersum: B M W
Opublikowano
Filtr wymienilem,uszczelki oringi to co kupilem w zestawie z filtrem olej kupiłem - ATF mylti vehicle automatic transmision fluid. wszysko jest poskręcane tak jak ma byc tylko wylało sie dużo wiecej starego oleju co weszło nowego nie można wlac wiecej bo się przelewa bocznym korkiem . To moje 9 auto pirwsze z automatem nigdy nie wołałem mechanika sam wymieniałem rozrząd oleje chamulce DZIĘKUJĘ ZA POMOCCC. zapytam mechanika będzie szybciej.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Jesteś pewny że dobrze sprawdziłeś jaki olej masz wlać?

Pisałeś że czytałeś watki o automatach a gdybyś czytał to byś wiedział że olej uzupełnia się na pracującym silniku.

Gdybyś wymieniał cały olej to wchodzi 9.5L ale to przy wymianie dynamicznej a przy statycznej ok. 6L.

Opublikowano
to powoduje, że mam strach kupić jakiekolwiek auto w Polsce.
Trzy największe litery w całym uniwersum: B M W
Opublikowano
to powoduje, że mam strach kupić jakiekolwiek auto w Polsce.

ech nie myśl, że na zachodzie jest inaczej :D

Na zachodzie na pewno jest inaczej, a samochodu z Włoch już nigdy nie kupię. Miałem Xa sprowadzonego z Włoch i pragne wymazać te wspomnienia. :)

Trzy największe litery w całym uniwersum: B M W
Opublikowano

Kolego przede wszystkim zaglądnij do instrukcji od twojej skrzyni, sprawdź dokładnie jakie masz naklejki na skrzyni i pod nie dobierz olej (TO NAPRAWDĘ JEST BARDZO WAŻNE).

Zastanów się czy chcesz wymiany statycznej czy dynamicznej?

Jak już się zdecydujesz to wtedy wymieniaj. Podaję ci w linku jak się to robi w E46 ( viewtopic.php?f=15&t=122945&p=1109055&hilit=wymiana+oleju+w+ASB#p1109055 ).

 

Sam tak zrobiłem i wszystko pięknie poszło, jestem bardzo zadowolony z pracy skrzyni. Zwróć uwagę od punktu 14, czyli uzupełnianie oleju, jakie temperatury jak uzupełniać.

Wymiana oleju w skrzyni automatycznej ogólnie ma tą samą zasadę, różnić się będzie szczegółami.

 

Powodzenia

Opublikowano
Dzieki kolego wlaśnie mi takiego opisu brakowało wszysko jasne POZDROWIONKA........
Opublikowano
Dzieki kolego wlaśnie mi takiego opisu brakowało wszysko jasne POZDROWIONKA........
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Sprawdzony i odpowiedni olej do ASB GA6HP26Z

 

http://www.ebay.co.uk/itm/170709153868?ssPageName=STRK:MESINDXX:IT&_trksid=p3984.m1436.l2649

 

Alternatywa jest ten olej do 6HP26Z

 

http://www.opieoils.co.uk/p-1025-redline-d4-synthetic-automatic-transmission-fluid.aspx

 

A tu filtr i uszczelka w przystepnej cenie.

 

http://moto.autocentrum.pl/sklep.php/pl,,,,,artykul,filtr-3143160001,bmw-x5-e53-30-d,filtry-filtr-hydrauliczny,423343,16,4343,17625,144,100262,czesci-samochodowe.html

 

Najdrozszym olejem jest ten,ale niczym sie nie rozni od tego z niemiec.

 

http://www.ebay.co.uk/itm/280557477545?ssPageName=STRK:MESINDXX:IT&_trksid=p3984.m1436.l2649

 

A tu ori olej ZF

 

http://www.ebay.co.uk/itm/280719942840?ssPageName=STRK:MESINDXX:IT&_trksid=p3984.m1436.l2649

 

Ale po co przeplacac jak mozna uzyc oleju na tych samych komponentach i np. wymienic sobie co 30-40 tys. i spac i jezdzic sobie spokojnie.

Opublikowano
Sprawdzonym olejem jest ravenol nie trzeba szukać na ebayu jest w Polsce ogólnie dostępny ,jeżeli masz skrzynię zf to tylko ten olej nic innego,chyba że servis, na misce masz naklejkę i na niej jest numer ,lub jeden z dwóch 83220142516 , 83220144137 oba odpowiadają specyfikacją oleju ravenol ,zalanie czegokolwiek innego spowoduje awarie skrzyni ,proponuje nie kombinować .Po zaleceniach sprzedawcy że masz wlać 12-13l można wywnioskować że chłop nie ma pojęcia o czym pisze ,a już nie mówiąc o doborze oleju który dziwnie brzmi z twojego opisu .Wchodzi 6l przy wymianie statycznej ,z dynamiczna radzę ostrożnie .Korek wlewu znajduje się po stronie prawej ,a nie z lewej jak opisałeś wcześniej.Uzupełniasz przy temperaturze 50st.,musisz tam wcisnąć ok.6l. inaczej kicha.Dolewasz na zapalonym motorze i na D ,wcześniej wachlujesz biegami ,przekroczenie temperatury o jakieś 10st. nie spowoduje problemu .Powodzenia
Opublikowano
Sprawdzonym olejem jest ravenol nie trzeba szukać na ebayu jest w Polsce ogólnie dostępny ,jeżeli masz skrzynię zf to tylko ten olej nic innego,chyba że servis, oba odpowiadają specyfikacjna misce masz naklejkę i na niej jest numer ,lub jeden z dwóch 83220142516 , 83220144137 ą oleju ravenol ,zalanie czegokolwiek innego spowoduje awarie skrzyni ,proponuje nie kombinować .Po zaleceniach sprzedawcy że masz wlać 12-13l można wywnioskować że chłop nie ma pojęcia o czym pisze ,a już nie mówiąc o doborze oleju który dziwnie brzmi z twojego opisu .Wchodzi 6l przy wymianie statycznej ,z dynamiczna radzę ostrożnie .Korek wlewu znajduje się po stronie prawej ,a nie z lewej jak opisałeś wcześniej.Uzupełniasz przy temperaturze 50st.,musisz tam wcisnąć ok.6l. inaczej kicha.Dolewasz na zapalonym motorze i na D ,wcześniej wachlujesz biegami ,przekroczenie temperatury o jakieś 10st. nie spowoduje problemu .Powodzenia

 

Dokladnie jak kolega wyzej napisal 9.7l a nie jakies wymyslone 12-13l poprostu chyba sprzedawca chcial wcisnac jak najwiecej oleju.

Nastepnym olejem z lini Zf jest TYK500050 Tak go oznacza Land Rover(ale to wszystko to samo) co Shell ATF M1375.4

 

D4 ATF i ZF Lifeguard i Ravenol

Kazdy jeden ma ta sama specyfikacje olejowa i wytrzymalosciowa i cierna.Rozni sie tylko nazwa i oczywiscie cena

Opublikowano
...Korek wlewu znajduje się po stronie prawej ,a nie z lewej jak opisałeś wcześniej.Uzupełniasz przy temperaturze 50st.,musisz tam wcisnąć ok.6l. inaczej kicha.Dolewasz na zapalonym motorze i na D ,wcześniej wachlujesz biegami ,przekroczenie temperatury o jakieś 10st. nie spowoduje problemu .Powodzenia

 

Sa tez miski olejowe w skrzyniach 6HP,przez ktore uzupelniasz olej.A wiec nie z boku a od spodu...

I jezeli chodzi o temperature,przy jakiej uzupelnia sie olej,to nie wolno przekroczyc 50 stopni celsjusza.

...Oil temperature must not

exceed 50°C in any

circumstances ...

 

nie pisz wiec,ze przekroczenie temp. 50 stopni celsjusza o 10 stopni nie spowoduje problemu.

W takiej temperaturze olej ma juz inna objetosc i ustalenie jego poziomu w skrzyni jest bledne.

 

I nic nie musi wciskac na sile 6 litrow,bo inaczej kicha :mad2: ,dolewa sie do przelewu przy pewnej temperaturze i na tym koniec.Ani mniej ani wiecej...

Opublikowano
Chyba to logiczne że do przelania ,jak ktoś zna sprawę to wie ,tłumaczyć nie trzeba :duh: ,temperatury nie utrzymasz na poziomie 50s to czysta teoria którą się posługujesz kolego ,na pracującym motorze uzyskujesz taką , ale proces dolewania trwa jeszcze chwilkę więc przekraczasz ja o kilka stopni co nie ma zupełnie wpływu ,oleju nie może być za mało to podstawowa zasada, większa ilość przekroczona o max 100gr. nie spowoduje awarii i nie wpłynie absolutnie na pracę skrzynki.Korek spustowy w skrzyniach 6hp26z w x5 znajduje się po prawej stronie w misce jest tylko korek spustowy.Pozdrawiam
Opublikowano
Chyba to logiczne że do przelania ,jak ktoś zna sprawę to wie ,tłumaczyć nie trzeba :duh: ,temperatury nie utrzymasz na poziomie 50s to czysta teoria którą się posługujesz kolego ,na pracującym motorze uzyskujesz taką , ale proces dolewania trwa jeszcze chwilkę więc przekraczasz ja o kilka stopni co nie ma zupełnie wpływu ,oleju nie może być za mało to podstawowa zasada, większa ilość przekroczona o max 100gr. nie spowoduje awarii i nie wpłynie absolutnie na pracę skrzynki.Korek spustowy w skrzyniach 6hp26z w x5 znajduje się po prawej stronie w misce jest tylko korek spustowy.Pozdrawiam

Nie tak dawno pytales w sprawie wymiany oleju w 6HP a teraz nagle fachowcem sie stales.

viewtopic.php?f=83&t=158593&p=1136124#p1136124

Powtarzam jeszcze raz:

Temperatura oleju w skrzyni przy jego uzupelnianiu nie moze w zadnym wypadku przekroczyc 50 stopni celsjusza. :!: :!: :!:

Sa dwa rodzaje misek olejowych w tej skrzyni.Plastikowa (z wbudowanym filtrem),tutaj stan oleju oraz jego uzupelnianie robi sie poprzez korek boczny oraz stalowa (z filtrem wymiennym) gdzie stan i dolewanie oleju robi sie poprzez korek (ten wiekszy) w misce olejowej...

 

Tak z ciekawosci cie zapytam.

Ile razy robiles wymiane oleju w tej skrzyni? oraz czy oprocz swojej X5 widziales jakakolwiek inna skrzynie 6HP?

 

Mysle ze raczej nie :mad2:

 

i nie opowiadaj,ze temperatury na poziomie 50 stopni nie utrzymasz...

Ty moze nie utrzymasz,ja nigdy z tym nie mialem problemow.

 

Tak dla potomnosci...

http://akpp-city.ru/pdf/6HP26X-28X_Catalog.pdf

 

strona 5 (rysunek misek olejowych oraz opis co ktorym korkiem sie robi)

strona 4 (opis wymiany oraz dolewania oleju do skrzyni,czyli temperatury itd...)

 

I pisze tutaj w ogole o skrzyniach 6HP wystepujacych w E53 po lifcie.To ze ty masz 6HP26Z to nie znaczy ze kazdy taka musi miec.

Ja mialem 6HP26X wlasnie z miska stalowa.

 

Pozdrawiam i zycze milej lektury w Nowym Roku ;)

Opublikowano
Widział też moją miskę :D. Ale lubicie najeżdżać na siebie :cry2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.