Skocz do zawartości

Nie działa went. klimy - ZARAZ ZWARIUJE !!!


krismax

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam podobny problem tylko że mój wentylator jest sprawny podłączyłem do innej betki i działa . Ale u mnie nie chce się włączyć . Sprawdziłem przewody i prąd jest ok. Podejrzewam ,że może niski stan płynu w klimie nie włącza (niskie ciśnienie),bądź czujnik ten za prawa lampą , tylko który? Jakie ma być ciśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klimatyzacja startuje. Cały czas jej używam. Wieje zimno jak cholera. W korku jednak traci troszkę na wydajności...

Wiatrak się nie załącza

///M3T: 545KM 671Nm


Moje zabawki ;)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=26716

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego - masz w sumie kilka rzeczy:

 

1. Bezpieczniki za schowkiem

2. oporniki

3. odklejone uzwojenie.

4. fizyczna przeszkoda - np. odstająca obudowa od spodu

5. spalony silnik wiatraka przez zablokowanie wiatraka.

 

Rozpoczynasz od sprawdzenia silnika wiatraka, potem sprawdzasz oporniki na wiatraku. Potem sprawdzasz bezpieczniki w schowku - NIE MA INNEJ FILOZOFII.

 

Stawiam na to, że masz uszkodzony silnik wiatraka.

 

Jakieś błędy wyskakują Ci na Inpie? Przetestuj klimatyzację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jak jest prad to nie bezpieczniki sa winne.

2. Opornik moze byc winowajca, choc na najwyzszym biegu wentylator powinien dzialac (tyle ze czasem ciezko to zaobserwowac bez sprawdzania na krotko)

3. Raczej spalone uzwojenie lub odklejone magnesy, ale przy magnesach, to wentylatora nie daloby sie reka obrocic lub bylby wyczuwalny opor w jednym miejscu.

4. Warto sprawdzic przez obracanie wentylatora reka

5. Mozliwe, warto sprawdzic ale raczej bedzie to powod 2 lub 3.

 

http://oporniki.bbs.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=3&Itemid=4

Tu masz instrukcje sprawdzenia wentylatora na krotko. Jesli zadziala na jednym lub 2 biegach, to patrz podpunkt 2, jesli nie zadziala wogle to uwalony silnik. Jak bedziesz wiedzial to napisz na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Wy czytacie ??

Przecież pisałem, że sprawdzałem na wszystkich biegach podpinając, najpierw pod aku, potem pod prostownik - wentylator nie działa - do wymiany lub naprawy.

Na drugiej wtyczce jednak nie pojawia się napięcie - i to jest problem

///M3T: 545KM 671Nm


Moje zabawki ;)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=26716

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że u mnie klima chodzi , wentylator nie działa choć był sprawdzany .Podpięty pod inna betkę i działa. :mad2:

 

No, u mnie też...

///M3T: 545KM 671Nm


Moje zabawki ;)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=26716

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A ty zaglądałeś pod ten filtr pyłkowy do tych przekaźników czy polegasz na tym opisie z forum?

Jeśli nie załaczysz wiatraka poprzez zmostkowanie czujnika na chłodnicy to się nie dowiesz czy przekaźniki działają.

jeśli działają a wiatrak nie rusza przy właczonej klimie to masz uwalony panel klimatronika bo to on zawiaduje pracą tego wiatraka.

jeśli działa czujnik temperatury zewnętrznej.

Jest tez możliwość , że masz gdzieś przerwę w przewodach ale to mało prawdopodobne.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ty zaglądałeś pod ten filtr pyłkowy do tych przekaźników czy polegasz na tym opisie z forum?

Jeśli nie załaczysz wiatraka poprzez zmostkowanie czujnika na chłodnicy to się nie dowiesz czy przekaźniki działają.

jeśli działają a wiatrak nie rusza przy właczonej klimie to masz uwalony panel klimatronika bo to on zawiaduje pracą tego wiatraka.

jeśli działa czujnik temperatury zewnętrznej.

Jest tez możliwość , że masz gdzieś przerwę w przewodach ale to mało prawdopodobne.

 

Przeczytaj poprzednie posty - wszystko to sprawdziłem i napisałem już 2 razy - przekaźniki pod filtrem są 4 !!!

żaden od wiatraka...

///M3T: 545KM 671Nm


Moje zabawki ;)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=26716

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj troszkę rozebrałem TDS'a żeby zdemontować wiatrak:

 

http://www.bmw-mpower.pl/foto/dm-10130610072910.png

 

I stało się. Wiatrak jest nie do odratowania. Kupię nówkę z allegro - kosztuje tyle samo co używki:

 

http://www.bmw-mpower.pl/foto/dm-1113061007293.png

 

Obudowa jest tak przerdzewiała, że dziury można wydłubać wkrętakiem:

 

http://www.bmw-mpower.pl/foto/dm-8130610072912.png

 

Oczywiście oś wirnika jest nie do ruszenia, wiatrak kręcił się tylko dlatego, że się ukręcił :)

 

Pytanie co to mogło spierdzielić ?

Jak pisałem, wszystkie bezpieczniki całe, łącznie z dużymi 40A i 50A, a prądu na wtyczce przy odpalonej klimmie zero...

///M3T: 545KM 671Nm


Moje zabawki ;)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=26716

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak wreszcie odszukasz te przekaźniki to sprawdzisz czy na nich jest zasilanie. Sprawdzisz też ciągłość przewodów i wtedy jak już nic innego nie pozostanie to znaczy , że został tylko panel klimatronika.

Ale najpierw bym zmostkował czujnik na chłodnicy < lub w głowicy bo nie jestem pewny jak jest w TDS> i zobaczył czy to spowoduje pojawienie się napięcia. Warto też zmostkować piny we wtyczce od czujnika ciśnienia < za prawym reflektorem> i też sprawdzić czy to powoduje pojawienie się napięcia na wtyczce.

Jeśli się pojawi napięcie to jak będziesz mostkował i rozłaczał to powinieneś usłyszeć cykanie przekaźnika. Dzięki temu wreszcie byś je odnalazł.

U mnie są pod prawym filtrem pyłkowym. Ogólnie to jest tam chyba tylko ze cztery przekaźniki < nie pamiętam teraz bo dawno nie zaglądałem> i te od wiatraka są zamontowane z boku i blisko siebie. U mnie mają kolor fioletowy.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stawiam na zablokowany wirnik silnika przez odpadające magnesy. Nie kupuj raczej zamiennika - potrafią palić bezpieczniki. Ale to już Twoja decyzja.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mostkowałem czujnik temp. cieczy już dawno. Nic to nie dało. A za informacją gdzie przekaźniki czekam też pod inym tematem na kilku forach. Zero odzewu :cry2:

///M3T: 545KM 671Nm


Moje zabawki ;)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=26716

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
koledzy odgrzeje kotleta ale mam problem podobny jednakze zlokalizowany , nie mam napiecia na kostce wentylatora po właczeniu klimy jednak gdy zmostkuje czujnik w chłodncy napecie się pojawia, co to oznacza ?/ czy to wina czujnika czy zaniskiego cisnienia w układzie klimatyzacji , dodam ze klima ładnie mrozi a czynnik nabijałem wczoraj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.