Skocz do zawartości

Nie działa went. klimy - ZARAZ ZWARIUJE !!!


krismax

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o drobną pomoc. Za nic nie mogę zlokalizować przekaźników w mojej 5er od strony kierowcy. Jeden z nich jest odpowiedzialny za włączanie się wentylatora chłodnicy klimy. Może ktoś ma inny pomysł dlaczego nie działa.

- bezpieczniki sprawdzone

- napięcia na wtyczce wentylatora po włączeniu klimy nie ma

- zdemontowałem kokpit nad nogami kierowcy, wyciągnąłem nawet licznik i przekaźnika K22 i K4 nie znalazłem... (znalazłem za to przekaźnik K48 z pomarańczową wtyczką, jak od poduszek, którego nawet nie ma w rozpiskach :mad2:

Edytowane przez krismax

///M3T: 545KM 671Nm


Moje zabawki ;)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=26716

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z którego roku ta e39?

Chodzi mi o to czy masz waitrak z opornikami czy elektroniczny?

przekaźniki masz pod prawym filtrem pyłkowym w tej skrzynce co sterownik silnika.

Są dwa przekaźniki od tego wiatraka.

Warto jeszcze sprawdzić czy duże bezpieczniki nie są spalone?

bezpieczniki są za schowkiem pasażera. Takie duże dwa.

To co piszę dotyczy wersji z opornikami bo w elektronicznej jest inaczej.

 

Ale to , że nie masz napięcia na wtyczce to jeszcze nie znaczy , że nie działają.

Zmostkuj piny w czujniku temperatury na chłodnicy.

 

Ale tak wogóle to napisz jaki to typ tej e39 bo nie wiem.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za próbę pomocy. Mam E39 z 98roku. Dzisiaj dowiedziłem się o tych opornicach. Mam dwie i widać je w szczelinie wiatraka (4ro przewodowa wtyczka). Co do bezpieczników (2 duże ) co masz na myśli? Tektóre się opuszcza w schowku czy jeszcze jakieś inne ?

///M3T: 545KM 671Nm


Moje zabawki ;)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=26716

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Bezpieczniki są za schowkiem. Trzeba zdjąć osłonę pod schowkiem i najlepiej wziąć latarke i tam poszukać. Są duże rozmiaerm i mocą < chyba z 50A >

 

A przekaźniki masz pod prawym filtrem pyłkowym. Musisz go zdemontować i pod nim masz skrzynkę z elektroniką. Odkręć pokrywę i będziesz miał wszystko na wierzchu.

Przekaźniki są dwa i one są zamontowane obok siebie. U mnie są fioletowego koloru.

 

Sprawdzisz je jeśli zmostkujesz czujnik na chłodnicy < niestety nadal nie napisałeś co to za e39 więc nie wiem gdzie masz czujnik ale podam dla benzyniaka>

W czujniku na chłodnicy masz trzy piny. Cienkim p[rzewodem robisz mostek mięzy środkowym i bocznym pinem. W zależności od tego który z pinów bocznych połączysz to wiatrak powinien ruszyć na pierwszym lub na trzecim biegu. To działa nawet jak nie właczysz klimy.

Bieg drugi sprawdzisz mostkująć piny we wtyczce czyjnika ciśnienia klimy < zaraz za prawą lampą>

 

Ale to , że nie działa wiatrak to nie znaczy , że przekaźniki szwankują. Możliwe , że masz uwalony panel klimatronika i wtedy bieg pierwszy nie działa.

Ale również gdy na zewnątrz jest dość zimno < chyba poniżej plus 6st> to wiatrak też się nie będzie załaczał i to jest normalne.

Lub jak masz uwalony czujnik temperatury na zewnątrz to też tak może być.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyzio opisaleś wszystko tak szczegółowo ze gdybym to ja potrzebował pomocy miałbyś już u mnie przynajmniej browara.

Dobra robota :cool2:

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki, mam 525tds z 98 roku. Klima załącza się na bank bo chłodzi, ale czujnik temp. zewnętrznej tak czy siak nie działa. Za każdym razem jak odpalam pokazuje -40st. i powoli idzie do góry. Pokazuje jednak coś co i tak jest dalekie od prawdy. Myślisz, że to może mieć wpływ na wiatrak ? Chyba raczej klima wcale by się nie załączyła ? Jeśli chodzi o wtyczkę to sprawdzałem dokładnie napiecie na włączonej klimatyzacji i żaden prąd się nie pojawiał. Te przekaźniki przy kompie mam tylko 4szt. i według opisów żaden z nich nie jest od wiatraka. Powinny się one znajdować nad nogami kierowcy, ale ich tam na bank nie ma :) Co do bezpieczników za schowkiem to jestem w szoku, nik o nich nigdy nie wspominał. Po odkręceniu 2 pokręteł, opada szufladka z rzędem bezpieczników, ale żeby było tam coś jeszcze to nie wiedziałem :lol:

///M3T: 545KM 671Nm


Moje zabawki ;)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=26716

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeśli nie działa czujnik temperatury zewnętrznej to masz odpowiedź.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) Co do bezpieczników za schowkiem to jestem w szoku, nik o nich nigdy nie wspominał. Po odkręceniu 2 pokręteł, opada szufladka z rzędem bezpieczników, ale żeby było tam coś jeszcze to nie wiedziałem :lol:

To są podstawowe bezpieczniki,powinieneś mieć też do nich wsuniętą kartke z rozpiską co do czego.Jak dyzio255(fach.) :cool2: wspomniał, zaczac musisz od czujki zewnętrznej.Kolega Ibrachim miał podobny cyrk z czujnikiem,opisał to,czyli prawda. :norty: Jezeli chodzi o te przekazniki od strony kierowcy-szczerze pierwsze słysze zeby tam były :roll: POzdr

 

Postprzez Ibrachim » 08 Maj 2011 08:39

Uwaga która może się przydać komuś.

Jeśli źle działa czujnik temperatury zewnętrznej (pokazuje minus) to nie będzie działał wentylator. Kolega miał rację, naprawiłem czujnik i wentylator się kręci. Co prawda nadal nie wiem czy dobrze .. bo tak jakby bez zaangażowania, ale nie poradzę nic na to że pogodzie odwaliło i jest 10 stopni pewnie przyspieszy jak się ściepli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Połacz na próbę piny od czujnika temperatury to na desce pokaże ci +50 i wiatrak od klimy powinien ruszyć.

Przeczyść wtyczkę od czujnika i sprawdź sam czujnik omomierzem.

jeśli brak przejścia to go wymień.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Zacznę od tego co zrobiłem.

Na uszkodzony czujnik temp. zewnętrznej, który rzekomo odpowiadał za włączanie wiatraka zaradziłem spinając wtyczkę. Temperatura pojawiła się 50st.

Wentylator nie właczył się...

 

Spiąłem na krótko czujnik temp. cieczy chłodz.

Wentylator nie włączył się...

 

http://www.bmw-mpower.pl/foto/dm-4130506603410.png

 

Do widocznych na zdjęciu wtyczek, zarówno części żeńskiej jak i męskiej (nie wiedziałem, która właściwa) podałem napięcie.

Wentylator nawet nie drgnął.

 

Przy każdej z opisanych powyżej czynności mierzyłem napięcia na obu wtyczkach - NIGDY SIĘ NIE POJAWIŁO.

 

Co mam jeszcze zrobić ?

///M3T: 545KM 671Nm


Moje zabawki ;)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=26716

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A czy sprawdzając sam wiatrak podałeś na kostke tylko napięcie?

A masę podałeś?

W tej wtyce od wiatraka brązowy to jest masa i musisz ją podać.

A wtedy napięcie kolejno na pozostałe.

 

Jeśli pozostałe sposoby nie pomogły to faktycznie masz tam awarię.

Prawdopodobnie masz uwalony ten duży bezpiecznik lub panel klimatronika.

Sprawdź te bezpieczniki ZA schowkiem.

Nie w schowku tylko za nim. Dostęp od spodu.Po wyjęciu osłony NAD nogami pasażera.

 

Oczywiście miałeś właczony zapłon jak spinałeś piny w kablu od czujnika na chłodnicy?

Nawet jak nie ruszył wiatrak to powinieneś słyszeć cykanie przekaźnika od wentylatora podczas tego mostkowania. U mnie wyraźnie słychać.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie popełniłem żadnego z wyżej wymienionych błędów.

W sobotę zdemontuje ten schowek w poszukiwaniu bezp. - czy wystarczy sama osłona (jeśli się da) ?

Dlaczego wiatrak nie drgnął jak podłączałem napięcie do wtyczki - wiatrak to wtyka żeńska czy męska ?

///M3T: 545KM 671Nm


Moje zabawki ;)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=26716

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentylator sprawdz wg tej instrukcji http://oporniki.bbs.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=3&Itemid=4 napiecie mozesz podac z prostownika na piny meskie. Takie podlaczania "wszystko do wszystkiego" to tylko moze pogorszyc sprawe. Czujnik temp zewnetrznej nie ma wplywu na prace wentylatora klimy a nie samej klimy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sobotę zdemontuje ten schowek w poszukiwaniu bezp. - czy wystarczy sama osłona (jeśli się da) ?

Nic nie demontuj tylko otwórz schowek na rekawiczki i przyjżyj się temu co jest w nim u góry.Cała góra schowka to płyta z bezpiecznikami,palcami przekręcasz dwa białe motylki i opada całosc w dół.Powinieneś też mieć tam białą sztywną kartke z rozpiską bezp.POzdr

http://www.bmwauto.pl/phpBB2/viewtopic.php?p=37723&sid=f4109289beefb37f64368a6b006703ea

To jest ciekawy temat odnośnie wentylatorów.Może ci się przyda. :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentylator sprawdz wg tej instrukcji http://oporniki.bbs.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=3&Itemid=4 napiecie mozesz podac z prostownika na piny meskie. Takie podlaczania "wszystko do wszystkiego" to tylko moze pogorszyc sprawe. Czujnik temp zewnetrznej nie ma wplywu na prace wentylatora klimy a nie samej klimy.

 

 

Zrobiłem to, ale wentylator nawet nie cyknął :(

 

Przeraża mnie fakt, że nie ma prądu na 2giej wtyczce - padł pewnie i wentylator i sterownik :mad2:

///M3T: 545KM 671Nm


Moje zabawki ;)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=26716

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czujnik temperatury ma wpływ.

Kolego sprawdź w takim razie czy wiatrak wogóle da się pokręcić.?

Weź jakiś powiedzmy patyczek i pokręć wiatrakiem.

jest możliwość , że odkleiły się magnesy w wiatraku i on nie mogąć się kręcić zrobił takie przeciążenie , że spalił jeden z D U Ż Y C H bezpieczników Z A schowkiem a nie w schowku.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli opor jest w jednym miejscu to odklejony magnes. Jesli wentylator chocby drgnal, to moze byc spalone jedno uzwojenie i wystarczy silnik przewinac. Jesli nie daje znaku zycia, to szukalbym uzywki. Najtaniej jest dostac wentyl z polamanymi lopatkami i przeszczepic z niego silnik.

 

Czujnik temp, ktory daje info na wyswietlacz w kabinie nie ma wplywu na prace wentylatora klimy ani sama klime.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury ma wpływ.

Kolego sprawdź w takim razie czy wiatrak wogóle da się pokręcić.?

Weź jakiś powiedzmy patyczek i pokręć wiatrakiem.

jest możliwość , że odkleiły się magnesy w wiatraku i on nie mogąć się kręcić zrobił takie przeciążenie , że spalił jeden z D U Ż Y C H bezpieczników Z A schowkiem a nie w schowku.

 

 

http://www.bmw-mpower.pl/foto/dm-13130539637316.png

 

http://www.bmw-mpower.pl/foto/dm-9130539637312.png

 

Dzisiaj wykręciłem schowek. Ten wielki bezpiecznik (nie demontowałem) to pomarańczowy element na drugim obrazku ? Po konstrukcji obudowy wnioskuję, że za nim jest jeszcze jeden. Pewnie o niego chodzi ?

Za tydzień zdemontuje wiatrak i postaram się naprawić bądź dać znajomemu elektrykowi do naprawy :)

Edytowane przez krismax

///M3T: 545KM 671Nm


Moje zabawki ;)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=26716

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ten czerwony element wetknięty w ten czarny plastikowy prostokąt. Wystają z tego grube kable czerwony i czerwono-czarny.

Pod nim jest jeszcze jeden.

Tylko , że nie trzeba aż demontować schowka.

Bo wystarczy zdemontować osłonę POD schowkiem i z latarką w ręku zajżeć za schowek.

 

No ale oczywiście tak jak zrobiłeś lepiej to widać. :wink:

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i bezpieczniki sprawdzone; te duże. Niestety oba są całe. Teraz to już chyba sterownik klimatyzacji ? Przekaźnik od wiatraka jest wg opisów nad nogami kierowcy. Bzdura. Nie ma tam żadnego przekaźnika...

Proszę o kolejne pomysły.

Przypominam: wiatrak nawet po podpięciu zasilania z prostownika nie rusza - do wymiany (naprawy)

Napięcie na żeńskiej wtyczce jednak wcale się nie pojawia - coś pewnie zepsuł uszkodzony wiatrak

///M3T: 545KM 671Nm


Moje zabawki ;)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=26716

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W miejscu które podałeś są tylko 4szt :(

 

Oto opis znaleziony na tym forum:

 

Bagażnik:

K96 - pompa paliwa

K13 - ogrzewanie tylnej szyby

K3 - zacisk r (przekaźnik szyny akcesorii)

K121- Silnik zamykania klapy zbiornika paliwa

 

Wnętrze pojazdu po lewej stronie

K6324 - Rozrusznik

K95 - ABS

K22 - Wentylator chłodnicy, wysoka szybkość obrotów

K4 - Wentylator chłodnicy, niska szybkość obrotów (z klimatyzacją)

K72 - Przekaźnik przetężeniowy

 

Wnetrze po prawej stronie

K2 - sygnał dźwękowy

 

Komora silnika

K11 - Wycieraczka szyby

K94 - Pompa ABS

K6326 -Zasilanie, zapłon włączony

K6300 -Sterownik zarządzania silnikiem (ECU)

 

 

 

Tylko gdzie do k...y nędzy jest ta lewa strona we wnętrzu :evil: :mad2:

///M3T: 545KM 671Nm


Moje zabawki ;)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=26716

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.