Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam taki problem z autem pali od 17stu do 20stu litrów gazu(szczerze to myślałem, że to normalne) podjechałem na kompa podłączyłem pod inpe i domyślam się ze to z wykrzyknikiem to są błędy wrzucam wszystkie screeny z inpy proszę o pomoc i z góry dziękuję za zainteresowanie

 

http://img101.imageshack.us/img101/1322/ogvalues1.png

 

http://img35.imageshack.us/img35/5948/ogvalues2.png

 

http://img40.imageshack.us/img40/8789/ogvalues3.png

 

http://img838.imageshack.us/img838/6231/engineroughnessbenz.png

 

http://img694.imageshack.us/img694/4105/engineroughnessgaz.png

Opublikowano
przyczyn może być wiele zapchany katalizator , filtr powietrza , regulator ciśnienia paliwa , czujnik spalin a może po prostu hamulce ci trzymają
Opublikowano

widze ze posłuchales mojej rady

wiec tak screny nic nie mowią

zobacz sobie z 1 obrazka po lewej na dole total air use air flow cos tam jak dodajesz gazu ma sie cały czas zmieniac (przepławka)

z 2 obrazka oxygen sensor voltage 1 i 2 na bieząco ma sie zmieniac mały ruch przepustnicą i wartosci sie zmieniają o duzo jak stoją w miejscu to sondy lambda do wymiany .

z 3 obrazka cramshaft position cały czas ma sie znieniac na odpalonym silniku niewazne czy dodaje gazu czy nie ,jak stoji czujnik polozenia walka rozrządu do wymiany

oxygen heater tez sie powinno zmieniac jest to podgrzewanie sondy lambda mało istotneale powinno

 

ostatni obrazek znalazłem na forum

wskazania korekcji powinny delikatnie zmieniać swe wartości zależnie od warunków pracy silnika (im niższe wskazania i im mniejsze wahnięcia korekcji tym lepiej )wysokie korekcje na wskazaniach dla poszczególnych cylindrów mówią nam o słabszej pracy danego z cylindrów (słabsza komprecha, słabe spalanie mieszanki, słaby wtrysk itp)

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Opublikowano
Dodam jeszcze że na biegu jałowym szarpie mi silnikiem na benzynie bardzo delikatnie a na gazie bardziej to odczuwam. Posłucham twoich rad bo mam kabel od nerwusa to się mogę bawić, a miło byłbym zaskoczony jakby zaczął palić 13-15w mieście :mrgreen: zobaczymy co padło a może jakaś rada jak jeszcze sprawdzić co mogło paść w silniku że tak mu się pić chce :norty: . Nawet ostatnio starałem się jeździć jak emeryt to wykręcam max 17scie litrów wszystkie filtry wymieniam na bieżąco świece itp, A może któraś cewka padła?? Jak to zdiagnozować
Opublikowano

moj palił 17 i mial walniety czunik polozenia wałka rozarządu dlatego trzabylo mocniej deptac zeby jechał

i jedną sonde lambda zawiesila sie na wysokiej mieszance

po wymianach zyskał duzo wieksza moc na niskich obrotach dlatego nie wkrecam go wyzej

 

co do wachania obrotów na biegu jałowym odpenij sobie kabel od przeplawki i zobacz czy tez bedzie sie wachał

jak nie bedzie to szukaj dziury w gumie miedzy przepławką a przepustnicą

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Opublikowano

czujnik położenia wału wymieniałam jakieś 10tyś temu i kupiłem oryginalny to go wykluczam w zupełności (wtedy to palił z 30 :mrgreen: )

widze ze posłuchales mojej rady

wiec tak screny nic nie mowią

zobacz sobie z 1 obrazka po lewej na dole total air use air flow cos tam jak dodajesz gazu ma sie cały czas zmieniac (przepławka)

z 2 obrazka oxygen sensor voltage 1 i 2 na bieząco ma sie zmieniac mały ruch przepustnicą i wartosci sie zmieniają o duzo jak stoją w miejscu to sondy lambda do wymiany .

 

 

 

Piszesz że sondy do wymiany a który oxygen sensor voltage jest od której sondy bo wydaje mi się ze mogę mieć jedną z nich uwaloną gdyż mam już 207tyś najechane gdzie sam z tego zrobiłem z 60tyś ale wszystko się okaże jak podepnę auto na kompa jeszcze raz a może być katalizator zapchany??

Opublikowano (edytowane)

jak stoisz przed samochodem i patrzysz na silnik to policz cylindry od 1 do 6

sonda nr1 odpowiada za cylinder 1,2,3

 

zeby zapchac katalizator to musialbys jedzic nie wiecej niz 100km/h i obroty góra do 3000obr

Edytowane przez godzill

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Opublikowano

sprawdz sobie potencjometr przepustnicy bo to tez czesto pada u mnie tam jest na biegu jałowym 0,7V i jak otwierasz to sie zwieksza napiecie

oczywiscie skoro juz masz kompa to przeskanuj sobie wszystko w poszukiwaniu bledów

 

 

niestety nie posluguje sie INPĄ tak ze ci nei pomoge moze ktos bedzie wiedzial cos wiecej

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Opublikowano
sprawdz sobie potencjometr przepustnicy bo to tez czesto pada u mnie tam jest na biegu jałowym 0,7V i jak otwierasz to sie zwieksza napiecie

oczywiscie skoro juz masz kompa to przeskanuj sobie wszystko w poszukiwaniu bledów

 

a gdzie znajduje się ten potencjometr i jak go sprawdzić kompa mam ale jestem jeszcze kompletnym laikiem i przyznam się szczerze że inpa jest łatwa w obsłudze(pewnie przez te obrazki) za to dis to czarna magia :cry2: a już dużo czytałem na forum na temat tych programów szkoda że nie ma jakiegoś faq dla takich laików jak ja :(

Opublikowano
Dzięki kolego jestem już o wiele mądrzejszy w tym temacie jak będę mieć chwilkę to podlece do garażu na kompa :) carsofta też mam :mrgreen: przyznam się szczerze że wydrukuję sobie cały ten temat i jak będę przy kablu to wszystko posprawdzam tak jak poradziłeś. Jakby coś Ci się jeszcze przypomniało to możesz dopisać :mrgreen: chętnie jakąś flachę bym rzucił ale nie ma jak :(
Opublikowano

Odczyt z przepływomierza jest trochę za duży jak na wolne obroty.Wszystkie 2,5 i 2,8 jakie sprawdzałem mają na wolnych 10-13 a u ciebie jest ponad 17.

Druga sprawa to korekty idą bardzo na minus.Za bogato ustawiona instalacja albo coś z przepływomierzem właśnie.Jaką masz instalację gazową?O elektronikę głównie chodzi.

Opublikowano
Zresetuj adaptację DME i zrób chociaż 50 km na benzynie.Potem sprawdź jakie będą korekty w Inpa.Będzie wiadomo czy gaz chrzani czy sama benzyna szwankuje.
Opublikowano
Wchodzisz w Inpa w błędy i masz zakładkę ADAPTATION. Klikasz na nią i pokazuje się komunikat że parametry adaptacyjne wykasowane.Można też DIS-em ale Inpa szybciej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

z 3 obrazka cramshaft position cały czas ma sie znieniac na odpalonym silniku niewazne czy dodaje gazu czy nie ,jak stoji czujnik polozenia walka rozrządu do wymiany

 

No coś mi się nie zgadza.

Wskazanie ma się zmieniać przy zwiększeniu obrotów. Powyżej chyba 2200 obrotów. O około 25 jednostek na plus.

ALE na postoju się nie zmieni bo vanos nie działa na postoju. Auto musi jechać.

Na postoju wwskazania z czujnika położenia wałka będą stałe.

Nie pamiętam ile w INPIE powinien wskazywać ten czujnik ale coś mi tu nie pasuje.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.