Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam maly problem z moja E34, moze zaczne od tego ze mam motor M50b20 na zwyklym gazie.

Problem polega na tym ze auto bardzo slabo ciagnie " od dolu", czuc jakby jej mocy brakowalo i jest tak az do okolo 3500 obrotow. Od okolo 3500 idzie tak ja powinna. Sprawia wrazenie jakby mu paliwa brakowalo, moge wcisnac pedal w podloge a auto bardzo powoli sie rozpedza. Na gazie jest wszystko ok, ladnie idzie na kazdym biegu "od dolu".

Ktos moglby mi cos doradzic? Moze mi pompka paliwowa siada, albo filtr paliwa moze do wymiany, bo ja pomyslow nie mam zadnych? :(

dzieki wielkie

Opublikowano
Z tego co wiem i zaobserwowalem nawet u siebie ten silnik najlepiej sie wkreca wlasnie na obrotach powyzej 3500. Wtedy obrotomierz idzie jak oszalaly. To nie V8 :) Nie bedzie tak samo sie wkrecal od najnizszych obrotow.
Opublikowano
DObra ale po prostej to powinien jechać normalnie jak kazdy samochód z tą pojemnością, powyżej tych 3500 obrotów na lepszy moment. Sprawdź filtr paliwa, odepnij tą sondę tak jak kolega wyżej pisał i pojeździj chwile na odpiętej, zobaczysz co się dzieje.

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Opublikowano
Z tego co wiem i zaobserwowalem nawet u siebie ten silnik najlepiej sie wkreca wlasnie na obrotach powyzej 3500. Wtedy obrotomierz idzie jak oszalaly. To nie V8 :) Nie bedzie tak samo sie wkrecal od najnizszych obrotow.

 

Racja, z tymze wczesniej ten silnik pracowal zupelnie inaczej niz teraz.

 

A tak ogolnie to zauwazylem ze jak sie rozgrzeja motor to juz dobrze sie wkreca silnik, ciagnie ladnie od dolu. Te sonde sprawdze jutro bo teraz nawet nie mam jak.

 

A czy wiecie moze co moze byc przyczyna tego ze na jalowym biegu na zimnym motorze skacza mi obroty tak od okolo 600 do 1000, na benzynie oczywiscie, oraz trzesie mi buda troche?!

Opublikowano
Nierowno chodzi to i trzesie. Sprawdzales swiece, kable? Silniczek krokowy odpowiada za falujace obroty. Ale jezeli jest tak tylko na zimnym to moze byc wina wlasnie sondy. Moj kumpel mial identycznie w E30.
Opublikowano
Krokowca możesz wyczyścic, jest pod kolektorem, ściągając dolot się do niego dostaniesz bez problemu. i sprawdź potem tą sondę

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ponownie. Jako ze dzis mialem mozliwosc wjechania u siebie w pracy na kanal, tak tez zrobilem i postanowilem zabrac sie za te oborty i tego mula bo szlag mnie juz trafial na to. Wszedlem pod spod odpialem sonde i....jak reka odjal, obroty przestaly skakac, troszke jeszcze trzesie buda i jedzie od spodu tak jak powinien. Nie chcialbym popadac od razu w jakis hura optymizm, wieczorem ponownie wyrusze na przejazdzke i zobacze czy faktycznie nadal jest tak jak bylo.

I teraz mam do was pytanko:dlugo moge jezdzic na odpietej sondzie? Czy moga przez to wystapic pozniej jakies problemy? No i z czym wiaze sie jezdzenie na odpietej sondzie? Bo ja zauwazylem ze silnik jakos inaczej teraz pracuje,albo juz jestem jakis przeczulony :lol:

dzieki bardzo za odpowiedzi :)

Opublikowano

Mogłby ktoś się wypowiedzieć w tej sprawie?

 

Tak apropo wymiany tej sondy to czy warto kupować uzywana sonde czy tylko nowa brac jak cos?

 

I jaka brac, tylko Bosch'a czy ktos moze uzywal innych i moze sie wypowiedziec, bo Bosch'owki troche cene trzymaja :|

 

Co powiecie na ta?

http://allegro.pl/sonda-lambda-bmw-5-e34-520-525-530-535-6-e24-7-e32-i1579897354.html

 

czy tylko Bosch?

 

http://allegro.pl/sonda-lambda-bmw-e34-520-525-bosch-nowe-i1583045211.html

 

dzieki wielkie

Opublikowano
A na odpietej sondzie moge dlugo jezdzic, bo predzej niz "ostatniego" to jej nie kupie, wiec nie wiem czy bez sondy moge jezdzic furka czy tez nie?
Opublikowano

Cześć.

Mam ten sam silnik i ten sam problem. Nie wiem czy wymiana sondy Ci pomoże. Też miałem wymienianą sondę, ale z innego powodu. Róznicy w przyspieszeniu jednak nie widzę, chociaż samochód trochę ożył - równiej pracuje. Z tego co mówił mój mechanik to z sondami trzeba uważać i raczej brać dobre jakościowo, a najlepiej jeszcze przemierzyć oporność, a potem na kompa. Kupiłem kiedyś jakąś taniochę i była do wywalenia.

Opublikowano

Kolego Arus1 chyba sprawdzila sie Twoja diagnoza...po wypieciu sondy moja radosc z "dobrze zbierajacego sie auta" trwala krotko.

Nadal jest ciezko z tym przyspieszaniem, i nadal dosc mocno trzepie buda na jalowym.

Poza tym mam pytanie, czy po odpieciu sondy mozliwe jest to by auto nie przelaczalo sie na gaz?

Jako ze mam zwykla instalke, dzis zaswiecila mi sie rezerwa paliwa, wiec rano pojechalem zatankowac benzyny za 50zl, wskazowka wskoczyla na 1/4 zbiornika, zrobilem moze z 10 km dzisiaj i znowu mi sie pali rezerwa...?!

Co jest grane? Auto niby jak wrzuce na obroty to przelacza sie na gaz, ale nie wiem czy czasam nadal nie smiga na benzynie.

Ktos cos powie i doradzi?

Opublikowano

Musisz liczyc sie z tym,ze bez sondy to spalanie moze podskoczyc do ponad 20L/100km.Bez sondy silnik ma bardzo dlugie czasy wtrysku paliwa i stad wieksze spalanie i lekko odczuwalna wieksza moc.Jak odlaczysz aku na dluzszy czas to auto znow bedzie normalnie jechac dopoki nie narysuje sobie nowej mapy wtrysku.

Podlacz pod kompa i szukaj przyczyny,bo moze tego byc sporo np.przeplywka (odlacz ja i zobacz roznice),czujnik polozenia walu lub spalania stukowego(malo prawdopodobne),czujnik polozenia walka rozrzadu,nieszczelne podcisnienie (mozliwe,ze ciagnie lewe powietrze-bardzo podobne objawy),czujnik polozenia walu.

 

Wkladaj glowe pod maske,dodawaj gazu i sluchaj czy gdzies nie ciagnie powietrza

 

A tak na marginesie,to kupilem dzisiaj nowa lambde BOSCHA z 1,5m kablem i oryginalna wtyczka (czyli do E34 M50 wedlug katalogu) za 240zl :shock: I to w sklepie motoryzacyjnym :D

Opublikowano
Musisz liczyc sie z tym,ze bez sondy to spalanie moze podskoczyc do ponad 20L/100km.Bez sondy silnik ma bardzo dlugie czasy wtrysku paliwa i stad wieksze spalanie i lekko odczuwalna wieksza moc.Jak odlaczysz aku na dluzszy czas to auto znow bedzie normalnie jechac dopoki nie narysuje sobie nowej mapy wtrysku.

Podlacz pod kompa i szukaj przyczyny,bo moze tego byc sporo np.przeplywka (odlacz ja i zobacz roznice),czujnik polozenia walu lub spalania stukowego(malo prawdopodobne),czujnik polozenia walka rozrzadu,nieszczelne podcisnienie (mozliwe,ze ciagnie lewe powietrze-bardzo podobne objawy),czujnik polozenia walu.

 

Wkladaj glowe pod maske,dodawaj gazu i sluchaj czy gdzies nie ciagnie powietrza

 

A tak na marginesie,to kupilem dzisiaj nowa lambde BOSCHA z 1,5m kablem i oryginalna wtyczka (czyli do E34 M50 wedlug katalogu) za 240zl :shock: I to w sklepie motoryzacyjnym :D

 

A wiec tak, byłem dzis u znajomego i doszlismy do wniosku ze najprawdopodobniej ciagnie lewe powietrze bo pekniety jest waz od odmy.

Podmienilismy przeplywomierz od jego m50 i bylo to samo. Bez zmian, przy zacisnieciu tego pekniecia auto chodzilo normalnie.

Czyli jutro chyba z powortem podpinam ta sonde bo dzis sobie za duzo nie pojezdzilem bo juz rezerwa, tymbardziej ze na gaz mi sie nie przelacza po jej odlaczeniu.

Czyli tak na chlopski rozum to najprawdopodobniej odma jest winna falowaniu obrotow i tej trzesacej sie budy?

Opublikowano
A wiec tak, byłem dzis u znajomego i doszlismy do wniosku ze najprawdopodobniej ciagnie lewe powietrze bo pekniety jest waz od odmy.

 

..odma ma za zadanie odpowietrzać skrzynke korbową więc to nie powinno mieć wpływu,jak już to nieszczelność powinna występować ,miedzy filtrem powietrza ,a kolektorem dolotowym,ale na gazie też by był problem z falowaniem obrotów wiec problemu powinieneś szukać w instalacji wtryskowej.Generalnie nie miałem do czynienia w praktyce z silnikami benzynowymi ale...obstawiałbym regulator ciśnienia(sam regulator lub przewód podciśnienia dochodzący do niego)...

a tak na marginesie to sonde podłacz ponownie(na gaziwie też by był problem )

...i zrób test migowy, aaaaaaaa i pisałeś jeszcze że jak sie rozgrzeje to śmiga dobrze,więc może jakiś czujnik temperatury(wody ,powietrza)

iZzI
Opublikowano
A wiec tak, byłem dzis u znajomego i doszlismy do wniosku ze najprawdopodobniej ciagnie lewe powietrze bo pekniety jest waz od odmy.

 

..odma ma za zadanie odpowietrzać skrzynke korbową więc to nie powinno mieć wpływu,jak już to nieszczelność powinna występować ,miedzy filtrem powietrza ,a kolektorem dolotowym,ale na gazie też by był problem z falowaniem obrotów wiec problemu powinieneś szukać w instalacji wtryskowej.Generalnie nie miałem do czynienia w praktyce z silnikami benzynowymi ale...obstawiałbym regulator ciśnienia(sam regulator lub przewód podciśnienia dochodzący do niego)...

a tak na marginesie to sonde podłacz ponownie(na gaziwie też by był problem )

...i zrób test migowy, aaaaaaaa i pisałeś jeszcze że jak sie rozgrzeje to śmiga dobrze,więc może jakiś czujnik temperatury(wody ,powietrza)

 

Co się tyczy tej odmy to na zdjeciu widac pekniecie:

http://img96.imageshack.us/img96/3705/zdjcie0299l.jpg

 

Jesli chodzi o to falowanie obrotow to na gazie tez to wystepowalo,tzn na jalowym rzadko, ale jak np. dojezdzalem do swiatel na luzie, to skakaly i to dosc mocno.

 

Co do sondy to jutro wjade na kanal i ja z powrotem podlacze bo spalanie teraz jest bardzoo duze.

 

...i zrób test migowy

co masz kolego konkretnie na mysli, moglbys to rozwinac :D bo mnie teraz tym zaskoczyles :)

Opublikowano

No własnie moj znajomy tez jej nie ma i silnik mu rowniej chodzi ode mnie i na gazie i na benzynie. A przeplywke od niego podmienialem i bylo to samo. Z tymze jak u siebie odkrece przewod idacy do przeplywki zaznaczony na zdjeciu:

 

http://img155.imageshack.us/img155/7506/1przeplywka.jpg

 

nagle silnik troche przyspiesza i po chwili zaczyna rowno chodzic oraz ustepuje trzesienie buda. Podepne z powrotem i znowu trzesie i nierowno chodzi...

Opublikowano

...pisałeś wcześniej, że sprawdzaliście razem z kumplem jego przepływke i było bez zmian....? więc coś tu kręcisz :D czy kumpel też ma silnik M50?

co do tego testu to: po włączeniu zapłonu wdepnij w podłogę pięć razy gaz i obserwuj czy będzie migać jakaś kontrolka jak będzie, to licz ile razy i daj znać (generalnie nie wiem czy to działa w benzynowych silnikach) i czy na gazie obroty falowały po odłaczeniu lambdy czy wcześniej??

iZzI
Opublikowano
Sprawdź cały dolot, ma być szczelny! Aby to chciało chodzić i wymień sonde, masz już dwie poważne usterki zlokalizowane.
Opublikowano
...pisałeś wcześniej, że sprawdzaliście razem z kumplem jego przepływke i było bez zmian....? więc coś tu kręcisz :D czy kumpel też ma silnik M50?

 

Tak kumpel ma m50b20 tak samo jak ja. Wlozylismy jego przeplywke i byl to samo, natomiast przy chwilowym zatknieciu tej dziury bylo ok, zarowno z obrotami jak i z buda.

 

co do tego testu to: po włączeniu zapłonu wdepnij w podłogę pięć razy gaz i obserwuj czy będzie migać jakaś kontrolka jak będzie, to licz ile razy i daj znać (generalnie nie wiem czy to działa w benzynowych silnikach)

 

Chyba nie dziala albo ja cos zle robie, ale raczej nie dziala bo obieralem rozne wersje i nic.

 

czy na gazie obroty falowały po odłaczeniu lambdy czy wcześniej??

 

Przed odlaczeniem sondy falowaly. A teraz po jej odlaczeniu chyba wogole nie przelacza sie na gaz. Niby po zwiekszeniu obrotow do ponad 2000(wtedy mi sie gaz zalacza) slychac to ze sie przelacza a mimo tego ciagle chodzi na benzynie. Jest to wogole mozliwe? Wnioskuje to po tym ze ciagle mi ubywa paliwa w baku, mimo teoretycznej jazdy na gazie

 

Sprawdź cały dolot, ma być szczelny! Aby to chciało chodzić i wymień sonde, masz już dwie poważne usterki zlokalizowane.

 

No wlasnie co do tej sondy to teraz sie zastanawiam czy faktycznie to jest jej wina, bo jak rano odpalam auto(mimo odlaczonej sondy) to obroty faluja na benzynie,nie duzo ale jednak i odczuwalne jest to trzesienie buda.

 

Jutro postaram sie uszczelnic ten waz od odmy i zobacze czy cos pomoze, jak nic to podjade na kompa i moze wtedy sie czegos konkretnego dowiem.

Opublikowano

A poza tym pęknietym wężem co polecałbyś jeszcze sprawdzic, bo wiesz ze mna trzeba troche bardziej szczegolowo :D

 

I czy uszczelic to pekniecie czy lepiej caly od razu wymienic?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.