Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zbliża się wymiana oleju.... Czy ktoś może napisać, czy jest możliwość usunięcia inspekcji samemu? :P

Szukałem info do e39 ale nie mogę znaleść...

 

Pozdrawiam

Opublikowano
coś źle szukałeś podepnij 7 pin z masą na kostce diagnostycznej pod maską auto na zapłonie

hmmm.....,tylko zdaje się że nasz Kolega ma auto po lifcie......

Opublikowano
coś źle szukałeś podepnij 7 pin z masą na kostce diagnostycznej pod maską auto na zapłonie

hmmm.....,tylko zdaje się że nasz Kolega ma auto po lifcie......

Jak ma po lifcie to nie potrzebny mu komp,zrobi sam jak tylko posiada kluczyki od niego :mrgreen: :norty:

Opublikowano
coś źle szukałeś podepnij 7 pin z masą na kostce diagnostycznej pod maską auto na zapłonie

hmmm.....,tylko zdaje się że nasz Kolega ma auto po lifcie......

Jak ma po lifcie to nie potrzebny mu komp,zrobi sam jak tylko posiada kluczyki od niego :mrgreen: :norty:

...,ot i politycznie napisane..... :D ,mądrego to i miło poczytać....

Opublikowano
Jak ma po lifcie to nie potrzebny mu komp,zrobi sam jak tylko posiada kluczyki od niego :mrgreen: :norty:

 

Kolego poczytaj sobie w tym linku który ci podam, na samym końcu masz opis jak skasować samemu bez kompa.Weż kluczyki wsiądz do bunii itd (poczytaj) http://www.kofla.net/bmw_pl.htm

Daj znać jak poszło.POzdr

Opublikowano

Ok. Jutro wymieniam olej to dam znać co i jak :P. Przy okazji, jaki olej zalać do 530d?

Szkoda zakładać następnego tematu, więc zapytam. Świeci mnie się kontrolka i komunikat aby sprawdzić klocki... Dzisiaj wymieniłem przód, niestety klocki na tył będą jutro. Czujniki uda się uratować (najprawdopodobniej), nie zostały starte ani uszkodzone podczas demontażu... Czy po wymianie klocków komunikat przestanie się wyświetlać, czy trzeba jednak podpiąć się pod kompa?

Opublikowano

Skoro komunikat świeci Ci się od klocków to wychodziłoby na to, że czujniki jednak zostały dziabnięte. Skoro piszesz, że czujniki są całe to może przy sporym zużyciu klocków tłoki hamulcowe wchodzą głębiej więc obniżył się poziom płynu hamulcowego. Sprawdź jego poziom jak już wymienisz wszystkie klocki. W razie potrzeby uzupełnij do właściwego stanu.

Co do strony kasowania inspekcji olejowej to potwierdzam - to co jest na "www.kofla.net/..." jak najbardziej działa. :cool2:

Pzdr.

Opublikowano
Ok. Jutro wymieniam olej to dam znać co i jak :P. Przy okazji, jaki olej zalać do 530d?

Wlej syntetyk ,castrol edge 0,5w30,miałem też Total Qartz 5w40,albo spróbuj lotos qazar 5w40-podobno super,ktoś pisał że leje castrola magnateca,schell 10w40(pełny)Jak uważasz,najważniejsze syntetyk.Znajomy jest artystą,przebieg 295tys,530d,leje 0w40,ale śmiga bez problemów.Ja się nie odważe,wole castrola edge 5w30(4l-44€).POzdr

Opublikowano

Mam koledzy dla was ciekawostke,co kraj to obyczaj:

http://www.castrol.com/castrol/iframe.do?categoryId=9032479&contentId=7059797 --Hiszpania

Sector Categoria Marca Modelo

Turismos Turismos BMW 525d, -Touring (M57, E39) (5 Series) (DT) (2001-2004)

Our Recommendation

Edge 5W-30

Aplicación Recomendacion Capacidad (L)

Motor (DT) Edge 5W-30 (a, b) 7.0

Transmisión manual (c, e)

Transmisión automática (f)

Diferencial Syntrax Longlife 75W-90 (g) (d)

Refrigerante (50%) Radicool Premix 9.0 / 10.0

Líquido de Frenos Brake Fluid DOT 4

Diferenciales delanteros/traseros (con diferenciales de deslizamiento no limitado o con bloqueo diferencial viscoso) Syntrax Longlife 75W-90

Diferenciales de deslizamiento limitado-multi-placa/lámina/electro- hidráulica Syntrax Limited Slip 75W-140

Rodamientos de Rueda Multipurpose Grease

 

http://www.castrol.com/castrol/iframe.do?categoryId=9033152&contentId=7060743 --POLSKA

Producent

BMW

Model

525d, -Touring (M57, E39) (5 Series)

 

Zastosowanie Zalecenia Pojemność (ltr)

Silnik (DT) Zalecany Edge Sport 0W-40 (a, b) 7.0

Dobry Edge 0W-30

Dopuszczalny Edge 5W-30

Przekładnia ręczna (c, e)

Przekładnia automatyczna (f)

Mechanizm różnicowy Syntrax Longlife 75W-90 (g) (d)

Płyn chłodniczy (50%) Zalecany Radicool NF 9.0 / 10.0

Dobry Antifreeze

Płyn hamulcowy Zalecany React Performance DOT 4

Dobry React SRF Racing

Dyferencjały - tył/przód (z nieograniczonymi dyferencjałami przesuwnymi lub dyferencjałem lepkościowym) Syntrax Longlife 75W-90

Dyferencjały o ograniczonym przesuwie - wielopłytkowe/elektrohydrauliczne Zalecany BMW Part No. 83 22 9 407 870 / BMW Part No. 83 22 9 407 871

Dobry Syntrax Limited Slip 75W-140

łożyska kół LMX Grease

 

W hiszpanii sugerowany i najlepszy olej jest 5w30,natomiast w Polsce najlepszy 0w40,dobry 0w30,dopuszcalny 5w30.Jak napisałęm co kraj to inny obyczaj.Tak poważnie chodzi raczej o klimat-w hiszpanii cieplej więc każą lać tylko 5w30.POzdr i oceńcie.Chodzi w obu przypadkach o BMW 525d e39 01r-03r

  • 3 miesiące temu...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

link nie działa...

 

niby jest recepta na kasowanie inspekcji za pomocą kluczyka+przycisku na zegarach, ale u mnie to nie zdaje egzaminu :cry2:

Sciągnąłem opisy ze dwóch źródeł, ale ani jedna, ani druga kombinacja nie skutkuje... nadmienię, że od tego próbowania nabawiłem się drugiej (czerwonej) lampki obok pomarańczowej inspekcji :shock:

 

tak więc, jeżeli ktoś dysponuje sprawdzonym opisem / sposobem na skasowanie inspekcji, osobiście będę zobowiązany.

 

Pzdr

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam wszystkich,

 

Pozwoliłem sobie odświeżyć temat, ponieważ martwi mnie sytuacja z "kwadracikami" inspekcji olejowej. Mianowicie kupiłem auto jakiś czas temu - paliły się dwa kwadraciki (czerwony i żółty). Od zakupu zrobiłem około 10tys. km, połowa w mieście i połowa trasa no i... nadal palą się te same dwa kwadraciki... Zastanawiam się dlaczego żaden z nich nie zgasł do tej pory? Może mam coś zablokowane i komputer nie będzie mi pokazywał kiedy jest przewidziany czas na zmianę oleju...

 

Pomóżcie proszę rozwiać moje wątpliwości... Jeśli ma to znaczenie to jeżdżę na LPG.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Jak się pali czerwony i żółty,to już jest czas na wymianę.

Przy kupnie auta powinieneś wymienić olej i skasować inspekcję bo tak zrozumiałem że tego nie zrobiłeś.Jak nie, to zmień olej,skasuj kontrolki i dalej wymieniaj olej według rozumu :D , przebiegu i eksploatacji,anie czekaj aż zaczną bić dzwony. :cool2:

Opublikowano

Ja właśnie tak zrozumiałem, że kolega widział jeszcze żółtą kontrolkę i nie zmienił oleju bo komp tego nie pokazuje.

Właściciel mógł np wymienić olej i sobie skasować przed sprzedażą, albo w którymkolwiek momencie.

Dlatego po kupnie zawsze zmieniamy olej a co do cegiełek to raczej na nie za bardzo nie patrzymy tylko wymieniamy raz do roku lub częściej jak ktoś robi duże przebiegi bo cegiełki często za wolno się "kończą". Nie chciał bym u siebie co ponad 20tys km wymieniać olej (bo tak wychodzi wg kompa) trochę to za duży przebieg jak na oliwę.

Opublikowano

Dzieki za odpowiedzi. Czyli jak dobrze zrozumialem kwadraciki sygnalizujace nigdy nie zgasna dalej niz zolty i czerwony? Olej po zakupie zmienilem ale nie skasowalem inspekcji. Nie dawalo mi spokoju dlaczego ten zolty nie gasnie mimo przejechania sporej ilosci km...

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
kolega cichy celowo nie kasował inspekcji, ale nie pamiętam co mu się zapaliło. Ale druga kontrolka od przeglądu chyba. Inspekcji kasować nie trzeba bo to taki bajer który raczej jest tylko i wyłącznie małą wskazówką. Np w lagunach I jest po przekręceniu zapłonu czujnik od lepkości oleju. Po jakimś czasie wskaźnik opada i działa jako wskaźnik temp płynu chłodniczego. Ale u nas na tej zasadzie to nie działa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.