Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wysiadło przednie łożysko w moim aucie i mam pytanko czy da rady wymienic to samemu nie bedac mechanikiem?? Potrzeba do tego specjalnych narzedzi? Pozdrawiam
Opublikowano
Dasz rade pod warunkiem że gdzieś udasz sie pozbyć starego łożyska,po czym naprasować nowe.Mnie ten problem ominął zmieniłem całą piaste(1.5godz.)Jak masz smykałke i troche pojęcia to poradzisz sobie,wszystko masz na wieżchu,troszkę ciężko wybija się końcówki kólowe ale jak naprężysz i pukniesz to wyskoczy.Ogólnie do zrobienia w garażu.POzdr
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie ma oddzielnych łożysk tylko wraz z piastą. To jest jeden element.

Potrzebny solidny klucz 18.

Trzeba przynajmniej trochę wysunąć amortyzator bo nie ma dostępu do jednej śruby.

Ja wywaliłem całą piastę i rozkręciłem w imadle. Śruby szły bardzo opornie od początku aż do końca.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Witam

Niektóre piasty są rozbieralne i można wymienić same łożysko ale to ryzykowne bo często przy wprasowaniu uszkadza się czytnik ABS,podobnie jak z tyłu.

 

Wymiana piasty przód E39

 

1-odkręcić zacisk,dwie śruby na klucz 16 i zawiesić drutem za sprężynę

2-odkręcić śrubę centrującą,torx i zdjąć tarczę

3-odłączyć czujnik ABS i podwiesić do góry,z lewej strony uważać na czujnik od klocków

dalej nie będzie tak łatwo :norty:

4-odkręcić dwie górne śruby mocujące piastę,są na klej,potrzebny mocny klucz 18,ja użyłem dźwigni 60cm i nie było lekko

5-poluzować nakrętkę na śrubie sciskajacej amortyzator i podnieśc go do góry tak wysoko żeby wszedł klucz na pozostałe dwie śruby .żeby podnieść amor. wsadziłem łomik między amor a wahacz dolny i podważyłem a druga osoba zacisnęła śrubę żeby nie opadł.

-po odkręceniu wszystkich 4śrub piastę mamy na wierzchu ,przy montowaniu nowej dałem trochę kleju na gwint.

Amortyzator wciskałem lewarkiem,trzeba uważać żeby wszedł na swoje miejsce i do ogranicznika.

POWODZENIA :cool2:

Opublikowano

Dodam jeszcze że wszystko robiłem z kanału i auto musi być stabilnie podparte bo trzeba kręcić kołami żeby dostęp do śrub był lepszy.

Udało mi się tak wymienić dwie piasty ale nieraz śruby idą tak ciężko że trzeba demontować całą kolumnę ,odkrecic drażek i wahacze,wtedy ustawić zbieżność.

Myślę jednak że poradzisz sobie sposobem jak opisałem wyżej :D

Opublikowano
Witam

Niektóre piasty są rozbieralne i można wymienić same łożysko ale to ryzykowne bo często przy wprasowaniu uszkadza się czytnik ABS,podobnie jak z tyłu.

 

Wymiana piasty przód E39

 

1-odkręcić zacisk,dwie śruby na klucz 16 i zawiesić drutem za sprężynę

2-odkręcić śrubę centrującą,torx i zdjąć tarczę

3-odłączyć czujnik ABS i podwiesić do góry,z lewej strony uważać na czujnik od klocków

dalej nie będzie tak łatwo :norty:

4-odkręcić dwie górne śruby mocujące piastę,są na klej,potrzebny mocny klucz 18,ja użyłem dźwigni 60cm i nie było lekko

5-poluzować nakrętkę na śrubie sciskajacej amortyzator i podnieśc go do góry tak wysoko żeby wszedł klucz na pozostałe dwie śruby .żeby podnieść amor. wsadziłem łomik między amor a wahacz dolny i podważyłem a druga osoba zacisnęła śrubę żeby nie opadł.

-po odkręceniu wszystkich 4śrub piastę mamy na wierzchu ,przy montowaniu nowej dałem trochę kleju na gwint.

Amortyzator wciskałem lewarkiem,trzeba uważać żeby wszedł na swoje miejsce i do ogranicznika.

POWODZENIA :cool2:

 

Jedna mala korekta. Zacisk odkrecamy kluczem 18!

Poza tym wszystko jak kolega napisal.

O Tempora! O Mores!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.