Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
też się kiedyś tym interesowałem , zwłaszacza że mam dwie sztuki oryginały w garażu , chciałem wysłać obdzwoniłem kilka zakładów i niestety tylko osobiście :(

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • Odpowiedzi 86
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

No właśnie ja tak samo- :) - trzymam dwie sztuki też oryginały w piwnicy...

Do Regeneracji.

Nadejdzie jeszcze ich czas...kiedy wrócą na swoje miejsce.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
u mnie w podpisie jest numer do Marcina do Bydgoszczy , dzwońcie i się dogadacie co do wahaczy , wcześniej byłem sceptycznie nastawiony do wymiany samych sworzni ale przejechałem dosyć sporo i jest ok

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Niechcę zakładać kolejnego tematu o sworzniach więc zapytam tutaj

 

Mam luzy na prawym sworzniu z przodu, ile trwa taka regeneracja jeśli pojawię się osobiście i jaki jest koszt?

 

Czy ktoś mógłby polecić jakiś zakład z Warszawy? Przeczytałem tą listę wysłaną kilka postów wyżej ale nie wiem czy jest aktualna, pomocna byłaby też opinia kogoś kto ostatnio robił regenerację sworzni w Warszawie :|

Opublikowano
Niechcę zakładać kolejnego tematu o sworzniach więc zapytam tutaj

 

Mam luzy na prawym sworzniu z przodu, ile trwa taka regeneracja jeśli pojawię się osobiście i jaki jest koszt?

 

Czy ktoś mógłby polecić jakiś zakład z Warszawy? Przeczytałem tą listę wysłaną kilka postów wyżej ale nie wiem czy jest aktualna, pomocna byłaby też opinia kogoś kto ostatnio robił regenerację sworzni w Warszawie :|

kiedys próbowałem dzwonić do ludzi z tej listy , i powiem Ci że najczęsciej musisz mieć wahacz w ręku i przyjechać dopiero gosć Ci powie czy to zrobi ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Nie chcę zakładac nowego tematu, więc piszę tutaj...

Jakie wahacze polecacie? Najlepiej prosilbym link z allegro. Widzę, że nie są takie drogie, dlatego nie wiem czy kupić nowy, czy regenerować...

Muszę wymienić przedni prawy, bo są duże luzy

Opublikowano
Jakbyś poszukał na forum to bys wiedzial że zazwyczaj są polecane meyle hd i lemfordery.
BMW E46 320D 2000r.
  • 3 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Ok koledzy wyciągnąłem stary wahacz, i biorę się za obalanie mitów, wycisnąłem sworznie, efekt jest taki

 

http://zapodaj.net/e28df6140f72c.jpg.html

 

http://zapodaj.net/c9cd9b8c9f9bf.jpg.html

 

http://zapodaj.net/5e1038d1c2bc7.jpg.html

 

http://zapodaj.net/bf9fb3cb32bbe.jpg.html

 

 

dziś jadę po sworznie, i wieczorem działam dalej, jak na razie, wydaje mi się, że nie będzie problemu, jedyne co mnie martwi to osadzenie sworznia wewnętrznego, ma on eliptyczny otwór u góry służący zapewne do ukierunkowania pracy sworznia, na moje oko sworznia nie da rady przecisnąć, bez jakiś przeróbek, ale też nie widziałem jak ten sowrzeń wygląda i być może nie będzie z tym problemu.

Opublikowano

To ja jeszcze polecę zakład w Zielonce na Poniatowskiego 63 - Mechanika pojazdowa Henryk Błoński.

Trzeba przyjechać z godzinę przed otwarciem, bo nie zapisują, tylko biorą wg kolejki. Mi za wymianę sworzni wewnętrznych z przodu (tych niedemontowalnych teoretycznie) wzięli po 200 zł za sztukę. Zajmuje im to 30 min na stronę.

Opublikowano
Ok koledzy wyciągnąłem stary wahacz, i biorę się za obalanie mitów, wycisnąłem sworznie, efekt jest taki

 

http://zapodaj.net/e28df6140f72c.jpg.html

 

http://zapodaj.net/c9cd9b8c9f9bf.jpg.html

 

http://zapodaj.net/5e1038d1c2bc7.jpg.html

 

http://zapodaj.net/bf9fb3cb32bbe.jpg.html

 

 

dziś jadę po sworznie, i wieczorem działam dalej, jak na razie, wydaje mi się, że nie będzie problemu, jedyne co mnie martwi to osadzenie sworznia wewnętrznego, ma on eliptyczny otwór u góry służący zapewne do ukierunkowania pracy sworznia, na moje oko sworznia nie da rady przecisnąć, bez jakiś przeróbek, ale też nie widziałem jak ten sowrzeń wygląda i być może nie będzie z tym problemu.

 

Kolego i jak ci poszła wymiana sworzni? Bo jestem też zainteresowany tym tematem.

Opublikowano
To ja jeszcze polecę zakład w Zielonce na Poniatowskiego 63 - Mechanika pojazdowa Henryk Błoński.

Trzeba przyjechać z godzinę przed otwarciem, bo nie zapisują, tylko biorą wg kolejki. Mi za wymianę sworzni wewnętrznych z przodu (tych niedemontowalnych teoretycznie) wzięli po 200 zł za sztukę. Zajmuje im to 30 min na stronę.

No to jak dla mnie średni deal. Masz dalej stare sworznie zewnętrzne a nowy wachacz meyla z wymiennymi normalnie sworzniami kosztuje 370 sztuka.

Opublikowano
To ja jeszcze polecę zakład w Zielonce na Poniatowskiego 63 - Mechanika pojazdowa Henryk Błoński.

Trzeba przyjechać z godzinę przed otwarciem, bo nie zapisują, tylko biorą wg kolejki. Mi za wymianę sworzni wewnętrznych z przodu (tych niedemontowalnych teoretycznie) wzięli po 200 zł za sztukę. Zajmuje im to 30 min na stronę.

No to jak dla mnie średni deal. Masz dalej stare sworznie zewnętrzne a nowy wachacz meyla z wymiennymi normalnie sworzniami kosztuje 370 sztuka.

 

Mój błąd, chodziło mi o sworznie zewnętrzne (te "niewymienialne"). Czyli albo wydajesz 200 zł na sam sworzeń, albo 370 zl na cały wahacz, w którym potem będziesz mógł wymieniać sworznie. Sworznie wewnętrzne i tak wymieniasz oddzielnie.

Wszystko oczywiście zależy od tego ile chcesz jeździć autem. Jeśli długo, to warto zainwestować w Meyla. Jeśli tak jak ja wymieniasz auto co 1-2 lata, to moim zdaniem nie ma sensu.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
To ja jeszcze polecę zakład w Zielonce na Poniatowskiego 63 - Mechanika pojazdowa Henryk Błoński.

Trzeba przyjechać z godzinę przed otwarciem, bo nie zapisują, tylko biorą wg kolejki. Mi za wymianę sworzni wewnętrznych z przodu (tych niedemontowalnych teoretycznie) wzięli po 200 zł za sztukę. Zajmuje im to 30 min na stronę.

No to jak dla mnie średni deal. Masz dalej stare sworznie zewnętrzne a nowy wachacz meyla z wymiennymi normalnie sworzniami kosztuje 370 sztuka.

 

Mój błąd, chodziło mi o sworznie zewnętrzne (te "niewymienialne"). Czyli albo wydajesz 200 zł na sam sworzeń, albo 370 zl na cały wahacz, w którym potem będziesz mógł wymieniać sworznie. Sworznie wewnętrzne i tak wymieniasz oddzielnie.

Wszystko oczywiście zależy od tego ile chcesz jeździć autem. Jeśli długo, to warto zainwestować w Meyla. Jeśli tak jak ja wymieniasz auto co 1-2 lata, to moim zdaniem nie ma sensu.

to wewnętrzne sworznie są "niewymienialne"...

Opublikowano
to wewnętrzne sworznie są "niewymienialne"...

 

No gdzie...

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=EX71&mospid=47675&btnr=31_0563&hg=31&fg=05

Pod nakrętką nr 5 jest sworzeń zewnętrzny (przy kole) niewymienialny (nawet nie ma swojego symbolu), a 4ka to sworzeń wewnętrzny wymienialny, który jest mocowany do wspornika przedniej osi (http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=EX71&mospid=47675&btnr=31_0562&hg=31&fg=05). Nawet ma swój osobny nr katalogowy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to wewnętrzne sworznie są "niewymienialne"...

 

No gdzie...

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=EX71&mospid=47675&btnr=31_0563&hg=31&fg=05

 

Tu tak, tu już nie.

 

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=BW91&mospid=48501&btnr=31_0551&hg=31&fg=05

 

Chyba, że temat dotyczył auta z napędem na obie osie. ;)

Opublikowano

A ja mam trochę inne pytanie, wymieniłem lewy wahacz(prawy był wymieniony około 20tys temu) + obie tuleje i pojechałem na zbieżność aaa tam mechanik do mnie, że mam delikatny luz na wewn. sworzniu(prawym) i nie ma sensu robić zbieżności, bo szkoda kasy.

 

I mam pytanie, bo jak przyłożyłem palec do gumy sworznia(między wahaczem a belką), to faktycznie po włączeniu szarpaków, było czuć taki minimalny luz, tyle że, mi się wydaje, że tak ma być? z racji tego, iż te długie sworznie można delikatnie ustawiać...

 

Ogólnie, zgłupiałem, bo 3tyg. temu robiłem przegląd i auto zostało przetrzepane dokładnie i poza luzem na zewn. sworzniu (lewego wahacza), wszystko inne było w porządku...

 

Sam już nie wiem co robić... :(

Opublikowano
A ja mam trochę inne pytanie, wymieniłem lewy wahacz(prawy był wymieniony około 20tys temu) + obie tuleje i pojechałem na zbieżność aaa tam mechanik do mnie, że mam delikatny luz na wewn. sworzniu(prawym) i nie ma sensu robić zbieżności, bo szkoda kasy.

 

I mam pytanie, bo jak przyłożyłem palec do gumy sworznia(między wahaczem a belką), to faktycznie po włączeniu szarpaków, było czuć taki minimalny luz, tyle że, mi się wydaje, że tak ma być? z racji tego, iż te długie sworznie można delikatnie ustawiać...

 

Ogólnie, zgłupiałem, bo 3tyg. temu robiłem przegląd i auto zostało przetrzepane dokładnie i poza luzem na zewn. sworzniu (lewego wahacza), wszystko inne było w porządku...

 

Sam już nie wiem co robić... :(

Przegląd to ... niestety tylko formalność.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Dawałem do regeneracji wahacze w różnych autach,zawsze w jednej firmie.W A4 posiadającej o wiele bardziej skomplikowane zawieszenie przednie niż e46-przejechane 60tys. i zero problemu.

Teraz zrobiłem to w swojej e46.

Koszty - regeneracja wahacza wraz z wymianą dużej tulei tylnej [tuleja wraz z nową obudową- Lemforder] - 200zł za wahacz.

Opierając się na doświadczeniach z innymi autami a także informacjami od znajomych posiadaczy BMW którzy przeprowadzili taką operację ,również w tej firmie-nie przewiduję żadnych problemów.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Odpowiedź na pytanie czy można wymienić zewnętrzny sworzeń bez potrzeby demontażu całego wahacza

 

Otóż można, wystarczy odkręcić, później wybić sworzeń wahacza od piasty, później odkręcić końcówkę drążka kierowniczego i cofnąć piastę w stronę tyłu auta, żeby nie przeszkadzała przy dalszej pracy, później tylko wystarczy ściągaczem usunąć sworzeń, później na jego miejsce dajemy nowy i gitara :) bez demontażu wahacza, bo odkręcanie długiego sworznia nie należy do najprzyjemniejszych prac przy tym wahaczu ;p

 

A i odpowiedź na drugie pytanie, a mianowicie czy zewnętrzny sworzeń pasuje od E36, odpowiedź także twierdząca, oczywiście, ze pasuje idealnie, bez żadnych przeróbek dodatkowych :) no i co najważniejsze, można sobie zakupić taki sworzeń z LEMFORDERA.

 

Jutro wrzucę fotki BARDZO uniwersalnego ściągacza mojej produkcji - przydał się do wszystkich tulei tylnego zawieszenia, a teraz do sworzni przednich wahaczy :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.