Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
No właśnie - jak to jest? Niektórzy mówią, że odpalać z wciśniętym sprzęgłem - wtedy silnik ma lżej. Inni zaś mówią, że bez wciśniętego, bo z wciśniętym szybciej sprzęgło się zużywa. Więc co robić przy odpalaniu samochodu? Wciskać czy nie? A przy gaszeniu silnika?
Opublikowano
Kolego ja wszystkie auta które miałem do tej pory odpalałem ze wciśniętym sprzęgłem no chyba że to był automat i powiem ci że dotychczas nie miałem problemu ze sprzęgłem czy zużyciem przedwczesnym tego elementu, natomiast przy gaszeniu również wciskam sprzęgło i też nic mi do tej pory złego nie dzieje. Ja akurat mam takie przyzwyczajenie i napewno tego nie zmienię a jak ty będziesz postępował to twoja sprawa i do niczego nie namawiam.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Ja zawsze odpalam z wciśniętym sprzęgłem, tak się nauczyłem. Są auta których nie odpalisz bez sprzęgła np. Accent mojej dziewczyny :norty: Natomiast gaszę bez sprzęgła...
Po co jeździć jak można latać...BMW
Opublikowano
Hmm, Panowie to ja całkowicie inaczej. Sprzęgło wciskam tylko, kiedy są większe przymrozki. Kiedyś wyczytałem w instrukcji obsługi do E36, że sprzęgło wciska się tylko przy większych przymrozkach, aby zelżyć silnikowi podczas rozruchu i tak mi już zostało.
Opublikowano
Należy odpalać z wciśniętym sprzęgłem z bardzo prostego powodu, w tym czasie odciążamy wał korbowy:) Kiedyś ktoś o tym pisał na forum.

dokładnie tak. Precyzując odciążamy silnik i akumulator w czasie rozruchu ze zbędnego ciężaru dwumasy/sprzęgła/skrzyni biegów.

Opublikowano

No to do całej naszej debaty dodam co napisał jeden z kolegów tutaj na forum, tyle że w innym wątku:

 

e46 napisał(a):3) nie uruchamiamy silnika z wciśniętym sprzęgłem

Rowziń się trochę bo pierwszy raz coś takiego słyszę? czemu to ma zapobiec, służyć ?

 

1) występuje takie zjawisko jak crankwalk - tutaj możesz o tym poczytać

http://www.car-forums.com/s15/t4460.html

 

2) jeżeli niechcący uruchomisz silnik przy nie do końca wysprzęglonym sprzęgle masz jego dodatkowe zużycie

 

CHyba Mazda pokazywała w swoich spotach też tę zasadę.

 

Kris_IT

 

I co Wy na to?

Opublikowano
No to do całej naszej debaty dodam co napisał jeden z kolegów tutaj na forum, tyle że w innym wątku:

 

e46 napisał(a):3) nie uruchamiamy silnika z wciśniętym sprzęgłem

Rowziń się trochę bo pierwszy raz coś takiego słyszę? czemu to ma zapobiec, służyć ?

 

1) występuje takie zjawisko jak crankwalk - tutaj możesz o tym poczytać

http://www.car-forums.com/s15/t4460.html

 

2) jeżeli niechcący uruchomisz silnik przy nie do końca wysprzęglonym sprzęgle masz jego dodatkowe zużycie

 

CHyba Mazda pokazywała w swoich spotach też tę zasadę.

 

Kris_IT

 

I co Wy na to?

Nie wiem jak to jest z tym zjawiskiem ale przez tyle lat odpalam ze sprzęgłem i nigdy nic takiego mi się nie stało i nie miałem problemów a gaszę ze sprzęgłem dopiero jak kupiłem 330d bo łagoniej gasi sie silniczek, poza tym nie wiem kto niechcący odpala autko na półsprzęgle, musiałbym być nieźle zakręcony by coś takiego zrobić. Pozdro Mario.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Należy odpalać z wciśniętym sprzęgłem z bardzo prostego powodu, w tym czasie odciążamy wał korbowy:) Kiedyś ktoś o tym pisał na forum.

dokładnie tak. Precyzując odciążamy silnik i akumulator w czasie rozruchu ze zbędnego ciężaru dwumasy/sprzęgła/skrzyni biegów.

chyba jednak dwumas jest na stałe przykręcony do wału korbowego ......

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

napisałeś wyraźnie że " odciążamy silnik ze zbędnego ciężaru dwumasy / sprzęgła ...... " więc jak można to zrozumieć ?????

jak można odciążyć silnik od ciężaru dwumasy :duh: :duh:

nadal jesteś moim mistrzem :cool2:

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Zawsze odpalamy na sprzęgle!!!

tak jak JOSHI napisał odciążamy przez to silnik unikając ciągniecia na starcie przez rozrusznik skrzyni biegów co za tym idzie niepotrzebnie nadwyrężamy rozrusznik i akumulator który z jasnej przyczyny jak ma ciężej daje więcej prądu!

 

a dobry nawyk wciskania sprzęgła pozwoli uniknąć niespodzianki ruszenia na biegu, a pewnie nie jednemu z was się to zdarzyło i stojąc naprawdę blisko zaparkowanym autem można się zdziwić jak rozrusznik wciągnie auto na zderzak tylni innego auta!

 

DOBRE NAWYKI NIE SĄ ZŁE

 

a co do linka ze stronki mazdy równie dobrze można napisać żeby auta nie gasić bo po co je odpalać przecież rozrusznik się zużywa

Opublikowano

nikt tu nie napisał że tak nie jest .... :wink:

tylko jak ktoś pisze że odciążamy silnik od ciężaru dwumasy , to chyba coś nie tak , potem ktoś to przeczyta i powtórzy ... :duh: to co mistrz mówi , w dodatku z takim doświadczeniem ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Witam

Ja jak większość, odpalam na wciśniętym sprzęgle.Nie wyobrażam sobie abym robił to inaczej .

Proponuję wypracować sobie ten odruch.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
Warto tez pamiętać, aby biegi włączać też ze wciśniętym sprzęgłem... można bez ale trzeba potrafić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.