Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Po przewałkowaniu setek tematów na różnych forach postanowiłem szczegółowo opisać mój problem.

Siadł mi alternator (valeo) i wymieniłem go na używkę (boscha). Po wymianie po przekręceniu kluczyka w stacyjce brak jest kontrolki ładowania. A więc aby nie pisać głupot wziąłem miernik w ręke i do roboty. Napięcie na akumulatorze i alternatorze jest w porządku z tym że po odpaleniu napięcie spada i trzeba silnik wkręcić na obroty. Wtedy ładowanie jest ok nawet na niskich obrotach. Zaznacze tylko że szczotki są ok regulator też ponieważ nie ma skoków napięcia np powyżej 15V napięcie jest jak najbardziej w porządku. Po przeczytaniu różnych forów znalazłem odpowiedź że przyczyną może być spalona żarówka od kontrolki ładowania i polecono mi odpiąć ten cienki niebieski kabelek od alternatora i połączyć go innym kablem do masy przez co powinna zaświecić się kontrolka ładowania i owszem zaświeciła się. Więc wziąłem śrubokręt w rękę i do roboty wywalamy licznik i sprawdzamy żarówkę. Po wymotaniu licznika nie wyglądała mi na spaloną ale dla pewności na jej miejsce wsadziłem żarówkę od długich i od oleju z tym że na żadnej z nich kontrolka ładowania się nie zaświeciła. I z tym wiąże się moje pytanie gdzie szukać przyczyny? Ręcę już mi opadają od tej elektryki a nie chce płacić magikowi nie wiadomo ile za wymiane jakiegoś kabelka. Co to może być? Licznik, kostka kabel? Dodam jeszcze że kontrolka od oleju czasem świeci a czasem nie. Bardzo proszę o poradę i pozdrawiam.

 

PS. Zapomniałem dodać że pulsują kontrolki i światła ale to może problem z masą?

Opublikowano

jeżeli odłączyłeś ten niebieski i po zwarciu z masą żarówka się zaświeciła,to znaczy że obwód do licznika jest dobry

trzeba szukać przyczyny w regulatorze lub w połączeniu tego niebieskiego z regulatorem

migotanie żarówek też wskazuje na regulator

radziłbym wymienić

Opublikowano

W tym alternatorze regulator jest razem ze szczotkami przykręcony na dwie śrubki nie ma do niego żadnych kabli. Wydaje mi się że gdy przykręcałem ten niebieski kabel do śruby alternatora to trochę ją przekręciłem. Czy możliwe jest że za śrubą w obudowie alternatora urwał się kabel?

A co do regulatora to chyba jest dobry skoro ładowanie jest na odpowiednim poziomie?

Opublikowano

nigdzie nie piszesz jakie jest właściwie ładowanie?

ta żarówka jest w szeregu ze wzbudzeniem i musi działać bo nie będzie ładowania

Opublikowano
Ładowanie na biegu jałowym po odpaleniu jest niskie i spada. Przy dzisiejszym pomiarze 12.8 i w dół. Po przegazowaniu i samowzbudzeniu alternatora ładowanie na biegu jałowym wynosi 14.3 V. Mierzyłem napięcie i na akumulatorze i na alternatorze i jest zbliżone więc chyba tak powinno być?
Opublikowano
czesc. po mojemu to przyczyna lezy w alternatoze a dokladniej w regulatorze napiecia. przy obrotach 850-950 mnozymy to przez 2 i z ta predkoscia obraca sie wirnik. prad juz przy 1000 obr sie tworzy. a napiecie czy przy 1000 obr czy przy 6500 obr ma byc max 14.4 - 14.5 a nominalnie 14v nie ma skakac. zmien regulator i zobacz wtedy. 15v juz jest za wysokie bedzie gotowac elektrolit. pozdrawiam
jedynakk
  • 4 lata później...
Opublikowano

Witam,

 

Podnoszę na nowo temat. Mam 328 iA i z nieświecącą kontrolką akumulatora- ładowania.

Co ciekawe odkąd to zauważyłem, samochodem przejechałem już ponad 1000 km i wszystko działa normalnie, samochód pali na dotyk więc ładowanie raczej jest.

Co to może być? Jakie objawy czy oprócz tego że nie świeci kontrolka (po przekręceniu kluczyka też nie) coś z tym może być? Wyżej wyczytałem coś go gotowaniu akumulatora (akumulator nowy ok roku montowany z tyłu), wzbudzaniu ładowania to znaczy ze jak nie świeci to nie ładuje?

Który nr bezpiecznika odpowiada za tą kontrolkę?

 

Pozdrawiam i witam wszystkich jestem nowy na forum :-)

Opublikowano

Witam ponownie :-)

 

Czy ktoś jest w stanie odpowiedzieć w powyższym temacie Post powyżej będę wdzięczny :-)

 

Pozdrawiam

Opublikowano

na początek trzeba sprawdzić obwód kontrolki ładowania

odłącz na alternatorze ten cienki przewód,są tam dwa,ten drugi jest gruby

i dotknij nim do masy po wlaczeniu zapłonu,powinna się zapalić kontrolka ładowania

jezeli nie,to trzeba sprawdzić żarówkę na zegarach

mierzyłeś jakie jest napięcie ładowania?

Opublikowano

Nie nic nie robiłem.

W takim razie od tego zacznę.

Pyt 1 A jeżeli ta żarówka jest przepalona to coś to robi? (nie znam się na tym więc z góry przepraszam za naiwne pytanie). Dodam ze przejechałem już 1200 km od dwóch tygodni i żadnych objawów aku jest w pełni naładowany (zielone oczko) tylko tej kontrolki brak

Pyt 2 jeżeli zaświeci po przyłożeniu do masy to co wtedy?

Dziękuję za pomoc :-)

Opublikowano

Powinno mieścić się w granicy: 13,9 - 14,5V wg. producenów akumulatorów i 13,5 - 14,5V - wg. sam naprawiam.

Idealnie jest gdy regulator trzyma ok. 14,2V.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano

Dzięki za wytyczne :-)

Zrobię pomiary w takim razie.

Jeszcze jedno pyt

czy jest możliwe ze pomimo przepalenia żarówki kontrolki ładowania, akumulator jest ładowany?

Opublikowano

Ja miałem podobny problem,kontrolna nie świeciła się wogóle przyczyną byly zegary brak masy bądź + musiałem dac kabelek

I od sąsiedniej żarówki podać sygnał .sprawdź to

Opublikowano

czy jest możliwe ze pomimo przepalenia żarówki kontrolki ładowania, akumulator jest ładowany?

Alternator pomimo spalonej żarówki jest zdolny do samowzbudzenia warunek: potrzebuje do tego wyższych obrotów.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam ponownie.

Już wiem, że w moim przypadku to albo kontrolka, albo przewód masy - brak styku i dlatego nie świeci kontrolka (ładowanie jest).

Pyt 1 Jak sprawdzić ten kabel od masy przy alternatorze ten cienki (jak pisze Emir55 :-), gdzie on dokładnie jest czy da się to zrobić bez rozkręcania czegokolwiek czy coś trzeba najpierw odkręcić (silnik 328)? Do czego go dokładnie przyłożyć (elektryk ze mnie za mocny nie jest, ale z tym powinienem dać radę :D )

Pyt 2 Jeżeli to żarówka to jak czytałem "Naprawiam Sam" trzeba wyjąć przed zegarami, kierę. I tu pojawia się większe wyzwanie gdyż moja 20-latka ma już problemy z układem airbag tzn. lampka gaśnie po ok 1 minucie. Z tego co wiem to albo tzw. mata, napinacze lub taśma przy kierownicy. Jeżeli wyciągnę kierownicę to czytałem, że z dużym prawdopodobieństwem nie zepnie się układ z powrotem - lampka nie będzie gasnąć - tzn problem w układzie. Czy da się wyjąc zegary bez wymontowania kiery, czy jeżeli ją wykręcę to da się ją odłożyć bez rozpięcia. Czy jeżeli wyciągnę zegary to ma to teoretycznie wpływ na układ airbag, w końcu jest tam lampka kontrolna.

Jeżeli się układ nie będzie spinał to wymiana taśmy coś daje czy otwieram puszkę pandory i będzie co robić :cry2:

 

Ps Oby to był ten styk na masie :wink:

Opublikowano

do alternatora dochodzą dwa kable,jeden gruby i drugi cienki

trzeba odłączyć ten cienki i dotknąć nim do masy silnika,czyli wszystkiego co metalowe

włącz zapłon i zerknij czy zapali się lampka akumulatora na zegarach

od tego zacznij

Opublikowano
Ok, dzięki to już mi rozjaśnia. Czy jestem to w stanie zrobić bez odkręcania czegokolwiek (np filtr powietrza) czy coś muszę wymontować żeby dojść do kabla bo jak patrzę z góry to widzę chyba ten gruby kabel (dochodzi od tyłu) tego od masy nie widzę wcale. Dodam silnik 2.8 będę wdzięczny za podpowiedź.
Opublikowano

obudowę filtra trzeba raczej zdjąć bo ciasno tam

wtedy zdejmiesz gumową osłonę,która zakrywa przewody i odkręcisz ten cienki- kluczyk nasadowy 10mm

ten przewód to nie jest masa,tylko wzbudzenie alternatora przez żarówkę na zegarach

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam.

Moje pytanie jest do kontrolki tylko problem jest odwrotny. Kontrolka swieci caly czas, ladowanie jest powiedzmy ze idealne bo 14.5V. Co do alternatora rowniez sie zalacza bez zadnego problemu, nie wiem jeszcze jak jest z regulatorem. Pali na dotyk bez problemow. Co moze byc przyczyna pierwsze podstawowe rzeczy ktore mogly mi przyjsc tylko do glowy sprawdzilem.

Opublikowano
Mostek prostowniczy do sprawdzenia, zapewne któraś dioda dostała przebicia i efekt taki że czasem kontrolka się jarzy lub ciągle święci jak u kolegi, regulator raczej bym wykluczył skoro jest w stanie utrzymać napięcie.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam ponownie, po dłuższej przerwie.

Brak kontrolki cały czas jest. Minął już prawie rok a bunia pali i jeździ bez problemu. Brak kontrolki denerwuje i chce ten temat wreszcie rozwiązać. Kilka rzeczy już dojaśniłem i o kilka jeszcze muszę zapytać zanim zacznę działać bardziej doświadczonych. żeby nie narobić sobie rzeźby :? .

Ładowanie sprawdzone jest 14,2v - 14,1 v więc OK.

Był problem airbag o którym już pisałem. Błąd został skasowany poduszka gaśnie teraz po 3 sekundach. Duże prawdopodobieństwo ze powstał od wyciągania zegarów przy przekręconym kluczyku. Czy ten test z tą żarówką i masą nie wywoła ponownie błędu. Czy możliwe że jest jakiś problem w samych zegarach że nie świeci czy to mało prawdopodobne.

Pozdr.

  • 7 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.